Zobacz pełną wersję : Ustawienie wałka rozrządu w SOHC
Witam,
patrząc z punktu widzenia wysokich obrotów, czy lepiej ustawić wałek rozrządu
a) 4 stopnie wyprzedzony
b) 4 stopnie opóźniony
(oczywiście nie mogę go ustawić na 0, stąd pytanie).
Aha, i jak ustawiać zapłon w takim przypadku?
Silnik 1.5 SOHC D-series Honda.
Szukałem trochę w sieci i mam swój pomysł, ale na razie go nie opiszę, żeby nie sugerować Wam odpowiedzi.
Dzięki za wskazówki,
pozdro 600
nie ma przepisu na ustawianie walka. W kazdym aucie to indywidualna sprawa. Polecam hamownie i testy. Nie przegnij, 4 stopnie to duzo, czasem za duzo. Jaki to walek?
Wykres z jakiegos zagranicznego forum chyba z silnika D15B7 ale juz nie pamietam:
Zielony - opózniony o pół zęba
Czerwony - wyprzedzony o pół zęba
http://img248.imageshack.us/img248/2641/wykreszeba4rx.jpg
Wiem, że 4 stopnie to dużo, ale nie mam regulowanego koła i mogę przestawić tylko o ząb w przód albo w tył. Ustawienie na 0 to 1/2 zęba różnicy w stosunku do serii (różnica jest w wałku, nie kółku).
Wałek jest z D16Z2, głowica i blok D15. Uszczelka pod głowicą seria. Dzięki Furious za wykres, czegoś takiego właśnie szukałem. Też skłaniam się ku opóźnieniu wałka względem serii.
kolo z 6 gena jest przesunieta o pol zeba w stosunku do 5 gena wiec mozesz ustawic na 0 bez regulowanego. Tak jak na wykresie cofniecie powinno dac jakies kuce na gorze i zabrac na dole ale w praktyce to lepiej to sobie jakos pomierzyc....
D16Z2 to wałek z 4. gen. Kółko rozrządu jest takie samo jak w moim D15, różnica jest w samym wałku. W ogóle kółka rozrządu SOHC non-vtec w D-series 88-95 są takie same.
Z tego co piszesz, to kółko z 6. gen. pozwoli mi ustawić rozrząd na 0? Myślę, że i tak spróbuję najpierw z tym kółkiem, które mam. Pomierzę G-Tech'em przed i po, i zobaczymy co z tego wyniknie. A biorąc pod uwagę, że regulowane kółko mogę mieć za jakieś ~200 PLN, to chyba nie opłaca się szukać, czekać i kupować zwykłego z 6. gen.
Teraz zastanawia mnie tylko jeszcze jedna rzecz. Czy jeżeli ustawię kółko na 0, to czy wałek będzie o 1/2 zęba opóźniony czy wyprzedzony? Jak to sprawdzić? Muszę to wiedzieć, żeby wiedzieć czy mam zostawić na 0 (i wtedy wałek będzie opóźniony tak jak chcę), czy mam opóźnić kółko o jeden ząb.
elmer mam ten sam problem co ty.
kólko od y7/y8 ciezko bedzie znaleźć, jedynie co to kupić regulowane....
wrzuciłem na walek z z2 kółko od mojego starego d15b2, wałek ma teraz opózniony w stosunku do dołu
( przekręcony jest o te pół ząbka w prawo - patrząc od strony lewego nadkola).
po zamontowaniu i jeździe w ogóle nie bylo dołu, pomogło wyprzedzenie zapłonu przwie do konca regulacji ale dół został lekko słabszy niż na wałku b2 a góra minimalnie sie poprawiła.
i teraz pytanie do tych co już zjedli zęby na tym, jak ustawić rozrząd?
rozumiem ze kólko od wału korb. ma być na znaczniku - lub dokładniej ustwawić pierwszy tłok w w górnym martwym punkcie
ale jak uswawic wałek? bo rozumiem ze też musi on być w jakims konkretnym położeniu (np musi zaczynać otwierac zawory wydechowe 3 cylindra) , moze mnie ktoś oświecić?
wałek ustawić w ten sposób, że na 4-tym cylindrze musi być mijanka, czyli ssący się zamyka, natomiast wydechowy otwiera.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.