Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Trzaszczący lewarek



Bojar
02-09-09, 19:48
Witam wszystkich Hondziarzy. Przejrzałem całe forum :confused:. Było o drgających, ciężko chodzących, lekko chodzących, wolno chodzących itp. lewarkach zmiany biegów ale mój lewarek jest wyjątkowy :cool:. Posiadam Civica ‘ 98 HB 1.4. Ostatnio zaobserwowałem ( a raczej usłyszałem ), że w chwili kiedy chce zmienić bieg i tylko położę rękę na gałce zmiany biegów słyszę dźwięk w stylu zzzzzzzzzzzzzz :). Dźwięk się pojawia tylko wtedy kiedy jadę na biegu i dotykam lewarka ( tak jak się go dotyka tuż przed zmianą biegu ) a wzmaga się kiedy o zgrozo odchyle go o minimum 1 mm. Od razu odpowiadam ze nie jest to skrzynia bo była wymieniana. Wymienione zostały również poduszki silnika i skrzyni. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Wymienione zostały tuleje gumowe lewarka . Wszystko poskręcane i nasmarowane. Jest to dźwięk jakiś wibracji albo rezonansu. Kładę podczas jazdy rękę na gałce drążka zmiany biegów i kumple się pytają czy turbina mi się załącza :D. Macie jakieś pomysły bo ja już nie. Aha nie wiem czy to istotne ale zakupiłem Hondę z jakąś odpustową gałką i czy jest możliwe żeby to ona powodowała wkurzające mnie dźwięki pseudoturbiny lewarkowej?

pwl
02-09-09, 23:02
Załóż ori gałę. Może ta tuningowa ma jakiś wibrator wbudowany :D

Gorliś
02-09-09, 23:12
Odkrec gałe i zobacz czy nadal halasuje. Jak nie to masz odpowiedz:)

Radosław86
03-09-09, 11:28
skrzynia nowa ? czy juz smigana i niby nowa? ja mam zzzzz i jak dociskam jakby słychac bardziej,, diagnoza ? jak ktos mi powiedział łozysko na wałku atakujacym skrzyni czy jakos tak.... i jak usłyszałem albo padnie albo mozna smigac na tym az do porzygu.

teg
03-09-09, 12:05
jak ktos mi powiedział łozysko na wałku atakujacym skrzyni
Fajny ten ktoś. Daj innym namiary, będzie więcej śmiechu. Co ma łożysko w skrzyni do "zzzzzzzzz" drążka zmiany biegów ???

Bojar
03-09-09, 12:27
skrzynia nowa ? czy juz smigana i niby nowa? ja mam zzzzz i jak dociskam jakby słychac bardziej,, diagnoza ? jak ktos mi powiedział łozysko na wałku atakujacym skrzyni czy jakos tak.... i jak usłyszałem albo padnie albo mozna smigac na tym az do porzygu.

Skrzynia śmigana ale zdrowa. Brak objawów chorobowych typu głośna praca, szum, zmiana biegów itp. Zaraz przed wyjeciem skrzyni od dawcy miałem okazję sie nim przejechać i znałem kondycję skrzyni przed kupnem. Raczej nie tu boli mojego 侍.

Radosław86
04-09-09, 01:42
ja tam sie nieznam pisze jak ktos mi poiwedział ... ale pomyslałme tez o jednym... jak wymieniałem tłumik srodkowy to gdzies mi patyki co ida do skrzyni wchodziły w wibracie ze starym tłumikiem potem dobrze go podwiesiłem na gumach było ok ... ale to dawno temu było...

tracert
04-09-09, 18:02
Tak jak pisze kolega Radosław86. Jak wymienialem drazek na szorta ( home made) zrobilem go ciut za dlugiego ( dluzszy o 35mm) przez co dotykal rury wydechowej jak tylko polozylem reke i zaczynal niemilo drgac i bzzzyczec. A ze niechcialem go skracac bo dzialal rewelacyjnie usunal;em oslone gdyz akurat w tym miejscu bylo laczenie. Wiec polecam ci to sprawdzic .Wejdz na kanal odpal samochod wejdz pod spod i pociagnij drazak na dol i zobaczysz czy dotyka wydechu. Stawiam ze tak Tylko sie nie poparz;)

airman
05-09-09, 15:11
Jeśli masz serie drążek zmiany biegów to o wydech nie zachacza na bank, u mnie były takie drgania itp, wybiłem ta tulejkę co jest na końcu tego drążka- ona siedzi tam w środku na 2 gumowych uszczelkach. Całość była mega zapieczona i te gumki wogóle nie pracowały, oczyściłem tulejkę z rdzy i przesmarowałem całość, po złożeniu objawy ustały w 100%. Dodam że wcześniej też podejrzewałem inne elementy układu zmiany biegów.

MrCk
03-02-10, 18:47
Wracając do tematu, to mam takie same objawy w Swoim EG9

Jak lekko położę rękę na lewarku to takie ZzZzZzZ cichnie, jak złapie lewarek to to ZzZzZzZ staje się głośniejsze.
Skrzynia nie szumi, biegi wchodzą OK, wymieniony olej itd itp
Mam tez short shifter home made + 1,5 cm , ale rury idą o wiele niżej bo mam przelot zrobiony, tak ze na pewno nie wadzi o rurę.

Nie wiem, już raz rozkręcałem i nad ta kulkę w drążku dałem podkładkę aby ciaśniej to chodziło, ale to nie w tym tkwi problem.

Potrafi dać ktoś konkretne rady co mam zrobić ?
Widzę tu jest wspomniane nasmarowanie tej gumy co stabilizuje przy skrzyni, to to zrobię, ale co jeszcze można ?

Opanował ktoś takie drganie i co było przyczyna ?

Pozdrawiam

pm487
03-02-10, 19:37
Ja mam takie zzzz podczas jazdy i zauważalne są w sytuacji gdy są obroty załóżmy silnik> 2 tys/min a drgania milkną gdy na lewarek przyłożę rękę a zauważyłem te dziwne zjawisko po tym jak w warsztacie rozruszali i przesmarowali "krzyżaki" - nazwa użyta przez gościa z serwisu, miałem wcześniej niestety ciężko chodzącą dźwignię i niemal sądziłem że problem tkwi wewnątrz skrzyni. Od "naprawy" biegi wchodzą leciutko ale te drgania a może raczej dźwięk mnie nie zachwycają, jakby jakiegoś elementu gumowego, tłumiącego tam nie włożyli z powrotem...

MrCk
04-02-10, 12:14
jakby jakiegoś elementu gumowego, tłumiącego tam nie włożyli z powrotem...
No dokładnie.:confused:

To jak poradził sobie ktoś z takim czymś ?

JulekCIVIC
04-02-10, 13:34
wymiana gumowej tulei na shifterze\ lewarku przez to ze jest juz wylechtana to przenosi prace silnika na galke...

MrCk
04-02-10, 18:40
wymiana gumowej tulei na shifterze\ lewarku przez to ze jest juz wylechtana to przenosi prace silnika na galke...

To jest pewne ? miałeś takie coś i wymiana tego pomogła ?

Bo jeśli nie to mogę wymieniać tak bez końca....;)