Zobacz pełną wersję : skrzynia pod turbo ???
witam !
dzieki zmianom przełożeń skrzyni mozna poprawić osiągi auta !!! ale czy taki sam efekt da to w uturbionych autkach, czy w tym przypadku to nie da oczekiwanych rezultatów ?!
w moim przypadku jest to soft turbo w Del Sol'u (180 KM i 190NM na silniku D16Z6 i nie zmienionej skrzyni)
z góry dzieki za rady i sugestie
ja na turbo sie nie znam... ale chyba przy turbince to im dluzsza skrzynia tym lepsza nie?
nie, np. w przypadku gdy masz dosc duze turbo. W kazdym aucie zoptymalizowanie skrzyni da lepsze wyniki w czasach. Krotka skrzynia gdy dobrze policzona bedzie spoko, zalezy co chcesz osiagnac itd.
chodzi mi o poprawe osiągów na 1/4 mili !
chodzi mi o poprawe osiągów na 1/4 mili !
prosze bardzo:
http://www.civictsi.com/setup.htm
jednak trzeba to dobrze przemyślec, bo skrócenie skrzyni w taki sposób, ze po zmianie biegu turbina bedzie pompować cały czas max to wystąpią kłopoty z trakcją. To jest dobre rozwiązanie, ale na dragstripy ;)
Najlepiej mieć krótkie biegi + podtrzymanie turbo + procedura startowa :twisted:
Jeśli naprawdę jest dużo Nm na silniku, to dobra by była dłuuuga jedynka.
Generalnie przy "soft" turbo temat skrzyni bym odpuścił - wątpię, żebyś wypadał z boosta po zmianie biegu.
boost to jedno, a optymalne wartosci momentu w odpowiednich przedzialach obrotów to drugie
jednak trzeba to dobrze przemyślec, bo skrócenie skrzyni w taki sposób, ze po zmianie biegu turbina bedzie pompować cały czas max to wystąpią kłopoty z trakcją. To jest dobre rozwiązanie, ale na dragstripy ;)
lepiej miec full boost a walczyc z trakcja niz wpadac w laga bo nie o to chodzi 8) -> patrz moje przejazdy 1.05.2006 -> wpadam w laga i jade trybem zakupowym tracac z sekunde.
no własnie tez zauważyłem, ze wypadałes z obrotów 1ego. To było spowodowane zbyt długą skrzynią czy zbyt krótkim kręceniem? No w gruncie rzeczy jednak lepiej walczyc z trakcją :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.