Zobacz pełną wersję : Miganie świateł na wolnych obrotach
Niedawno zostawiłem auto na światłach po czym rozładował się akumulator.Jako że byłem na wyjeździe za granicą odpaliłem z kabli po czym auto zaczęło pracować i odpalać normalnie. Jednak po dwóch dniach postoju auto znowu zaczęło ledwo odpalać, nie pomogła nawet trasa ok 2000 km. Do tego
światła zaczęły migać na wolnych obrotach chociaż juz dawno nie jeździłem po zmroku więc mogły migać juz nawet od miesiąca. Auto potem gasiłem kilkanaście razy w ciągu tych 2000 km (parę dni) i odpalało cały czas słabo ale odpalało. Po przyjeździe zmierzyłem napięcie na aku : 10,8 V po odpaleniu około 13,7-14,2 V. No to kupiłem nowy aku, nawet elektryk po założeniu nowego sprawdził napięcia i powiedział że wszysko ok. No i jest ok - auto pali z półobrotu ale pozostało miganie swiateł na wolnych obrotach. Miganie czyli leciutkie przygasanie i rozjaśnianie. Jakies pomysły?
Pewnie żarówki rozgrzewając się spowodowału elektrokorozję na stykach oprawek żarówek - poruszaj oprawkami /zdejmij i załóż/.
To chyba nie to bo na pozycjnych też miga, poza tym miga wszystko łącznie z podświetleniem zegarów, tylne światła pozycyjne itp. Miganie nie jest mocne - trudno to zauważyc w dzień. Wczoraj sprawdzałem jeszcze raz ładowanie i wszystko ładnie - nawet jak włączę wszystko co się tylko da to napięcie na aku jest powyżej 14V, po zgaszeniu 12,6 V. Nie wiem, sprawdzę dziś masy a potem to chyba pozostanie elektryk. Oby tylko nie wymieniał mi czegoś na czuja bo tego strasznie nie lubię.
miałem to samo, co prawda w EP3 ale alternator działa tak samo;) U mnie padł regulator napięcia (miałem allt. denso). Oddałem do regeneracji i po zawodach. Światła migotały jak się silnik nagrzał i np jak włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę na 2 to praktycznie przestawało... Tylko wyjęcie tego badziewia u mnie było kłopotliwe - trzeba było zdjąć zderzak i takie tam, ale w dieslu może jest łatwiej.
Nie jest nic łatwiej. Już w zeszłym roku wymieniałem diody bo nie ładował. Trzeba rozebrać pół przodu. Cholera mnie już bierze z tym alternatorem. Poza migotaniem wszystko ok - ładuje i wszystko ładnie działa. W dieslu jest alternator Hitachi.
Przyczyną w takich wypadkach, gdy migają światła jest najczęściej, jak kolega wyżej napisał, regulator napięcia, więc od tego radził bym zacząć:)
To jest część osobna z alternatora w naszych Hondach czy jako całość? No i czy elektryk jest w stanie stwierdzić przed wyjęciem że to regulator?
To jest osobny element podobnie jak diody czy uzwojenie.
Swoją drogą trochę dziwne, bo zazwyczaj jak regulator pada to ładowanie na aku jest za małe albo za duże a tu mówisz że dobre...
A z elektrykami to bywa różnie, o czym pisałem nie tak dawno, więc najlepiej uderz do jakiegoś sprawdzonego.
pozdro :cool:
Po wymontowaniu i sprawdzeniu alternatora okazało się że jest sprawny. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł.
mam to samo aktualnie co agent
oddałem dzisiaj auto (1,7cdti 3d) do gościa od alternatorów, zobaczymy co powie
Witam,
Przed wyjazdem na wakacje (prawie 6 tyś km w 2 strony) postanowiłem zrobić przegląd swojego auta no i właśnei wtedy zobaczyłem że przygasają mi delikatnie światła w całym aucie (Civic 2005 Sport 1.7 cdti). Zaprowadziłem auto do znajomego speca od alternatorów i rozruszników, rzucił tylko okiem i stwierdził że to regulator napięcia bo miał już 3 takie auta z tym samym problemem więc wymiana wadliwej części i wszystko śmiga do tej pory tak jak powinno. Na 99.99% to właśnie regulator napięcia.
albo szczotki w alternatorze
powodem problemów był regulator napięcia przy alternatorze
oprócz niego zostały wymienione także łożyska w alternatorze oraz simering
rozkładanie tego i ponowne składanie było podobno bardzo utrudnione
ale problem został rozwiązany
Tak jak myślałem :)
W tym aucie trudno jest cokolwiek zrobić przy silniku przez to że jest tak mało miejsca na wszystko...
Ważne że problem rozwiązany i teraz musi śmigać tak jak powinno!
pozdr.
Oddgrzewam kotleta. Wystarczy wymiana samego regulatora czy wymienia sie go z prostownikiem ?
http://allegro.pl/regulator-napiecia-alternator-hitachi-opel-100-amp-i4588220070.html
vs
http://allegro.pl/regulator-prostownik-alternator-hitachi-opel-100-a-i4534638961.html
A może po prostu masę wystarczy wymienić?:P
No to pytanie za milion punktów. Auto mam od 3 dni wiec sie nie orientuje. Gdzie one się znajdują ? Kilka aut wcześniej miałem mb2 i tam było wszystko jak na tacy a tu upchniete bog wie co bog wie gdzie
podjedź do mechanika zajmującego się alternatorami
podepnie go pod maszyne i bedzie wiedzial dokladnie co mu dolega, bo tak to naprawde można bajki pisać i wszystko wymieniać
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.