PDA

Zobacz pełną wersję : problem z analizą spalin



mattinh
11-08-09, 14:27
Witam!
Mam na oku (jestem zainteresowany kupnem) Civica VI HB z silnikiem D14A4 z 1997 roku. Auto jest w dobrym stanie, nie ma korozji, wygląda na zadbane. Dla pewności zabrałem go na stację diagnostyczną żeby posprawdzać to i owo. Na analizie spalin na benzynie (auto ma też LPG) na wolnych obrotach było ok, natomiast po przygazowaniu do 3000 obrotów było przekroczenie normy (niestety nie wiem jakiej wielkości). Auto nie przeszłoby przez to przeglądu. Auto nie kopci, właściciel twierdzi, że nie bierze oleju, spalanie paliwa w normie. Co może być przyczyną przekroczenia normy spalin? Katalizator, sonda Lambda?? Jakie byłyby ewentualne koszty naprawy? Poza tym problemem samochód wydaje się ok, a właściciel nie żąda za niego wiele.... więc zastanawiam się nad jego kupnem. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś wie coś na temat takiego problemu.

majdan
11-08-09, 15:33
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Zapytaj właściciela czy nie demontował przypadkiem katalizatora.
Jesli nie - być może jest zużyty.

mattinh
11-08-09, 16:12
Chodziło mi bardziej o to by sie dowiedzieć czy i jak duże drugie dno może mieć ten problem.... Skoro nie kopci i nie bierze oleju to chwilowo mogę sie nie martwić, remontami silnika, pierścieniami itp?
Właściciel stwierdził, że faktycznie może być katalizator zużyty....
Orientuje się ktoś jak wygląda cenowo wymiana?

mikolay
11-08-09, 22:39
można spróbować dolać do paliwa jakiegoś środka czyszczącego wtryskiwacze i cały układ paliwowy, u mnie to pomogło, a robiłem to podczas przeglądu
węglowodory najpierw były ponad 200, chyba 240-250, a po dolaniu specyfiku spadły do 45, norma jest do 100

skolopendra
13-08-09, 11:13
Skoro nie kopci i nie bierze oleju to chwilowo mogę sie nie martwić, remontami silnika, pierścieniami itp?

możesz się nie martwić (co najwyżej sonda)


Orientuje się ktoś jak wygląda cenowo wymiana?

kat ok 500 + wymiana powiedzmy 50