PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z6 - różne wersje?



megafoner
13-08-09, 10:47
Witam,

Mam pytanie związane z D15Z6. Przejrzałem wiele przeróżnych for, stron z danymi technicznymi i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pewne pytanie:

1. Silnik ten występuje tylko w wersji ECONO (VTEC-E)? Bo z niektórych źródeł wyczytałem że jest to po prostu VTEC, bez E. Która wersja jest prawdziwa, a może ten silnik ma dwie różne odmiany?
2. Jakie jest oznaczenie tego silnika w VIN (nie mogłem znaleźć informacji jak się go oznacza), i poza tym, jakie oznaczenie jest na samochodzie (VI gen. HB), 1.5i czy 1.5LS czy po prostu 1.5? Bo spotkałem się z takimi 3 przypadkami i czy każdy z nich miał silnik D15Z6? a oznaczenie to kwestia wyposażenia?
3. I czy każdy produkowany seryjnie HB VI gen Civic, z silnikiem 1.5, posiada właśnie D15Z6?

Z góry dzięki za odpowiedzi;-)

Sławek
13-08-09, 16:35
1. Różne źródła różnie podają, ale chodzi o ten sam silnik D15Z6- Ekonomiczny.
2 Buda z tym silnikiem ma oznaczenie EK3.
3. Nie każdy, ale 99% u nas dostępnych.

pwl
13-08-09, 16:36
W VI genie 1.5 to zawsze d15z6. Literki na klapie to jeszcze kwestia wyposażenia. Oznaczenie modelu to EK3.


Na przyszłość - zanim zapytasz, użyj szukajki.

Rodman
13-08-09, 17:17
Trochę info na temat silników d-serii można znaleźć http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D15_Series_Engines_.281.5_Liters.29

Sławek
13-08-09, 17:24
W VI genie 1.5 to zawsze d15z6.
Nie zawsze: D15Z4, D15Z5, D15Z7 to też 1,5 w 6 gen.

pwl
13-08-09, 17:27
WTF? W europejkach? VTi EK3 to raczej nie jest nasz rynek zią :D

Sławek
13-08-09, 17:35
Dlatego napisałem:

Nie każdy, ale 99% u nas dostępnych.

pwl
13-08-09, 17:37
Ja tylko to widziałem xD

Nie zawsze: D15Z4, D15Z5, D15Z7 to też 1,5 w 6 gen.

Więc prostuję - w PL raczej na pewno jest to d15z6 :D

Sławek
13-08-09, 17:44
w PL raczej na pewno jest to d15z6 :D
Raczej czy na pewno?:D

pwl
13-08-09, 18:53
Wiedziałem, że ktoś się czepi :D

Jest nikła szansa, że będzie to coś innego niż d15z6. Pasi? :cool:

megafoner
13-08-09, 20:26
Świetnie:-) dzieki wielkie za odpowiedzi:-)

Pytanie zwiazane bylo z tym, ze planuje kupic wlasnie Civica VI HB, z tym silniczkiem. Identycznego jak posiada Sławek:-) (czyli CZARNY, D15Z6, KLIMA) Swoją drogą gratuluje autka - delikatny tuning (mowie o wizualnym) dodaje klasy i sprawia ze autko wyroznia sie z tlumu.

Problemem moze by tylko znalezienie nie zajechanego egzemplarza, spelniajacego powyzsze kryteria. Ale zobaczymy, nie spieszy mi sie - autko poki co jakies tam jest (nissan micra:P), wiec wole poszukac kilka miesiecy niz kupic teraz D14A4.

ps. PWL -> no wlasnie szukalem, i w roznych miejscach znalazlem sprzeczne info -> wiec wolalem sie upewnic piszac tego posta. Np na wikipedi:
D14Z6, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM
D15Z3, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 90 KM
D15Z6, SOHC, VTEC, 16V, 1493 cm, 114 KM
D15Z8, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 114 KM
D15Z8E, SOHC VTEC, 16V, 1493 cm, 115 KM
D16B2, SOHC, 16V, 1590 cm, 116 KM

Sławek
13-08-09, 21:10
Problemem moze by tylko znalezienie nie zajechanego egzemplarza, spelniajacego powyzsze kryteria. [/I]
To prawda. Po tym jak wcześniej kupiłem 5 gen. D16Z6 po dużych przejściach, długo szukałem 6 gena w jak najbardziej idealnym stanie, a większość to była "bezwypadkowa" padaka.
Ta Honda mi się trafiła, bezwypadkowa, jestem drugim właścicielem w PL. Ważne aby się nie napalać przy kupnie, bo można dużo mankamentów nie zauważyć. Powodzenia w szukaniu.