PDA

Zobacz pełną wersję : Oil catch tank???



Mowad
25-08-09, 02:22
Witam, poniewaz mam uturbione D16 to mam pytanko jak sie montuje to ustrojstwo. Wiem ze ma byc miedzy odme a dolot, ale teraz jest problem bo jedna odma wychodzi mi z pokrywy zaworow, a drugie ustrojstwo wylazi z bloku pod kolektorem, jak to wszystko polaczyc?
Pytanie do tych co posiadaja takie cudo - czesto trzeba oprozniac to ustrojstwo? Ma to jakis wplyw na zuzycie oleju czy zadaniem tego zbiorniczka jest tylko nie zasyfiac dolotu?
Jak z zima? nie robi sie w tym maslo?
Pozdrawiam.

Macias_OS
25-08-09, 09:36
pokrywa zaworów - rurką do oli catch tanka - i z oct rurką do ssącego ... ustrojstwo ma za zadanie zatrzymywac olej w sobie a nie pchac go do dolotu... jak często opróżniac - masz miarke na zbiorniku jak przyjdzie pora to trza oproznic :)
dolna odma jest od skrzyni korbowej

M4TiK
30-05-10, 12:36
to ja sie dołącze do tematu, i zapytam które Catch Tanki proponujecie do D16Z6 T ?
pozdrawiam

kuba_guzik110
30-05-10, 17:43
kazdy ma taka sama koncepcje dzialania i kazdy tak samo się sprawdza więc bez róznicy jaki kupisz :)

Fawor
30-05-10, 19:30
pokrywa zaworów - rurką do oli catch tanka - i z oct rurką do ssącego ...

no niebardzo.. a gdzie dolna odma? Przeanalizuj sposób działania systemu przewietrzania :)

balder
30-05-10, 22:53
to jak go sie w koncu podlancza??

Konrad84
30-05-10, 23:23
odma skrzyni korbowej - oct - kolektor dolotowy, to podstawowy schemat.

balder
31-05-10, 01:53
to w ktora odme zapiac oct w ta gorna czy dolna

Konrad84
01-06-10, 11:39
dolną

Fawor
02-06-10, 01:59
odma skrzyni korbowej - oct - kolektor dolotowy, to podstawowy schemat.

albo

OCT+odma dolna w dolny króciec, górna od pokrywki, zaślepić wejście w kolektor.

Montana88
03-10-10, 19:25
Witam ja mam OCT taki: http://www.mtuning.pl/sklep/images/0802/OCT07_01.jpg i teraz moje pytanie po co mi te 3 wejście wyjście i jak go podłączyć? bo nie ogarniam może ktoś doświadczony pomóc? z góry dzieki, myślalem nad takim podłączeniem, dolna odma w gorny krucieć, 2górny kruciec filterek a dolny 3 kruciec w odme dekla, ale niewiem czy jak nazbiera się olej to go pociagnie do dekla czy nie wywali mi czegoś bo będzie za duże ciśnienie... :/

Zychu
19-10-10, 20:40
Podpinam sie chce miec czysty silnik wiec zastanawiam sie jak niektorzy.

Moze kupic dwa miesjca jest na tyle zeby upchac OCT.

Czy moze z trzema kroccami i wtedy.

Dolny + gorny z pokrywy --> OCT --> Ssacy.

W tym akurat jestem slaby dlatego pytam moze ktos potwierdzi jedna z moich opcji.

szastal
19-10-10, 21:51
Ja miałem oil catch tank na górnej odmie i nic on nie zbierał, tzn rurki czyste w środku ani grama oleju, więc dałem na górną tylko filterek i żadnych ubocznych skutków nie zauważyłem, teraz myślę żeby wykorzystać tą puchę do dolnej odmy i zobaczyć czy coś to da.

Mowad
19-10-10, 22:40
ja tam bym do dolnego krocca nic nie podpinal. wogole to jak dla mnie dziwny wynalazek ten oct z linka, ja mam dwa krocce u gory do ktorych podpiete sa odmy z pokrywy i z bloku, na gorze puszki mam filterek a w denku spust z odkrecana sruba.

Zychu
20-10-10, 12:20
Wlasnie mialem to napisac ale Szastal mnie uprzedziles.Na gorna nic nie daje procz filterka a do dolu sie podepne

robak
06-12-10, 18:45
ma ktos foto gdzie z bloku sillnika sie to podlacza, bo z pokrywy zaworow to wiem ale z bloku to nie wiem gdzie to jest

Dealer
06-12-10, 18:49
W NA raczej nie potrzebny ale do doładowanych jednostek jednak ucieka olej .

Karot
06-12-10, 21:20
W NA raczej nie potrzebny ale do doładowanych jednostek jednak ucieka olej .

i w NA potrafi zasrac dolot:p

YETI
14-06-11, 12:32
Kiedy w NA warto zainwestować w OCT? Wystarczy wtedy założyć OCT między odmą z pokrywy zaworów a kolektorem dolotowym?

radar333
14-06-11, 13:03
Ja mam w N/A w D16A9 ostre wałki i bardzo ciśnie mi olejem ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego. W zimie mam poważne problemy z odpałem. Przepustnica jest bardzo brudna. Poczyściłem to i chyba zainwestuje w OCT. Z odmy pokrywy nic nie cofa.

BurnOuT
14-06-11, 23:01
A nie masz przypadkiem dołu do remontu? Ile bierze oleju?

radar333
14-06-11, 23:29
1,5 setki na 1000 km. Od zmiany do zmiany 1,5l na 10 000 km a co? :D

BurnOuT
15-06-11, 00:24
Aha to spoko, montuj Catch tanka.

radar333
15-06-11, 11:27
Zmieniłem panewki 2 tygodnie temu na ACL Race i przy okazji też pierścienie i teraz to w ogóle nic nie ubywa oleju. W poprzednim d15 na mpfi też mi tak rzucało olejem do ssaka, koledze w Lanosie też tak bardzo rzuca a oleju w ogóle mu nie bierze. To chyba nie tylko w turbo tak jest... Tak mam zapaskudzonego ssaka od środka i przepustnice że nawet ta śrubka od regulacji obrotów nie reaguje, obroty tylko trzyma bo mam strojoną mapę i wymusza na krokowcu 900 rpm. Dziś to rozbieram i czyszczę wszystko i kupię tego OCT.

19daro91
04-07-15, 15:06
Panowie potrzebuje pomocy :confused:
silnik - d16y7
Zrobiłem remont silnika (uszczelniacze zaworowe,pierścienie tłokowe, uszczelniacze na wałki itd..) przez trzy tygodnie było ok nie dymił.
Teraz sprawa wygląda następująco...
kolektor ssacy w oleju, puszka metalowa za blokiem od odpowietrzenia komory silnika w oleju, dymi niemiłosiernie i ubywa oleju :( nie mam juz pomysłów...
oil tank coś pomoże ???

cosmo-pl
12-07-15, 01:58
Nie. Reklamuj remont silnika. Może coś się spierdzieliło. Czasem się tak zdarza. Musi mechanik jeszcze raz rozebrać. No chyba, że robiłeś na tanich zamiennikach, to pewnie taki efekt..

Mowad
12-07-15, 09:55
tanie zamienniki tez nie powinny sie wysypac po kilku tygodniach. Remont robiles sam czy robil go mechanik?