PDA

Zobacz pełną wersję : jakie kupić tłoki do B18C4 szlifie ??



[H] Dylu [H]
24-08-09, 09:28
Prawdopodobnie nie ominie mnie szlif tulei w silniku a co się z tym wiąże będę potrzebował nowych tłoków.

Tłoki oczywiście nadwymiar, w kpl z pierścieniami i sworzniami.

Co polecacie kupić ?? mile widziane konkretne przykłady np z jebaja :)

Sam jeszcze nie wiem, czy będę doprężał silnik czy pozostawię CR bez zmian, wszystko zależy od ceny tłoków jakie będą do kupienia.

I pytanie pomocnicze, i bardzo ważne, aby odpowiedział ktoś, kto będzie pewny w 200% :) czy tłoki z B16B JDM pasują do B18C4 ??

Konrad84
24-08-09, 10:15
z jednej strony nie wiesz czy chcesz podbijać kompresję, z drugiej pytasz o najwyższe. Możesz wstawić p72-a0 w którymś nadwymiarze (kompresja bez zmian), ale możesz też wstawić właśnie pct w jakimś nadwymiarze, są gotowe komplety do kupienia. Zależy co chcesz.

Macias_OS
24-08-09, 11:18
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CP-Pistons-Honda-Acura-Civic-CRX-Integra-GSR-B18C1_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQ hashZitem518c28cd5cQQitemZ350243835228QQptZMotorsQ 5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

na dole masz tabelke z CR do wyboru do koloru, co prawda najtańsze rozwiązanie to nie jest

ppm702
24-08-09, 11:21
u mnie są B18C5 pierwszy nadwymiar i mogę CI je polecić.

Dodatkowo to OEM Hondy, więc o jakość nie ma się co obawiać

[H] Dylu [H]
24-08-09, 11:45
to teraz poproszę o pomoc...

mam propozycję na tłoki...

Wiseco nadwymiarowe 81.50 CR 11.5...nie za dużo ?? nie wydmucha mi nic ?

Macias_OS
24-08-09, 13:04
11.5 to przyzwoite cr :) seryjne c6 ma bodajze 11.0, nie ma co sie stresowac:p

BurnOuT
24-08-09, 13:18
CR 11.5 - 12.5 jest jak najbardziej do przyjęcia. Wiadomo - minimum 98

Tylko pamiętaj że w związku z tłokami zapada ważna decyzja - czy napewno nie chcesz turbo? :D

[H] Dylu [H]
24-08-09, 13:41
CR 11.5 - 12.5 jest jak najbardziej do przyjęcia. Wiadomo - minimum 98

Tylko pamiętaj że w związku z tłokami zapada ważna decyzja - czy napewno nie chcesz turbo? :D

nie, nie chcę turbo! a tłoki raczej będą inne jednak...na razie trzeba oddać blok do zmierzenia, żeby w ogóle wiedzieć co kupić...

Za te właściciel chce 1800 pln, a mam propozycję sprowadzenia tłoków NPR + OEM pierścienie, wszystko w nadwymiarze pierwszego szlifu, a nie drugiego jak w przypadku tych Wiseco, CR tych NPR ma być 11.2 co po złożeniu i zestrojeniu miało by dać 200HP+...to by mnie zadowalało...szczególnie, że ten zestaw miałby mnie kosztować ok 1000 pln

Pati
24-08-09, 16:51
NPR to tani zamiennik, o którym żeśmy rozmawiali.
pierwszy szlif (i jedyny przez Honde przewidziany) to 81.25. Poza OEM, jedynie JE/SRP oferuje (lub oferował) tłoki w takim nadwymiarze. Pozostali producenci aftermarketu najmniejszy nadwymiar jaki oferują to 81.50. potem 82.00 itd...

havok
24-08-09, 17:38
Mahle?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAHLE-POWERPAK-PISTON-KIT-ACURA-HONDA-B18C1-INTEGRA-GSR_W0QQitemZ230263017548QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item359cbed04c&_trksid=p4506.m20.l1116

Pati
24-08-09, 17:49
O. Mahle dobre. Ale CR 12.5 do daily drivera niekoniecznie :)

[H] Dylu [H]
24-08-09, 18:30
CR 12.5 to już sporo.

havok
24-08-09, 21:01
Ten sam sprzedawca ma takie na 10.5

[H] Dylu [H]
24-08-09, 21:13
Ten sam sprzedawca ma takie na 10.5

laskim? bo to on proponował mi te kute za 1800 pln, o innych nic nie mówił

havok
24-08-09, 22:04
Ech...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAHLE-POWERPAK-PISTON-KIT-ACURA-HONDA-B18C1-INTEGRA-GSR_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14Q2el 1262QQhashZitem359cbed062QQitemZ230263017570QQptZM otorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Ściągaj sam, albo przez naszych biorących zza kałuży.

[H] Dylu [H]
25-08-09, 08:34
Ech...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAHLE-POWERPAK-PISTON-KIT-ACURA-HONDA-B18C1-INTEGRA-GSR_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14Q2el 1262QQhashZitem359cbed062QQitemZ230263017570QQptZM otorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Ściągaj sam, albo przez naszych biorących zza kałuży.

;) dzięki...ale z kolei 10.5 to chyba seryjne CR a jak już będę wymieniał tłoki to chciałem może ciut doprężyć, żeby spróbować zaatakować 200HP, także w CR 11.2 - 11.5 bym celował...no ale na razie czekam na diagnozę.


NPR to tani zamiennik, o którym żeśmy rozmawiali.

tłok i sworzeń byłby NPR a pierścienie Nippon, wszystko w nadwymiarze 81.50. Tłok CR 11.5

zły setup ?

i jeszcze znalazłem takie MAHLE

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAHLE-POWERPAK-PISTON-KIT-HONDA-B16A-CIVIC-SI-DOHC-VTEC_W0QQitemZ220247460253QQcmdZViewItemQQptZMotor s_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3347c5899d&_trksid=p4506.m20.l1116

będą ok?? co jest parametr stroke ?? bo te ww są od B16 i mają inny ten stroke niż od B18 :D

i w ogóle ma ktoś doświadczenia z tą firmą od tych tłoków, bo ja pierwszy raz słyszę tą nazwę...

hcc
25-08-09, 09:30
nie kombinuj,- załóż OEM-y 81.00 jak się da albo 81.25 jeśli trzeba szlifować - kute toki sobie odpuść, dobrze Ci radze :)

[H] Dylu [H]
25-08-09, 09:32
nie kombinuj,- załóż OEM-y 81.00 jak się da albo 81.25 jeśli trzeba szlifować - kute toki sobie odpuść, dobrze Ci radze :)

te MAHLE są kute ?? chyba nie, bo coś cena za niska. I czemu odradzasz kute tłoki ?

jero11
25-08-09, 09:38
skorzystam z tego tematu:)
czy można gdzieś dostać sworznie tłokowe i zabezpieczenia do odprężających kutych tłoków WISECO pod D16:confused:
ewentualnie gdzie dorobić?

Pati
25-08-09, 10:40
tak Dylu - Mahle są kute. Jest to podane w opisie na aukcji, łącznie z materiałem z którego są wykonane.
Jeśli po raz pierwszy słyszysz nazwę Mahle, to znaczy że silnika mi się interesowałeś tylko tyle co było na etykietkach w gumach turbo. To jedna z firm posiadających dłuuuugą tradycję w produkcji elementów silnikowych. http://en.wikipedia.org/wiki/Mahle_GmbH
Stroke to skok tłoka - taki parametr wału korbowego.
Oraz zdecyduj sie: chcesz tanio czy dobrze?

jero: Wiseco diluje takie części luzem.

BurnOuT
25-08-09, 10:51
Dylu ja to podsumuję tak, bo widzę tylko 2 opcje:

1. Setup lajt , CR 11.5 na OEM tłoku (żadne NPR itd)
2. Setup na otro , CR 12.5 na kutym tłoku (wszystko jedno który)

I tyle w temacie, teraz trzeba czekać

[H] Dylu [H]
25-08-09, 11:13
Oraz zdecyduj sie: chcesz tanio czy dobrze?


chcę dobrze, nie kupując najtaniej, ale również nie chce wydać majątku.


Dylu ja to podsumuję tak, bo widzę tylko 2 opcje:
1. Setup lajt , CR 11.5 na OEM tłoku (żadne NPR itd)


i tak pewnie będzie, jak trzeba będzie kupić jednak tłoki, weźmie się OEM od B16 z kompresją ok 11.3 na 81.25 i będzie dobrze...mam nadzieję.

majkel
25-08-09, 23:40
Miałem ten sam dylemat ostatnio w mojej D serii (NPR vs OEM)
wziałem OEM w drugim nadwymiarze z doprężeniem w okolicach 1:11
drożej, ale przynajmniej upalam spokojnie

mleko
27-08-09, 23:21
Pozwolę się podłączyć.

Jaki CR można uzyskać z tłokami i korbami z B18C6 w bloku C4 i z głowica C4? Jak się mają korby z C4 do korb Z C6?

havok
27-08-09, 23:55
http://www.zealautowerks.com/bseries.html
Zamiast C6 czytaj: C5

mleko
28-08-09, 07:44
Na to już patrzyłem, ale nie maiłem pewności co do C5.

A jak się ma temat korb? Czy na korbach z C4 z tłokami z C6/C5 można bezpiecznie zakręcić do 9k RPM ?

Pati
28-08-09, 11:43
korby z c4 sa takie same jak c6. w teorii (tzn numer części jest taki sam). w praktyce różnica może być taka, że silnik jest składany ręcznie i wyważany, więc mogą być albo odelżane w razie potrzeb lub dobierane tak aby waga była zgodna z pozostałymi w komplecie. do c4 wkładają jak leci.

jero11
29-08-09, 08:46
znalazłem firmę która dorobi sworznie o utwardzanej powierzchni do kutych tłoków WISECO w cenie 12zł szt., oryginał WISECO to coś około 25zł +wysyłka z USA
chyba nie ma sensu bawić się w ściąganie tych sworzni z USA...

niech mi ktoś podpowie na ile zrobić pasowanie tych tłoków w cylindrach:confused:

jero11
30-08-09, 20:48
może ktoś odpowiedzieć na moje pytanie:)
jaki dać luz przy pasowaniu tłoków WISECO w bloku d16?
z góry wielkie dzięki;)

Fawor
31-08-09, 08:21
0,06-0,07

jero11
31-08-09, 11:20
wielkie dzięki Fawor, już by mi zrobili 0,6-0,7 :D

Pati
31-08-09, 17:40
być przestawił przecinek o jedną cyfrę. jak z kalibrem ruskich dział :D

jero11
24-09-09, 10:47
na ile są pasowane sworznie tłokowe "pływające" w tłokach Wiseco?
otwór w tłoku i główce korbowodu to 19.01mm

BurnOuT
24-09-09, 10:51
obstawiam że 19g6 ale tylko strzelam

[H] Dylu [H]
29-09-09, 14:46
pytanie za 101 punktów ;)

czy zawory wydechowe w B18C6 są takie same jak w B18C4 ???