Zobacz pełną wersję : Civic 5d vti B18c4. Pytanie o shortshift.
Otóż rozchodzi się o to :
Czy shortshift pasujący do civiców prod japońskiej rocznika 92-00, pasuje również do anglika modelu 5d VTI ?
No ziomki pomóżcie.
skrzynia jets taka sama wiec pasuje
Dzięks kosiniak. W sumie na logike można było sobie odpowiedzieć ale wolałem się upewnić.
a do 1,4 iS pasuje ?
wydaje mi sie ze tak, przeciez skrzynia i osprzet sa takie same
wydaje mi sie ze tak, przeciez skrzynia i osprzet sa takie same
Nie oznacza to, że będzie pasować. Skrzynia jest przy silniku i nie ma nic do tego, problem pojawia się natomiast przy sposobie mocowania dźwigni zmiany biegów. Konkretnie chodzi o tą kulkę, która jest na dźwigni - próbowałem założyć sobie shorta (przerobioną fabryczną dźwignię, taki home made, link na dole) od Cifa 5 gen. i niestety nie pasuje - tam kulka jest większa niż u mnie i nie da się w żaden sposób zamontować dźwigni. :sad: Przypuszczam, że te shorty MeganRacing, które są w ogólnej sprzedaży nie będą pasowały do naszych 5D.
http://img333.imageshack.us/my.php?image=short3ls.jpg
Z tego wniosek ze trzeba przerobic seryjnego ...
Według EPC shifter w 5D jest SH3 - taki sam we wszystkich Civica 88-00. Więc będzie pasował każdy short shift od innego Civa.
Według EPC shifter w 5D jest SH3 - taki sam we wszystkich Civica 88-00. Więc będzie pasował każdy short shift od innego Civa.
Też się tym sugerowałem, ale podczas instalacji okazało się co innego...
Może ktoś jeszcze spróbuje to sprawdzić? Jeśli dobrze pamiętam to ta kulka w 5D ma mniejszą średnicę o jakieś 3 mm lub troszkę więcej od tej z 5 gen. Poza tym jest plastikowa a nie metalowa, ale to nie ma znaczenia (świadczy to tylko o tym, że nie jest to ten sam shifter).
odświeżę trochę temat, montował ktoś już short shifta do angola?
jak tak to może dać jakieś namiary na model/firmę?
home made'y mnie na razie nie interesują bo jak się przerobi oryginalny to będzie pasować, natomiast interesuje mnie czy takie gotowe pasują także do angoli
home made'y mnie na razie nie interesują bo jak się przerobi oryginalny to będzie pasować
Nie sadze, mi Evok przerabial serie od 5d i przerobiony nie podszedl obciera o wydech , wiec lezy na polce i czeka na zmiane wydechu z przesunieciem/opuszczeniem 3cm w tym miejscu ...
no cóż upłynęło ponad 1,5 roku wiec może cos sie zmieniło na rynku motoryzacyjnym w sprawie Short Shiftera do 5D? czy ktoś juz ma jakiś namiar na taki co pasuje? czy w ogolę komuś udało sie coś takiego zamontować bez zmiany wydechu czy tez bez przeróbek oryginalnego?
hmmm a nie lepiej zrobić shortshift-a na zamówienie do konkretnego modelu silnika i nadwozia... cena będzie taka sama lub nawet niższa... a dla kogoś kto ogarnia temat to wręcz 5 min roboty...
Pozdro
PS
SPRZEDAM B18C4 W BUDZIE MB6
a znasz może kogoś kto sie tym zajmuje?wiadomo ze lepszy będzie robiony pod mój silnik i dopasowany niż uniwersalny ;] z chęcią skorzystam z usług takiej osoby ale nie mam pojęcia nawet do kogo z tym uderzyć :D
NO ZNAM GOŚCIA ALE ON MA WARSZTAT POD WARSZAWĄ WIĘC BĘDZIESZ MIAŁ DALEKO Z GDAŃSKA BY GO DOROBIĆ...
www.przemo-car.pl zobacz na stronie gość roztrzepany trochę ale głowę ma do modów...
no cóż upłynęło ponad 1,5 roku wiec może cos sie zmieniło na rynku motoryzacyjnym w sprawie Short Shiftera do 5D? czy ktoś juz ma jakiś namiar na taki co pasuje? czy w ogolę komuś udało sie coś takiego zamontować bez zmiany wydechu czy tez bez przeróbek oryginalnego?
vtam,
ja montowalem shifterka jakis rok temu. zakupilem ladny niebieski niby z usa na allegro (z wygladu jak skunk), w opisie bylo wyraznie napisane civic 88-00, zestaw zawieral shifter z lozyskiem + jakies chyba 4 podkladki. wszystko sie ladnie zamontowalo i pasowalo. pojezdzilem tydzien ale sie okazalo, ze przy mocniejszym, szybszym wrzucaniu biegu obcieralo chyba o oslone wydechu, podjechalem do mechanika cos tam podgial w 3 minuty i juz bylo po sprawie. jezdze juz ponad rok z short shifterkiem i sobie chwale, szczegolnie skrocil sie skok z 3 na 4, albo mam takie wrazenie ;) jest szybciej i milo.
wydaje mi sie, ze problem polega nie w samym nadwozu 5d/aero, tylko w wersji silnikowej. trzeba by porownac oryginalne drazki z vti i innych wersji silnikowych. potwierdzam, ze w vti nie ma zadnych plastikowych kulek. praktycznie shiftery z allegro pasuja plug&play, jesli ktos nie ma jakis udziwnionych ukladow wydechowych.
pozdrawiam
dzięki Oscar cenna informacja ;] bo jest tego sporo i na allegro i ebay-u i ceny sa już dość przystępne wiec czemu nie:D, a Ty kupowałeś ta uniwersalna ?
dzięki Oscar cenna informacja ;] bo jest tego sporo i na allegro i ebay-u i ceny sa już dość przystępne wiec czemu nie:D, a Ty kupowałeś ta uniwersalna ?
TAK,
kupilem cos takiego:
http://moto.allegro.pl/item527195851_short_shifter_pro_racing_honda_civic _88_00.html
moze innej firmy, ale wyglada tak samo i bedzie pasowal w vti, tak jak pisalem powyzej (czyli przy standardowym wydechu),
pozdrawiam i ciesze sie, ze moglem pomoc ;)
edzie pasowal w vti, tak jak pisalem powyzej (czyli przy standardowym wydechu),
szkoda ze ja nie mam vti hehe ale buda prawie ta sama;]
Oscar a powiedz tak szczerze czy to prawda ze boli ręka od tego? :D długo juz z tym jeździsz? skrzynia nie dostaje po dupie?
szkoda ze ja nie mam vti hehe ale buda prawie ta sama;]
Oscar a powiedz tak szczerze czy to prawda ze boli ręka od tego? :D długo juz z tym jeździsz? skrzynia nie dostaje po dupie?
hehe, bzdury z tymi bolacymi rekami ...... w maluchu 15lat temu, jak czlowiek nie mial pojecia i obcinal drazek, zeby niby szybciej biegi wchodzily to pewnie, ze reka bolala bo mniejsza przekladnia sie robila wtedy i trzeba bylo wiecej sily uzyc.
jak juz pisalem jezdze z shifterem ponad rok, biegi sie zmienia z taka sama sila co przy normalnym shifterku, ktory ma taka sama dlugosc co seria tylko kulka jest przesunieta kolo centymetra do gory. skrzynia pewnie nawet nie zauwazyla, ze jest inny shifter, niby dlaczego ma po dupie dostawac, przy zmianie biegu wszystko sie odbywa jak wczesniej tylko nieco szybciej bo skrocil sie skok drazka.
pozdrawiam i wspolczuje
ps. niech ktos zapoda zdjecie seryjnego drazka z 1.4-1.6 i sie porowna go z oemowym vti.wtedy bedzie mozna cos kombinowac.
pozdrawiam
nic nie bedzie mozna pokombinowac, bo kulka jest innej srednicy, co oznacza ze mocowanie do drozka(ten element co trzyma kulke) tez jest inne.
malo tego.
element ten w 1,4, 1,5 i 1,6 jest odkrecany.
na tomiast w VTI jest dospawany na stale.
wiem bo sam to przetrabialem i lezy mi teraz taki drazek z VTI przerabiany na shorta (jak by ktos byl chetny to moge sprzedac)
trochę sie już zakręciłem:D czyli te od hond 88-00 pasują do wszystkich oprócz vti?
nie, do wszystkich, oprocz 5D (nie wliczajac VTI):D
szkoda ;/ bawić mi sie z tym nie chce nawet nie mam za bardzo gdzie myślałem ze podejdzie bez przeróbek no cóż trzeba odpuścić :(
jak chcesz to mozna zrobic shorta z twojego lewarka
dużo zabawy? i gdzie się z tym zgłosić żeby nie spieprzyli;]
można zrobić samemu:)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1944&highlight=short+shifter
zglosic sie musisz do spawacza:D
zajzyj tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1944
No mi właśnie przerabiał oryginalny lewarek eVok. Dzięki temu mam custom made 14mm dłuższy - nie ma prawa stukać.
Z tego tematu wynika, iz do 5D 99 1.4 bedzie pasowal tylko przerobiony OEMwy drazek od 5D 1.4.
Tylko jedna watpliwosc z powodu kilku postow - czy oryginalny wydluzony o te 2-3cm w dol od kulku nie bedzie wadzil o wydech ? :)
Nie oznacza to, że będzie pasować. Skrzynia jest przy silniku i nie ma nic do tego, problem pojawia się natomiast przy sposobie mocowania dźwigni zmiany biegów. Konkretnie chodzi o tą kulkę, która jest na dźwigni - próbowałem założyć sobie shorta (przerobioną fabryczną dźwignię, taki home made, link na dole) od Cifa 5 gen. i niestety nie pasuje - tam kulka jest większa niż u mnie i nie da się w żaden sposób zamontować dźwigni. :sad: Przypuszczam, że te shorty MeganRacing, które są w ogólnej sprzedaży nie będą pasowały do naszych 5D.
http://img333.imageshack.us/my.php?image=short3ls.jpg
Zgadzam się w pełni, short shiftery oferowane np. na Allegro nie będą pasowały do wersji 5d, oferowane shiftery mają kulkę o średnicy 35mm podczas gdy w 5d kulka ma 32mm, wiem bo zakupiłem takowy i się mocno rozczarowałem próbując wepchnąć nowy shifter a dokładnie kulkę do bodajże teflonowego koszyka w którym pracuje kulka :mad:. Właścicielom 5d pozostaje jedynie cięcie i spawanie oryginalnego drążka - zaleca się przedłużenie dolnej części max o 2cm jak to było w shifterze zakupionym co daje skrócenie drogi o jakieś 30%. Pozdrawiam
Odświeżę temat :) rozglądam się za szhortem może się coś zmieniło do naszych 5D? Powiedzcie mi jakby przełożyć mocowanie drążka np od VTI to wtedy zdało by egzamin, chociaż Kuba pisał że mocowanie jest przyspawane hmmm macie jakieś nowe pomysły...??. Myślałem tez nad tym aby np stoczyć tą klukę z 35mm na 32mm :) co wy na to ?
Na takiej rzeźbie się nie znam- wiem,że mógłbym się pisać na takie coś ;)
Daniello87
22-03-11, 10:05
Djadi, ja nie dawno robiłem u siebie w temacie. Przerób seryjną dźwignie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.