Zobacz pełną wersję : Oil catch tank???
Witam, poniewaz mam uturbione D16 to mam pytanko jak sie montuje to ustrojstwo. Wiem ze ma byc miedzy odme a dolot, ale teraz jest problem bo jedna odma wychodzi mi z pokrywy zaworow, a drugie ustrojstwo wylazi z bloku pod kolektorem, jak to wszystko polaczyc?
Pytanie do tych co posiadaja takie cudo - czesto trzeba oprozniac to ustrojstwo? Ma to jakis wplyw na zuzycie oleju czy zadaniem tego zbiorniczka jest tylko nie zasyfiac dolotu?
Jak z zima? nie robi sie w tym maslo?
Pozdrawiam.
pokrywa zaworów - rurką do oli catch tanka - i z oct rurką do ssącego ... ustrojstwo ma za zadanie zatrzymywac olej w sobie a nie pchac go do dolotu... jak często opróżniac - masz miarke na zbiorniku jak przyjdzie pora to trza oproznic :)
dolna odma jest od skrzyni korbowej
to ja sie dołącze do tematu, i zapytam które Catch Tanki proponujecie do D16Z6 T ?
pozdrawiam
kuba_guzik110
30-05-10, 17:43
kazdy ma taka sama koncepcje dzialania i kazdy tak samo się sprawdza więc bez róznicy jaki kupisz :)
pokrywa zaworów - rurką do oli catch tanka - i z oct rurką do ssącego ...
no niebardzo.. a gdzie dolna odma? Przeanalizuj sposób działania systemu przewietrzania :)
to jak go sie w koncu podlancza??
odma skrzyni korbowej - oct - kolektor dolotowy, to podstawowy schemat.
to w ktora odme zapiac oct w ta gorna czy dolna
odma skrzyni korbowej - oct - kolektor dolotowy, to podstawowy schemat.
albo
OCT+odma dolna w dolny króciec, górna od pokrywki, zaślepić wejście w kolektor.
Witam ja mam OCT taki: http://www.mtuning.pl/sklep/images/0802/OCT07_01.jpg i teraz moje pytanie po co mi te 3 wejście wyjście i jak go podłączyć? bo nie ogarniam może ktoś doświadczony pomóc? z góry dzieki, myślalem nad takim podłączeniem, dolna odma w gorny krucieć, 2górny kruciec filterek a dolny 3 kruciec w odme dekla, ale niewiem czy jak nazbiera się olej to go pociagnie do dekla czy nie wywali mi czegoś bo będzie za duże ciśnienie... :/
Podpinam sie chce miec czysty silnik wiec zastanawiam sie jak niektorzy.
Moze kupic dwa miesjca jest na tyle zeby upchac OCT.
Czy moze z trzema kroccami i wtedy.
Dolny + gorny z pokrywy --> OCT --> Ssacy.
W tym akurat jestem slaby dlatego pytam moze ktos potwierdzi jedna z moich opcji.
Ja miałem oil catch tank na górnej odmie i nic on nie zbierał, tzn rurki czyste w środku ani grama oleju, więc dałem na górną tylko filterek i żadnych ubocznych skutków nie zauważyłem, teraz myślę żeby wykorzystać tą puchę do dolnej odmy i zobaczyć czy coś to da.
ja tam bym do dolnego krocca nic nie podpinal. wogole to jak dla mnie dziwny wynalazek ten oct z linka, ja mam dwa krocce u gory do ktorych podpiete sa odmy z pokrywy i z bloku, na gorze puszki mam filterek a w denku spust z odkrecana sruba.
Wlasnie mialem to napisac ale Szastal mnie uprzedziles.Na gorna nic nie daje procz filterka a do dolu sie podepne
ma ktos foto gdzie z bloku sillnika sie to podlacza, bo z pokrywy zaworow to wiem ale z bloku to nie wiem gdzie to jest
W NA raczej nie potrzebny ale do doładowanych jednostek jednak ucieka olej .
W NA raczej nie potrzebny ale do doładowanych jednostek jednak ucieka olej .
i w NA potrafi zasrac dolot:p
Kiedy w NA warto zainwestować w OCT? Wystarczy wtedy założyć OCT między odmą z pokrywy zaworów a kolektorem dolotowym?
Ja mam w N/A w D16A9 ostre wałki i bardzo ciśnie mi olejem ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego. W zimie mam poważne problemy z odpałem. Przepustnica jest bardzo brudna. Poczyściłem to i chyba zainwestuje w OCT. Z odmy pokrywy nic nie cofa.
A nie masz przypadkiem dołu do remontu? Ile bierze oleju?
1,5 setki na 1000 km. Od zmiany do zmiany 1,5l na 10 000 km a co? :D
Aha to spoko, montuj Catch tanka.
Zmieniłem panewki 2 tygodnie temu na ACL Race i przy okazji też pierścienie i teraz to w ogóle nic nie ubywa oleju. W poprzednim d15 na mpfi też mi tak rzucało olejem do ssaka, koledze w Lanosie też tak bardzo rzuca a oleju w ogóle mu nie bierze. To chyba nie tylko w turbo tak jest... Tak mam zapaskudzonego ssaka od środka i przepustnice że nawet ta śrubka od regulacji obrotów nie reaguje, obroty tylko trzyma bo mam strojoną mapę i wymusza na krokowcu 900 rpm. Dziś to rozbieram i czyszczę wszystko i kupię tego OCT.
Panowie potrzebuje pomocy :confused:
silnik - d16y7
Zrobiłem remont silnika (uszczelniacze zaworowe,pierścienie tłokowe, uszczelniacze na wałki itd..) przez trzy tygodnie było ok nie dymił.
Teraz sprawa wygląda następująco...
kolektor ssacy w oleju, puszka metalowa za blokiem od odpowietrzenia komory silnika w oleju, dymi niemiłosiernie i ubywa oleju :( nie mam juz pomysłów...
oil tank coś pomoże ???
Nie. Reklamuj remont silnika. Może coś się spierdzieliło. Czasem się tak zdarza. Musi mechanik jeszcze raz rozebrać. No chyba, że robiłeś na tanich zamiennikach, to pewnie taki efekt..
tanie zamienniki tez nie powinny sie wysypac po kilku tygodniach. Remont robiles sam czy robil go mechanik?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.