PDA

Zobacz pełną wersję : kollektos ssacy z D16Z6



krzysiek civic
02-09-09, 13:13
Witam
mam zamiar zakupic kolektor ssacy z d16z6 czy duzo trzeba zmieniac zeby zamontowac go w silniku d14A4 wiemz e niektorzy robili takie zabiegi..wiec duzoz tym roboty jest?? i czy poz alozeniu tego kolektora odczuwalna jest roznica..??

artek0903
02-09-09, 14:44
skoro wiesz ze niektorzy juz robili to wystarczy poszukac, jest opisane na forum, chociazby w tym dziale w podwieszonych HOW-TO: Tuning (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9078) co prawda d16y7 ale robota podobna chyba

Karuzel
02-09-09, 16:04
roznica jest bo niedawno zakladalem u SIebie. poszukaj sobie na forum a jak chcesz to napisz do Mnie na PW albo na GG

kedzior.kedzior
05-09-09, 17:57
Zajrzałem TU (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582) (Wymiana kolektora dolotowego w silnikach serii D) i moje pytanie brzmi:

Czy trzeba szlifowac kanały wlotowe głowicy?

Myśle o założeniu kolektora dolotowego z d15b7 do silnika D14A4

Tompro
05-09-09, 18:12
Zajrzałem TU (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582) (Wymiana kolektora dolotowego w silnikach serii D) i moje pytanie brzmi:

Czy trzeba szlifowac kanały wlotowe głowicy?

Myśle o założeniu kolektora dolotowego z d15b7 do silnika D14A4

Zależy co chcesz osiągnąć. Jak max poprawe to pasowałoby spasować głowice z uszczelką a później z kolektorem. Jak chcesz tylko założyć kolektor z D15B7 i mieć jakąś tam poprawe to go zakładasz i tyle.

chedder
05-09-09, 18:55
moim zdaniem warto odlozyc wiecej i kupic kolektor z d16z6/y8.
do tego stage 2 to przepustnica 60 mm i reakcja na gaz znaczaco sie poprawi.

RadekLwo
17-12-10, 20:45
siema. zakupilem ssaka z d16z6 i mam pare pytan. ssak kupilem od kolegi z forum. przerobiony pod d16y7. wyglada to tak i tu sa pytania

http://img6.imageshack.us/img6/5885/dsc00668jx.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/dsc00668jx.jpg/)

http://img146.imageshack.us/img146/7945/dsc00669h.th.jpg (http://img146.imageshack.us/i/dsc00669h.jpg/)

sa dwa popekane elementy. czy te czesci latwo dostac?

http://img811.imageshack.us/img811/1428/dsc006682.th.jpg (http://img811.imageshack.us/i/dsc006682.jpg/)

przy czarnej wtyczce sa poukrecane sruby tj nie maja lepkow..
widac ze te czesci sa jakby 'wymienialne' i jestem ciekaw czy z d16y7 podejda te elementy...

chudypiter
17-12-10, 22:19
I tak wsadzisz swoją przepustnicę, i będzie wszystko grało elegancko:D

RadekLwo
17-12-10, 22:41
a ten potrafi dowalic :P pozdro wariacie ;) (nie byla to obraza a zwrot jaki czesto pada miedzy kolegami) ;)

tommmmm
17-12-10, 22:41
A mam pytanie ile mm seryjnie ma przepustnica od D16Y7?

RadekLwo
17-12-10, 22:43
nie mam pojecia...zmierze rano chyba ze ktos zna takie szczegoly to napisze :)

zakit
17-12-10, 22:46
A mam pytanie ile mm seryjnie ma przepustnica od D16Y7?

tyle samo co inne, 56mm

chudypiter
17-12-10, 22:48
a ten potrafi dowalic :P pozdro wariacie ;) (nie byla to obraza a zwrot jaki czesto pada miedzy kolegami) ;)

To było do mnie ?:o Coś złego napisałem ?

RadekLwo
17-12-10, 22:55
kontynuuje temat bo chce uzyskac konkretne odpowiedzi :) nie chce odstawic jakiejs lipy w aucie..

chudypiter
17-12-10, 23:02
Dałem Ci konkretną odpowiedz: odkręcasz przepustnice z kolektora d16z6, w którym masz uszkodzone wtyki od TPS. Dając nową uszczelkę wkładasz przepustnice ze swojego d16y7 na kolektor d16z6.

RadekLwo
17-12-10, 23:08
a to git. nie ma roznic miedzy tymi przepustnicami? wiesz to rada teoretyka czy kogos kto ma wiedze praktyczna? bo nie chce miec jakis komplikacji lub niepoprawnego dzialania tej ze rzezby ;)

zakit
17-12-10, 23:22
nie ma.

RadekLwo
17-12-10, 23:27
dziekuje w takim razie wszystkim za pomoc. jestem spokojniejszy :) postawie browarka jak sie zobaczymy :) w szczegolnosci koledze chudypiter ;) pozdro

ps duzo zabawy jest z przlozeniem przepustnicy?

tommmmm
17-12-10, 23:29
tyle samo co inne, 56mm
Dzięki ;)

Artek82
17-12-10, 23:29
przepustnice tak czy siak byś musiał przełożyć z d16y7 ponieważ masz obd2 i krokowiec jest właśnie na przepustnicy, a d16z6 ma obd1 i "krok" jest na kolektorze
chyba że się mylę... ;)

RadekLwo
17-12-10, 23:32
kolega od ktorego kupowalem twierdzi ze ssak jest juz przerobiony pod d16y7 wiec nie byloby zabawy..wymiana ssaka i dolotu da mi odrobine mocy i momentu?

Artek82
17-12-10, 23:42
http://www.dodo-upgrades.nl/ - polecam
szukaj tematu kolegi Skolopendra, co prawda modził d14 ale różnica nie duża

balder
18-12-10, 20:09
w tym kolektorze byla przepustnica od y7

RadekLwo
18-12-10, 23:32
i tak musze przelozyc. trudno. sluchajcie; gdzie i za ile moglbym rozwiercic tego ssaka? macie jakies namiary na 'fachowcow' ?

Karot
19-12-10, 00:16
i tak musze przelozyc. trudno. sluchajcie; gdzie i za ile moglbym rozwiercic tego ssaka? macie jakies namiary na 'fachowcow' ?

a po co go rozwiercac ?
Zrob porting glowicy na wylocie.To jakies 2 mm w max miejscu.Spasuj z uszczelka D16Z6 ale i tak glowica do zdjecia.

zakit
19-12-10, 03:49
frez z castoramy za 11 zł daje rade ;) to tylko aluminium :)

blaster86
19-12-10, 08:05
Robiłem u Siebie ostatnio ten mod i nie spotkałem się dużymi problemami... z większych to powiększanie otworów w głowicy ale wiertarka kamień szlifierski kilka szmat, nowa uszczelka termiczna od z6, biały mazak i odkurzacz i sziałasz:) 30 min i po robocie:) pamiętaj że wtryski zostają twoje a lista paliwowa od z6... jak coś to pytaj

balder
19-12-10, 10:13
w tym kolektorze sa wtryski sa od y7 przepustnica tez bo on jezdzil zalozony na y7

RadekLwo
19-12-10, 10:14
o nie ja sam sie za to nie wezme..nie ma szans ;) teraz przyszlo mi do glowy, co z tym czujniekiem z seryjnego dolotu? miejsce na odme w parowie jest ale co z czujnikiem?

balder
19-12-10, 12:25
czujnik zostawiasz w dolocie

RadekLwo
19-12-10, 13:20
jak uda mi sie skolowac dolot z miejscem na czujnik. bo w razie W moge sam nawiercic miejsce na czujnik? :P tu narazie koncza sie moje pytania. (chociaz chcialbym wiedziec czy parowa czy CAI)

http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot-simota-honda-civic-99-00-si-i1361576858.html

ten nawet nawet ale nie wiem czy rura nie za krotka bedzie

http://moto.allegro.pl/k-n-dolot-honda-civic-vtec-vti-sklep-wawa-i1375270219.html

i ten tez mi sie widzi jako dobry ale..

blaster86
19-12-10, 18:08
odnośnie czujnika to wsadz go w miejsce na wężyk odmy... ja przy pokrywie zaworów mam filtr odmy więdz to miejsce wykozystałem... nie bierz dolotu z nierdzewki bo szubko sie nagrzewa... zrów serię od z6 a stożek na koniec... ja będę teraz wywalał stożek<dodam oslonę termiczną> bo za glosno dla mojej bialogłowej więdz jak by kto chcial to chetnie wymienię się na seryjną puchę...

RadekLwo
19-12-10, 18:51
no to w takim razie inny material niz nierdzewka tylko jaki? czy poprostu parowa?

ps tam jest napisane ze rura jest aluminiowa. nie bedzie sie nagrzewac

zakit
19-12-10, 22:58
no to w takim razie inny material niz nierdzewka tylko jaki? czy poprostu parowa?

ps tam jest napisane ze rura jest aluminiowa. nie bedzie sie nagrzewac

bedzie sie tak samo nagrzewac... zawin rure tasma termo i bedzie ok.

blaster86
20-12-10, 00:11
jak jest alu to jeszcze szybciej niz nierdzewka... ja osobiście bym wzioł seryjna parówę... ladniej wygląda

RadekLwo
20-12-10, 15:00
to juz nie wiem co brac :p ta wielka parowa nie bedzie sie nagrzewala? (wiem ze to plastik). te zestawy K&N i Simota wygladaja przekonywujaco..

Karot
20-12-10, 15:15
Wez parowe ale owin kolektor wydech bandażem a miedzy ssaka a glowice daj termo uszczelke po 60pln sa pod przepustnice 30pln
Aczkolwiek parowa bez strojenia zabiera dol obrotow i to bardzo da sie odczuć...

RadekLwo
20-12-10, 19:41
z tymi termo uszczelkami to dobry pomysl z bandazem tez ale nadal jestem przy CAI bo nie chce miec slabego dolu (po za tym parowa brzydka) ;)

Karot
22-12-10, 00:24
z tymi termo uszczelkami to dobry pomysl z bandazem tez ale nadal jestem przy CAI bo nie chce miec slabego dolu (po za tym parowa brzydka) ;)

To daj wezsza rure a nie 77...i jest cacy.

RadekLwo
27-12-10, 21:02
znalazlem 'cuś' takiego i jestem ciekaw czy to u mnie przypasi. prosze o podpowiedzi. pozdro
ps. chodzi mi o rury bo filtr bedzie K&N, zaznacze tez ze mam ssaka d16z6

http://exclusive-tuning.pl/index.php?cat_id=1213&stop=0&s_name=Honda+Civic+&s_name2=&s_name2a=Honda&id_m=67784&id_m2=68016&prod_id=134399&p=2

chcialbym takie cos odstawic :)
http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/13/79/33/59/1379335971_2

milycoupe
28-12-10, 00:11
znalazlem 'cuś' takiego i jestem ciekaw czy to u mnie przypasi. prosze o podpowiedzi. pozdro
ps. chodzi mi o rury bo filtr bedzie K&N, zaznacze tez ze mam ssaka d16z6

http://exclusive-tuning.pl/index.php?cat_id=1213&stop=0&s_name=Honda+Civic+&s_name2=&s_name2a=Honda&id_m=67784&id_m2=68016&prod_id=134399&p=2
chcialbym takie cos odstawic :)
http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/13/79/33/59/1379335971_2

Przypasi :p marudzisz strasznie z z tym dolotem, bierz parówe i nie kręć :p

RadekLwo
28-12-10, 08:50
hehe zgodze sie z Toba Adas ale nie 'podobuje' mi sie parowa, robi wrazenie pod macha ale ten 'slaby dol' mnie zrazil. CA jest nienajgorszy i ladnie wyglada :) dlatego marudze. pozdro

lozek
28-12-10, 13:57
hehe zgodze sie z Toba Adas ale nie 'podobuje' mi sie parowa, robi wrazenie pod macha ale ten 'slaby dol' mnie zrazil. CA jest nienajgorszy i ladnie wyglada :) dlatego marudze. pozdro

ale przy CAIu też za dobrego dołu nie masz :)

jasiek09
28-12-10, 14:13
przecież nie dawno ktoś hamował b7+ na parówie i jedyne gdzie parówa coś dała to był dół i środek a na górze róznica 1KM..........
http://img703.imageshack.us/i/par4.jpg/ z tematu użytkownika airman

RadekLwo
28-12-10, 18:12
po zalozeniu ssaka i dolotu trzeba stroic kompa?

lozek
28-12-10, 20:29
po zalozeniu ssaka i dolotu trzeba stroic kompa?

nie trzeba.

Opłaca się stroić gdy jest trochę więcej podłubane

miki822
29-12-10, 11:11
A czy kanały w D15Z6 są mniejsze niż w w D16z6 ?

jasiek09
29-12-10, 11:19
z tego co pamiętam mają nieco inny kształt

zabas
29-12-10, 11:50
ja mam parówe i mi zabrało góre a nie dół. dół się wzmocnił właśnie

czara
30-03-12, 09:18
wybaczcie kotleta ale temat jest odpowiedni:

trzymam w reku dwa kolektory ssące z D16Z6 obydwa maja oznaczenia P08 wiec są na pewno z D16Z6 tyle ze jeden ma 3 wyjścia na płyn chłodzący a drugi 2, czy ktoś to zaślepiał na własną rękę czy wychodziły różne?

airman
30-03-12, 10:17
Wychodziły różne.

lozek
30-03-12, 17:04
jeden moze byc z d16z6 a drugi ze starszego D15B

zakit
01-04-12, 18:52
wychodzily rozne.