Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tajemniczy kłopot z chłodnicą...



Zaldier
12-08-09, 13:51
Drodzy klubowicze,
Piszę nowy wątek, gdyż użyłem szukajki, lecz nie znalazłem tego problemu co u mnie obecnie tkwi.

Honda Civic 5G 1.3 16V Hatchback, version Noblesse 1994 rocznik

Wczoraj zabrakło całkiem płynu od chłodnicy, dokładnie obejrzałem pod maską, okazało się że korek od zbiornika wyrównawczego nie był zakręcony dobrze. Więc wlałem płyn do chłodnic TEXACO (50% płynu + 50% wody demineralizowanej co daje efekt niezamarzalności -37'C). Jadę dalej, stoję w korku, a temperatura na maxa wyskoczyła, aż ponad czerwoną kreskę. Silnik zaczął się dusić, gasić. Więc zjechałem na pobocze, by odczekać chwilę. I tak seriami dojechałem w końcu pod dom. Okazuje się że płyn wyparował, jakieś 150-200ml płynu ubyło. Więc mocniej jeszcze zakręciłem korek od zbiornika. Chłodnica jeszcze pracowała od czasu do czasu. Zostawiłem auto na noc, by dziś móc wyjąć termostat, bo pod maską to sauna normalnie była. Dziś przy ulewie potu udało się wyjąć termostat i przetestowałem go w garnku wrzącej wody. Sprężynka powoli się podnosiła, a później wystawiając na zimne powietrze wracała na swoje miejsce. Więc zdaje mi się że jest w porządku. Sprawdziłem również wszystkie bezpieczniki (pod kierownicą i pod maską w pobliżu akumulatora - jest OK). Chłodnicę uruchomiłem łącząc się z przewodem od czujnika wentylatora, więc jest OK. Tak samo sprawdzałem dolny przewód od chłodnicy, przy aktywnym trybie chłodnicy, lecz nie widzę by płyn stąd przepływał, czy się mylę? Nic pod zbiornikiem się pieni, nie widać osadu pod korkiem od oleju. Więc według Was co to może być? Naprawdę ratujcie mnie, bo pierwszy raz jeżdżę Hondą i nie chciałbym tracić do niej sympatii! ;)

Podziękowania!

kaktusr
12-08-09, 14:35
Jeżeli chodzi o ubycie płynu to sprawdź dobrze dolny króciec przy chłodnicy oraz inne przewodu u mnie np leciał płyn dolnym wężem bo opaska skorodowała i w ogóle nie trzymała, chłodnica również może być gdzieś dziurawa i sobie płyn ubywa a że gorąco jest to może nawet dobrze nie widać bo zdąży wyparować.
Jeżeli chodzi o zagrzanie się auta pod czerwoną kreskę to : Jeżeli ubyło Ci jak mówisz dużo płynu a potem dolałeś to należało by odpowietrzyć cały układ bo jak dużo ubyło mógł się zapowietrzyć. Jak dolewałeś to dolałeś do zbiorniczka i sprawdzałeś czy w chłodnicy jest płynu pod korek ? - Sprawdź to i sprawdź również korek od chłodnicy (najlepiej podmieniając od kogoś)

ironman
12-08-09, 14:39
"organoleptycznie" :D sprawdź przewody chłodzące, sprawdź pompę wody czy czasem nie cieknie, no i jak wlewa sie całkiem od nowa płyn chłodniczy to by pasowało odpowietrzyć układ

mizer
12-08-09, 14:42
Sprawdz czy nie ma nigdzie wyciekow na dole i do gory w calym ukladzie, odpal go na postoju i niech sie dobrze nagrzeje, sprawdz czy wiatrak sie prawidlowo zalaczy i wylaczy, i tak dla pewnosci sprawdz jaki jest kolor oleju na bagnecie :D

Zaldier
12-08-09, 15:11
Właściwie macie rację co do tego odpowietrzania układu, bo zdaje mi się, że wczoraj za wcześnie wlałem, kreska wtedy była na poziomie 1/4 we wskaźniku..

Teraz sprawdziłem czujnik wentylatora chłodnicy, okazuje się, że nie wykazuje żadnych "oznak życia". Przygrzewałem głowicę zapalniczką, aż się nagrzał i sprawdziłem miernikiem styki i nic.

mizer, na bagnecie olej jest w kolorze takim ciemnobrązowym, nie ubywa go.

Więc gdzie mogę kupić ten czujnik i co z tym odpowietrzeniem układu chłodniczego? Jak teraz jest chłodny silnik (dziś nie odpalany) to wszystko wraca do normy?

ironman
12-08-09, 21:35
ostatnio kilka osób rozbierało d13 więc popytaj w dziale giełda, mozesz też spróbować rozebrać obudowe termostatu wyczyścić czujnik oraz dodatkowo wyczyść złącza kostki od kabli preparatem "kontakt" lub innym do tego celu. Co do odpowietrzania ściagnij manual sam naprawiam honda civic lub http://www.dagg3r.republika.pl/termostat.htm. A tak ogólnie to opcja szukaj na froum rozwiązała by Twój problem bo wałkowane było 1000 razy

Skoti
12-08-09, 22:00
poszukam moze znajde czujnik na starym silniku. jeśli nie masz wycieku kontroluj olej i płyn bo po takim przegrzaniu to uszczelka pod głowicą może się ukłonic.

Zaldier
12-08-09, 22:08
ironman, dzięki za ten link, naprawdę bardzo mnie oświecił. Lecz wszystko już wiadomo. Czujnik od termostatu padł, amperomierzem sprawdzałem wyjmując z nagrzanej do 98'C wody i sprawdziłem - nie reaguje wcale. I co najgorsze.. pompa wody chyba do wymiany, bo jak odpalam samochód to pod silnikiem sporo płynu kapie na ziemię i dlatego tak szybko ubywa. Uszczelka i chłodnica na szczęście są dobre. Nie wiem czy to pompa czy uszczelka pompy. Ale skoro w czasie pracy silnika kapie, to chyba już całość, jak myślicie? Co myślicie o pompie japońskiej firmie AISIN, bo mam możliwość zakupienia, tylko nie wiem jak jest z jakością. Uszczelka od chłodnicy jest OK, wlałem dziś sporo płynu i nie wyciekało w trakcie pracy silnika.


poszukam moze znajde czujnik na starym silniku. jeśli nie masz wycieku kontroluj olej i płyn bo po takim przegrzaniu to uszczelka pod głowicą może się ukłonic.

Skoti, naprawdę byłoby super, jakbyś znalazł! Wtedy umówilibyśmy się co do kosztów + wysyłka. Bo dziś byłem w Honda ASO i wiecie ile takie małe "thermoswitchowe" gówienko kosztuje... 259,38zł ;| Więc nie opłaca się.. Olej nadal utrzymuje się ładnie, z tłumika dym nie paruje w ogóle, gdyby uszczelka walnęła się, to z Hanki zrobiłaby się lokomotywa ;)

ironman
13-08-09, 08:27
niekoniecznie musi być lokomotywa zależy gdzie uszczelka pęknie i gdzie będzie uciekac płyn. Dlatego trzeba też kontrolować olej po przegrzaniu

skolopendra
13-08-09, 09:59
Co myślicie o pompie japońskiej firmie AISIN, bo mam możliwość zakupienia

jest ok

mizer
13-08-09, 11:43
AISIN z tego co sie orientuje byl chyba nawet wkladany na pierwszy montaz

karpik85
13-08-09, 14:20
Przy okazji wymiany pompy możesz też odrazu kupić napinacz paska rozrządu, bo i tak wszystko tam będzie rozebrane, no chyba, że niedawno zmieniałeś. No i pasek rozrządu też nowy kup.

Zaldier
13-08-09, 20:47
Pasek rozrządu był wymieniany przed przejechanymi 3.000 kilometrów więc nowy jest.

karpik85
13-08-09, 21:12
Podobno pasek ma sie montować tylko raz chociaż nie wiem czy to prawda.

skolopendra
14-08-09, 10:18
czy to prawda.

3000tyś to nowy :) niektórzy przy przełożeniu oznaczają tylko kierunek ,w którym kręcił się pasek .i zakładają tak samo

Zaldier
15-08-09, 13:15
Także będę miał małe pytanie do wszystkich..;) Czy ktokolwiek ma niepotrzebny, ale sprawny czujnik od termostatu, który podłącza się do styku odpowiadającego za uruchomienie chłodnicy? Wtedy chętnie byśmy mogli dokonać transakcji..

Dzięki..;)

Zaldier
17-08-09, 00:15
Drodzy forumowicze, orientujecie się może jakich kosztów mogę się spodziewać przy wymianie pompy wodnej w Warszawie? Pompę kupiłem,tylko chciałbym ją wymienić u kogoś kto ma fach w tym..

Serdeczne dzięki..:)

karpik85
17-08-09, 09:07
Prawdopodobnie koszt taki sam lub zbliżony do wymiany rozrządu, bo to prawie taka sama robota. Podzwoń, popytaj, albo na forum zapytaj ludzi z okolicy o jakiś warsztat.

Zaldier
18-08-09, 14:27
Dzięki, karpik85..

Bardzo proszę Was, abyście mi powiedzieli gdzie kupić czujnik wentylatora chłodnicy, bo szukam, szukam i bez skutku. Nawet GOOGLE już nie taki przyjaciel.. Jedynie w Honda ASO można nabyć, ale za 260zł.. to już lekka przesada. A już pilnie potrzebny jest. Czy ten czujnik z Hondy z 97 roku i z 94 jest ten sam, czy już się różnią?

Może być nawet używany, byle dobry był..

karpik85
18-08-09, 15:29
W sklepie Intercars. W tej chwili w ich katalogu internetowym widzę, że mają od ręki dostępne w cenie detalicznej bez zniżek 40-50 złotych w zależności od producenta.

http://sklep.intercars.com.pl/?start=tree wybierz Honda -> civic IV hatchback (EG) -> 1.3 16V (EG3), a potem z prawej strony Układ chłodzenia i termowyłącznik

Zaldier
18-08-09, 16:27
W sklepie Intercars. W tej chwili w ich katalogu internetowym widzę, że mają od ręki dostępne w cenie detalicznej bez zniżek 40-50 złotych w zależności od producenta.

http://sklep.intercars.com.pl/?start=tree wybierz Honda -> civic IV hatchback (EG) -> 1.3 16V (EG3), a potem z prawej strony Układ chłodzenia i termowyłącznik

Jesteś niesamowity! Tego właśnie potrzebowałem! :D

Szkoda że z Krakowa jesteś, bo tak to gdybyś był przy mnie to już strzeliłbym Ci 12-paka..

Dziękuję bardzo, kolego karpik85!

Nemereth
01-11-09, 11:02
Naprawdę ratujcie mnie

2 możliwości.

1- jak to moja znajoma się ze mną założyła uszczelka głowicy
2- jak to ja ze znajomą się założyłem pompa wody padła i nei pompuje w rezultacie czego temperatura rosnie i chlodnica nie wyrobi wywalajac plyn do zbiorniczka...

Powodzenia w naprawie

i to moim zdaniem napewno jest pompa. Koszt wymiany to powiem ze jest spory bo sam nad tym sie zastanawialem. Nie da sie wymienic pompy nie zdejmujac rozrzadu i nie zdejmujac lapy silnika... wiec za same czesci:

pompa, pasek i napinacz dla SOHC brutto w ASO - 1017 PLN... ;/ wymiana okolo 200 zl.

Zaldier
03-11-09, 08:43
Nemereth, dziękuję, że tak się wysiliłeś, a nie zauważyłeś, że ostatni post w tym wątku był napisany 18-08-09 o godzinie 16:27 :D

Od tego momentu to już sporo się działo przy samochodzie. A że to była pompa wody to fakt - była zatarta, gdyż pusto w układzie chłodniczym było.


pompa, pasek i napinacz dla SOHC brutto w ASO - 1017 PLN... ;/ wymiana okolo 200 zl.

ASO? A dlaczego w ASO? Czy może tak fajnie napisać kosmiczną cenę, żeby tą sprawę wyolbrzymić? :)
Mi wystarczyło zdrowego rozsądku - kupić pompę AISIN na Allegro za 60zł + podjechać do chłopaków na Rokosowskiej i tam wymienić już wszystko za 100zł + 50zł za płyn Petrygo do uzupełnienia układu i razem taka operacja mi wyszła 210zł a pełne zadowolenie na dłuższy czas. Temperatura cały czas się ładnie trzyma swojego optymalnego poziomu (kreska niżej niż połowa na zegarach).