Zobacz pełną wersję : kollektos ssacy z D16Z6
krzysiek civic
02-09-09, 13:13
Witam
mam zamiar zakupic kolektor ssacy z d16z6 czy duzo trzeba zmieniac zeby zamontowac go w silniku d14A4 wiemz e niektorzy robili takie zabiegi..wiec duzoz tym roboty jest?? i czy poz alozeniu tego kolektora odczuwalna jest roznica..??
skoro wiesz ze niektorzy juz robili to wystarczy poszukac, jest opisane na forum, chociazby w tym dziale w podwieszonych HOW-TO: Tuning (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9078) co prawda d16y7 ale robota podobna chyba
roznica jest bo niedawno zakladalem u SIebie. poszukaj sobie na forum a jak chcesz to napisz do Mnie na PW albo na GG
kedzior.kedzior
05-09-09, 17:57
Zajrzałem TU (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582) (Wymiana kolektora dolotowego w silnikach serii D) i moje pytanie brzmi:
Czy trzeba szlifowac kanały wlotowe głowicy?
Myśle o założeniu kolektora dolotowego z d15b7 do silnika D14A4
Zajrzałem TU (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582) (Wymiana kolektora dolotowego w silnikach serii D) i moje pytanie brzmi:
Czy trzeba szlifowac kanały wlotowe głowicy?
Myśle o założeniu kolektora dolotowego z d15b7 do silnika D14A4
Zależy co chcesz osiągnąć. Jak max poprawe to pasowałoby spasować głowice z uszczelką a później z kolektorem. Jak chcesz tylko założyć kolektor z D15B7 i mieć jakąś tam poprawe to go zakładasz i tyle.
moim zdaniem warto odlozyc wiecej i kupic kolektor z d16z6/y8.
do tego stage 2 to przepustnica 60 mm i reakcja na gaz znaczaco sie poprawi.
siema. zakupilem ssaka z d16z6 i mam pare pytan. ssak kupilem od kolegi z forum. przerobiony pod d16y7. wyglada to tak i tu sa pytania
http://img6.imageshack.us/img6/5885/dsc00668jx.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/dsc00668jx.jpg/)
http://img146.imageshack.us/img146/7945/dsc00669h.th.jpg (http://img146.imageshack.us/i/dsc00669h.jpg/)
sa dwa popekane elementy. czy te czesci latwo dostac?
http://img811.imageshack.us/img811/1428/dsc006682.th.jpg (http://img811.imageshack.us/i/dsc006682.jpg/)
przy czarnej wtyczce sa poukrecane sruby tj nie maja lepkow..
widac ze te czesci sa jakby 'wymienialne' i jestem ciekaw czy z d16y7 podejda te elementy...
chudypiter
17-12-10, 22:19
I tak wsadzisz swoją przepustnicę, i będzie wszystko grało elegancko:D
a ten potrafi dowalic :P pozdro wariacie ;) (nie byla to obraza a zwrot jaki czesto pada miedzy kolegami) ;)
A mam pytanie ile mm seryjnie ma przepustnica od D16Y7?
nie mam pojecia...zmierze rano chyba ze ktos zna takie szczegoly to napisze :)
A mam pytanie ile mm seryjnie ma przepustnica od D16Y7?
tyle samo co inne, 56mm
chudypiter
17-12-10, 22:48
a ten potrafi dowalic :P pozdro wariacie ;) (nie byla to obraza a zwrot jaki czesto pada miedzy kolegami) ;)
To było do mnie ?:o Coś złego napisałem ?
kontynuuje temat bo chce uzyskac konkretne odpowiedzi :) nie chce odstawic jakiejs lipy w aucie..
chudypiter
17-12-10, 23:02
Dałem Ci konkretną odpowiedz: odkręcasz przepustnice z kolektora d16z6, w którym masz uszkodzone wtyki od TPS. Dając nową uszczelkę wkładasz przepustnice ze swojego d16y7 na kolektor d16z6.
a to git. nie ma roznic miedzy tymi przepustnicami? wiesz to rada teoretyka czy kogos kto ma wiedze praktyczna? bo nie chce miec jakis komplikacji lub niepoprawnego dzialania tej ze rzezby ;)
dziekuje w takim razie wszystkim za pomoc. jestem spokojniejszy :) postawie browarka jak sie zobaczymy :) w szczegolnosci koledze chudypiter ;) pozdro
ps duzo zabawy jest z przlozeniem przepustnicy?
tyle samo co inne, 56mm
Dzięki ;)
przepustnice tak czy siak byś musiał przełożyć z d16y7 ponieważ masz obd2 i krokowiec jest właśnie na przepustnicy, a d16z6 ma obd1 i "krok" jest na kolektorze
chyba że się mylę... ;)
kolega od ktorego kupowalem twierdzi ze ssak jest juz przerobiony pod d16y7 wiec nie byloby zabawy..wymiana ssaka i dolotu da mi odrobine mocy i momentu?
http://www.dodo-upgrades.nl/ - polecam
szukaj tematu kolegi Skolopendra, co prawda modził d14 ale różnica nie duża
w tym kolektorze byla przepustnica od y7
i tak musze przelozyc. trudno. sluchajcie; gdzie i za ile moglbym rozwiercic tego ssaka? macie jakies namiary na 'fachowcow' ?
i tak musze przelozyc. trudno. sluchajcie; gdzie i za ile moglbym rozwiercic tego ssaka? macie jakies namiary na 'fachowcow' ?
a po co go rozwiercac ?
Zrob porting glowicy na wylocie.To jakies 2 mm w max miejscu.Spasuj z uszczelka D16Z6 ale i tak glowica do zdjecia.
frez z castoramy za 11 zł daje rade ;) to tylko aluminium :)
Robiłem u Siebie ostatnio ten mod i nie spotkałem się dużymi problemami... z większych to powiększanie otworów w głowicy ale wiertarka kamień szlifierski kilka szmat, nowa uszczelka termiczna od z6, biały mazak i odkurzacz i sziałasz:) 30 min i po robocie:) pamiętaj że wtryski zostają twoje a lista paliwowa od z6... jak coś to pytaj
w tym kolektorze sa wtryski sa od y7 przepustnica tez bo on jezdzil zalozony na y7
o nie ja sam sie za to nie wezme..nie ma szans ;) teraz przyszlo mi do glowy, co z tym czujniekiem z seryjnego dolotu? miejsce na odme w parowie jest ale co z czujnikiem?
czujnik zostawiasz w dolocie
jak uda mi sie skolowac dolot z miejscem na czujnik. bo w razie W moge sam nawiercic miejsce na czujnik? :P tu narazie koncza sie moje pytania. (chociaz chcialbym wiedziec czy parowa czy CAI)
http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-simota-honda-civic-99-00-si-i1361576858.html
ten nawet nawet ale nie wiem czy rura nie za krotka bedzie
http://moto.allegro.pl/k-n-dolot-honda-civic-vtec-vti-sklep-wawa-i1375270219.html
i ten tez mi sie widzi jako dobry ale..
odnośnie czujnika to wsadz go w miejsce na wężyk odmy... ja przy pokrywie zaworów mam filtr odmy więdz to miejsce wykozystałem... nie bierz dolotu z nierdzewki bo szubko sie nagrzewa... zrów serię od z6 a stożek na koniec... ja będę teraz wywalał stożek<dodam oslonę termiczną> bo za glosno dla mojej bialogłowej więdz jak by kto chcial to chetnie wymienię się na seryjną puchę...
no to w takim razie inny material niz nierdzewka tylko jaki? czy poprostu parowa?
ps tam jest napisane ze rura jest aluminiowa. nie bedzie sie nagrzewac
no to w takim razie inny material niz nierdzewka tylko jaki? czy poprostu parowa?
ps tam jest napisane ze rura jest aluminiowa. nie bedzie sie nagrzewac
bedzie sie tak samo nagrzewac... zawin rure tasma termo i bedzie ok.
jak jest alu to jeszcze szybciej niz nierdzewka... ja osobiście bym wzioł seryjna parówę... ladniej wygląda
to juz nie wiem co brac :p ta wielka parowa nie bedzie sie nagrzewala? (wiem ze to plastik). te zestawy K&N i Simota wygladaja przekonywujaco..
Wez parowe ale owin kolektor wydech bandażem a miedzy ssaka a glowice daj termo uszczelke po 60pln sa pod przepustnice 30pln
Aczkolwiek parowa bez strojenia zabiera dol obrotow i to bardzo da sie odczuć...
z tymi termo uszczelkami to dobry pomysl z bandazem tez ale nadal jestem przy CAI bo nie chce miec slabego dolu (po za tym parowa brzydka) ;)
z tymi termo uszczelkami to dobry pomysl z bandazem tez ale nadal jestem przy CAI bo nie chce miec slabego dolu (po za tym parowa brzydka) ;)
To daj wezsza rure a nie 77...i jest cacy.
znalazlem 'cuś' takiego i jestem ciekaw czy to u mnie przypasi. prosze o podpowiedzi. pozdro
ps. chodzi mi o rury bo filtr bedzie K&N, zaznacze tez ze mam ssaka d16z6
http://exclusive-tuning.pl/index.php?cat_id=1213&stop=0&s_name=Honda+Civic+&s_name2=&s_name2a=Honda&id_m=67784&id_m2=68016&prod_id=134399&p=2
chcialbym takie cos odstawic :)
http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/13/79/33/59/1379335971_2
znalazlem 'cuś' takiego i jestem ciekaw czy to u mnie przypasi. prosze o podpowiedzi. pozdro
ps. chodzi mi o rury bo filtr bedzie K&N, zaznacze tez ze mam ssaka d16z6
http://exclusive-tuning.pl/index.php?cat_id=1213&stop=0&s_name=Honda+Civic+&s_name2=&s_name2a=Honda&id_m=67784&id_m2=68016&prod_id=134399&p=2
chcialbym takie cos odstawic :)
http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/13/79/33/59/1379335971_2
Przypasi :p marudzisz strasznie z z tym dolotem, bierz parówe i nie kręć :p
hehe zgodze sie z Toba Adas ale nie 'podobuje' mi sie parowa, robi wrazenie pod macha ale ten 'slaby dol' mnie zrazil. CA jest nienajgorszy i ladnie wyglada :) dlatego marudze. pozdro
hehe zgodze sie z Toba Adas ale nie 'podobuje' mi sie parowa, robi wrazenie pod macha ale ten 'slaby dol' mnie zrazil. CA jest nienajgorszy i ladnie wyglada :) dlatego marudze. pozdro
ale przy CAIu też za dobrego dołu nie masz :)
przecież nie dawno ktoś hamował b7+ na parówie i jedyne gdzie parówa coś dała to był dół i środek a na górze róznica 1KM..........
http://img703.imageshack.us/i/par4.jpg/ z tematu użytkownika airman
po zalozeniu ssaka i dolotu trzeba stroic kompa?
po zalozeniu ssaka i dolotu trzeba stroic kompa?
nie trzeba.
Opłaca się stroić gdy jest trochę więcej podłubane
A czy kanały w D15Z6 są mniejsze niż w w D16z6 ?
z tego co pamiętam mają nieco inny kształt
ja mam parówe i mi zabrało góre a nie dół. dół się wzmocnił właśnie
wybaczcie kotleta ale temat jest odpowiedni:
trzymam w reku dwa kolektory ssące z D16Z6 obydwa maja oznaczenia P08 wiec są na pewno z D16Z6 tyle ze jeden ma 3 wyjścia na płyn chłodzący a drugi 2, czy ktoś to zaślepiał na własną rękę czy wychodziły różne?
jeden moze byc z d16z6 a drugi ze starszego D15B
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.