mattinh
11-08-09, 14:27
Witam!
Mam na oku (jestem zainteresowany kupnem) Civica VI HB z silnikiem D14A4 z 1997 roku. Auto jest w dobrym stanie, nie ma korozji, wygląda na zadbane. Dla pewności zabrałem go na stację diagnostyczną żeby posprawdzać to i owo. Na analizie spalin na benzynie (auto ma też LPG) na wolnych obrotach było ok, natomiast po przygazowaniu do 3000 obrotów było przekroczenie normy (niestety nie wiem jakiej wielkości). Auto nie przeszłoby przez to przeglądu. Auto nie kopci, właściciel twierdzi, że nie bierze oleju, spalanie paliwa w normie. Co może być przyczyną przekroczenia normy spalin? Katalizator, sonda Lambda?? Jakie byłyby ewentualne koszty naprawy? Poza tym problemem samochód wydaje się ok, a właściciel nie żąda za niego wiele.... więc zastanawiam się nad jego kupnem. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś wie coś na temat takiego problemu.
Mam na oku (jestem zainteresowany kupnem) Civica VI HB z silnikiem D14A4 z 1997 roku. Auto jest w dobrym stanie, nie ma korozji, wygląda na zadbane. Dla pewności zabrałem go na stację diagnostyczną żeby posprawdzać to i owo. Na analizie spalin na benzynie (auto ma też LPG) na wolnych obrotach było ok, natomiast po przygazowaniu do 3000 obrotów było przekroczenie normy (niestety nie wiem jakiej wielkości). Auto nie przeszłoby przez to przeglądu. Auto nie kopci, właściciel twierdzi, że nie bierze oleju, spalanie paliwa w normie. Co może być przyczyną przekroczenia normy spalin? Katalizator, sonda Lambda?? Jakie byłyby ewentualne koszty naprawy? Poza tym problemem samochód wydaje się ok, a właściciel nie żąda za niego wiele.... więc zastanawiam się nad jego kupnem. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś wie coś na temat takiego problemu.