Zobacz pełną wersję : PROBLEM Z TMPERATURA
Witam wszystkich i z góry pozdrawiam.
Jestem tu nowy wiec będę wdzięczny za łagodne traktowanie :)
W aucie staruszków Honda Civiv 1.4 90KM 1999r 5D pojawił się pewien problem mianowicie temperatura podczas jazdy utrzymuje się na ok 90 stopniach a po zatrzymaniu nie zawsze skacze w górę i w dół, po wymianie termostatu było przez parę dni spoko teraz znów dzieje sie tak samo będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Bardzo skacze? Bo to jest naturalne, silniczek się grzeje grzeje, a nagle się wiatrak włącza i bum ;)
W granicach normy dopuszczalne :)
Hmm, a nie pali sie przypadkiem check?
Ja tym autkiem nie jeżdżę, ale problem w tym, że temperatura podnosi się do góry i opada i po chwili znów do góry, ale wentylator się nie włącza.
W jakich odstepach czasu?
Jak bardzo rośnie?
Jak bardzo spada?
Nie dzieje się tak zawsze, ale już po jakiś 20-30s podnosi się do góry nie wchodzi na czerwone pole, ale jest niedaleko tego miejsca i wraca tak na połowę czyli jak temperatura robocza.
Wydaje mi sie ze jest to cos podobnego jak ja mialem czyli temperaturka podnosila sie przy przyspieszaniu a jak sie odpuszczalo to temperatura spadala. jezeli tak jest to jest to wina zapowietrzonego ukladu
Tu jest troszkę na odwrót podczas jazdy temperatura jest normalnie a jak się zwalnia staje na światłach to zaraz podnosi się do góry i nie włącza się wentylator, wczoraj na trasie samochód miał 45 minutowy postój a po odpaleniu wskaźnik wskazywał temperaturę robacza.
Za termostatem jest czujnik temperatury czy on steruje włączeniem się wentylatora? Bo może to on jest uszkodzony.
Coś raczej jest nie tak, bo wskaźnik temperatury po nagrzaniu silnika nie powinien już zmieniać położenia. Jeśli idzie w górę, to znaczy, że temperatura jest za wysoka (przynajmniej tak było we wszystkich hondach, z jakimi miałem do czynienia).
Sprawdź, czy układ nie jest zapowietrzony i rzeczywiście spróbuj wymienić czujnik odpowiadający za włączania się wentylatora. U znajomego to on właśnie okazał się przyczyną nadmiernego nagrzewania silnika, choć tam wskaźnik raczej nie "szalał" tak, jak Ty to opowiadasz - po prostu w czasie postoju (względnie ostrej jazdy) temperatura rosła a went się nie załączał.
Oki dzieki wielkie za pomoc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.