PDA

Zobacz pełną wersję : D14A4- zwiekszyc moc do bólu



krzysiek civic
25-08-09, 14:26
Witam mam kilka pytan do znawców tematów,czytalem sporo postow na temat tych silnikow,puki co nie chce robic swapa chce wyciagnac z tego silnika ile sie da. przeszukalem troche to i inne fora i mam mala rozpiske
Na dzien dzisiejszy posiadam kolektro 4-2-1 caly wydech rpzelotowy z koncowym tlumikiem przelotowym
Filtr stozkowy poprowadzony tak zeby pobieral zimne powietrze
I teraz co jeszcze moge zrobic zeby osiagnac z tego silnika max:
Co myslicie o wałku z D16Y9,kolektor ssacy z D16z6,ShortShifter,lekkie kolo zamachowe tylko o ile je odchudzic?? i mysle nad sprzeglem jakims dedykowane do D16Z6..
Co myslicie o tych podzespolach i ile moge wyciagnac z seryjnego 90KM?? i jak ktos sie orientuje ile te zcesci kosztuja bo cos na aledrogo;d nie widze nic z tego niestety

Macias_OS
25-08-09, 18:10
jak jesteś na starcie z modami to lepiej odpusc i wsadz d16z6

krzysiek civic
25-08-09, 18:37
a czemu tak sadzisz???

sunnboy
25-08-09, 19:14
a czemu tak sadzisz???
bo ten silnik to wielkie G&*(,duzo pali,slabe osiagi a kupe kasy trzeba wlozyc zeby cookolwiek sie ruszylo a i tak wynik bedzie lichy,lepiej swapa na przynajmniej d16z6 zrobic

Karuzel
25-08-09, 20:55
z tym ze duzo pali niezgodze sie :)

[H] Dylu [H]
25-08-09, 21:25
z tym ze duzo pali niezgodze sie :)

nie pali dużo ?? jak pałujesz to spala co najmniej 9l...moje B pali 10l ;)

i tak jak już zostało powiedziane...swap na 1.6l 125KM to najlepsza inwestycja, D14 jest bardzo mało rozwojowe...

A jak już znudzi Ci się 125KM to można lekko dmuchnąć to D16 na jakieś 180KM za stosunkowo niewielką kasę...

zastanów się.

EDIT

masz silnik :D http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=52391

sunnboy
26-08-09, 08:37
Dylu [H];749807]nie pali dużo ?? jak pałujesz to spala co najmniej 9l...moje B pali 10l
dokladnie jak w/w

keicam
27-08-09, 12:24
panowie, mam pytanie. chce zamontowac sobie do ej9 d14z1 kolektor ssacy z d16z6 i do tego jakis dolot. i tu zaczyna siem oje problem, bo nie wiem jaki wybrac, zeby pasowal ( bo w koncu buda ej a ssacy w sumie jakby z eg):

1. http://www.allegro.pl/item722734519_uklad_dolotowy_dolot_honda_civic_par owa_promocja.html
2. http://www.allegro.pl/item720908334_uklad_dolotowy_simota_dolot_honda_ci vic_92_95.html
3. http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=97&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1

czekam na opinie

mroziak1
27-08-09, 12:26
wstaw parówę :D

sunnboy
27-08-09, 12:28
wstaw parówę :D
e tam CAI jest dla twardzieli:D

szerszen
28-08-09, 21:12
kibel rure :D:D

radar333
01-09-09, 15:00
homemade CAI z kibelrurek :D

misiek1
01-09-09, 19:59
Widzę, że temat o zwiększaniu mocy w D14 więc się podepnę, czy jest sens i czy w ogóle da radę do bloku D14 wsadzić głowicę VTEC (D16Z6, D16Y8,...) i czy temat kompa z D14 żeby obsługiwał VTEC-a jest do ogarnięcia? Wiele jest D15 z VTEC a żadnego D14 nie widziałem więc silniczek był by co najmniej "oryginalny":p

szerszen
01-09-09, 21:59
Widzę, że temat o zwiększaniu mocy w D14 więc się podepnę, czy jest sens i czy w ogóle da radę do bloku D14 wsadzić głowicę VTEC (D16Z6, D16Y8,...) i czy temat kompa z D14 żeby obsługiwał VTEC-a jest do ogarnięcia? Wiele jest D15 z VTEC a żadnego D14 nie widziałem więc silniczek był by co najmniej "oryginalny":p

oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.

arekgr
02-09-09, 10:48
A ja się tak zastanawiam, jaki kolektor ssący jest w D14A5. Wygląda identycznie jak Z6, zdecydowanie taki masywniejszy od B7. Czy ktoś to mierzył?

krzysiek civic
02-09-09, 13:11
oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.

ciekawy jestem ile kosztowalo byy ogarniecie takiego tematu?? i czy duzo modernizacji potrzeba wlasnie dot ego silnika D14

mroziak1
02-09-09, 13:32
prawie tyle samo co swap na jakieś d16..

krzysiek civic
02-09-09, 13:48
ee nmei sadze ..widizialem glowice D16Z6 z zaworem Vtec i kolektorem wydechowym za 400 i dot eog jesczze trzeba kupic komputer P 28 bo nie opalca sie rpzerabiac jakis innych..wiec wydaje mi sie ze taniej wyjdzie

arekgr
02-09-09, 15:21
Tiaaa... Taka głowica na dzień dobry do roboty (uszczelniacze, docieranie zaworów), uszczelka pod nią, P28 to wydatek >300zł. Więc ile wyjdzie? ;) A pamiętaj, 1.6l to i tak więcej niż 1.4l :)

misiek1
02-09-09, 23:51
oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.

Czytałem na forum, że goście mający B18C4 pod maską używają "modzonych" kompów z D14 żeby np. przenieść VTEC-a niżej ewentualnie jeszcze coś tam pomodzić, więc się zastanawiam dlaczego do głowicy D16Z6 komp z D14 nie przypasi? Inne OBD? Bo jeśli można pomodzić swojego kompa to koszt głowicy kompletnej 450 zł, wymiana uszczelniaczy-planowanie-docieranie gniazd - ok. 300 zł i głowica prawie nowa, uszczelka -150 zł czyli w sumie 900 zł, a Swap >1500 i nie wiadomo jak tam pierścienie, panewki a głowicę i tak wypadało by zrobić, czyli koszt powiedzmy około 2000 zł. Jest różnica jak dla mnie...

sunnboy
03-09-09, 09:03
tu masz odp..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=53607

emg
03-09-09, 19:36
z tym kompem z d14 to chyba nie tak do końca :)

misiek1
03-09-09, 20:59
z tym kompem z d14 to chyba nie tak do końca :)

...Jesli chcesz wystroic auto, to wystarczy komp OBD1 (np. odpowiednio przygotowany z D14) i wlasciwie to wszystko. Wiazka od B18C4 ma wtyczki pasujace do komputera OBD1 i nic nie trzeba przerabiac (nozykiem sie tylko jedna kostke lekko szlifuje, aby latwiej weszla). Potem tylko strojenie i gotowe...

...Dlatego napisalem, ze komp musi być odpowiedni. Mozesz kupic np. od D16Z6 lub B16A2 (P28/P30 o ile sie nie myle) i nie trzeba w nich nic przerabiac, bo obsluguja VTEC'a, latwiej jednak kupic kompa od jakiegos D14 i dolozyc brakujace elementy, wtedy bedzie identyczny jak te obslugujace VTEC'a...

Pewnie mało jeszcze wiem ale z tego tematu znalezionego na forum tak to zrozumiałem, że kompa z D14 można przerobić żeby zapodawał VTEC-a:) tylko moje pytanie brzmi jeszcze, czy przy opcji mojego bloku D14 i głowicy SOHC VTEC będę potrzebował zmieniać wiązkę silnikową i kabinową, czy jak to jest bo teraz to się już całkiem pogubiłem. Bo jeśli kompa z D14 można "pobudzić" do spinana zaworu to tylko "głowa" z Z6, Y2, Y8 i będzie gitara:) Ale znając życie i to forum to za chwilę ktoś mi wyprostuje myślenie:cool:

krzysiek civic
03-09-09, 21:08
z tego co ja sie orientuje to lepiej kupic kompa p28 niz kombinowac ze strojeniem z d14 gdyz potem wychdoza rozne neispodzianki ze strojeniem albo pzoniej jak bedziesz chcial wgrac mapy paliwa itd to tez sa problemy i moze nie dzialac jak powinno..

arekgr
04-09-09, 06:38
Sama przeróbka kompa "teoretycznie" nie jest taka bardzo trudna... tylko dostać jeden podzespół... Szukałem, no i ciężka sprawa. Niby wszystko jest ładnie w necie opisane, niby znaleźć mapy to nie problem, niby programator nie tak ciężko ogarnąć... Ale z tych niby uzbiera się "aż" no i chyba lepiej szukać kompa :p

chedder
04-09-09, 13:36
ee nmei sadze ..widizialem glowice D16Z6 z zaworem Vtec i kolektorem wydechowym za 400 i dot eog jesczze trzeba kupic komputer P 28 bo nie opalca sie rpzerabiac jakis innych..wiec wydaje mi sie ze taniej wyjdzie

a aparat zaplonowy ? a kolektor i wtryski ? a wiazka ?

krzysiek civic
04-09-09, 13:43
a aparat zaplonowy ? a kolektor i wtryski ? a wiazka ?

wiem wiem..ale wcale tot ak drogo nie wyjdzie a jestem ciekaw jakie by byly tgo efekty D14 ma juz pelny wtrysk...wystarczy przerobić wiązke z obd2->obd1..z rzeczy potrzebnych do kupienia to komp, głowica no i najlepiej kolektor dolotowy z z6..i jestem ciekaw jak by to smigalo...hmm

sunnboy
04-09-09, 13:47
kolego ,nie dzikuj wez sobie spokojnie przez zime pozbieraj kase na jakies d16z6 i zrob jak byc powinno,nie spiesz sie ,sezon juz i tak ku koncowi idzie a pospiech jest najgorszym z doradcow;)

krzysiek civic
04-09-09, 13:58
rozumiem cie..ale jestem ciekawy jak by to jezdzilo..i jak by nie bylo bylby juz vtec;)

chedder
04-09-09, 15:43
jezdzilo by gorzej niz seryjne d16. mialo by gorszy moment z racji pojemnosci. mialoby slabszy dol i w serii gorsza skrzynie.

Tompro
04-09-09, 16:44
Czytałem na forum, że goście mający B18C4 pod maską używają "modzonych" kompów z D14 żeby np. przenieść VTEC-a niżej ewentualnie jeszcze coś tam pomodzić, więc się zastanawiam dlaczego do głowicy D16Z6 komp z D14 nie przypasi? Inne OBD? Bo jeśli można pomodzić swojego kompa to koszt głowicy kompletnej 450 zł, wymiana uszczelniaczy-planowanie-docieranie gniazd - ok. 300 zł i głowica prawie nowa, uszczelka -150 zł czyli w sumie 900 zł, a Swap >1500 i nie wiadomo jak tam pierścienie, panewki a głowicę i tak wypadało by zrobić, czyli koszt powiedzmy około 2000 zł. Jest różnica jak dla mnie...

To kolega niech zacznie uważnie czytać a nie wprowadza teraz ludzi w błąd.


...Jesli chcesz wystroic auto, to wystarczy komp OBD1 (np. odpowiednio przygotowany z D14) i wlasciwie to wszystko. Wiazka od B18C4 ma wtyczki pasujace do komputera OBD1 i nic nie trzeba przerabiac (nozykiem sie tylko jedna kostke lekko szlifuje, aby latwiej weszla). Potem tylko strojenie i gotowe...

...Dlatego napisalem, ze komp musi być odpowiedni. Mozesz kupic np. od D16Z6 lub B16A2 (P28/P30 o ile sie nie myle) i nie trzeba w nich nic przerabiac, bo obsluguja VTEC'a, latwiej jednak kupic kompa od jakiegos D14 i dolozyc brakujace elementy, wtedy bedzie identyczny jak te obslugujace VTEC'a...

Pewnie mało jeszcze wiem ale z tego tematu znalezionego na forum tak to zrozumiałem, że kompa z D14 można przerobić żeby zapodawał VTEC-a:) tylko moje pytanie brzmi jeszcze, czy przy opcji mojego bloku D14 i głowicy SOHC VTEC będę potrzebował zmieniać wiązkę silnikową i kabinową, czy jak to jest bo teraz to się już całkiem pogubiłem. Bo jeśli kompa z D14 można "pobudzić" do spinana zaworu to tylko "głowa" z Z6, Y2, Y8 i będzie gitara:) Ale znając życie i to forum to za chwilę ktoś mi wyprostuje myślenie:cool:

Jaki komp z D14? Jak już to komp P06 z D15B7. Prostuje myślenie :D

A tak wogóle to do kompa z OBD1 nie wystarczy tylko podszlifować wtyczki z B18C4, trzeba jeszcze piny odpowiednio poprzekładać.

misiek1
04-09-09, 17:03
kolego ,nie dzikuj wez sobie spokojnie przez zime pozbieraj kase na jakies d16z6 i zrob jak byc powinno,nie spiesz sie ,sezon juz i tak ku koncowi idzie a pospiech jest najgorszym z doradcow;)

To chyba nie pośpiech, tylko inaczej jest mieć tylko "zwykłe" D14 VTEC, a nie oklepane już ze wszystkich stron d15, D16 VTEC. Jestem też ciekawy takiej konwersji D14 na VTEC-a tylko najgorsza sprawa z wiązką i kompem, nie chciał bym całego środka rozbebeszać żeby położyć nową...

krzysiek civic
04-09-09, 19:24
Ja powiem tak
każdy tutaj idzie juz pewnym przetartym szlakiem..masz d14 swap bo nic z tego silnika nie wyciagniesz..a jednak czasem trzeba byc pionierem:) ja chetnie bym to sprawdzilz ta głowica i sie bede nad tym zastanawial bo miec w zwyklym d14 Vteca to jakas nowosc..zobaczymy co z tego bedzie w kazdym badz razie temat bardzo dziewiczy:)

Tompro
04-09-09, 19:30
Ja powiem tak
każdy tutaj idzie juz pewnym przetartym szlakiem..masz d14 swap bo nic z tego silnika nie wyciagniesz..a jednak czasem trzeba byc pionierem:) ja chetnie bym to sprawdzilz ta głowica i sie bede nad tym zastanawial bo miec w zwyklym d14 Vteca to jakas nowosc..zobaczymy co z tego bedzie w kazdym badz razie temat bardzo dziewiczy:)

No super ta nowość. Robili ludzie już takie silniki. Ale pewnie się nie nauczycie jak na własnej skórze nie odczujecie, że te całe zmiany to za dużo nie dały a kasy poszło sporo.

Mam obecnie jeszcze na aucie D15 z czapką od VTEC'a i sporo rzeczy typu krótsza skrzynia, lekki zamach itp. I co? I nic, bo i tak jest mało. Za pare dni wkładam H22A także jak dla mnie zmiana czapki na D14 to wogóle bezsens.

A co do elektryki to się nie łudźcie bo będzie duża rzeźba. To nie to co D15B7 gdzie się dokłada 3 kabelki i gotowe.

krzysiek civic
04-09-09, 19:32
no moze i masz racje...
na podkrecenie tematu dodaje
http://www.dodo-upgrades.nl/