Zobacz pełną wersję : Wie ktoś jak osiągnąć taki efekt lamp?
pytanie jak w temacie, wygląda to super, jak cleary ale obawiam się że do poprostu solidny homemade i nie da się tego zrobić paroma drobnimy zabiegami.
http://img256.imageshack.us/img256/5158/mb2klarglastn4.th.jpg (http://img256.imageshack.us/i/mb2klarglastn4.jpg/)
taki efekt można osiągnąć przez spolerowanie wewnętrznej części szkła lampy
dzięki wielkie za pomoc, a legalne to? czy jak zwykle trzeba żyć ze świadomością że można za to podpaść niebieskim?
jak spoleruje się wewnętrzną część to światło się bardziej rozprasza i możesz trochę oślepiać innych kierowców, chyba że masz soczewkę, a policja raczej się nie będzie czepiać
jesli lampa ma ożebrowanie (tak jak 5gen) to nie mozna polerować bo lampa nie bedzie swiecila tam gdzie powinna.
jeśli szkło jest gładkie, możesz w zasadzie robić co chcesz z tym szkłem - wiązką światła kieruje odbłyśnik.
taki efekt można osiągnąć przez spolerowanie wewnętrznej części szkła lampy
Oj nieprawda :) To reflektory od 5D. A takowe posiadają przednią gładką szybkę z plastiku, zaraz za nią szklana co widać dla przykładu na tym zdjęciu.
http://img394.imageshack.us/img394/5358/dsci0233my2.jpg
Ów szklany element odpowiedzialny jest za formowanie strumienia światła. W typowych reflektorach z gładkim szkłem zamiast szybki z nacięciami strumień świetlny formowany jest już przez odbłyśnik lub soczewkę.
Usunięcie szklanego elementu z reflektora 5D - da mniej więcej taki efekt jak latarka :) . Światło będzie świeciło w: chmury, las, pobocze, ludzi jadących z przeciwka i w jakiejś części na drogę.
Generalnie po takiej operacji równie dobrze drogę możesz sobie oświetlać latarką bo nie będziesz nic widział :)
Aby uzyskać taki efekt należałoby przełożyć odbłyśnik z innego auta (np z accorda) a szkiełko wywalić;)
Wątpię, żeby policja się czepiała...bo niby czego?;)
Pozdro
Aby uzyskać taki efekt należałoby przełożyć odbłyśnik z innego auta (np z accorda) a szkiełko wywalić;)
Nie zgodzę się. Nawet jak byśmy przełożyli odbłyśnik z innego reflektora to problemem mogło by się okazać zamocowanie go w odpowiedni sposób w stosunku do żarnika żarówki. Reflektor, jakby nie było, to precyzyjny układ optyczny, zaprojektowany, obliczony tak, aby światło było w odpowiedni sposób formowane - moim zdaniem NIEMA SIŁY, aby móc przy pomocy innego odbłyśnika (takiego który formuje strumień światła) uzyskać poprawny rozkład światła. To trochę tak jakby mieć teleskop i dołożyć do niego dodatkową soczewkę w postaci szkła od okularów dziadka. Układ podobnie jak teleskop, obiektyw aparatu ma swoją ogniskową, która jest odpowiednio wyliczona...i bla bla bla.
Wystarczy poczytać byle jaki test żarówek w gazecie motoryzacyjnej, a można się dowiedzieć, że przesunięcia żarnika w żarówce, o dziesiąte milimetra wpływa na rozkład strumienia światła. Mówimy o wartościach rzędu 0,1mm! Typowym przykładem niech będzie użycie zestawów Xenonów HID pasujących jako zamienniki żarówki np. H4. Światło emitowane przez palnik Xenonowy, ma zupełnie inną charakterystykę, jak i miejsce gdzie wewnątrz reflektora emitowane jest światło. Owe minimalne przesunięcia względem tego jak zaprojektowano reflektor, a miejscem emisji światła powodują, między innymi, problem z poprawnym wyregulowaniem xenonów (granica światło-cienia, rozkład względem odległości) w standardowych (niezaprojektowanych w tym celu) reflektorach.
Polecam lekturę testów, dla przykładu:
http://forum.krc.cn.pl/viewtopic.php?t=19559
http://w126.wrzuta.pl/obraz/9FthIJvkvCU/test_zarowek_auto_swiat
http://w568.wrzuta.pl/obraz/3Rt1KwmTDMv/test_zarowek_auto_swiat_str.2
To oczywiście strona fizyczna ustroju jakim jest reflektor. Stylistyczno-praktyczna zostawiam pod rozwagę. A o stronie prawnej (przegląd, policja, problemy) nawet niechce mi się pisać :).
Wystarczy poczytać byle jaki test żarówek w gazecie motoryzacyjnej, a można się dowiedzieć, że przesunięcia żarnika w żarówce, o dziesiąte milimetra wpływa na rozkład strumienia światła. Mówimy o wartościach rzędu 0,1mm! Typowym przykładem niech będzie użycie zestawów Xenonów HID pasujących jako zamienniki żarówki np. H4. Światło emitowane przez palnik Xenonowy, ma zupełnie inną charakterystykę, jak i miejsce gdzie wewnątrz reflektora emitowane jest światło. Owe minimalne przesunięcia względem tego jak zaprojektowano reflektor, a miejscem emisji światła powodują, między innymi, problem z poprawnym wyregulowaniem xenonów (granica światło-cienia, rozkład względem odległości) w standardowych (niezaprojektowanych w tym celu) reflektorach.
generalnie sie zgodze bo jest to jak najbardziej prawda!!choc widzialem gdzies ostatnio HIDy o ksztalcie zarowek h4, tak ze zrodlo swiatla bylo w tym samym miejscu. ale nie o tym chcialem.
Piszesz ze przesuniecie nawet o 0,1 mm potrafi zmienic swiecenie. chyba chodzilo o 0,1 cm(0,1mm to polowa grubosci ludzkiego wlosa). Mniejsza o liczby, pytanie moje jest takie: jesli rzeczywiscie takie wartosci przesuniecia moga powodowac inne swiecenie to jak wyjasnic np to:
http://i10.tinypic.com/4yezjhi.jpg
widac ze budowa samej banki jest inna, a co za tym idzie jest tez na pewno minimalnie inna charakterystyka rozpraszania swiatla(mysle ze wartosci o ktorych pisales na pewno sa przekroczone) wiec czemu takie cos producenci zarowek stosuja??
generalnie sie zgodze bo jest to jak najbardziej prawda!!choc widzialem gdzies ostatnio HIDy o ksztalcie zarowek h4, tak ze zrodlo swiatla bylo w tym samym miejscu. ale nie o tym chcialem.
Piszesz ze przesuniecie nawet o 0,1 mm potrafi zmienic swiecenie. chyba chodzilo o 0,1 cm(0,1mm to polowa grubosci ludzkiego wlosa). Mniejsza o liczby, pytanie moje jest takie: jesli rzeczywiscie takie wartosci przesuniecia moga powodowac inne swiecenie to jak wyjasnic np to:
Zdjęcie jest trochę niefortunne i daje złudzenie znacznych różnnic w budowie. Jednak jest to troszkę złudne. Pozwoliłem sobie na niewielką modyfikację zdjęcia aby pokazać, że na czym polegają różnice.
http://img35.imageshack.us/img35/6109/zarowkin.jpg
Powyżej widać, że różnica polega na długości części "tylnej" żarówki, która niema żadnego wpływu na świecenie. Część żarówki, która de facto "wchodzi" w reflektor jest jednakowa dla obydwu żarówek (powinna być bowiem jest to określone odpowiednimi przepisami). Odległość X od cokołu żarówki do miejsca mocowania odbłyśnika wewnętrznego w żarówce (żarnik świateł mijania) jak i wymiar odbłyśnika Y jest jednakowa (na tyle na ile można ocenić to ze zdjęcia). Co więcej długość żarówki (liczona od cokołu do końcówki (że tak to kolokwialnie ujmę) kapturka jest także równa (przepisy).
Grubość bańki niema się co sugerować gdyż nie ma ona żadnego wpływu na rozkład/moc światła - oczywiście wykluczam tutaj szkła barwione (niebieskie, tęczowe), które "zabiorą" część mocy świetlnej.
Grubość bańki wpływa jedynie na nagrzewanie się jej - możliwe przepalenie się bańki na wylot.
Mike ma rację.Kiedyś nabyłem jakieś tam żarówki, kpl. za 70pln. Przepaliła mi się po 1 miesiącu i powiedziałem, że nie wstawię więcej tak drogiego gówna. Wstawiłem zwykłą, kupioną na stacji benz. chyba "narva" i lampa świeciła niżej!!! Myślę c jest??? Może nie weszła do końca??? wyciągam ją i porównuję a tam .... różnica w odległości włosa od kołnierza ustalającego i dlatego świeciła inaczej.
pytanie jak w temacie, wygląda to super, jak cleary ale obawiam się że do poprostu solidny homemade i nie da się tego zrobić paroma drobnimy zabiegami.
http://img256.imageshack.us/img256/5158/mb2klarglastn4.th.jpg (http://img256.imageshack.us/i/mb2klarglastn4.jpg/)
W tej lampie po prostu jest wyjęta częśc odpowiadająca za rozpraszanie światła, i wstawiony element który je odpowiednio rozprasza (niebieskawy kolor)
W tej lampie po prostu jest wyjęta częśc odpowiadająca za rozpraszanie światła, i wstawiony element który je odpowiednio rozprasza (niebieskawy kolor)
można tak jeździć ? skąd wziąść ten element który je odpowiednio rozprasza ?
Wg mnie, dobranie odpowiedniego elementu to przerabianie czegoś takiego jak jest VI gen hb metodą prób i błędów...
a nie ma np lamp clearow do 6gen? wydaje mi sie ze daloby to taki sam efekt
ściagnij ze stanów sobie :)
ściagnij ze stanów sobie
No nie wiem czy do anglika tam by mieli.
chyba że japońska odmiana civica 5D jeżdżąca w stanach(o ile takie w stanach są) może takie cleary ma.
Wg mnie, dobranie odpowiedniego elementu to przerabianie czegoś takiego jak jest VI gen hb metodą prób i błędów...
może ktoś dopasował środek lampy od jakiegoś innego auta i dopasował.
Bardzo podobne lampy do naszych angielek są w astrze II .Nawwet widziałem przerobioną angielką z lampami od astry II nawet gdzieś mam zdjecia, jak chcecie to poszukm jak wygląda przeróbka...?
kumpel ma w swoim 5D lampy od fiata punto ale to już rzeźba z maską błotnikami i zderzakiem no i oczywiście to już nie 100% honda
też mam gdzieś fotki angielek ze światłami z astry II i punto II , ale tu nie o to chodzi , chodzi o to żeby jak najbardziej przypominało serię , tylko z lekkimi poprawkami estetycznymi, o rzeźbie poza wnętrzem reflektora mowy nie ma , no a już wtykanie lamp z punto - profanacja w najczystszej postaci , niecny proceder , to powinno pod paragrafy podlegać :P
może środek od astry by fajnie podpasował do civki ale to trza by było sprawdzić.
tylko już nie wiem czy astra miała "cleary"
a sprawdzał ktoś jak bez tego środka wygląda światło ?
jesli wyciagnie sie to ze srodka to nie ma opcji by był jakis cien swiatła itp..po prostu bedzie sobie swiecilo w niebo;/
jak masz te paski tzw szkło ryflowane to mozesz to zeszlifowac(polerowac) w zakladzie co sie tym zajmuje i załozyc soczewki...jedyne rozsadne wyjscie jak chcesz sie tego pozbywac ryflowania!
http://allegro.pl/item882347557_tuning_przerobka_na_soczewki_lampy_r eflektory.html
myslicie że oni by podołali ? wstawić soczewki i ustawić dobry kąt światła ?
specjaliści od tego są na forum
mam pytanie, dostane same te szybki rozpraszające bo moje są żółte, chciałem je wymienić albo spolerować ale to plastik więc ciężko
ta część rozpraszająca jak dobrze kojarzę to szkło
przed chwilą rozebrałem lampe, jest plastikowa, musze ją jakoś spolerować teraz
http://allegro.pl/item882347557_tuning_przerobka_na_soczewki_lampy_r eflektory.html
myslicie że oni by podołali ? wstawić soczewki i ustawić dobry kąt światła ?
tak zrobia ci to bez problemu ale sam tez to ogarnoł bys...o ile masz gładkie szkło...bo z tego co wiem to oni nie poleruja lamp na gładko.
specjaliści od tego są na forum
zalezy o czym mowa czy o polerowaniu czy o zakladaniu soczewek.
zalezy o czym mowa czy o polerowaniu czy o zakladaniu soczewek.
zakładaniu soczewek, bo do polerowania szkła też kogoś szukam
przed chwilą rozebrałem lampe, jest plastikowa, musze ją jakoś spolerować teraz
Faktiko. Patrzyłem u siebie i też mam to żółte.
http://allegro.pl/item882347557_tuning_przerobka_na_soczewki_lampy_r eflektory.html
myslicie że oni by podołali ? wstawić soczewki i ustawić dobry kąt światła ?
tylko pytanie po co tyle płacis za taką usługę,mozna sam to zrobic roboty jest sporo :) i taniej wyjdzie :)
niewiecie czy oni np załatwiają certyfikat jakoś ?
niewiecie czy oni np załatwiają certyfikat jakoś ?
zapomnij o tym :)
niewiecie czy oni np załatwiają certyfikat jakoś ?
po przeróbkach lampa nie ma już homologacji więc oficjalnie nielegalna. Lampa albo oryginał albo przeróbka bez atestów i tego tamtego...
demonobiker
10-03-10, 02:41
tak na marginesie ten pozebrowany wklad w lampie w 5D trzyma sie na kilku śrubkach i można go wykrecic i wyjąć, nie jest szklany tylko plastikowy!!!jednak po wyjeci na scianie przed soba widzisz tylko swiecaca kulę, zadnej granicy cienia itp...po wyjeciu tylko szoczewka
tak na marginesie ten pozebrowany wklad w lampie w 5D trzyma sie na kilku śrubkach i można go wykrecic i wyjąć, nie jest szklany tylko plastikowy!!!jednak po wyjeci na scianie przed soba widzisz tylko swiecaca kulę, zadnej granicy cienia itp...po wyjeciu tylko szoczewka
mozesz samą soczewkę załozyc efekt *****isty ;)
Witam forumowiczów.
Ja natomiast wpadłem na pomysł żeby kupić żarówkę asymetryczną, wyjąć karbowany plastik i zakleić.
Pomysł w trakcie realizacji, żarówkę już mam, na próbę kupiłem jedną z marketu za 6,45 zł
nie bardzo kojaże jak to ma dziłać :confused::confused:
Istnieją żarówki asymetryczne, które posiadają specjalną budowę klosza żarówki (owalną) co daje asymetrie. Sprawdzałem, podpiąłem samą żarówkę pod kable w samochodzie i puściłem światło na świanę - daje asymetrie. Więc teoretycznie trzeba tylko wyjąć wewnętrzny klosz lampy (karbowany) wstawić żarówkę i gotowe :)
Uwaga. klosz żarówki asymetrycznej jest dość spory i nie mieści się za bardzo w otworze na zwykłą żarówkę, wystarczy pilnikiem trochę podpiłować ;)
Istnieją żarówki asymetryczne, które posiadają specjalną budowę klosza żarówki (owalną) co daje asymetrie. Sprawdzałem, podpiąłem samą żarówkę pod kable w samochodzie i puściłem światło na świanę - daje asymetrie. Więc teoretycznie trzeba tylko wyjąć wewnętrzny klosz lampy (karbowany) wstawić żarówkę i gotowe :)
Uwaga. klosz żarówki asymetrycznej jest dość spory i nie mieści się za bardzo w otworze na zwykłą żarówkę, wystarczy pilnikiem trochę podpiłować ;)
A o jaką żarówkę ci chodzi??
Dobra, odwołuje to co powiedziałem, próba generalna nie wyszła ;p
Chodziło mi o taką co sprzedają w okrągłym kloszu
http://www.brightec.pl/userfiles/produkty/r2.jpg
Więc jak mówiłem, światło także rozprasza się na wszystkie możliwe strony :(
Dobra, odwołuje to co powiedziałem, próba generalna nie wyszła ;p
Chodziło mi o taką co sprzedają w okrągłym kloszu
http://www.brightec.pl/userfiles/produkty/r2.jpg
Więc jak mówiłem, światło także rozprasza się na wszystkie możliwe strony :(
Ta żarówka daje smugę światła taką samą jak halogenowa, więc byłem pewien że nic z tego nie będzie. Lampa bez tego ryflowanego plastiku to jedynie z soczewką.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.