PDA

Zobacz pełną wersję : hydrauliczny ręczny



moskfa
31-08-09, 09:42
witam, ogarnials ktos ten temat. CO bym potrzebowal. Jakie sa tego koszta.

tracert
31-08-09, 12:53
"Od strony technicznej nie ma żadnych przeszkód. Wystarczy z licznych katalogów firm sprzedających akcesoria do motosportu wybrać zestaw odpowiedni do naszego auta (koszt w granicach 800-1200 zł) i powierzyć jego montaż specjaliście. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że montaż układu hydraulicznego może zmienić X-diagonalny system hamulcowy całego auta, a to już narusza obowiązujące w Polsce przepisy. Dociekliwy specjalista ze stacji diagnostycznej może nie podbić nam okresowego badania technicznego. Co gorsza, w sytuacji poważnego wypadku ekspertyza jednoznacznie stwierdzi, że układ hamulcowy w naszym aucie nie spełniał norm. Może to nieść daleko idące konsekwencje".

http://www.nokaut.pl/oferta/hydrauliczny-hamulec-reczny.html

Malak
31-08-09, 19:47
mozna zrobic na pompie dwusekcyjnej, wtedy dostaje uklad diagonalny :)

Doman81
17-01-13, 13:13
mozna zrobic na pompie dwusekcyjnej, wtedy dostaje uklad diagonalny :)

czy ktoś może rozwinąć ten temat ....

powoli buduje małą rajdówkę i zastanawiam się jak przerobić hamulce...
Chciałbym wstawić hydrauliczny ręczny, można znaleźć na allegro już za 250 zł z pompą..

jak wpiąć się w układ hamulcowy...

Doman81
18-01-13, 08:57
Czy ktoś coś w temacie umie się wypowiedzieć...?

TomiNeo
18-01-13, 19:06
W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe. W razie awarii jednego z nich (np. wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym a drugi pozostałymi dwoma kołami.

jeśli przerobisz układ hamulcowy tak aby sekcje pompy hamowały koła nie po przekątnej tylko osobno tył i przód to wystarczy wpiąć się z mechanizmem ręcznego w obwód tylnych kół, nie jest to takie proste gdyż zwykły hamulec nie będzie Ci w tym momencie dobrze pracował. Będziesz musiał zastosować nieseryjny(niestandardowy) korektor siły hamowania który będzie osłabiał tylną sekcję.

Doman81
21-01-13, 11:26
W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe. W razie awarii jednego z nich (np. wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym a drugi pozostałymi dwoma kołami.

jeśli przerobisz układ hamulcowy tak aby sekcje pompy hamowały koła nie po przekątnej tylko osobno tył i przód to wystarczy wpiąć się z mechanizmem ręcznego w obwód tylnych kół, nie jest to takie proste gdyż zwykły hamulec nie będzie Ci w tym momencie dobrze pracował. Będziesz musiał zastosować nieseryjny(niestandardowy) korektor siły hamowania który będzie osłabiał tylną sekcję.

No ok rozumiem, a jakbym chciał wpinać się hamulce i tył puścić przez trójnik z zaworem zwrotnym ?? czy to będzie ok ?

Karot
25-01-14, 20:33
No ok rozumiem, a jakbym chciał wpinać się hamulce i tył puścić przez trójnik z zaworem zwrotnym ?? czy to będzie ok ?
Ja tez tak myslalem.
Ma ktos schemat itd.
Podobno uzywa sie pompy sprzegła z malucha:)

kosnita
26-01-14, 14:13
Nie wiem czy to wam pomoze, ale mam flansze do przerobki hamulcow bebnowych na tarcze 262 z dwoma zaciskami jeden zacisk 262 z przodu wziety drugi 242 tez wziety z przodu do tego tarcza przednia wetylowana. Jak cos to pytac ;) Sam buduje hydrauliczny reczny tylko ze na oddzielnym ukladzie dzieki czemu bedzie to duzo bezpieczniejsze niz wpinac sie w istniejacy uklad ;)

Karot
26-01-14, 19:40
Mysl dobra:D
Tak w bmk widziałem robili jak nie mieli czujnikow:D

kosnita
26-01-14, 20:01
wiesz ja juz mam to wlasciwie skonczone, znaczy na wahaczach wszystko zamontowane tylko sam w sobie reczny na pompe przerobic musze i bede mial komplet ;)

Karot
26-01-14, 20:24
Jak masz daj zdj:D
Ja na fake d2 robie.

kosnita
27-01-14, 07:34
ja przerabiam ori reczny na ten z pompa bede przy tym mial ta blokade do parkowania i wszystko pod plastikami upchne ;) Foto wstawie po pracy

kosnita
27-01-14, 23:30
http://i.imgur.com/pirybl5l.jpg

Karot
28-01-14, 12:56
Jpd:D
Koks:D
zacisk 240 reczny na dole?
Duzo roboty z tym?
Ja dam serie zacisk tylny do hamowania.
I chyba 240 z przodu pod łape.

kosnita
28-01-14, 13:54
Powiem ci tak jak zrobisz wszystko tak jak ja to nie bd mial duzo roboty blachy do zaciskoq moge ci sprzedac bo mam rysunki do wypalenia. U mnie na dole zacisk 240 przedni troche rzezby jest zacisk tylko pasuje tam na dole nigdzie indziej tego upchnac sie nie da. Trzeba coac troche wahacz bo sruba od zacisku wypada tam gdzie masz przykrecany wahqcz poprzeczny, i najpierw przykrecasz zacisk a potem dopiero wahacz poprzeczny. Duzo mierzenia i kombinowania jakbys to mial robic od poczatku

kwiatu
28-01-14, 14:06
jak z rozkładem siły hamowania przód/tył ? :D
50/50 ?

kosnita
28-01-14, 15:50
seryjny korektor sily hamowania a na przod zaloze 282 i to wsio :D

KJedynak
26-10-14, 15:11
Cześć, podepne sie do tematu i troche go odświeże, mam Civica EG6 czyli 4 tarcze, chciałbym zamontować sobie hydrauliczny ręczny, co potrzeba do tego żeby dorobić jeszcze 2 zaciski z tylu i czy wgl bedzie na nie miejsce? na seryjną tarcze?