Zobacz pełną wersję : D14A4- zwiekszyc moc do bólu
krzysiek civic
25-08-09, 14:26
Witam mam kilka pytan do znawców tematów,czytalem sporo postow na temat tych silnikow,puki co nie chce robic swapa chce wyciagnac z tego silnika ile sie da. przeszukalem troche to i inne fora i mam mala rozpiske
Na dzien dzisiejszy posiadam kolektro 4-2-1 caly wydech rpzelotowy z koncowym tlumikiem przelotowym
Filtr stozkowy poprowadzony tak zeby pobieral zimne powietrze
I teraz co jeszcze moge zrobic zeby osiagnac z tego silnika max:
Co myslicie o wałku z D16Y9,kolektor ssacy z D16z6,ShortShifter,lekkie kolo zamachowe tylko o ile je odchudzic?? i mysle nad sprzeglem jakims dedykowane do D16Z6..
Co myslicie o tych podzespolach i ile moge wyciagnac z seryjnego 90KM?? i jak ktos sie orientuje ile te zcesci kosztuja bo cos na aledrogo;d nie widze nic z tego niestety
jak jesteś na starcie z modami to lepiej odpusc i wsadz d16z6
krzysiek civic
25-08-09, 18:37
a czemu tak sadzisz???
a czemu tak sadzisz???
bo ten silnik to wielkie G&*(,duzo pali,slabe osiagi a kupe kasy trzeba wlozyc zeby cookolwiek sie ruszylo a i tak wynik bedzie lichy,lepiej swapa na przynajmniej d16z6 zrobic
z tym ze duzo pali niezgodze sie :)
[H] Dylu [H]
25-08-09, 21:25
z tym ze duzo pali niezgodze sie :)
nie pali dużo ?? jak pałujesz to spala co najmniej 9l...moje B pali 10l ;)
i tak jak już zostało powiedziane...swap na 1.6l 125KM to najlepsza inwestycja, D14 jest bardzo mało rozwojowe...
A jak już znudzi Ci się 125KM to można lekko dmuchnąć to D16 na jakieś 180KM za stosunkowo niewielką kasę...
zastanów się.
EDIT
masz silnik :D http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=52391
Dylu [H];749807]nie pali dużo ?? jak pałujesz to spala co najmniej 9l...moje B pali 10l
dokladnie jak w/w
panowie, mam pytanie. chce zamontowac sobie do ej9 d14z1 kolektor ssacy z d16z6 i do tego jakis dolot. i tu zaczyna siem oje problem, bo nie wiem jaki wybrac, zeby pasowal ( bo w koncu buda ej a ssacy w sumie jakby z eg):
1. http://www.allegro.pl/item722734519_uklad_dolotowy_dolot_honda_civic_par owa_promocja.html
2. http://www.allegro.pl/item720908334_uklad_dolotowy_simota_dolot_honda_ci vic_92_95.html
3. http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=97&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1
czekam na opinie
wstaw parówę :D
e tam CAI jest dla twardzieli:D
homemade CAI z kibelrurek :D
Widzę, że temat o zwiększaniu mocy w D14 więc się podepnę, czy jest sens i czy w ogóle da radę do bloku D14 wsadzić głowicę VTEC (D16Z6, D16Y8,...) i czy temat kompa z D14 żeby obsługiwał VTEC-a jest do ogarnięcia? Wiele jest D15 z VTEC a żadnego D14 nie widziałem więc silniczek był by co najmniej "oryginalny":p
Widzę, że temat o zwiększaniu mocy w D14 więc się podepnę, czy jest sens i czy w ogóle da radę do bloku D14 wsadzić głowicę VTEC (D16Z6, D16Y8,...) i czy temat kompa z D14 żeby obsługiwał VTEC-a jest do ogarnięcia? Wiele jest D15 z VTEC a żadnego D14 nie widziałem więc silniczek był by co najmniej "oryginalny":p
oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.
A ja się tak zastanawiam, jaki kolektor ssący jest w D14A5. Wygląda identycznie jak Z6, zdecydowanie taki masywniejszy od B7. Czy ktoś to mierzył?
krzysiek civic
02-09-09, 13:11
oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.
ciekawy jestem ile kosztowalo byy ogarniecie takiego tematu?? i czy duzo modernizacji potrzeba wlasnie dot ego silnika D14
prawie tyle samo co swap na jakieś d16..
krzysiek civic
02-09-09, 13:48
ee nmei sadze ..widizialem glowice D16Z6 z zaworem Vtec i kolektorem wydechowym za 400 i dot eog jesczze trzeba kupic komputer P 28 bo nie opalca sie rpzerabiac jakis innych..wiec wydaje mi sie ze taniej wyjdzie
Tiaaa... Taka głowica na dzień dobry do roboty (uszczelniacze, docieranie zaworów), uszczelka pod nią, P28 to wydatek >300zł. Więc ile wyjdzie? ;) A pamiętaj, 1.6l to i tak więcej niż 1.4l :)
oczywiscie ze podejdzie głowica z VTEC ale kompa trzeba zmienic na P28 poczytaj forum a wszystkiego sie dowiesz.
Czytałem na forum, że goście mający B18C4 pod maską używają "modzonych" kompów z D14 żeby np. przenieść VTEC-a niżej ewentualnie jeszcze coś tam pomodzić, więc się zastanawiam dlaczego do głowicy D16Z6 komp z D14 nie przypasi? Inne OBD? Bo jeśli można pomodzić swojego kompa to koszt głowicy kompletnej 450 zł, wymiana uszczelniaczy-planowanie-docieranie gniazd - ok. 300 zł i głowica prawie nowa, uszczelka -150 zł czyli w sumie 900 zł, a Swap >1500 i nie wiadomo jak tam pierścienie, panewki a głowicę i tak wypadało by zrobić, czyli koszt powiedzmy około 2000 zł. Jest różnica jak dla mnie...
tu masz odp..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=53607
z tym kompem z d14 to chyba nie tak do końca :)
z tym kompem z d14 to chyba nie tak do końca :)
...Jesli chcesz wystroic auto, to wystarczy komp OBD1 (np. odpowiednio przygotowany z D14) i wlasciwie to wszystko. Wiazka od B18C4 ma wtyczki pasujace do komputera OBD1 i nic nie trzeba przerabiac (nozykiem sie tylko jedna kostke lekko szlifuje, aby latwiej weszla). Potem tylko strojenie i gotowe...
...Dlatego napisalem, ze komp musi być odpowiedni. Mozesz kupic np. od D16Z6 lub B16A2 (P28/P30 o ile sie nie myle) i nie trzeba w nich nic przerabiac, bo obsluguja VTEC'a, latwiej jednak kupic kompa od jakiegos D14 i dolozyc brakujace elementy, wtedy bedzie identyczny jak te obslugujace VTEC'a...
Pewnie mało jeszcze wiem ale z tego tematu znalezionego na forum tak to zrozumiałem, że kompa z D14 można przerobić żeby zapodawał VTEC-a:) tylko moje pytanie brzmi jeszcze, czy przy opcji mojego bloku D14 i głowicy SOHC VTEC będę potrzebował zmieniać wiązkę silnikową i kabinową, czy jak to jest bo teraz to się już całkiem pogubiłem. Bo jeśli kompa z D14 można "pobudzić" do spinana zaworu to tylko "głowa" z Z6, Y2, Y8 i będzie gitara:) Ale znając życie i to forum to za chwilę ktoś mi wyprostuje myślenie:cool:
krzysiek civic
03-09-09, 21:08
z tego co ja sie orientuje to lepiej kupic kompa p28 niz kombinowac ze strojeniem z d14 gdyz potem wychdoza rozne neispodzianki ze strojeniem albo pzoniej jak bedziesz chcial wgrac mapy paliwa itd to tez sa problemy i moze nie dzialac jak powinno..
Sama przeróbka kompa "teoretycznie" nie jest taka bardzo trudna... tylko dostać jeden podzespół... Szukałem, no i ciężka sprawa. Niby wszystko jest ładnie w necie opisane, niby znaleźć mapy to nie problem, niby programator nie tak ciężko ogarnąć... Ale z tych niby uzbiera się "aż" no i chyba lepiej szukać kompa :p
ee nmei sadze ..widizialem glowice D16Z6 z zaworem Vtec i kolektorem wydechowym za 400 i dot eog jesczze trzeba kupic komputer P 28 bo nie opalca sie rpzerabiac jakis innych..wiec wydaje mi sie ze taniej wyjdzie
a aparat zaplonowy ? a kolektor i wtryski ? a wiazka ?
krzysiek civic
04-09-09, 13:43
a aparat zaplonowy ? a kolektor i wtryski ? a wiazka ?
wiem wiem..ale wcale tot ak drogo nie wyjdzie a jestem ciekaw jakie by byly tgo efekty D14 ma juz pelny wtrysk...wystarczy przerobić wiązke z obd2->obd1..z rzeczy potrzebnych do kupienia to komp, głowica no i najlepiej kolektor dolotowy z z6..i jestem ciekaw jak by to smigalo...hmm
kolego ,nie dzikuj wez sobie spokojnie przez zime pozbieraj kase na jakies d16z6 i zrob jak byc powinno,nie spiesz sie ,sezon juz i tak ku koncowi idzie a pospiech jest najgorszym z doradcow;)
krzysiek civic
04-09-09, 13:58
rozumiem cie..ale jestem ciekawy jak by to jezdzilo..i jak by nie bylo bylby juz vtec;)
jezdzilo by gorzej niz seryjne d16. mialo by gorszy moment z racji pojemnosci. mialoby slabszy dol i w serii gorsza skrzynie.
Czytałem na forum, że goście mający B18C4 pod maską używają "modzonych" kompów z D14 żeby np. przenieść VTEC-a niżej ewentualnie jeszcze coś tam pomodzić, więc się zastanawiam dlaczego do głowicy D16Z6 komp z D14 nie przypasi? Inne OBD? Bo jeśli można pomodzić swojego kompa to koszt głowicy kompletnej 450 zł, wymiana uszczelniaczy-planowanie-docieranie gniazd - ok. 300 zł i głowica prawie nowa, uszczelka -150 zł czyli w sumie 900 zł, a Swap >1500 i nie wiadomo jak tam pierścienie, panewki a głowicę i tak wypadało by zrobić, czyli koszt powiedzmy około 2000 zł. Jest różnica jak dla mnie...
To kolega niech zacznie uważnie czytać a nie wprowadza teraz ludzi w błąd.
...Jesli chcesz wystroic auto, to wystarczy komp OBD1 (np. odpowiednio przygotowany z D14) i wlasciwie to wszystko. Wiazka od B18C4 ma wtyczki pasujace do komputera OBD1 i nic nie trzeba przerabiac (nozykiem sie tylko jedna kostke lekko szlifuje, aby latwiej weszla). Potem tylko strojenie i gotowe...
...Dlatego napisalem, ze komp musi być odpowiedni. Mozesz kupic np. od D16Z6 lub B16A2 (P28/P30 o ile sie nie myle) i nie trzeba w nich nic przerabiac, bo obsluguja VTEC'a, latwiej jednak kupic kompa od jakiegos D14 i dolozyc brakujace elementy, wtedy bedzie identyczny jak te obslugujace VTEC'a...
Pewnie mało jeszcze wiem ale z tego tematu znalezionego na forum tak to zrozumiałem, że kompa z D14 można przerobić żeby zapodawał VTEC-a:) tylko moje pytanie brzmi jeszcze, czy przy opcji mojego bloku D14 i głowicy SOHC VTEC będę potrzebował zmieniać wiązkę silnikową i kabinową, czy jak to jest bo teraz to się już całkiem pogubiłem. Bo jeśli kompa z D14 można "pobudzić" do spinana zaworu to tylko "głowa" z Z6, Y2, Y8 i będzie gitara:) Ale znając życie i to forum to za chwilę ktoś mi wyprostuje myślenie:cool:
Jaki komp z D14? Jak już to komp P06 z D15B7. Prostuje myślenie :D
A tak wogóle to do kompa z OBD1 nie wystarczy tylko podszlifować wtyczki z B18C4, trzeba jeszcze piny odpowiednio poprzekładać.
kolego ,nie dzikuj wez sobie spokojnie przez zime pozbieraj kase na jakies d16z6 i zrob jak byc powinno,nie spiesz sie ,sezon juz i tak ku koncowi idzie a pospiech jest najgorszym z doradcow;)
To chyba nie pośpiech, tylko inaczej jest mieć tylko "zwykłe" D14 VTEC, a nie oklepane już ze wszystkich stron d15, D16 VTEC. Jestem też ciekawy takiej konwersji D14 na VTEC-a tylko najgorsza sprawa z wiązką i kompem, nie chciał bym całego środka rozbebeszać żeby położyć nową...
krzysiek civic
04-09-09, 19:24
Ja powiem tak
każdy tutaj idzie juz pewnym przetartym szlakiem..masz d14 swap bo nic z tego silnika nie wyciagniesz..a jednak czasem trzeba byc pionierem:) ja chetnie bym to sprawdzilz ta głowica i sie bede nad tym zastanawial bo miec w zwyklym d14 Vteca to jakas nowosc..zobaczymy co z tego bedzie w kazdym badz razie temat bardzo dziewiczy:)
Ja powiem tak
każdy tutaj idzie juz pewnym przetartym szlakiem..masz d14 swap bo nic z tego silnika nie wyciagniesz..a jednak czasem trzeba byc pionierem:) ja chetnie bym to sprawdzilz ta głowica i sie bede nad tym zastanawial bo miec w zwyklym d14 Vteca to jakas nowosc..zobaczymy co z tego bedzie w kazdym badz razie temat bardzo dziewiczy:)
No super ta nowość. Robili ludzie już takie silniki. Ale pewnie się nie nauczycie jak na własnej skórze nie odczujecie, że te całe zmiany to za dużo nie dały a kasy poszło sporo.
Mam obecnie jeszcze na aucie D15 z czapką od VTEC'a i sporo rzeczy typu krótsza skrzynia, lekki zamach itp. I co? I nic, bo i tak jest mało. Za pare dni wkładam H22A także jak dla mnie zmiana czapki na D14 to wogóle bezsens.
A co do elektryki to się nie łudźcie bo będzie duża rzeźba. To nie to co D15B7 gdzie się dokłada 3 kabelki i gotowe.
krzysiek civic
04-09-09, 19:32
no moze i masz racje...
na podkrecenie tematu dodaje
http://www.dodo-upgrades.nl/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.