Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Rozrząd padł, co dalej???



out.off.space
22-08-09, 11:24
Witam wszystkich.
Jestem nowy więc w razie jak źle umieściłem temat, to proszę o wyrozumiałość.
Mój związek z Hanią nie trwa zbyt długo, ale jest niezbyt udany, ponieważ zerwałem jej rozrząd (tak przynajmiej twierdzi podwórkowy mechanior), ale od początku:
jadę sobie spokojnie jakieś 100-110km/h, silnik już długi czas pracował, więc był dobrze dogrzany, muzyka leci w najlepsze i nagle słyszę, a raczej nie słyszę silnika. Wskazówka obtotów leży na dnie,kontrolki świecą. Niewiele myśląc, szybko przekręcam stacyjkę (no bo może paliwa zabrakło) i nic. Trochę jestem zły na siebie po fakcie, bo reakcje nie powinny tak wyglądać, no ale cóż. Zauważyłem podczas kręcenia rozrusznikiem, że bardzo lekko pracuje, jakby bez oporu.
Teraz moje pytanie: czy ten model silnika (D14A1 dwa gaźniki) na jakieś zabezpieczenia odnośnie zerwanego paska rozrządu, czy obejdzie się bez remontu i czy remont nie będzie droższy od kupna innego serduszka do Hani.
Z góry dziękuję za pomoc

Jeszcze jedna krótka informacja, Hania brała dużo oleju, trochę kopciła. Przy wyższych obrotach czuć było spalony olej. Te objawy były juz dużo wcześniej przed faktem zerwania paska

Gąsior
06-10-09, 21:18
zdejmij pokrywę rozrządu, jest przykrecona na bodajże 3 śrubki i zobacz czy pasek jest cały czy zerwany. Jeśli zerwany to z czego co piszesz to raczej się nie opłaca remontować tego silnika. D14 na dwóch gaźnikach w dobrym stanie będzie tani w zakupie. ewentualnie podejdzie też d13 bez przeróbek ale jest słabszy o te 15KM

elmer2
25-10-09, 19:44
Można sie jeszcze łudzić i zdjąć głowice. Obejrzec wszystko dokładnie i byc moze skonczy sie tylko na nowym pasku, lub wymianie jakiegos zaworu lub kilku. Zawsze to taniej niz szukanie innego. Z tym, że pisałes o braniu oleju, hmm no to albo remont tego silnika lub szukanie innego, do konca niewiadomego...

atom1
21-12-09, 18:30
najpierw to zobacz jak kolega pisze czy masz w ogole pasek :-) jak nie ma to jeszcze nie wszystko przekreslone, dobierz sie do rozrzadu i ocen czy rolka i reszta podzespolow jest w nienaruszonym stanie, pozycz od kogos pasek, ustaw rozrzad na znaki, wykrec swiece i krec na zlozonym juz rozrzadzie kolem pasowym "rencami" jak gladko sie kreci i nie czuc ze jest opor to wkladaj swiece i odpalaj- duza szansa ze bedzie latac :-)

jak pod reka sa opory a wrecz nie da sie obrocic kolem- trzeba sciagac czapke, wtedy faktycznie lepiej juz kupic drugi silnik za pincet

douen
21-12-09, 22:47
Palił olej, kopcił. Nie baw się już w regeneracje tego padalca. Kup nowy słupek silnika, z pewnego źródła. Najlepiej u RALF'a z Kobyłki. Zamontuj i śmigaj dalej. Nie ma się co zastanawiać, prędzej czy później i tak musiałbyś wymienić silnik.

atom1
22-12-09, 11:31
gorzej jak nie ma kasy na nowy silnik a uzywany pasek dostanie za darmo a przynajmniej sprawdzi czy ze starego mozna cos jeszcze sprzedac- chociaz jakby zaczal jezdzic to bym nim jezdzil :)

vtec
22-12-09, 21:33
A wiesz ile kosztuje słupek D14? Albo chociażby D15(wałek może przełożyć ze starego silnika i też będzie git). Nie? To ja Ci napisze-jak zapłaci więcej jak 300zł to dużo. I jak mi powiesz, że reanimowanie trupa po urwanym pasku rozrządu bardziej się opłaca, to życze owocnego remontu. Te silniki są kolizyjne i można być pewnym że zawory spotkały się z tłokami.

ppiotrek
23-12-09, 21:34
Te silniki są kolizyjne i można być pewnym że zawory spotkały się z tłokami.
Są kolizyjne to fakt. Ale nie raz słyszałem, że silnik po takim zdarzeniu jest sprawny:confused:

atom1
24-12-09, 14:07
bo jest i 2 razy to przerabialem :-) b16a1 i d16z5, no to jak za czysta kupi to faktycznie.. :-))) nie znam tych cen

vtec
26-12-09, 17:04
Jak się nie spotkają to to jest naprawde fart. Ewentualnie po spotkaniu szkody mogą być niewielkie, ale nie raz też jest tak, że zawór się wygnie czy urwie, a wtedy nie ma co reanimować :)

nogajdb9
28-12-09, 20:10
silniki d-seri oczywiście seryjne są bez kolizyjne, chyba że mówimy o minime, tutaj silnik jest już napewno kolizyjny, tak samo jeśli mam odprężające tłoki, widziałem 2 przypadki gdy zerwał się pasek rozrządu, i w obydwóch wystarczyło zmiana paska i napinacza i wszystko grało jak należy.

Remi
02-01-10, 23:52
silniki d-seri oczywiście seryjne są bez kolizyjne, chyba że mówimy o minime, tutaj silnik jest już napewno kolizyjny, tak samo jeśli mam odprężające tłoki, widziałem 2 przypadki gdy zerwał się pasek rozrządu, i w obydwóch wystarczyło zmiana paska i napinacza i wszystko grało jak należy.


kto ci takich glupot naopowiadal?

Ralf
04-01-10, 22:14
oczywiscie ze kolizyjny bez znacznia na tloki,korby i inne ;)

w miejsce D14A1 pasuje bez jakichkolwiek przerobek d13b1 , d13b2 , d15b3 i 1.6 gaznikowe (nie pamietam oznaczenia ale np w concerto byly) i tak jak ktos juz wczesniej pisal np D15B2 po zmianie walka i wyrzezbieniu dziury na pompe paliwa (jest miejsce fabryczne)

remotowac na pewno si nie oplaca

Komar_Wawa
09-03-10, 10:09
Masz w prawdzie kawałek, ale jeśli to nie problem to mogę Ci kogoś polecić w okolicach Warszawy. Nie słyszałem, żeby ktoś przyjechał do niego po rozrządzie i żeby nie uruchomił silnika na nowo :)