PDA

Zobacz pełną wersję : Swap k20, h22 itd. (znów)



junior20066
18-08-09, 14:16
Witam chciałbym zaczerpnac troche wiadomosci na temat swapa k20 do civica 5 gen HB .interesuje mnie chyba najwazniejsza sprawa w jakiej mniej wiecej kwocie bym sie zamknał ;) Jakie sa wrazenia z jazdy itp :) jak z dostepnoscia czesci tuningowych typu kolektory,doloty itp licze na pomoc :)

grzesiuh
18-08-09, 14:34
z tego co mi wiadomo to tak na cacy powinienes sie zmiescic w 25k :) ale znajomy mowil ze ktos tam zrobil sam wlasnorecznie i wystarczylo mu 16k....

spal@praca
18-08-09, 15:10
do jakiego auta to ???

dostęp części tuningowych jest B DUŻY ale licz się z kosztami .

Nowy Kubi
18-08-09, 16:43
IMHO jest to swap dla kogoś, kto uparł się mieć V gen k20. Bo jak chcesz mieć po prostu szybką hankę, to nie ma to najmniejszego sensu finansowego, bo za mniejszą kwotę wsadzisz B18 i jeszcze je dokompresujesz masakrując k20 jak będziesz chciał.

Albo po prostu kupić typeRa można :)

junior20066
18-08-09, 17:06
no tak ale wiadomo jak to z turbo czesto lubi cos sie zesrac a i w turbo czy kompresorze b18 w klasie turbo nie mam co startowac :) wole miec mocne N/A z czasem jak mi sie znudzi to cos sie dmuchnie ale jak narazie ide w mocne N/A i mysle non stop co tu wybrac jedni mowia ze b18 i doł od b20 inni ze h22a hehe takze pomyslałem ze moze isc w k serie i namieszac troche 1/4 :) jestescie bardziej doswiadczenie wiec czekam na porady :)

ps.spal@praca do autka tak jak wyzej napisałem civic 5 gen HB :) z dłubnietego b18c4 ile moze wyciagnac w N/A ?? z tego co ludzie mowia to b serie jaj nie urywa :P

Konrad84
18-08-09, 17:19
seryjnym k20 w V genie nie "zamieszasz" na 1/4. b18c4 można zrobić okolice 220 - 230 KM w N/A, trochę więcej przy nadwymiarze. Do tego można dorzucić bardzo krótkie przełożenia (jeżeli ma to być civic do pałowania). Co i tak będzie wolniejsze od k24/k20.

sane
18-08-09, 18:46
jak chcesz mocne N/A, to do wyboru masz cztery opcje:
1. b20vtec
2. h22 + stroker na h27
3. k24/k20
4. swap na J-series

najciekawsza i zarazem najbardziej pionierska (jak na Polskę) będzie opcja 2 i 4 - prawdopodobnie będą to też najszybsze opcje :]

Nowy Kubi
18-08-09, 19:09
Ale co ty chcesz osiągnąć? Chcesz szybkie auto do jazdy w znośnych pieniądzach czy wsadzić dziesiąt tys. żeby zdobyć klasę N/A a i tak mieć nieporównanie wolniejsze auto?

Za 20 tys. nie podbijesz N/A normalnym Vgen bądź pewien (chyba że te 20k wsadzisz w wydmuszkę III-IVgen). A jak chcesz wydać 40 dla samej "klasy" to się zastanów co możesz za to mieć bez "klasy"

BTW. B18 na kompresorze będzie wcale bardziej awaryjne jak NA wykręcone na dwieście dziesiąt kucy.

Kras
18-08-09, 19:16
No nie, bez przesady. K-seria, nawet pod 300 kucy N/A pozostaje bardzo niezawodna...a na pewno bardziej niz jakies turbo/kompresor.

Co do tematu, to jesli to ma mieszac w cwiartce N/A to nie ma najmniejszego sensu pakowac pelnego K20. Lepiej od razu K24, wymieniajac w nim wszystko co sie da (korby/tloki w seryjnym wymiarze albo stroker K27) i porzadna czapka K20.

Nowy Kubi
18-08-09, 19:36
Lepiej od razu K24, wymieniajac w nim wszystko co sie da (korby/tloki w seryjnym wymiarze albo stroker K27) i porzadna czapka K20.

To teraz odpowiedz założycielowi tematu na jego pierwotne pytanie :rolleyes:


interesuje mnie chyba najwazniejsza sprawa w jakiej mniej wiecej kwocie bym sie zamknał

Kras
18-08-09, 19:41
Chcial "mieszac" na cwiartce majac N/A. Cos takiego nigdy NIE BEDZIE tanie :)

sane
18-08-09, 19:43
Dokładnie... Nie w 2009 roku... W 2005-2006 hybryda k24/k20 w wyprutym 5genie zgarniałaby zapewne pudła na większości zawodów, ale nie dzisiaj hehe

junior20066
18-08-09, 19:48
wiem ze za 20 tys nieodbije N/A licze sie z tym ale z czasem by sie kupywało czesci aby to lepiej jezdziło no ale tak jak mowicie zeby namieszac w tej klasie musiałbym pewnie ze 40 tys miec aby poskładac na dobrych gratach a o takiej kwocie nie myslałem odrazu wyozyc na silnik :) a wiec co lepiej H serie czy B serie i dłubac?? i jak wygladaja koszta włozenie J seri o ktorej nie słyszałem w czym one siedza?? sa juz takie projekty ??

Nowy Kubi
18-08-09, 19:53
Jak chcesz zeby naprawdę jezdziło to H22A2. Coraz łatwiej dostać i już parę H22 jest włożonych więc jak ktoś to robił to ogarnie sprawnie. Wyjdzie Cię znacznie taniej jak K seria na początek.

B seria w NA nie dłubana za mocno to już naprawdę szału nie robi, jezdzi tego od groma i ciut ciut.

sane
18-08-09, 19:55
H-seria ma większy potencjał z racji pojemności. Jak to mawiają aemrykanie - There is no replacement for displacement.
Dodatkowo są dostępne stroker kity na 2.7. Graty są raczej ciężej dostępne niż w B-series.

J-seria :) - tutaj masz info: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_J_engine
Taki J30 czy J32 będzie miał 240-270 KM w serii :]
W US&A coraz częstsze są te swapy - na ebayu są nawet gotowe mount kity (łapy + półosie).

junior20066
18-08-09, 21:24
rozumiem a jaki byłby koszt włozenia tej j seri ?? czy lepiej niebawic sie w to i wkładac H serie ?? H seria w 5 gen w jajku bedzie juz sie odpychac?? i po ile kupie łapy do tego ?? bo silnik cały jakies 6 tys + włozenie 2,5 + łapy ??? + oleje ,rozrzad i cos jeszcze?? w 12 tys sie zmieszcze??

...Bartuś...
18-08-09, 22:10
jak chcesz mocne N/A, to do wyboru masz cztery opcje:
1. b20vtec
2. h22 + stroker na h27
3. k24/k20
4. swap na J-series

najciekawsza i zarazem najbardziej pionierska (jak na Polskę) będzie opcja 2 i 4 - prawdopodobnie będą to też najszybsze opcje :]

Co do opcji 2 musiał by się bardzo sprężać bo do wiosny 2010 będzie taki projekt :)


rozumiem a jaki byłby koszt włozenia tej j seri ?? czy lepiej niebawic sie w to i wkładac H serie ?? H seria w 5 gen w jajku bedzie juz sie odpychac?? i po ile kupie łapy do tego ?? bo silnik cały jakies 6 tys + włozenie 2,5 + łapy ??? + oleje ,rozrzad i cos jeszcze?? w 12 tys sie zmieszcze??

Koszt włożenie J seri był by nie wile mniejszy niż K20 :) Co do H-Seri wszystko zależy jak tanio kupisz Swap reszte masz już mniej więcej znaną:

Swap- 2000-5000zł(h22a 200Ps) 6500-9000zł(H22a7 212ps)
Łapy - 600(Ebay)-1500zł(Hasport)
Półosie - 500zł(ebay/dorabiane)-1400zł(Hasport)
Włożenie tego 2000-2500zł
Płyny I graty eksploatacyjne - 1000zł

Ps.Nie zapomnij o hamulcach :)

junior20066
18-08-09, 22:28
czyli tak jak mowiłem H serie w 12 tys by sie zamknał a jak sie sprawuje ta jednostka h22a7 ?? lepsze rozwiazanie on h22a?? Bartus co do tej opcji 2 co chcesz zrobic to ty sie spiesz bo jak sie zdecyduje to ukoncze to jeszcze w tym roku :) tylko troche nierozumiem h22 + stroker na h27 o co tu chodzi ??

...Bartuś...
18-08-09, 22:58
czyli tak jak mowiłem H serie w 12 tys by sie zamknał a jak sie sprawuje ta jednostka h22a7 ?? lepsze rozwiazanie on h22a?? Bartus co do tej opcji 2 co chcesz zrobic to ty sie spiesz bo jak sie zdecyduje to ukoncze to jeszcze w tym roku :) tylko troche nierozumiem h22 + stroker na h27 o co tu chodzi ??

No to widzę że ostro przy kasie jesteś :D Swap H22 za 10k i jeszcze masz drugie 10k na zrobienie stroker'a...

A co do stroker jest to powiększenie pojemności silnik poprzez zmiany w układzie korbowo-tłokowym np.

H22= 2.2L stoker kit H25/H27= 2.5L/2.7L

Kostek_Junior
18-08-09, 23:18
u mnie swap na H22A5 wyszedł około 5500 zł na gotowo, oczywiście bez robocizny

junior20066
18-08-09, 23:27
aha kumam nie jestem ostro przy kasie ale mam jakies tam marzenie i chcem aby mi sie spełniło :) co uzyskam po zmodzeniu na tego strokera to ze z 2,2 na 2,7 to juz wiem ale duzo sie moc powiekszy i moment ?? opłacalny jest ten zabieg ??

Kras
19-08-09, 08:01
Na seryjnej glowicy raczej zapomnij o duzym wzroscie mocy. Moment sie powiekszy znacznie i powedruje nizej, ale na seryjnych walkach, kolektorach i przepustnicy nie uzyskasz odpowiedniego napelniania tak duzej pojemnosci na wyzszych obrotach. Takze jesli stroker to niestety ale glowice tez trzeba modowac.

junior20066
19-08-09, 13:06
nie no jesli bym wstawiał silniczek inny to takie sprawy jak wydech,kolektor,ssak,dolor to podstawa by była :) a co masz na mysli z głowica co z nia było by trzeba modowac?? i mam pytano jak tam z czesciami dostepnymi do H seri typu dolot,kolektor,ssak?? do B seri to sporo jest ale do H seri ciezko z tym chyba nie ??

Kras
19-08-09, 13:10
Glownie trzebaby zmienic walki. Na seryjnych przy dlugim skoku strokera bedzie szybko zdychal.

sane
19-08-09, 13:26
takie podstawowe części jak dolot czy kolektor ssący/wydechowy to żaden problem... na ebayu pełno tego...

Tompro
19-08-09, 13:29
takie podstawowe części jak dolot czy kolektor ssący/wydechowy to żaden problem... na ebayu pełno tego...

Tylko, że ssący do Civica nie podchodzi, bo jest za długi i trzeba ściane grodziową przerabiać. Ewentualnie ssak z ATR (H22A7). Kolektorów wydechowych, też niby pełno, ale te tanie się nie opłaca kupować, bo będą gorsze od serii.

sane
19-08-09, 13:34
Tylko, że ssący do Civica nie podchodzi, bo jest za długi i trzeba ściane grodziową przerabiać. Ewentualnie ssak z ATR (H22A7). Kolektorów wydechowych, też niby pełno, ale te tanie się nie opłaca kupować, bo będą gorsze od serii.

Wiesz, ja w ogóle podważam sens kupowania niektórych gratów nawet do innych silników...
Np. uważam, że ssak Skunk2 w trochę dłubniętym D16Z6 nie daje nic poza lansem i odelżeniem w postaci lżejszego portfela :D
Podobnie może być też i z H-series ;) - nie wszystko złoto, co się świeci...

Tompro
19-08-09, 13:40
No dokładnie tak jest ;) Podobne przyrosty są na ssaku Skunk2 i tym z ATR w H22A. U mnie decydującym kryterium, było to, że ten z ATR pasuje bezproblemowo no i przy nim odrazu mam wszystkie czujniki i troche większą przepustnice (65mm w H22A7 a w H22A 62mm).

junior20066
19-08-09, 13:42
rozumiem wiesz jak bym cos kupywał do silnika to bede sie z wami konsultował jak bedzie mozna :) bo tak jak sane ładnie napisał ''nie wszystko złoto ci sie swieci'' :) jak juz zaczne konkretnie modzic wstawie projekt w dziale i bedzieci mi pomagac razem cos zawsze wydłubiemy :) to teraz przejdzmy do konkretow :D

1.H22A
2.H22A7
3.B20
4.B18C6

co byscie z tego wybrali meska decyzja :)

sane
19-08-09, 13:50
To jest ciężki wybór... Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.
Biorąc pod uwagę wyjściowe parametry i stosunek moc/cena/możliwości wziąłbym H22A, a zaoszczędzoną kasę przeznaczył na mody.

Zobacz jak jedzie H22A 210KM w ciężkiej Prelude 4gen i teraz pomyśl, że te auto waży przynajmniej ćwierć tony mniej.
http://www.youtube.com/watch?v=M_CCsJfInOo
(http://www.youtube.com/watch?v=M_CCsJfInOo)

Mati_1979
19-08-09, 13:58
Jak bym w tej chwili ogarniał SWAP-a bym się zastanawiał nad H22A7

Macias_OS
19-08-09, 14:04
ja bym na Twoim miejscu wziął h22a7, skrzynka zeszperowana , swap nie drogi , szybko wydłubiesz z 20 hp ponad serie i bedziesz królem niutków , ktos chyba sprzedaje teraz taki swap z atr'a

Kras
19-08-09, 14:06
rozumiem wiesz jak bym cos kupywał do silnika to bede sie z wami konsultował jak bedzie mozna :) bo tak jak sane ładnie napisał ''nie wszystko złoto ci sie swieci'' :) jak juz zaczne konkretnie modzic wstawie projekt w dziale i bedzieci mi pomagac razem cos zawsze wydłubiemy :) to teraz przejdzmy do konkretow :D

1.H22A
2.H22A7
3.B20
4.B18C6

co byscie z tego wybrali meska decyzja :)

H22A - tani w zakupie, ogarniety w PL, skrzynia jest jego slaboscia, niezly wybor przy ograniczonym (badz etapowym) budzecie
H22A7 - lepsza skrzynia i ogolnie lepszy silnik, jednak sporo drozszy
B20 + czapka VTEC - do pewnego stopnia mocy (ok.210-220KM) bedzie to najtansze rozwiazanie, powyzej jednak zrobi sie bardzo kosztownie
B18C6 - bardzo drogi w zakupie, wysokie punkty lansu, jednak ekonomiczna zasadnosc niewielka

sane
19-08-09, 14:10
ja bym na Twoim miejscu wziął h22a7, skrzynka zeszperowana , swap nie drogi , szybko wydłubiesz z 20 hp ponad serie i bedziesz królem niutków , ktos chyba sprzedaje teraz taki swap z atr'a

i to nawet niedrogo:
http://www.allegro.pl/item714211978_kompletny_swap_z_accord_type_r_99r_h 22a7.html



BTW. chłopaki, nie tylko u2q7 (skrzynia z ATR) ma szperę i podwójne synchronizatory...
szperę i podwójne synchro ma też skrzynia m2b4, którą właśnie można często trafić przy h22a jdm...
z tym, że u2q7 jest najkrótszą skrzynią do h-serii z tego co mi wiadomo...

EDIT: znalazłem jakies info dot. najlepszych skrzyń F/H-series

m2b4 - JDM h22 LSD
t2t4 - JDM SiR-T LSD (F20b)
t2w4 - JDM Euro R LSD
u2q7 - EDM Type R LSD

junior20066
19-08-09, 17:39
no to widze ze h22A7 prowadzi wiec powoli pomagacie mi w moim ciezkim wyborze :) i wam powiem ze juz od dawna byłem za H seria tylko chciałem sie do niej przekonac :) jeszcze z checia poczytam waszych porad i tematow za i przeciw H seri :) a moze ktos sie wypowie co ma taki silnik w jajku ??

...Bartuś...
19-08-09, 20:42
i to nawet niedrogo:
http://www.allegro.pl/item714211978_kompletny_swap_z_accord_type_r_99r_h 22a7.html



BTW. chłopaki, nie tylko u2q7 (skrzynia z ATR) ma szperę i podwójne synchronizatory...
szperę i podwójne synchro ma też skrzynia m2b4, którą właśnie można często trafić przy h22a jdm...
z tym, że u2q7 jest najkrótszą skrzynią do h-serii z tego co mi wiadomo...

EDIT: znalazłem jakies info dot. najlepszych skrzyń F/H-series

m2b4 - JDM h22 LSD
t2t4 - JDM SiR-T LSD (F20b)
t2w4 - JDM Euro R LSD
u2q7 - EDM Type R LSD

Jest jeszcze skrzynia M2a4 która jest taka sama jak M2B4 z tym że nie ma LSD :)

Prelude

M2A4 - JDM 4G

M2B4 - JDM 4G LSD

M2F4 - USDM 4G

M2F5 - EuDM 4G

M2P4 - EuDM 5g Vti-S 4WS

M2V5 - EuDM 5g Base 4WS

M2U4 - JDM 5G Type-S ATTS/USDM Type-SH ATTS

M2Y4 - JDM/USDM 5G Base

M2Z4 - JDM 5G SiR S-Spec/JDM 5G w/ LSD option

Accord

T2T4 - JDM Accord SiR-T (F20B) LSD

T2W4 - JDM Accord Euro-R LSD

U2Q7 - EDM Accord Type-R LSD

Full Gear Ratios

M2A4 - 3.307 - 1.950 - 1.360 - 1.071 - 0.787 - 4.266

M2B4 - 3.307 - 1.950 - 1.360 - 1.071 - 0.787 - 4.266 LSD

M2F4 - 3.307 - 1.950 - 1.360 - 1.071 - 0.870 - 4.266

M2F5 - 3.307 - 1.950 - 1.360 - 1.071 - 0.870 - 4.062

M2P4 - 3.285 - 2.090 - 1.481 - 1.071 - 0.870 - 4.266

M2V5 - 3.285 - 1.950 - 1.344 - 1.071 - 0.870 - 4.062

M2U4 - 3.285 - 1.956 - 1.344 - 1.034 - 0.812 - 4.266 ATTS

M2Y4 - 3.285 - 1.956 - 1.344 - 1.034 - 0.812 - 4.266

M2Z4 - 3.285 - 1.956 - 1.344 - 1.034 - 0.812 - 4.266 LSD

Accord

T2T4 - 3.285 - 1.956 - 1.344 - 1.034 - 0.812 - 4.266 LSD

T2W4 - 3.285 - 2.090 - 1.481 - 1.071 - 0.812 - 4.266 LSD

U2Q7 - 3.285 - 2.090 - 1.481 - 1.071 - 0.870 - 4.266 LSD

jaroszx
19-08-09, 21:10
H22A - tani w zakupie, ogarniety w PL, skrzynia jest jego slaboscia, niezly wybor przy ograniczonym (badz etapowym) budzecie
H22A7 - lepsza skrzynia i ogolnie lepszy silnik, jednak sporo drozszy
B20 + czapka VTEC - do pewnego stopnia mocy (ok.210-220KM) bedzie to najtansze rozwiazanie, powyzej jednak zrobi sie bardzo kosztownie
B18C6 - bardzo drogi w zakupie, wysokie punkty lansu, jednak ekonomiczna zasadnosc niewielka

Wysokie punkty lansu :D pięknie napisane :D\

co do b20 z czapką vitka hmm widziałem kiedyś jednego grubo porobionego i miał 220hp, jednak on był naprawdę tłusto zrobiony....

Chcesz coś oryginalnego uderz w v6

Pati
19-08-09, 21:28
grubo dłubane B20/B18 bedzie mialo z 240 koni. tyle masz w K20 z kolektorem i hondatą, plus stertę momentu więcej i w sumie seryjny silnik. 300 hp w K jest w zasięgu ręki (owszem, kosztuje worek kasy, ale dla B wartosci praktycznie nieosiągalne dla silnika wolnossącego). gruuubo dłubane H doczłapie się do... 270 koni?

junior20066
19-08-09, 22:32
no i te 270 koni w H seri by mi wystarczyło :) w sumie w N/A liczyłem na 230-250 max i to było by juz dla mnie bardzo zadawalajace :)

Macias_OS
19-08-09, 23:33
Junior raczej bym się nie nastawiał na 270 hp w n/a h22... chyba ze kupisz swap z demo cara JUN'a , ta firma wystrugala 270hp w preludzie :D ... h22a7 dlatego że jest najrozsądniejsze , moc/cena

sane
19-08-09, 23:43
w US&A bez najczęściej robią od 220 do 250 whp w h22a...
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1608375

a to, że H22A kończy się przy 270 koniach, to nie prawda...

1. 318HP w H22 + stroker 2.6
http://h22squad.proboards.com/index.cgi?board=postupyourdynosheets&action=display&thread=416

2. 304 whp !!!
http://h22squad.proboards.com/index.cgi?board=postupyourdynosheets&action=display&thread=797

3. 286 whp i z CR takim, że na 98 można jeździć:
http://h22squad.proboards.com/index.cgi?board=postupyourdynosheets&action=display&thread=997

Nowy Kubi
20-08-09, 00:12
CR takim, że na 98 można jeździć:

A te pozostałe to na 91/95 czy jeszcze więcej niż 98 potrzebują ??

Generalnie dłubane auto jak się robi na osiągi to się robi pod 98 i na takim stroi chyba. Inna sprawa, że w USA są liższe LO, ale też wg innych norm i najlepsza ichnia 95 wcale nie musi byc gorsza jak nasza 98.

sane
20-08-09, 00:47
A te pozostałe to na 91/95 czy jeszcze więcej niż 98 potrzebują ??

Generalnie dłubane auto jak się robi na osiągi to się robi pod 98 i na takim stroi chyba. Inna sprawa, że w USA są liższe LO, ale też wg innych norm i najlepsza ichnia 95 wcale nie musi byc gorsza jak nasza 98.

No ten pierwszy setup jest na CR 15 i zapewne bez 115 oktanów nie podchodzić ;)

U nich wcale nie jest niższa LO tylko obliczana wg innej normy (za kałużą skala PON, u nas RON)...
ich 91 to nasze 95, a ich 93 to nasze 98... :)

junior20066
20-08-09, 01:16
Junior raczej bym się nie nastawiał na 270 hp w n/a h22... chyba ze kupisz swap z demo cara JUN'a , ta firma wystrugala 270hp w preludzie :D ... h22a7 dlatego że jest najrozsądniejsze , moc/cena

Macias_OS ja sie nienastawiam na tyle koni bo wiem ze to bedzie spora rzezba i tez licze sie z kosztami ale mysle nad jakimis 230 konikami to juz bedzie osiągalne i realne :) oczywiscie jezeli dorwe graty do niego :cool:

Kras
20-08-09, 07:42
Jezu, ile razy juz o tym bylo. Nie porownuj tutaj koni amerykanskich...te ichnie WHP to jak u nas HP, jak nie gorzej. Zrobic 270KM z H22 to juz naprawde nie lada wyzwanie i BARDZO kosztowne. Wiadomo, ze sie da, ale jesli celujemy w ten poziom mocy N/A to nie ma lepszego wyboru niz K-seria. I tak jest ze wszystkimi propozycjami - cos bedzie tanie do pewnego poziomu mocy, a potem nagle okazuje sie nieoplacalne w porownaniu do innego rozwiazania.

I tak (subiektywnie):

- do 200-210KM: B20+vtec
- do 220KM: H22
- do 220-230KM: H22A7 (duzy plus za skrzynie)
- 240 i wiecej: tylko K

Tompro
20-08-09, 08:15
Dużo też zależy co kto woli i do czego wykorzystuje auto. Ja robie auto dla własnej przyjemności a nie na zawody, to jak będzie mi mało mocy to od razu ide w turbo i tutaj nie ma za dużego znaczenia jaki był silnik wyjściowy.

Zaraz się ktoś pewnie z tulejami w H22 odezwie, ale ten temat jest już w PL ogarnięty i można spokojnie obsadzić Dartony.

Kras
20-08-09, 08:25
Tutaj rozmawiamy ciagle o N/A...czyli silnik wyjsciowy jest bardzo wazny.
A Dartony jasne, ze mozna obsadzic, tylko sa troche drogawe...no i osadzanie rowniez:D

Tompro
20-08-09, 08:39
Tutaj rozmawiamy ciagle o N/A...czyli silnik wyjsciowy jest bardzo wazny.
A Dartony jasne, ze mozna obsadzic, tylko sa troche drogawe...no i osadzanie rowniez:D

Może i tak, ale licząc cene modów do N/A to już wole dorzucić te Dartony i turbo i nie mieć 250 - 270 koni ale od razu iść w ponad 400 koni, a o dużo większym momencie to już nie trzeba wspominać ;)

sane
20-08-09, 08:43
Jezu, ile razy juz o tym bylo. Nie porownuj tutaj koni amerykanskich...te ichnie WHP to jak u nas HP, jak nie gorzej. Zrobic 270KM z H22 to juz naprawde nie lada wyzwanie i BARDZO kosztowne. Wiadomo, ze sie da, ale jesli celujemy w ten poziom mocy N/A to nie ma lepszego wyboru niz K-seria.

Jeżeli są nadal w stanie kręcić 10tki z h22a n/a, to w sumie bez różnicy czy ich konie są prawdziwe czy papierowe... inna sprawa, że ich czasy też są jakieś nadzywaczaj dobre :D


PS. Kras mam interesujący post:
http://www.k20a.org/forum/archive/index.php/t-1346.html

wierzysz w to? :)

Nowy Kubi
20-08-09, 08:49
Może i tak, ale licząc cene modów do N/A to już wole dorzucić te Dartony i turbo i nie mieć 250 - 270 koni ale od razu iść w ponad 400 koni, a o dużo większym momencie to już nie trzeba wspominać

O tym ja pisałem wcześniej, ale dyskuska poszła w stronę N/A.

Kras
20-08-09, 09:22
PS. Kras mam interesujący post:
http://www.k20a.org/forum/archive/index.php/t-1346.html

wierzysz w to? :)
Ciezko uwierzyc. Chociaz majac odpowiednio gruby portfel da sie zrobic wszystko...
Co do turbo to super jesli chcesz jezdzic tylko na wprost. Zeby poskrecac na pojezdzawkach to beda tylko wielkie klopoty.

Hikiel
20-08-09, 10:40
Najpierw mowisz, ze chcesz mieszac na 1/4 w N/A a teraz mowisz, ze od poczatku liczyles na 230hp.. faktycznie wymieszasz.

junior20066
20-08-09, 12:55
bo chcem isc w N/A gdzie ja wspominałem o turbo ?? ;] turbo moze kiedys jak mi sie juz znudzi .chciałem namieszac ale K seri no ale patrzac na ceny to troche mi sie to niekalkuluje wiec wybor chyba padnie jednak na h22a7 i jak osiagne te 230-250 koni bede bardzo zadowolony na moje małe miasto mi tu wystarczy aby pokazac co nieco :) a co do 1/4 to jak sie chce to sie tez namiesza cos :)

Kras
20-08-09, 13:20
Wez wreszcie jakos sprecyzuj te plany. Roznica miedzy 230 a 250KM w H22 idzie w tysiacach PLN.

Hikiel
20-08-09, 13:36
.. ze tak zapytam - masz juz prawo jazdy?

vitec
20-08-09, 13:52
na ebayu masz 3.5 v6 za 250 pandów może to rozwiąże twoje problemy od legend.

junior20066
20-08-09, 17:51
Hikiel ty sobie ze mnie głupka chcesz zrobic ?? dla twojej swiadomosaci nie jestem jakims leszczem i dzieckiem neostrady i takie teksty mozesz se pisac komus innemu ok ?? co tu precycowac mowie o planach swap na H serie i z tego swapa osiagnac jakies 230-250 koni czy to jakies dziwne ?? nie mowie odrazu ale powoli moge dłubac i niech mnie to kosztuje ile chce nie rozumiem waszych dziwnych wypowiedzi... chcem zaczerpnoc wiadomosci co bedzie najlepsze a nie wysłuchiwac czy mam prawo jazdy zal... dobrze chociaz ze reszta mi pomogla w wyborze i za to piwko wam wisze .takze panowie nie ma chyba co drazyc dalej tego tematu juz wiem co mam mniej wiecej robic i kupic teraz tylko czekam na kase i sie odezwe i bede was dalej meczyc jesli moge :)

Konrad84
20-08-09, 17:53
na ebayu masz 3.5 v6 za 250 pandów może to rozwiąże twoje problemy od legend.

ile to waży, silnik ma być z przodu lekkiej budy.

Tompro
20-08-09, 18:05
ile to waży, silnik ma być z przodu lekkiej budy.

No z tym to już może być spory kłopot z prowadzeniem w zakrętach. Jak do jazdy tylko na wprost na 1/4 to jeszcze można by się pokusić.

junior20066
20-08-09, 18:18
nie nie panowie niechcem jakiegos 3,5 Litrowego ciezkiego silnika to sie bedzie mijac z celem nie po to mam autko wybebeszone :) wzupełnosci wystarczy mi 2,2 :)

Bzyk_
20-08-09, 21:52
No właśnie, ile waży komplet swap:
K20
B18c4
H22a7
?

SpritZer
21-08-09, 01:20
No właśnie, a ile to pali:D Jazda mieszana i deptanie:D
K20
B18c4
H22a7
H22a

Pati
21-08-09, 06:55
jak się wsadzi gaz to koszta stają się do przyjęcia.

Tompro
21-08-09, 08:04
No właśnie, a ile to pali:D Jazda mieszana i deptanie:D
K20
B18c4
H22a7
H22a


jak się wsadzi gaz to koszta stają się do przyjęcia.

He he, nie no ale temat poszedł w super strone :D

Co do wagi to od najlżejszego będzie coś tak:
K20
B18c4
H22a7

Ale tak naprawde te różnice nie są jakieś mega wielkie i Civic z wszystkimi silnikami będzie się dobrze prowadził przy odpowiednim zawiasie.

Zmienione :D

Kras
21-08-09, 08:08
A wlasnie, ze bzdura. K20 jest lzejsze od B18...bardzo niewiele ale jest:D

Co do samego tematu to megalol juz. Koncert zyczen normalnie.
Chce H22A, jakies 230-250KM...szkoda tylko, ze te 20KM beda kosztowaly pewnie z kilka kilo PLN, jak nie lepiej...ale to taki drobiazg. W ogole nie wplywa na decyzje:p

Tompro
21-08-09, 08:20
Co do samego tematu to megalol juz. Koncert zyczen normalnie.
Chce H22A, jakies 230-250KM...szkoda tylko, ze te 20KM beda kosztowaly pewnie z kilka kilo PLN, jak nie lepiej...ale to taki drobiazg. W ogole nie wplywa na decyzje:p

W sumie ja się nie nastawiam na x koni z H22A, robie wydech, dolot, ssak z ATR i ile wyjdzie tyle będzie, dalej w N/A nie inwestuje tylko zbieram zabawki do uturbienia :D

hcc
21-08-09, 11:01
pytanie do znawców, czy w do EK zmieści się H22 wraz z klima ?

Tompro
21-08-09, 11:18
pytanie do znawców, czy w do EK zmieści się H22 wraz z klima ?

Wejdzie, są projekty z klimą. Ja w EG (w sumie to EJ, bo coupe 5 gen.) zostawiam klime.

hcc
21-08-09, 11:56
thx Tompro za info :) masz linka albo namiary na te projekty H22 z klimą ? bo ja nie nie znalazłem na CKPL

Tompro
21-08-09, 12:09
Jak będę w domu to poszukam, bo widziałem to na forach zagranicznych. W PL raczej ciężko znaleźć auta z tym swapem i z klimą, jest jeden 5 gen. na stronie SSG.

U mnie klima to był jeden z warunków swapa, bo nie po to zakładałem klime i klimatronik z Prelude, żeby tego nie używać.

Nawet jest możliwość wrzucenia specjalnej łapy do silnika H22 i zamontowania sprężarki z D serii. Odchodzi wtedy przerabianie rurek przy sprężarce. Wymiarowo sprężarka z H jest pare cm dłuższa od tej z D serii, więc obie spasują tak samo w komorze. Reszta wymiarów jest taka sama, a nawet rozstaw śrub mocujących jest identyczny.

Kostek_Junior
21-08-09, 12:10
mieści się klima, mam u siebie w EJ6 po lifcie H22 z klimą

Pati
21-08-09, 13:51
większy problem jest ze zmieszczeniem wspomagania kiery, ale i to jest do zrobienia.

Kostek_Junior
21-08-09, 14:47
jeśli dobrze się silnik ułoży to ze wspomaganiem nie ma żadnego problemu

Tompro
21-08-09, 14:50
Ułożenie to już zależy od zastosowanych łap. Ja będę wrzucał na gotowych Innovative, więc się zobaczy jak będzie z pasowaniem wspomagania.
Musze jeszcze się zorientować, bo podobno pompa od wspomagania z 5 gen. Prelude H22 jest mniejsza i lepiej pasuje do Civica.

Kostek_Junior
21-08-09, 18:54
porównywałem pompę z H i D i chyba były takie same jeżeli chodzi o objętość, z tego co pamiętam to chyba jedyna rożnica to inny kąt kolanka przewodu który wchodzi do zbiorniczka ale nie jestem pewien na 100%

Tompro
21-08-09, 19:37
porównywałem pompę z H i D i chyba były takie same jeżeli chodzi o objętość, z tego co pamiętam to chyba jedyna rożnica to inny kąt kolanka przewodu który wchodzi do zbiorniczka ale nie jestem pewien na 100%

Aha. No nic jak auto wróci od lakiernika to się zacznie zabawa :D

n1uniek
22-08-09, 18:32
Mariusz bierz h22 albo h22a7

junior20066
22-08-09, 22:05
taki mam zamiar :) wiec niebawem ruszam z tematem :)

n1uniek
23-08-09, 09:30
i dobrze ja jak sie odkuje po zakupie audi tez cos bede działać.

Nowy Kubi
23-08-09, 14:54
dobrze ja jak sie odkuje po zakupie audi tez cos bede działać.

H22 w Audi ;) będziesz pierwszy :D

Pati
23-08-09, 15:34
są w 206 i saxo to w audi nie moze byc? :D

n1uniek
23-08-09, 16:32
nie audi to bedzie dupowoz. h22 oczywiscie w civicu bedzie :)

bo z tego co czytam to najlepsza opcja bo b18c4 to juz standart ze tak powiem :) a h22 + zwiekszenie pojemnosci to cos !!

laskim
26-08-09, 01:26
A ja mam pytanie właśnie odnośnie swapa k20 tyle ze do ek4. Zaluzmy ze mam komplet na swapa full (silnik, skrzynia, komp, wiazka itd.) Co jest niezbędne do sprowadzenia a co można ogarnać na miejscu w PL? Czy musi byc Hondata zeby załatwic sprawe immobilizera? mocowania oraz półosie byłyby HR, dodatkowo sanki, magiel i wahacze byłyby z eg. Kolektory oraz listwa paliwowa rozumiem tez musza byc inne do tego dochodza linki wybierakow wraz z shift kitem. co jeszcze jest potrzebne do ogarniecia takiego swapa?

Pati
26-08-09, 12:11
mocowania i polosie: hasport
listwa paliwowa i przewody paliwowe: aftermarket
wiązka: do ogarniecia na miejscu
ECU: Hondata albo ori z ori immobiliserem i ori stacyjką
Sanki z 5g tylko wtedy gdy uzywasz mocowań EKK2. na EKK1 miesci sie z sankami z EK.
kolektor wydechowy: aftermarket
dolot: custom
układ chłodzenia: można zostawić chłodnice z EP3 ale mocowania trzeba kombinować.
linki: RSX, shifter: RSX albo Buddy Club.

to tak z grubsza wszystko...

laskim
27-08-09, 12:05
Ok dzięki. A co z produktami hybrid racing, są gorsze jakościowo?

BRACIA
28-08-09, 22:57
A ja mam pytanie właśnie odnośnie swapa k20 tyle ze do ek4. Zaluzmy ze mam komplet na swapa full (silnik, skrzynia, komp, wiazka itd.) Co jest niezbędne do sprowadzenia a co można ogarnać na miejscu w PL? Czy musi byc Hondata zeby załatwic sprawe immobilizera? mocowania oraz półosie byłyby HR, dodatkowo sanki, magiel i wahacze byłyby z eg. Kolektory oraz listwa paliwowa rozumiem tez musza byc inne do tego dochodza linki wybierakow wraz z shift kitem. co jeszcze jest potrzebne do ogarniecia takiego swapa?

Jak masz EK4 to po co ci K20 , zrob B20VTECa , stary za te pieniadze co wladujesz w K to masz takiego latwaca B ze hoho , no chyba ze masz za duzo $$$ oraz liczy sie lans to juz wtedy zupelnie inna sprawa :)

teraz mozecie na mnie pojezdzic ;) :D

Pati
29-08-09, 12:12
Bracia - jak najbardziej dobra opcja. Pamietajmy jednak, ze K20 mające 230hp to seryjne K20. teoretycznie mniej awaryjne od nadłubanego B20, bo zeby tyle wygrzebać, trzeba podmienić tłoki, wałki itd.

junior20066
29-08-09, 14:13
a własnie powiedzcie mi ile ma koni b20 vtec i NM ?? H22a7 jest duzo lepszym silnikiem ??

sane
29-08-09, 14:57
a własnie powiedzcie mi ile ma koni b20 vtec i NM ?? H22a7 jest duzo lepszym silnikiem ??

nie ma takiego silnika jak b20vtec...możesz sobie taki poskładać co najwyżej...
co za tym idzie - możesz użyć różnych części co wpłynie na np. max obroty, st. kompresji itp. itd., czyli pośrednio na Nm i KM - nie mówiąc już nawet o strojeniu...

H22A7 to natomiast silnik seryjny i ma na starcie 212 PS, co po samym połączeniu czapki VTEC z blokiem b20 ciężko uzyskać...

Pati
29-08-09, 15:48
zaleznie od uzytego bloku i glowicy 180-200 koni.

junior20066
29-08-09, 18:23
ja wiem ze nie ma takie silnika jak b20 :) czyli lepiej isc w h serie i sobie ja dłubac powoli ???

MaTeUsZ_V212
30-08-09, 16:35
Junior jak nie masz b16 pod maska, to nie ma co kombinować z b20vtec tylko h22 wsadzać.

sane
31-08-09, 01:31
Okazuje się, że i w Polsce można mieć więcej niż JUN zrobił w H22A ;)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9724864

RDK
31-08-09, 11:20
nigdy nie zrobiłbym swapa na h22 [jakiegokolwiek] mając w zamyśle że za chwilę będę bawił się w strokery, etc.
jeśli masz teraz kasę to poczekaj rok, uderz w K serie, argument Patiego o tym że to praktycznie seryjny silnik jest nie do pobicia.

sane
31-08-09, 11:26
argument Patiego jest oczywiście bardzo słuszny i każdy tutaj wie, że K jest da best, ale jest też drugi argument - kasa/możliwości i na tym polu H moim zdaniem bije K...

RDK
31-08-09, 14:45
sane, wiem że chce w tym momencie mocno uprościć, ale masz dwa silniki, H22 i K20. Już w aucie. Wiadomo - H22 wyjdzie taniej na gotowo. Teraz chcesz modzić... co lepiej? dolot+wydech w k20, czy zabawa w strokery ileś tam km od swojego miejsca zamieszkania, ze wszystkim do WWA... do mnie to nie przemawia, wolałbym poczekać

a kolega miał do czynienia kiedykolwiek z H22A7? bo ja jeździłem tym w ATR i byłem w szoku jak to zapina [ale ja mam małe doświadczenie w szybkich hondach] nie wyobrażam sobie jednak co się dzieje z tym silnikiem w eg... to musi być jakaś masakra... wiem że są mocniesze civici, ale mimo wszystko a7 w eg robi przeciąg

sane
31-08-09, 15:31
takie przyrosty jak po wydechu, dolocie i hondacie w K-serii osiągniesz też w H bez strokera... i jestem przekonany, że wyjdzie taniej niż różnica w cenie swapów...

K-series jest *****iste, nie przeczę, ale ceny tych silników to jakiś absurd... dla porównania mocniejszy silnik Opla z dużo większym potencjałem można kupić za połowę K20... K20 ma cenę prawie jak 2JZ z Supry czy RB25DET ;)

Macias_OS
31-08-09, 17:12
rb25 to tańszy silnik niz k20

sane
31-08-09, 17:32
rb25 to tańszy silnik niz k20

o! jeszcze lepiej :)

Pati
31-08-09, 17:49
a to jaki problem wsadzic rb25det czy tez jakiegos LETa z Opla?

sane - H22 nie reaguje bardzo miło na dłubanie. Mniej niż B czy K. Dolot, wydech, strojenie to nie jest +30koni. tam trudno ugrać dyszkę... no, chyba ze ktos chce turbić - wtedy swap na H jest spoko. o ile sie ktoś z koniami nie zagalopuje i trzeba będzie skrzynie zastąpić tą od Bserii :)

vtec
31-08-09, 19:15
Okazuje się, że i w Polsce można mieć więcej niż JUN zrobił w H22A ;)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9724864

Tak btw:


niewiele pali w mieście około 10 l na 100 km.

:D:D

sane
31-08-09, 20:53
sane - H22 nie reaguje bardzo miło na dłubanie. Mniej niż B czy K. Dolot, wydech, strojenie to nie jest +30koni. tam trudno ugrać dyszkę... no, chyba ze ktos chce turbić - wtedy swap na H jest spoko. o ile sie ktoś z koniami nie zagalopuje i trzeba będzie skrzynie zastąpić tą od Bserii :)

Pati, ja wiem, że H22 nie reaguje tak dobrze na mody jak K-series... natomiast chodziło mi o coś zupełnie innego - różnicę w cenie przeszczepu silnika (która jest bardzo duża!!) można wykorzystać na mody i jestem przekonany, że swap na H22A i mod na 230 KM będzie tańszy niż swap na k20 i jego mody na 230 KM...

Natomiast jak kogoś nie satysfakcjonuje moc z przedziału 230-250 KM, to zapewne dalsze dłubanie w K będzie sporo tańsze niż w H...

Wszystko kwestia priorytetów, zachcianek i finansów.

PS. LET już jeden jest w Civicu :]
PS2. RB25 do Civica? Fajny pomysł, ale po co jak można mieć Nissana RWD :p :p :p

Pati
31-08-09, 22:56
Sane - kupujesz H22A jdm co to ma miec 200hp, ale realnie ma ze 180 (bo 200 to miewa na jdm komputerze i jdm paliwie mającym prawdziwe 100 oktanów, bo na naszym czujnik spalania stukowego cofa zapłon do granic możliwości). coby się doczłapać do tych 230 potrzebujesz zmienić kolektor wydechowy, zrobić dobry dolot, prawdopodobnie zmienić też kolektor dolotowy z przepustnicą, zapodać wałki rozrządu (plus sprezynki, talerzyki, remont głowicy), wystroić. no, tyle że nie masz jeszcze tych 230 koni, bo pewnie sie doczłapałeś do 210. musisz wymienić tłoki. kupujesz wersję typeS. otwierasz silnik - nie jest najświeższy. kupujesz więc nadwymiar. no, ale że tuleje są FRM to szlif nie kosztuje 400 pln ale znacznie drożej bo know how i narzędzia mają zakłady które naprawiają Prosiaki. Okazuje się że tłoki z TypeS dały moooże 10 koni. cofasz się więc w czasie i zamawiasz albo tłoki Mahle albo odkówki i tulejujesz. masz CR w okolicy 12.5 i juz nie na każdej stacji Tesco nie wlejesz (no bo tankujesz min. 98). gratulujemy - doczłapałeś się do 230 koni. teraz żeby dodawać mocy albo: zwiekszasz pojemność (nietanio) albo zmieniasz tłoki na dające jeszcze większe CR (great idea na ulice) i dodajesz do tego jeszcze bardziej kwadratowe wałki. albo wszystko razem.
teraz K: wsadzasz silnik z drogimi mocowaniami, półosiami, modyfikacjami układu paliwowego. do tego zapodajesz Hondate (bo musisz - trzeba wyeliminować immobiliser), zmieniasz kolektor wydechowy (bo musisz zeby wlazło w bude), robisz jakiś dolot (no bo seryjny przecież nie podejdzie) i... masz 230 koni. seryjne wałki, seryjny stopień sprężania, silnik mający góra 6 lat (zamiast 12), silnik ze skrzynią jest lżejszy, 6 biegów. pewnie każdy musiałby sobie policzyć indywidualnie ale na moje oko w obu przypadkach włąsnie wydane zostało +/- 25k. efekt ten sam. z tą różnicą że jak chcesz więcej w H bierzesz kredyt, a jak chcesz coś dłubnąć w K, rozbijasz przydomową świnkę.

RDK
31-08-09, 22:59
http://www.allegro.pl/item722659796_silnik_honda_civic_01_06_type_r_k20a 2.html
ja wiem że to tylko przykład, ale jeśli mówimy o samym koszcie silnika to chyba nie ma bardziej chorych cen niż C6

MaTeUsZ_V212
01-09-09, 07:53
To jest sam silnik bez osprzętu.

sane
01-09-09, 08:25
Pati - strasznie czarny scenariusz ;) - aczkolwiek możliwy przy kupnie zarżniętego silnika.
Widziałem H22A JDM, które zostało zhamowane na 197KM z samym CAI i wydechem 2,25"
Widziałem też moce ~230 KM, gdzie obyło się bez ruszania dołu silnika.

wisnia8686
01-09-09, 10:27
To jest sam silnik bez osprzętu.

jasne, ze pokazał bez bo wiekszosc sprzetu do tego silnika zeby wsadzic w inna bude to trzeba kupic osprzet aftermarketowy

MaTeUsZ_V212
01-09-09, 11:32
Skrzynie też? :D :D

Tompro
01-09-09, 13:10
Wszystko zależy kto do czego potrzebuje auto. Jak ktoś robi na tor gdzie takie dodatki jak wspomaganie, klima, ABS mu nie są potrzebne to oczywistym wyborem jest K20. Jeżeli natomiast chce się zachować te dodatki to w przypadku K20 jest do wyboru rzeźba lub ściąganie kolejnych gratów. Z ABS'em w 5 gen i K20 też jest kombinacja z przesuwaniem pompy ABS i przerabianiem wszystkich rurek pod maską.

Przy H22 uruchomienie klimy i wspomy ogranicza się do przerobienia 3 rurek. ABS nic się nie rusza. Ja robie auto dla siebie do jeżdżenia i żadna mi różnica czy będzie miało 200 czy 230 koni i tak będzie ładnie śmigać w 5 gen. A jak będzie mało to się najwyżej kiedyś zaturbi lub zwiększy pojemność.

BRACIA
02-09-09, 13:40
Wszystko zależy kto do czego potrzebuje auto. Jak ktoś robi na tor gdzie takie dodatki jak wspomaganie, klima, ABS mu nie są potrzebne to oczywistym wyborem jest K20. Jeżeli natomiast chce się zachować te dodatki to w przypadku K20 jest do wyboru rzeźba lub ściąganie kolejnych gratów. Z ABS'em w 5 gen i K20 też jest kombinacja z przesuwaniem pompy ABS i przerabianiem wszystkich rurek pod maską.

Przy H22 uruchomienie klimy i wspomy ogranicza się do przerobienia 3 rurek. ABS nic się nie rusza. Ja robie auto dla siebie do jeżdżenia i żadna mi różnica czy będzie miało 200 czy 230 koni i tak będzie ładnie śmigać w 5 gen. A jak będzie mało to się najwyżej kiedyś zaturbi lub zwiększy pojemność.
a najmniejszy problem z B20VTEC , wszystko dziala i jest ****eczka , patrzeliscie na przeswit miska olejowa w Hserii po swapie , autko musi byc w miare funkcjonalne bo kierownik ma sie cieszyc jazda a nie martwic sie czy czegos nie zostawi na koleinie, to takie moje zdanie.

Pati
02-09-09, 14:36
Punkt dla Braci. B wisi jak na swoim miejscu. H dość nisko. K w 5g wisi normalnie, w 6g niewytłumaczalnie nisko.

Tompro
02-09-09, 14:43
No tylko, że robiąc B20VTEC trzeba go najpierw poskładać z dwóch. Niby zero zabawy z jego włożeniem ale trzeba też pare rzeczy wymienić, żeby się jakoś sensownie kręcił. K lub H się wkłada silnik nie ruszany czyli jak to niektórzy mówią mniej szans, że coś się zwali.

Czyli jest wybór między trzema opcjami, wszystkie mają plusy i minusy. Każdy sam najlepiej zdecyduje co mu bardziej odpowiada a zależne też to jest od tego w jakiej kasie chce się wyrobić.

Kostek_Junior
02-09-09, 16:02
przy dobrym zawiasie i feldze 17" cali nie ma tragedii z miską przy H-serii, robiłem test na drodze leśnej i nic nie obtarło, nic nie urwałem więc jak sie chce to można. Obniżoną B-serią też możesz zostawić miskę w lesie :)

Pati
02-09-09, 17:37
obniżoną Dserią można zostawić miskę w mieście na asfalcie!

Kostek_Junior
02-09-09, 17:39
no nawet D-serią można jak się potrafi :) H-seria jest nisko ale jak się chce to można normalnie użytkować auto

sane
02-09-09, 17:42
Mój kolega ma h22a w kupecie 5gen, która siedzi ok. -60mm niżej niż seria, ma felgi 16" i niczym nie haczy...
Dodam, że nie jeździ z oczami wlepionymi w każdą studzienkę, więc wydaje mi się, że nie ma co demonizować.

Dla bezpieczeństwa mozna sobie wrzucić płytę pod silnik.

Kostek_Junior
02-09-09, 19:32
no to podziwiam i jestem ciekawy ile ma miske od ziemi, u mnie na eibachach -35mm na feldze 16", opona profil 45 miska była tylko 8 cm od ziemi!!!

MaTeUsZ_V212
02-09-09, 20:19
Mój kolega ma h22a w kupecie 5gen, która siedzi ok. -60mm niżej niż seria, ma felgi 16" i niczym nie haczy...
Dodam, że nie jeździ z oczami wlepionymi w każdą studzienkę, więc wydaje mi się, że nie ma co demonizować.

Dla bezpieczeństwa mozna sobie wrzucić płytę pod silnik.

Niuchac ma -60?:eek: Jak się przyglądałem u marudy gdy jeszcze stała to nie wydawało się, że tam aż tyle. Wszystko to kwestia przyzwyczajenia. Niektórzy narzekają na glebe -35mm, a dla innego na -65 jeździ sie dobrze i jeszcze by obniżył. Trzeba być uważnym na drodze i nie ma żadnych kłopotów.

sane
02-09-09, 20:41
Niuchac ma te springi Skunk2 z regulacją i ma je skręcone prawie na maxa w dół :D

junior20066
03-09-09, 02:50
To teraz cos innej beczki kogo byscie polecili aby mi włozył na h serie bez problemowo aby cieszył sie jazda a nie odwiedzaniem mechanika codziennie.chciałbym odrazu aby w komorze było czysciutko kable poprzenosic itp kogo polecacie??

gruby1983
03-09-09, 09:50
X tygrysek :) jak narazie miszcz w temacie swapu na H :)

junior20066
03-09-09, 09:59
a moze znacie kogos blizej bo ja jestem z warmi i mazur i czy kolega tygrysek ogarnal by tez komore aby była czysciutka pochowane kable itp ??

onimusha
03-09-09, 12:20
tak, przy swapie można wyczyścić komorę karcherem

mizer
03-09-09, 12:47
Dla mnie to i tak jest dziwny wybor - H22, wiadomo ze moment i wogole, kazdy robi jak lubi, ale jak dla mnie to silnik jest za duzy, za ciezki, rozpierd... balans auta miedzy przodem a tylem i auto w zakretach robi takie cuda ze glowa mala, ja osobiscie kupowalbym B seerie i kompresor albo b18c6 - wbrew pozorom B18C6 w Polsce nie jest zbyt duzo ( pewnie mniej niz h22 w tej chwili ) - w obu wariantach masz zauwazona poprzednio przez Patiego bezawaryjnosc ( B18C6 z gowno-modami da ci 200 ) B16 z stockowym doladowanie JRSC to samo ( a oni daja gwarancje na jakies 200k km ze jrsc nie rozpirdzieli ci auta ) wedlug mnie obie propozycje to dobry kompromis miedzy silnym autem i bezawaryjnoscia :)

Tompro
03-09-09, 12:57
Dla mnie to i tak jest dziwny wybor - H22, wiadomo ze moment i wogole, kazdy robi jak lubi, ale jak dla mnie to silnik jest za duzy, za ciezki, rozpierd... balans auta miedzy przodem a tylem i auto w zakretach robi takie cuda ze glowa mala, ja osobiscie kupowalbym B seerie i kompresor albo b18c6 - wbrew pozorom B18C6 w Polsce nie jest zbyt duzo ( pewnie mniej niz h22 w tej chwili ) - w obu wariantach masz zauwazona poprzednio przez Patiego bezawaryjnosc ( B18C6 z gowno-modami da ci 200 ) B16 z stockowym doladowanie JRSC to samo ( a oni daja gwarancje na jakies 200k km ze jrsc nie rozpirdzieli ci auta ) wedlug mnie obie propozycje to dobry kompromis miedzy silnym autem i bezawaryjnoscia :)

Jest to jakieś wyjście. Ale nie demonizujmy H22. To, że silnik wygląda na większy nie znaczy, że zaraz dużo więcej waży. Silniki Hondy są aluminiowe co powoduje, że nie jest dużo cięższy od B18C4. Ale najlepiej nie wiedzieć jaka jest różnica wag i szerzyć plotki jaki to jest ciężki potwór.

Pati
03-09-09, 12:59
jeśli chcesz mieć bardzo poprawnie i bezproblemowo włożony silnik, plus do tego więcej niż podstawowe chowanie wiązki - ssgarage.pl

sane
03-09-09, 13:02
@mizer:
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=684550

teraz widzisz, że grubo przesadziłeś? ;)

raptem 15 kilo różnicy... lekka maska i aku na tył i mamy to samo co z D-series :)

junior20066
03-09-09, 13:09
pati czytałem duzo o ssg firma konkret ale ponoc trzeba czekac rok na auto bo maja zawalone robota czy to prawda czy tylko plotki ??? jak bym sie zdecydował teraz na swapa to zaraz po ziemie chciałbym miec autko juz gotowe bo bedzie szło do blacharza .co raz wiecej osob gada ze H seria jest do dupy tak na chlopski rozum H seria poradzi se bezproblemowo z b seria ??? i od ile w h seri zalancza sie vtec??? i do ilu ten silnik sie kreci ?? i czy h22a czy h22a7 ??

sane
03-09-09, 13:13
możesz uderzyć też do Romiego, do JSS, do Tecnogarage, a nawet do VTG - podejrzewam, że każdy to ogarnie...

Macias_OS
03-09-09, 13:14
( B18C6 z gowno-modami da ci 200 )

raczej zbliży Cie do serii ;)

onimusha
03-09-09, 13:27
to ze h seria nie skreca to mit.
h22 zabija b18c4 momentem, c6 jest porownywalnie szybkie do h22
h22a kreci sie do 7tys
b serie do 8, 8.5
stad tez wyzsza moc z mniejszej pojemnosci

junior20066
03-09-09, 13:28
w JSS juz jedno autko postawiłem kiedys i podziekuje :) tez ciekawe jak z cenami bo wiadomo ze jedni maja kosmiczne ceny a inni normalne wiec nieukrywam ze na to tez bede patrzyl.choc wiadomo nieraz dopłacic te 2 tys i miec profi .chciałbym miec zrobiony profi silnik i profi komore zeby błyszczała i była czysta jak psie jaja :)

Zaloszmy macie 14 tys na swapa i co wybieracie do swojego samochodu ??

onimusha
03-09-09, 13:30
tez sie caly czas zastanawiam jaki silnik wybrac, jest tyle aspektow ktore trzeba wziac pod uwage, ze wybor jest *****iscie trudny.
wiek silnika, koszty ekspoatacji, dorabianie podzespolow przy swapie, koszt zakupu, skrzynia biegow, po prostu masakra ile trzeba przemyslec.

junior20066
03-09-09, 13:49
to wybieszmy z pomoca innych ten słuszny silniczek do naszych laleczek :) b18c4 to juz jak dla mnie za popularny silniczek praktycznie w kazdym autko teraz on siedzie :) H seri jest mniej no ale ciekwy jestem jak to jezdzi w jajku czy tez nie urywa jaj jak b18c4 ??

Kostek_Junior
03-09-09, 14:00
zobacz sobie na youtube jak jeździ H w jajku. Mam VI gen i super się jeździ tym silniczkiem, a V genie który jest lżejszy zapewne jest jeszcze większa frajda z jazdy. Jak zrobisz swapa na oryginalnych poduszkach od Preli to już koszty spadają w dół.

onimusha
03-09-09, 14:14
h22a vs b18c4
sam koszt swapa jest porownywalny:
h22a kompeltny ze skrzynia z lsd kosztuje okolo 4500, do tego potrzebujesz łapy za okolo 500 zł, półosie za około 800, robocizna to okolo 2000, razem 7800.
b18c4 kompletny z lsd to 6000, robocizna 1300, razem 7300.
podaje ceny robocizny u x-tygrysek-x z mińska mazowieckiego.
dodatkowo robisz rozrzady i wymiane płynów, oleju, filtrow (+1000zł), w przypadku h22a rozrzad bedzie drozszy gdyz wiekszosc posiadacze tego silnika zalecaja przy robieniu rozrzadu konwersja automatycznego napinacza na manualny. liczę + 300 zł przy h22a.
szansa na zakup młodszego = szansa na zakup zdrowszego, silnika jest większa przy b18c4.
skrzynia krótsza z h22a, lepsza do NA, b18c4 ma wyjatkowo dluga skrzynie, ktora nada sie na kompresor lub turbo

podsumowujac, h22a 9300 zł, b18c4 8300 zł.
w h22a robisz wydech, zimne i strojenie, osiagasz okolo 195 KM i 210 Nm
w b18c4 robisz to samo, osiagasz okolo 175 KM i 170 Nm

pytanie sobie trzeba zadać, co po swapie? b18c4 jest zdecydowanie bardziej rozwojowa, aftermarket szerki, mozna sie bawić i bawić, ale... po co? dościgniesz h22a bardzo duzym nakladem finansowym.
jeśli chcesz uturbić to zdecydowanie lepiej nadaje sie do tego b series, szlaki przetarte, dobra skrzynia.

ja marzę o szybkim NA, prostym jak konstrukcja cepa, dlatego składaniam się ku h serii
chetnie porozmawiam z kazdym na temat moich obliczen, jesli pisze cos blednie to poprawcie, pomagajac mi w wyborze.

majac wiekszy budżet na wybór silnika, można zrobić podobne kalkulacje dla h22a7 z zejebistą skrzynią u2q7 vs b18c6 z ITR

junior20066
03-09-09, 14:35
ja tez marze o szybkim N/A turbi jak narazie niewchodzi w gre miałem wczesniej z6 na 0,5 bara tak zwany sofcik i juz sie nauczyłęm ze jak robic turbo to tylko zakute.H22a7 z H seri był by najlepszym rozwiazaniem ???

onimusha
03-09-09, 14:40
moim zdaniem pod NA tak

Kostek_Junior
03-09-09, 14:47
jak się chce to można i jeszcze taniej zrobić swapa na H22 :)

sane
03-09-09, 14:52
jak się chce to można i jeszcze taniej zrobić swapa na H22 :)

Pewnie, że można... Mój kumpel zrobił swapa na h22a +wydech 2,5" +CAI za jakieś 6k, ale nie ma LSD i auto nie bylo strojone.

hokej
03-09-09, 15:00
Dla mnie to i tak jest dziwny wybor - H22, wiadomo ze moment i wogole, kazdy robi jak lubi, ale jak dla mnie to silnik jest za duzy, za ciezki, rozpierd... balans auta miedzy przodem a tylem i auto w zakretach robi takie cuda ze glowa mala

jechałes ty ziomus choc raz h seria w 6 gen bo głupoty gadasz straszne...............
po cwiartce w pozku na torze jezdziłem i jakos nie widze problemów z jezdzeniem z duzymi predkosciami po torze, a tył mam pusty bez siedzien zapasów lewarków i innych latajacych drobiazgów i na zadnym zakrecie nic sie nie działo autko idealnie jedze tam gdzie chcesz wiec nie pitol głupot o balansie bo wiedzę masz mała w tym temacie

co do swapa na h serie nie ma takiej tragedii jak by sie zdawało, porównujac do swapa Kosiego który był pierwszy to pewnie cenowo poszło w dół jakos 3-krotnie :D

Kostek_Junior
03-09-09, 15:04
Pewnie, że można... Mój kumpel zrobił swapa na h22a +wydech 2,5" +CAI za jakieś 6k, ale nie ma LSD i auto nie bylo strojone.

no to tanio, H22a to z IV gen silnik jak dobrze pamiętam?


jechałes ty ziomus choc raz h seria w 6 gen bo głupoty gadasz straszne...............
po cwiartce w pozku na torze jezdziłem i jakos nie widze problemów z jezdzeniem z duzymi predkosciami po torze, a tył mam pusty bez siedzien zapasów lewarków i innych latajacych drobiazgów i na zadnym zakrecie nic sie nie działo autko idealnie jedze tam gdzie chcesz wiec nie pitol głupot o balansie bo wiedzę masz mała w tym temacie

co do swapa na h serie nie ma takiej tragedii jak by sie zdawało, porównujac do swapa Kosiego który był pierwszy to pewnie cenowo poszło w dół jakos 3-krotnie :D

polskie drogi jakie są to każdy wie i chyba nikt o zdrowych zmysłach nie lata po 150 km/h po zakrętach. Hokej dobrze gada, polać mu :D

junior20066
03-09-09, 15:05
czyli tak na gotowo h22a7 + ogarnieci kabli z komory zeby było czysciutko to ile musze liczyc ?? i do kogo sie najlepiej zgłosic zeby potem nie załowac ???

onimusha
03-09-09, 15:09
czyli tak na gotowo h22a7 + ogarnieci kabli z komory zeby było czysciutko to ile musze liczyc ?? i do kogo sie najlepiej zgłosic zeby potem nie załowac ???

na gotowo zależy od ceny zakup silnika z osprzętem + dodaj to co wcześniej wymieniłem, łapy, półiosie, rozrząd, wydech, dolot i strojenie.

x-tygrysek-x



no to tanio, H22a to z IV gen silnik jak dobrze pamiętam?

w 4 i w 5

hokej
03-09-09, 15:14
polskie drogi jakie są to każdy wie i chyba nikt o zdrowych zmysłach nie lata po 150 km/h po zakrętach


też racja wiec o wywazenie masy i auta to się Kubica musi martwic a nie uzytkownik civica z H serią

sane
03-09-09, 15:24
no to tanio, H22a to z IV gen silnik jak dobrze pamiętam?

tanio, bo zostało to ogarnięte w gronie kumpli :] robocizna była płatna tylko i wyłącznie elektrykowi...
on ma akurat silnik z 4gen, bo byla wiązka OBD1...

Kostek_Junior
03-09-09, 15:28
tanio, bo zostało to ogarnięte w gronie kumpli :] robocizna była płatna tylko i wyłącznie elektrykowi...
on ma akurat silnik z 4gen, bo byla wiązka OBD1...

więc kolejny przykład że jak się chce to można wsadzić H-serie nie ładując tysięcy na same łapy i półosie bo w sumie to jest najważniejszy problem finansowy przy takim swapie

RDK
03-09-09, 15:30
Długa skrzynia w B18C4 to też trochę na wyrost, jest dłuższa, ale bez przesady... każdemu pasuje co innego. Polecam najpierw przejechać się danym autem, a później kreować swoje zdanie. H22A7 + EG = musi być fajnie :)

junior20066
03-09-09, 15:31
ma ktos namiary do kolegi tygryska ???

onimusha
03-09-09, 15:34
jechalem obydwoma w jajku, h seria niszczy b serię momentem

...Bartuś...
03-09-09, 15:43
jechalem obydwoma w jajku, h seria niszczy b serię momentem

No tego to się akurat nie da oszukać w moim B18C4 było 190nm przy 7600obr...H22a kompletnie seryjne ma około 190nm przy 2000obr :)


ma ktos namiary do kolegi tygryska ???

Numer jest w moim podpisie :)

sane
03-09-09, 15:45
więc kolejny przykład że jak się chce to można wsadzić H-serie nie ładując tysięcy na same łapy i półosie bo w sumie to jest najważniejszy problem finansowy przy takim swapie

półosie zostały dorobione w jakiejś polskiej firmie i wyglądają naprawdę profi:
dodatkowo mają przeguby z B-serii:

http://img227.imageshack.us/img227/2376/zdjcie004zp9.jpg

natomiast łapy przywiózł kolega z USA, ale to nie był Hasport...

Kostek_Junior
03-09-09, 15:52
patrząc na fotkę to półosie pewnie robione w MOTOMAX w Toruniu :) U mnie również dorabiali ale tylko same wałki bo przeguby mam od Pralki

Pati
03-09-09, 15:53
junior - ssg ma spore kolejki, wiele osob umawia się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. często parkują samochód im na placu i czeka na swoją kolej (bo nie biorą opłat za parkowanie ;) ), stąd wrażenie że się tam robota ciągnie niemiłosiernie. najlepiej zadzwoń i pogadaj.

MaTeUsZ_V212
03-09-09, 17:17
półosie zostały dorobione w jakiejś polskiej firmie i wyglądają naprawdę profi:
dodatkowo mają przeguby z B-serii:

http://img227.imageshack.us/img227/2376/zdjcie004zp9.jpg

natomiast łapy przywiózł kolega z USA, ale to nie był Hasport...

Sane nie wiesz ile zapłacił za nie?

sane
03-09-09, 17:19
Wiedziałem, ale zapomniałem. Zapytam się przy najbliższej okazji, ale jedno wiem na pewno - wyszło spooooro taniej niż gotowe zza kałuży ;)

junior20066
03-09-09, 17:25
skad moge kupic mocowania do h seri ? trzeba sciagac za kałuzy czy ktos unas ma na sprzedanie ?

Pati
03-09-09, 17:32
zza kałuży trzeba ściągać. do wyboru do koloru, choć najtańszych bym nie kupował.

junior20066
03-09-09, 17:33
aha a ile bym musiał czekac i jaki to koszt i kto by mi to sciagnał ??

sane
03-09-09, 17:47
dobrze pogadasz z Patim, to Ci szybko ściągnie ;)

mizer
03-09-09, 19:28
Moje @H22 - tak jak pisalem - kazdy robi tak jak chce i pod siebie - nie wjezdzac tu od razu na mnie tylko dlatego ze staralem sie pokazac jakas alternatywe do tego co juz zostalo napisane, ludzie, zluzujcie wory...


jechałes ty ziomus choc raz h seria w 6 gen bo głupoty gadasz straszne...............
po cwiartce w pozku na torze jezdziłem i jakos nie widze problemów z jezdzeniem z duzymi predkosciami po torze, a tył mam pusty bez siedzien zapasów lewarków i innych latajacych drobiazgów i na zadnym zakrecie nic sie nie działo autko idealnie jedze tam gdzie chcesz wiec nie pitol głupot o balansie bo wiedzę masz mała w tym temacie

Spokojnie - sie unosisz jakbym ci do jedzenia naplul, jakbym chcial pojechac po H22 to przytoczylbym na przyklad fakt, ze twoje H22 na 1/4 robilpo gorsze czasy niz Aquy B18 ze stockowa skrzynia - tak jak pisalem wyzej - kazdy robi pod siebie aczkolwiek dobrze jest zawsze miec jak najwiecej opcji do wyboru.
Mam mala wiedze w tym temacie - w temacie scigania sie na Poznaniu na prostej startowej na wprost w celu wybrania mistrza prostej ? Czy objazdu duzej petli toru z szykanami zwalniajacymi w kazdym mozliwym miejscu ? Bo jesli o to to faktycznie nie mam doswiadczenia ...

...Bartuś...
03-09-09, 19:50
aha a ile bym musiał czekac i jaki to koszt i kto by mi to sciagnał ??

Ściągnąć to możesz nawet lub każda osoba która sciąga graty z usa a takich na civic klubie pełno :D

Nie kupuj nic taniego bo nie dość żed wyglądają z dupy to jeszcze są tak pospawane :mad::mad: Przekonałem się na własnej hondzie :(

Nie kupuj nic poniżej Avid/Hasport/Innovative lepiej raz dołożyć i mieć spokój na zawsze niż zastanawiać się czy łapy za 100dol wytrzymają przejazd przez dziury

junior20066
03-09-09, 20:20
spoko spoko juz mi pati dał wycene hasporta i innotative .bartus a ty co załozyłes u siebie ??? i ile dałes ??

...Bartuś...
03-09-09, 20:27
aha a ile bym musiał czekac i jaki to koszt i kto by mi to sciagnał ??


spoko spoko juz mi pati dał wycene hasporta i innotative .bartus a ty co załozyłes u siebie ??? i ile dałes ??

Pierwsze były ebay i ni w ch.j nie pasowały....Teraz mam innovative i pasowały za pierwszym razem bez żadnych przeróbek.Ja ze sprowadzeniem dałem mniej niż chodzą na ebay same bo po znajomości z promocji :D

junior20066
03-09-09, 20:37
aha bo chciałem porownac ceny po ile kupie takie mocowania bo pati mi dał wycene ale moze ktos mi taniej sprowadzi ??

hokej
03-09-09, 20:56
Spokojnie - sie unosisz jakbym ci do jedzenia naplul, jakbym chcial pojechac po H22 to przytoczylbym na przyklad fakt, ze twoje H22 na 1/4 robilpo gorsze czasy niz Aquy B18 ze stockowa skrzynia

nie wiesz wszystkiego co było ze silnikiem ale faktycznie co do czasów na pierwszej rundzie tak było :D:D:D:D:D


w temacie scigania sie na Poznaniu na prostej startowej na wprost w celu wybrania mistrza prostej ?

nie rozmumiem jak do tego stwierdzenia ma sie moja odpowiedz na twoje stwierdzenie ( :D ) odnosnie prowadznia auta po zakretach ?? prosze o wytłumaczenie !! !!



Czy objazdu duzej petli toru z szykanami zwalniajacymi w kazdym mozliwym miejscu ? Bo jesli o to to faktycznie nie mam doswiadczenia ...


ja miałem na mysli ten etap jezdzenia po torze jak i obalnie mitu jakoby h seria w civic sie zle prowadziła, kiedys ktos coś sobie wymyslił i do teraz wypisują takei dziwne stwierdzenia a juz zupełnie nie kumam jak moze pisac takie coś ktos kto nawet nie miał okazji jechac takim civickiem !!


ja sie nie unoszę, ja piszę co wiem bo miałem okazje juz takim czymś jezdzić :D



a odnosnie łap do swapa to ziomie jak napiszesz do kilku kolesi którzy maja takie swpay bedziesz wiedział co zakłądaja i ile to kosztuje bo spora część takich uzytkowników sie tu nie wypowiedziała :) pozdro

junior20066
03-09-09, 21:01
dlatego czekam az sie wypowiedza chłopaki z H seri hokej jak mozesz odezwij sie na gg domnie po 22:00 bo jade teraz do pracy ale w pracy bede na gg moj numer to 8070006 :) napisz teraz w pracy odbiore wiadomosc :)

Fawor
04-09-09, 00:38
Śmieszne są te teksty o prowadzeniu ( nie mówie dokladnie o którejś ze stron 'sporu' )...hokej, mowisz, że "jest ok". Jezdzilem teraz po poznaniu z szykanami i tam nie da się szybko pojechać. Nawet jak Ci się wydaje, że "jest ok" to skąd wiesz, że ten sam samochód z B serią nie byłby "bardziej ok"? To stwierdzenie jest tak *****iście subiektywne, że bez pomiaru czasu...nie da się powiedzieć o nim nic :)

Kostek_Junior
04-09-09, 08:09
ale Hokej nic nie pisał że H-seria jest lepsza w zakrętach :) Tu chodzi o uświadomieniu niektórym że H-serią idzie skręcać i jeździć zakrętach. A to z jaką prędkością pokonuje się zakręty to już inny temat

Tompro
04-09-09, 08:13
Z takim podejściem to zaraz dojdziemy do tego, że auta z klimą i ABS'em to nie kupować, bo jest cięższe z przodu o tyle co H seria czyli wniosek: nie skręca.

Mati_1979
04-09-09, 08:14
Było pisane że różnica w wadze to około 20kg. i niby te 20 kg już nie pozwala skręcać?? hmmmmm :)

Tompro
04-09-09, 08:16
Było pisane że różnica w wadze to około 20kg. i niby te 20 kg już nie pozwala skręcać?? hmmmmm :)

Dokładnie. Ale najlepiej przeczytać jakieś bzdury na internecie które defacto już dawno były obalone i je szerzyć. A założe się, że pewnie Ci co są anty H to tego silnika nie widzieli i nie podnosili, żeby zobaczyć ile waży.

Mati_1979
04-09-09, 08:25
te teksty to po prostu zazdrość :D

Kostek_Junior
04-09-09, 08:48
Mati, a ty nie byłeś w tygodniu w NT? widziałem chyba twoje auto na parkingu koło Phoenix Contact Wielkopolska

Mati_1979
04-09-09, 08:52
Moja kobitka tam pracuje i jak ma nadgodziny to mi hanie "kradnie":D

Kostek_Junior
04-09-09, 08:53
no i wszystko jasne :)

junior20066
04-09-09, 12:17
powiedzcie mi jak jest z czesciami do ATR-a ?? chodzi o czesci tuningowe typu dolot,kolektor itp ??i do ilu on sie kreci bo jedni mowia ze to 7 tys a na filmikach podchodzi pod 8 tys.i przy ilu załancza sie vtec?

onimusha
04-09-09, 12:30
engine: H22A7 ACCORD TYPE R 2.2L
158KW 212HP@7200 RPM max 8200 RPM

neon
04-09-09, 12:30
ale mówienie ze h22 połyka b18 tez jest niedokońca prawdą, moje eg b18c4 vs inne eg z h22a z rolowanego z 2 biegu z niskich obrotów dostaje odrazu 1-1.5 długość, po zapięciu vteca w b18 oba auta idą równo, natomiast od 0 b18 wyskakuje wyraźnie do przodu i h22 nie zdoła dogonić

możne to tylko w moim wypadku tak było ale ustawek kilka z nim miałem i zawsze było to samo

ja się ciesze z b18 i tez bym wybrał ponownie ten swap, ale jeśli dysponowałbym kilkoma tys zł więcej wszedłbym w k20 bez dwóch zdań

Mati_1979
04-09-09, 12:34
ja się ciesze z b18 i tez bym wybrał ponownie ten swap, ale jeśli dysponowałbym kilkoma tys zł więcej wszedłbym w k20 bez dwóch zdań
raczej by trzeba było kilkunastoma tysiącami więcej dysponować :)


ale mówienie ze h22 połyka b18 tez jest niedokońca prawdą, moje eg b18c4 vs inne eg z h22a z rolowanego z 2 biegu z niskich obrotów dostaje odrazu 1-1.5 długość, po zapięciu vteca w b18 oba auta idą równo, natomiast od 0 b18 wyskakuje wyraźnie do przodu i h22 nie zdoła dogonić
masz może filmiki bym chętnie oglądnął


engine: H22A7 ACCORD TYPE R 2.2L
158KW 212HP@7200 RPM max 8200 RPM

A więc kręci się jak B18
Może H22 od prelki mniej kręci.

Ja jakbym teraz robił swapa to bym był za H22A7 bo w czasie jak robiłem swapa na B18 jeszcze troszkę kulał temat swapa H22
(choć nie mówię że takich nie było) po prostu więcej osób znam które coś takiego by zrobiły.

sane
04-09-09, 13:54
Proszę skończcie te dywagacje i poprzyjcie to wszystko czasami.
Faktem jest, że już w 2006r. zhamowane na ~200KM EK4 ze szkrynią u2q7 zrobiło na zawodach SSS czas 14.15 (TAG Heuer) i regularnie waliło płaskie jak stół 14ki.
EG ze zdrowym b18c4 + podstawowe mody nie ma szans na wykręcenie takiego czasu ;)

Znany chyba wszystkim ITR (wtedy ok. 215KM o ile mnie pamięć nie myli) vs. znane większości EK4 H22:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6977007719350032562#docid=5468069050477596217

hokej
04-09-09, 15:14
jak by ludziska czytali ze zrozumieniem to co sie pisze nie było by takiego pisania a ze wyciagaja wnioski które sa miedzy wyrazami :D:D a tekst jednego ziomka tu to w ogóle nie z tej bajki :D:D eh .....................

Fawor
04-09-09, 16:11
EG ze zdrowym b18c4 + podstawowe mody nie ma szans na wykręcenie takiego czasu

zarówno mati, jak i ostatnio sikor w EG z C4 robili 14.3. Pepis z C4rką w 6genie coupe równiez zrobil 14.3. Aż tak okrutna różnica?

sane
04-09-09, 16:15
zarówno mati, jak i ostatnio sikor w EG z C4 robili 14.3. Pepis z C4rką w 6genie coupe równiez zrobil 14.3. Aż tak okrutna różnica?

Czym mierzone i jakie setupy miały te samochody?
Kosiniak strzelił 13.97 na Szymanach, ale bierzemy pod uwagę tylko wynik z TAGa... Poza tym on miał seryjne H22A + CAI i u2q7 z LSD, czyli pole do popisu w tuningu jeszcze było.

BurnOuT
04-09-09, 20:52
dodajmy jeszcze że Mati robił 14.3 na R888 a kosior na jakiś Paradach chyba - to robią znaczącą różnicę

junior20066
04-09-09, 21:57
panowie a jak z tymi czesciami typu kolektor,parowa itp do B seri sporo tego ale do H znajde cos ???

Pati
04-09-09, 21:58
costam sie znajdzie...

junior20066
04-09-09, 22:25
ale tez za kałuzy czy juz w pl ?? jakas stronke masz moze ??

Pati
04-09-09, 22:34
zza kałuży

sane
04-09-09, 22:34
ale tez za kałuzy czy juz w pl ?? jakas stronke masz moze ??

ja mam...
http://skocz.pl/h22a

powagi trochę ;)

junior20066
04-09-09, 22:39
kurde wszystko za oceanow ;/ a wiec pati bedziemy w kontakcie zamowmi te łapy i dolocik jakis na poczatek ;)

havok
04-09-09, 22:43
junior, takie teksty to na pw proszę.



Ktoś pamięta jeszcze wątek główny tematu? Czy korzystamy z ostatniego tematu na czasie, żeby pogadać o tym, co lepsze dla kogo?

sane
04-09-09, 22:46
BTW. to też są ciekawe silniki:
http://www.jazzproparts.com/F20B_Accord_Type_R_p/f20b.htm

2.0, 200KM w F-serii... szkoda, że tu pozstaje już tylko import...

havok
04-09-09, 23:05
Fakt, fajny silnik. Taki b16b H-serii. Dokładnie tak samo zrobiony, w tym samym celu i takimi samymi efektami :)

n1uniek
05-09-09, 08:33
juniorek wiesz ze pojde Twoimi sladami :) autko ma byc do upalania i sciganka wiec nie patrz ze wieksza pojemnosc itd. wal w h22 + stroker !!

SILNIK
-H22A2

UKŁAD NAPĘDOWY
-skrzynia biegów M2B4 LSD

UKŁAD WYDECHOWY
-kolektor 4-2-1 2.5' (typeS/tecnogarage)
-2,5" na końcowym poprzecznym tłumiku przelotowym

UKŁAD DOLOTOWY
-ITB gsxr750 (tecnogarage)

ELEKTRYKA I ELEKTRONIKA
-OBD1
-ECU P28 strojenie Crome

taki setup w h22a2 da CI 216 konikow :) wiec robiac to samo w a7 pomysl ile bedzie przysrotsu mniam mniam mniam mniam !!!!! :))

RDK
05-09-09, 10:29
ITB do streetowej fury to tak teges... fajnie wygląda na zdjęcia z californi, w PL już nie koniecznie może to być dobry pomysł...

aaaa chyba że fura tylko do upalania

sane
05-09-09, 11:33
Tak jeszcze dla zagorzałych przeciwników H22:
http://www.youtube.com/watch?v=z7JjvHqEEM8
http://www.youtube.com/watch?v=9-Dm-tvAXYM

Setup JUN Prelude:
- Accord euro R intake
- JUN high cam kit
- JUN ecu
- JUN forged pistons
- exhaust JUN proto-type
- suspension ZEEL height adjustable
270HP

Widać, że to żadna kosmiczna technologia. Wg zapewnień JUNa to auto jest w pełni streetowe.

Wojo
05-09-09, 11:41
Tak jeszcze dla zagorzałych przeciwników H22:
http://www.youtube.com/watch?v=z7JjvHqEEM8
http://www.youtube.com/watch?v=9-Dm-tvAXYM

Setup JUN Prelude:
- Accord euro R intake
- JUN high cam kit
- JUN ecu
- JUN forged pistons
- exhaust JUN proto-type
- suspension ZEEL height adjustable
270HP

Widać, że to żadna kosmiczna technologia. Wg zapewnień JUNa to auto jest w pełni streetowe.

tylko cena zestawu JUN`a jest kosmiczna ;)

BurnOuT
05-09-09, 12:23
Setup JUN Prelude:
- Accord euro R intake
- JUN high cam kit
- JUN ecu
- JUN forged pistons
- exhaust JUN proto-type
- suspension ZEEL height adjustable
270HP

Widać, że to żadna kosmiczna technologia. Wg zapewnień JUNa to auto jest w pełni streetowe.

Pamiętaj że japońce mają paliwo 100+ oktanów na stacjach, tj. więcej niż nasz VP99. Tak więc u nas te 270KM to tylko pomarzyć można. Obstawiam że CR ma konkret ta Preluda

Pati
05-09-09, 13:34
JUN forged pistons... znaczy sie ze tulejowany

podany setup ma za małe itb

BurnOuT
05-09-09, 13:44
forged pistons znaczy kute tłoki - co ma do tego tulejowanie? nie można wsadzić samej kucizny bez tuleii do H22?

Pati
05-09-09, 14:03
jasne ze mozna. ale pamietasz ze tam tuleja nie jest stalowa tylko frm? dodaj dwa do dwóch i obliczysz ile km na tym przejedziesz ;)

a wracajac do h22 na trąbkach - momentu są tam ogromne ilości, ale mocy mało. stokowe b16 na trąbkach potrafi mieć 180+

sane
05-09-09, 14:03
tulejowany to byłoby: sleeved block :PPP
czemu musi być tulejowany pod takie moce?

Pati: możesz to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie?

Tompro
05-09-09, 17:11
Jeżeli się dobierze tłoki z odpowiedniego materiału to H22 nie musi być tulejowany w NA i tak samo do soft turbo. Po prostu FRM nie lubi się z niektórymi materiałami.

Pati
05-09-09, 17:57
ma to związek z rozszerzalnością cieplną materiałów.
kute tłoki mają pracować w stalowej tuleji. w tulejach frm pracują tłoki z materiału z jakiego się wykonuje seryjne.
to już było poruszane w tym temacie.

n1uniek
07-09-09, 18:48
Pati ja to Cie nie rozumiem nic a nic ale wiem ze dobrze prawisz :)

Pati
07-09-09, 18:52
jak nie rozumiesz to wracaj do książek ;)

Mati_1979
07-09-09, 19:13
jak nie rozumiesz to wracaj do książek
Nie tylko książki się liczą ;):)