PDA

Zobacz pełną wersję : Przestała palić sie kontrolka cono



lukasz0115
01-09-09, 07:21
Witam wszystkich . HANIA EK3 D15Z6 1,5 V-TEC .Problem polega na tym iz ostatnio przestała sie palic kontrolka ekono . Na początku jeszcze zapalała sie na zimnym silniku parę metrów ale teraz juz w ogóle nie działa .Przy uruchomieniu silnika dział test kontrolki . Czy może to byc wina sondy lambda ? Mam doś duże spalanie w trasie 8,7 l/100km gazu w mieście 11-12 l/100km gazu . Auto lekko zmulone . Proszę o pomoc . Pozdrawiam

crash
01-09-09, 08:27
1. nie ten dzial bo piszesz w dziale 5d a masz 6 gena ale nie 5d :)
2. kontrolka powinna sie palic na cieplym silniku a nie na zimnym, zaczyna dzialac powyzej jakiejs tam okreslonej temeratury, powyzej 30km/h i w skali obrotow od iluśtam do ok 3500 :D chyba .....
3. sprawdz faktycznie sonde lambda czyli najlepiej zrob samodiagnostyke i sprawdz jakie masz bledy
4. na samym koncu swojego posta sam odpowidziales sobie ze masz gaz wiec to prawdopodobnie jest przyczyna :) a jak nie jest to spalanie 12 l na 100 jest sporo

lukasz0115
01-09-09, 10:59
Robiłem samodiagnostyke ale ogólnie kontrolka o błedzach mi nie działa chyba jest odłacząna lub spalona wiec nie moge tego sprawdzić , kontrolka abs tylko wyświetla mi błety ale nic istotnego . Wiem że enono zapala sie od biegu 3 w góre i do 120km/h przy lekkim nacisnieciu pedału gazu prędzej wszystko działało . Przejechałem predzej na niej jakies 5 tys kilemetrów i działała dopiero ostatnio nie świeci ani na ciepłym ani na zimnym silniku .

teg
01-09-09, 18:18
w skali obrotow od iluśtam do ok 3500

Nie żartuj :| Tak naprawdę, do jakich obrotów powinna działać na jakim biegu? Na 1 i 2 wiem że nie powinna, na 3 działa mi do prawie 60km/h, na IV do 70km/h, na 5.. hmm... chyba do 130km/h by dało radę. D15Z8, dziwi mnie ten IV bieg, bo mam "econo dziurę" przy 80km/h, a na V wolniej niż 90km/h mulił nie będę :)

qba1983
01-09-09, 18:54
w d15z3 swieci sie do 3,5tys w z8 do 3tys dotyczy to 5 biegu
bo na 3 i 4 econo swieci do 2,5tys

p.s. nie wiem o co wam chodzi z tym zamulaniem, ale mimo ze teraz mam 5 bieg jeszcze dluzszy niz w standardzie, jezdze na 5 biegu nawet 65km/h. i jest tylko jedna zasada, nie przyspieszac przy takich obr i delikatnie traktowac pedal gazu. jak chce przyspieszac to robie redukcje nawet na 2:D

crash
01-09-09, 22:34
łukasz dziwna sprawa z tą samodiagnostyką ... za kody odpowiada kontrolka ze znaczkiem silnika wiec podczsa odalania fury powinna dac o sobie znac, jezeli nie masz bledow to podczas samodiagnostyki kontrolka pali sie caly czas.
tak jak Ci wyzej napisalem nie wiem jak jest w ek3 ale domyslam sie ze tak samo, czy aby na pewno do samodiagnostyki uzywasz odpowiedniego zlacza ? moze wina lezy po stronie instalacji LPG ?

teg
02-09-09, 01:08
w d15z3 swieci sie do 3,5tys w z8 do 3tys dotyczy to 5 biegu
bo na 3 i 4 econo swieci do 2,5tys

Aaa.. aaa.. AHAAAAA :D U mnie na V świeci się chyba do 3200 o ile pamiętam.


p.s. nie wiem o co wam chodzi z tym zamulaniem, ale mimo ze teraz mam 5 bieg jeszcze dluzszy niz w standardzie, jezdze na 5 biegu nawet 65km/h. i jest tylko jedna zasada, nie przyspieszac przy takich obr i delikatnie traktowac pedal gazu. jak chce przyspieszac to robie redukcje nawet na 2

No, jakbym miał super działającą skrzynię i mógł bardzo płynnie przerzucać biegi to też bym tak jeździł ;) Moją dobijam i na nowy rok poszukuję innej.

Łukasz, a zapala Ci się Check Engine jak przekręcasz stacyjkę, razem z innymi kontrolkami?

qba1983
02-09-09, 06:54
tak zgadza sie przy nie standardowej skrzyni 5 bieg dochodzi nawet do 3300, glownie dlatego ze komp dazy do tego zeby swiecic do 120km/h +

a jresli chodzi o to co w temacie to po mojemu sonda lambda. czasem bywa ze jest walnieta a bledow nie ma...

lukasz0115
02-09-09, 08:48
Kontrolka ze znaczkiem silnika albo jest spalona albo celowo odłaczona ,nie zapala mi sie przy starcie fury a także przy samo-diagnostyce . A kontrolka econo przy zapalaniu auta zapala sie no ale przy jeździe nie działa . Prędzej działała świetnie od 3 do 5 biegu . .Mam pytanie czy jestem w stanie sam wymienić ta sonde lambda ?

teg
02-09-09, 09:01
W D15Z6 lambda jest chyba tak samo jak w D15Z8 łatwo dostępna od góry, tylko trzeba zdemontować osłonę katalizatora. W książce serwisowej podają, że potrzebny jest specjalny klucz, ale jeśli oslonę dasz radę zdjąć to nie będzie chyba potrzebny - tak mi się wydaje, nie wymienialem. Mam nadzieję, że do D15Z6 nie jest tak droga jak do D15Z3. Do D15Z8 NGK kosztuje 270zł. Najpierw to musisz zobaczyć o co chodzi z Check Engine i zrobić samodiagnostykę, podejrzewam, że w trybie serwisowym sterownik nie pozwala na działanie ECONO. Pewnie rzeczywiście lambda, ale bez sensu wymieniać w ciemno.

mirasek
02-09-09, 10:32
Na poczatek sprawdź czy bezpiecznik 7,5A backup pod maską nie jest przepalony, jeśli jest OK to spróbuj wskrzesić kontrolke check engine i jak Ci sie uda to zrób samodiagnostyke.

crash
02-09-09, 13:25
moze zaryzykuj i zrob jeszcze reset ecu i sprawdz wtedy jak bedzie palila ale wtedy pozbedziesz sie bledow i nic nie sprawdzisz. a kontrolka od silnika proponuje sie zajac bo jest b przydatna ...

lukasz0115
04-09-09, 19:17
Podłączyłem żarówkę od kontrolki silnika była wyjęta dziwne . I wyświetla mi takie błędy . Błąd 17 VSS (Vehicle Speed Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor , bład 54 96-98 Civic CKF Sensor (Crankshaft Speed Fluctuation) defective circuit or unplugged / defective sensor . Jak to moge naprawić ?

teg
05-09-09, 15:19
Była wyjęta celowo przez osobę która sprzedawała Ci autko, ot taki zabieg cudownie działający na osoby, które przy zakupie nie zwracają uwagi na to co powinny, np. czy wszystkie kontrolki zapalają się po przekręceniu kluczyka, nie mówiąc już o sprawdzeniu, czy zapalają się w odpowiedniej kolejności. Typowy zabieg handlarzy i cwaniaków. Na przyszłość polecam forum www.bezwypadkowe.net .

Teraz pytanie, czy to uszkodzony VSS powoduje błąd czujnika CKF, czy na odwrót, bo nie pamietam jak to zwykle bywa :) Ale na 90% nie padły obydwa tylko jeden z nich powoduje błąd drugiego. Obstawiam na uszkodzony VSS.

lukasz0115
05-09-09, 20:26
Czyli co proponujecie wymiane czujnika VSS ewentualnie sprawdzenie pzrewodu VSS . Gdzie znajde ten CKF bo VSS jest w skrzyni ?

teg
06-09-09, 09:43
No właśnie, gdzie właściwie jest CKF w D15Z8 ? :D

qba1983
06-09-09, 17:25
CKF jest za kolem pasowym walu korbowego. tuz przy rolce na ktorej wyklada sie pasek rozrzadu

teg
06-09-09, 20:00
:/ No to trzeba by się do rozrządu dobrać żeby go sprawdzić. Albo poszukać które to piny wchodzące w kompa. Jeszcze by się oscyloskop przydał :)

lukasz0115
07-09-09, 10:23
Wczoraj sprawiałem i koło paska klinowego za kołem pasowym wiązka kabli została trochę przetarta przez pasek wiec pewnie to jest problemem . Tylko próbowałem się do niego dostać aby odpiąć ten kabel ale dostęp jest straszny . Rozwiązaniem będzie wyciągniecie osłony paska rozrządu ?? Czy jest możliwość naprawy tego kabla czy trzeba go wymieniać ??

Problem rozwiązany okazało sie że kable sie przetarły od paska , połączony obwód i wszystko w porządku . Dziękuje wszystkim za pomoc :)