Zobacz pełną wersję : Honda Civic Hybryda IMA 83KM Sedan 2004
Czy ktoś z Was orientuje się jak się ma z awaryjnością hybryd a konkretnie modeli z z generacji 2004 ? Czy eksploatacja takiego auta z hybrydowym silnikiem jest droższa niż normalnego i czy tylko w ASO ? Pytam bo szukam jakiegoś Civica z lat 2002 - 2004 i miałem okazje przejechać się poniższą Hondą w hybrydzie i jest pozytywnie zaskoczony - przyjemnie się prowadzi, cichutko itp. itd. ( Made in Japan ) ALe zastanawia mnie właśnie koszta eksploatacji takiego samochodu... Podejrzewam że baterie w tym samochodzie też trzeba wymieniać co jakiś czas ale nigdzie nie mogę znaleźć ile to kosztuje :/
Byłbym wdzięczny za jakieś informacje, porady, tudzież opinie...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8475133
http://photos02.otomoto.pl/photos/300x225/C8/47/51/C8475133_8.jpg
http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C8/47/51/C8475133_1.jpg
http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C8/47/51/C8475133_5.jpg
Jak to jest w Polsce, serwisować autko można wszędzie (za wyjątkiem części elektrycznej Hybrydy) tymi elemantami napędu zajmują się niektóre ASO (notabena niedawno dopiero po szkoleniu). Jak wygląda sprawa awaryjności autko bez awaryjne (oprócz normalnych awari wynikających ze stanu naszych dróg). Box akumulatorów napędu Hybrydy ma żywotność w zależności od warunków klimatycznych 8-10 lat koszt Boxa około 3 tys $ ale można je regenerować średni koszt 1tys $ z gwarancją na 5 lat. Czy warto kupić takie auto niecieszące się powodzeniem w Polsce rozważ sam auto ekologiczne (spełania scisłe normy kanadyjskie), zużycie paliwa (przy umiejetnej jeździe) 4,2 l/100 km na trasie.
Wszelkich informacji chętnie udziele Ci na maila wszak mało jest na polskich stronach w necie info.
robi4020@windowslive.com
GG 659427
A powiedz jak się zachowują baterie po np 2,4,6 latach. Czy ich wydajność mocno spada?
Jeśli tyle pali na trasie to szału nie ma. Bardziej się opłaci wsadzić LPG do normalnego silnika.
ale nie każdy chce pakować LPG do swojej hondy :p mi sie podoba ta IMA
to akurat autko to chyba rodzicow skrobka jesli sie nie myle
W Box zapakowano baterje NI-MH (produkują je tylko dwie firmy), nie powinny one pozostać bez ładowania dłużej niż 30 dni (samochodem trzeba jeżdzić). Mam Civic IMA z 2004 przez 4,5 roku niezauważyłem spadku wydajności. Bateryjki oddają energję dorywczo w czasie jazdy i przychamowania są doładowywane (czasem doładowanie następuje w czasie postoju) czuwa nad tym CONTROL UNIT, ELECTRONIC MOTOR.
Widok Boxa
http://robi4020.wrzuta.pl/obraz/7pNptEJRkJ0/box
http://robi4020.wrzuta.pl/obraz/7pNptEJRkJ0/box
Widzę, że dałoby się z akumulatorków R-20 poskładać. Ile waży ten box?
Box waży około 30 kg a jak sadzisz, że poskładasz z R 20 to sie wielce mylisz poczytaj troszkę specyfikację akumulatorków NI-MH niewidziałem jeszcze R-20 o tak dużej pojemności aby zasiliły silnik elektryczny cobądź służący do napędu autka ważącego około 1200 kg.
Domyślam się, że nie jest to takie proste. A tak z ciekawości jakie napięcie i pojemność ma jedno ogniwo (D-Cell Battery)?
Box zawiera 120 ogniw.
- napięcie boxa 120V
- pojemność 6 Ah
dane poj. ogniwa można wyliczyć.
robi4020 - Czy autko rzeczywiście waży tylko 1200 kg? To bardzo mało jak na hybrydę. Mój CTDi 5D waży 1359 kg.
Ja go osobiście niewazyłem:
dane z moje dowodu rejestsracyjnego:
- masa własna 1170 kg
- max masa całkowita 1595 kg
-------------dane autka podawane przez producenta--------------
Engineering
Engine Type: In-Line 4-Cylinder
Engine Block/Cylinder Head: Aluminum-Alloy
Displacement (cc): 1339
Horsepower @ rpm (SAE net / with IMA): 85 @ 5700 / 93 @ 5700
Torque (lb.-ft. @ rpm / with IMA): 87 @ 3300 / 116 @ 1500
Redline (rpm): TBD
Bore and Stroke (mm): 73 x 80
Compression Ratio: 10.8:1
Valve Train: 8-Valve SOHC VTEC®
Multi-Point Fuel Injection
Idle-Stop Feature
Front-Wheel Drive
CARB Emissions Rating: ULEV/AT-PZEV*
Dual-Point Sequential (i-DSI) Lean-Burn Ignition System: with Immobilizer
110,000 Mile Tune-Up Interval
*AT-PZEV vehicles are SULEV-rated and include zero evaporative emissions. Available in California and some northeastern states. California versions differ slightly due to emission standards.
Electric Motor/Generator
Permanent Magnet Motor
Power Output: 13.4 hp @ 2500-4000 rpm
Motor Width (mm): 60
Electric Power Storage
Nickel Metal Hydride (Ni-MH) Battery
Output: 144v (120 cells @ 1.2v)
Rated Capacity: 6.0 Ah
Transmission
5-Speed Manual Transmission Gear Ratios
1st:
3.462
2nd:
1.870
3rd:
1.241
4th:
0.912
5th:
0.711
Reverse:
3.231
Final Drive:
3.600
Body-Suspension-Chassis
Unit-Body Construction
Control-Link MacPherson Strut Front Suspension
Reactive-Link Double Wishbone Rear Suspension
Stabilizer Bar (mm., front/rear): 25.4/13.0
Electric Power-Assisted Rack-and-Pinion Steering (EPS)
Steering Wheel Turns, Lock-to-Lock: 2.88
Steering Ratio (ULEV/AT-PZEV): 14.64 / 14.82
Turning Diameter, Curb-to-Curb (ft.): 34.8
Power-Assisted Ventilated Front Disc/Rear Drum Brakes (in., front/rear): 10.3 / 8.7
Anti-Lock Braking System (ABS)
Electronic Brake Distribution System (EBD)
Wheels: 14" Lightweight Alloy
Low-Rolling-Resistance All-Season Tires: P185/70 R14 87S
Interior Measurements
Headroom (in., front / rear): 39.8 / 37.2
Legroom (in., front / rear): 42.2 / 36.0
Shoulder Room (in., front / rear): 52.6 / 52.0
Hiproom (in., front / rear): 51.2 / 49.8
Cargo Volume (cu. ft.): 10.1
Passenger Volume (cu. ft.): 91.4
Seating Capacity: 5
Exterior Measurements
Wheelbase (in.): 103.1
Length (in.): 175.4
Height (in.): 56.3
Width (in.): 67.5
Track (in., front/rear): 57.9 / 57.9
Curb Weight (lbs., ULEV/AT-PZEV): 2675 / 2684
Weight Distribution (%, front/rear, ULEV): 57/43
Weight Distribution (%, front/rear, AT-PZEV): 57/43
EPA Mileage Estimates/Fuel Capacity
5-Speed Manual (City/Highway) (ULEV)**: 46/51
5-Speed Manual (City/Highway) (AT-PZEV): 45/51
Fuel (gal., ULEV/AT-PZEV): 13.2 / 11.9
Required Fuel: Regular Unleaded
**Based on 2004 EPA mileage estimates. Use for comparison purposes only. Actual mileage may vary.
Exterior Features
Body-Colored Dual Power Mirrors
Impact-Absorbing Body-Colored Bumpers
Variable Intermittent Windshield Wipers
Rear Decklid Spoiler
Heat-Rejecting Green-Tinted Glass
Remote Entry System
Roof-Mounted Antenna
Alloy Wheels
Comfort and Convenience
Automatic Climate Control with Air-Filtration
Power Windows with Auto Down Driver's Window: Illuminated Switch
Power Door Locks
Cruise Control
Front Beverage Holders with Lid
Center Console with Armrest and Storage Compartment
Front Door-Pocket Storage Bins
Passenger-Side Seatback Pocket
Coin Box
Chrome Door-Handle Pulls
Adjustable Steering Column
Remote Fuel Filler Door Release
Remote Trunk Release with Lock
Headlights-On Reminder
Driver's and Front Passenger's Vanity Mirrors
Map Lights
Floor Mats
12-Volt Accessory Outlet
Driver's Footrest
Rear-Seat Heater Ducts
Rear Window Defroster with Timer
Cargo Area Light
Seating
Driver's Seat with Manual Height Adjustment
Reclining Front Seatbacks
Adjustable Outboard Head Restraints
Audio System
AM/FM/CD Audio System with 4 Speakers and Clock
Instrumentation
Blue-Lit Instrument Panel with Electronic IMA Display
Tachometer
Idle-Stop Indicator Light
Economy Shift Indicator
Maintenance Interval Indicator
Digital Odometer and Digital Trip Meters (2)
Digital Fuel-Mileage Indicators
IMA Charge and Assist Indicators
Low-Fuel Indicator Light
Fuel Level Indicator
Battery Charge Indicator
Coolant Temperature Indicator
Trunk-Open Indicator Light
Illuminated Ignition Switch
Safety
3-Point Seat Belts at all Seating Positions
Front 3-Point Seat Belts with Automatic Tensioning System
Adjustable Front Seat Belt Anchors
Dual-Stage Front Airbags (SRS)
Front Side Airbags with Passenger-Side Occupant Position Detection System (OPDS)
Side-Impact Door Beams
Anti-Lock Braking System (ABS)
Electronic Brake Distribution System (EBD)
Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH)
Child-Proof Rear Door Locks
Immobilizer Theft-Deterrent System
Emergency Trunk Opener
robi4020 - Czy autko rzeczywiście waży tylko 1200 kg? To bardzo mało jak na hybrydę. Mój CTDi 5D waży 1359 kg.
Diesle to ciezkie krowy. Moj CTR ma w dowodzie 1270 kg a to 2 litry (w broszurze podaja 1204 - nie wiem z czego wynika rozbieznosc). W hybrydzie jest mimo wszystko 1.3 benzyna a u Ciebie sporo wiekszy diesel.
Na szybko masy nowego accorda i civica w tym samym pakiecie wyposazenia. 1.7 powinien byc sporo lzejszy od 2.2 (chociaz ten z tego co pamietam jest dosc lekki jak na diesla). Popatrz na roznice w masie civica. miedzy 1.4 a 1.8 jest blisko 80 kg, a do 2.2 prawie 150 kg. Miedzy 1.4 a 2.2 ponad 220 kg!!!
Acc sedan najnowszy (nie chce mi sie liczyc ktora to generacja)
2.0 - 1414
2.4 - 1484
2.2 - 1540
Civic 5d 8gen
1.4 - 1244
1.8 - 1321
2.2 - 1468
IMA wychodziły jeszcze z ładną skórką w środku, wypas :) Tylko nie mogę się nadziwić, czemu ma antenę na dachu :) Ekologiczne jest, ale co później ze zużytymi bateriami, które rozkładają się przez kope lat :]
a co do wagi, to mój civic waży 1240kg, ważony z połową baku, silnikiem 1.7 i linią najbardziej zbliżoną do linii tego sedana, więc całkiem możliwe, że waży te 1200kg :)
Moj CTR ma w dowodzie 1270 kg a to 2 litry (w broszurze podaja 1204 - nie wiem z czego wynika rozbieznosc)
może ważyli na pustym baku albo nawet w ogóle bez płynów.
Diesle to ciezkie krowy
dlatego mają amory takie jak CTR :)
a co do wagi, to mój civic waży 1240kg, ważony z połową baku, silnikiem 1.7 i linią najbardziej zbliżoną do linii tego sedana, więc całkiem możliwe, że waży te 1200kg :)
sedan bywa lzejszy od coupe:)
a ty u siebie chromy masz jeszcze na dodatek
Dzieki za przydatne informacje. Kupilem wlasnie takiego Civica przedwczoraj- Hybryda 1,3 IMA z 2004 - zadbany, z kompletem dokumentow itd i przebieg tylko 90 tys km (ostatni wpis w ksiazce serwisowej jest przy 86 tys km w styczniu 2009 wiec aktualny :) ). Moze ma ktos do niego manual po angielsku lub po polsku? Mam oryginalny szwajcarski ale nie znam ani IT, ani DE ani FR a przydaloby sie wiedziec co ile wypada serwis, wymiany itp ;)
Dzieki z gory :)
M
Moze ma ktos do niego manual po angielsku lub po polsku
tu masz:
https://techinfo.honda.com/rjanisis/RJAAI001_OMANUAL.asp
Witam, to mój pierwszy post na forum, po kilku latach i 3 nissanach z rzędu znowu powrót do Civica. Miałem kiedyś 96r. 3D VI gen.
Zawsze lubiłem większe silniki benzynowe min. 1.8, a tutaj mi się zakupiło tego cudaka.
http://www.parkers.co.uk/imagecache/file/630/archive/Honda/Civic%20IMA/HME_1055.jpg
Szukam kogoś kto ma takie auto, i ma już jakieś doświadczenie w serwisowaniu, obsłudze.
Moja jest z Włoch, na 90% mam pewność że ma oryginalny przebieg 80K. Nie wiem czy robić rozrząd ? Nie wiem też czemu przestała się gasić na postoju, wcześniej to robiła...
Był już ktoś z tym wynalazkiem ale zniknął.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?51749-Honda-Civic-Hybryda-IMA-83KM-Sedan-2004
Tak, natknąłem się na ten wątek gdy szukałem info przed zakupem. W międzyczasie się dowiedziałem że chyba jednak IMA ma łańcuch, więc mi rozrząd odpada.
No może się jednak ktoś znajdzie, chociaż podobno w kraju jest ich bardzo niewiele, 7 lat temu kosztowała u nas 100.000 więc się nie dziwię, jest fajna ale nie aż tak. :D
Za granicą też tego niewiele, poza tym u nas ludzie się tego boją. Ja też miałem obiekcje, ale miałem ją okazję przed zakupem kilka dni potestować, była w Hondzie na komputerze, u blacharza.. wygląda na igłę. Nie mogłem jej nie wziąć. Jeździ się świetnie. Na dodatek to 100% JAPAN
... poza tym u nas ludzie się tego boją...
Nie. Dopóki u nas prąd elektryczny pochodził będzie z elektrociepłowni (czyli będzie najdroższą energią) to się po prostu nie opłaca.
Ale faktycznie przydałaby się opinia kogoś kto użytkuje to auto już jakiś czas.
Tak z ciekawości zapytam, dużo wyniósł Cię taki Civic IMA? Sam przez pewien okres szukałem takiego dla siebie, ale nic nie było a później stwierdziłem, że może być za bardzo mułowaty.
Nie. Dopóki u nas prąd elektryczny pochodził będzie z elektrociepłowni (czyli będzie najdroższą energią) to się po prostu nie opłaca
Chyba nie o to chodzi, cała "nieekonomiczność" tego auta wiąże się z b. wysoką ceną zakupu nowego auta. Przecież baterii nie ładujesz prądem w garażu tylko ładują się same, podczas hamowania, więc prąd masz teoretycznie za darmo.
Tak z ciekawości zapytam, dużo wyniósł Cię taki Civic IMA? Sam przez pewien okres szukałem takiego dla siebie, ale nic nie było a później stwierdziłem, że może być za bardzo mułowaty.
Wyszedł mnie 20K razem już z opłatami, recyclingami itd. Najniżej w mieście spalił mi bak ze średnią 6,80 - warto dodać że w duże mrozy a do pracy mam 12km raptem, dodatkowo Wawa więc wiadomo grube korki. Myślę że w trasie przy 120km/h 5 nie przekroczy. Całkiem nieźle jak na całkiem sporego sedana....
Jeśli chodzi o dynamikę to faktycznie w fotel nie wgniata. Dla mnie spokojnie wystarczy, czasami przy wyprzedzaniu trzeba ją mocno kręcić, wiadomo Honda lubi się wysoko kręcić...
... Przecież baterii nie ładujesz prądem w garażu tylko ładują się same, podczas hamowania, więc prąd masz teoretycznie za darmo.
...
No OK jeśli w tym modelu akurat tak jest ale to oznacza, że jeśli tych hamowań silnikiem będzie za mało to wtedy ładowanie jest z silnika benzynowego (dodatkowe obciążenie) większe spalanie i kółko się zamyka.
Wiecie co mi nie chodzi akurat o ten model to tak przy okazji ale często czytam/oglądam testy różnych wynalazków hybrydy, elektryczne itp i wszędzie trąbią, że niby oszczędność, ekonomia ale ja jej nie widzę, może ślepy jestem.
BTW
W trasie moim 1,6 zszedłem kiedyś do 5,5 l PB, a w trybie mieszanym jak jeszcze nie miałem gazu palił w granicach 7-7,5 lPB. W związku z czym wyżej przytoczony wynik nie powala niestety.
Zgodzę się. 7 miasto i 5 trasa wykręci bez problemu mała benzynka czy dieselek. Zakup tego auta z salonu nie ma żadnego sensu, pali niewiele mniej niż 1,6 benzyna a kosztował chyba 40K drożej, to się pewnie zwracało po 1mln km :)
Natomiast zakup używki jak najbardziej, szczególnie że sytuacja jest odwrotna IMA 2004 - 20K, benzyna 2004 w takim stanie i z takim wyposażeniem pewnie trzeba dać grubo ponad 25K.
Co do ładowania baterii to trzeba się po prostu przestawić na odpowiedni styl jazdy. Ja mam prawie cały czas stan baterii 40-70%.
Hybrydy mają rację bytu np. w UK, tam państwo promuje ekologię i na hybrydy są ponoć sporo tańsze opłaty, nie płaci się opłat za wjazd do centrum miast ... itd...
Faktycznie, w Polsce jeszcze mało modne są auta ekologiczne. Aktualnie ekologia kojarzona jest jedynie z silnikami diesla i niemieckimi autami... Szczerze, sam bym się skusił na hybrydową hondę, gdyby zapewniała przyspieszenie przynajmniej 9-10s oraz spalanie w mieście rzędu do 6 litrów +niskie koszty ewentualnych napraw. Państwo również mogło by "dopłacać" do takich aut (poprzez niższe podatki, ubezpieczenia itp). Wtedy mogło by być oszczędnie.
Hybrydy to względnie są oszczędne. Jak jeździsz nowym autem. Ogniwa powinno się wymieniać co 10 lat a koszt wymiany -ponad 3000zł (to tyle co można zaoszczędzić przez ten czas jazdy, jeśli kupi się taki 6 letni samochód).
Na forum użytkownik marider z Białegostoku ma IMA, więc w razie czego możesz jego pomęczyć :)
Ten kolega się już dawno nie logował. Zostałem więc sam z moją IMA :rolleyes:
Tak się składa, że mieszka w bloku obok mnie, więc przekażę, żeby zajrzał na ckpl :) on zapalony motocyklista, więc więcej go na forach motocyklowych.
UP
Jest ktoś kto trochę ogarnia IMA, może są jacyś inni właściciele IMA. ?
Śmigam sobie już ponad pół roku i na razie wszystko super.
Mam tylko taką zagwostkę, ciekawe czy jakby wymontować te baterie to da radę śmigać na samym benzynowym ?
Pytam jakby w razie jednak kiedyś padły, na razie wszystko działa bez zarzutu.
Bo jeśli tak to chyba zostawię ją sobie na kilka lat...
witam mam mały problem własnie dowiedziałem się że moja honda civic 1.3 ima 2003r. ma stare bateryjki czy ktoś wie gdzie można nabyć takie bateryjki albo jaka firma zajmuje się regeneracją
jestem z trójmiasta
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
dowiedziałem się że moja honda civic 1.3 ima 2003r. ma stare bateryjki
jak dowiedziales sie/po czym poznales ze ma stare bateryjki? cos sie stalo?
tez mam ime ale z 2004r i narazie wszystko jest git, dlatego pytam
No własnie, jakie objawy?
Znalazłeś jakies info nt regeneracji baterii?
Piotr Pawłowski
07-08-13, 05:27
Witam wszystkich serdecznie:D
Właśnie stanę się właścicielem Hondy Civic Hybrid model 2007 1.339 (no właśnie jak to pisać 1.3 czy już 1.4) Autko ma przejechane 151.000,pierwsza rej.2008r
Mam do kolegów pytanko,co z tymi bateriami?Producent daje na baterie 8 lat gwarancji lub 160.00 przebiegu(zależy co pierwsze nastąpi) u mnie to 160.00 pierwsze nastąpi,liczę że do końca roku naleci do 160.000.
Najbardziej to ich się obawiam.
Wczoraj byłem na serwisie , autko gość przebadał wzdłuż i wszerz, osłony poodkręcał, zdrowy ,nie bity .
Na kompie pokazało mu że baterie miały problem(dodam że hondzie przez miesiąc stała i baterie się rozładowały) błędy po kasował.
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedź co do baterii, i ogólnie co mogą mi podpowiedzieć użytkownicy hybrydek.
Autko już zadatkowałem.
Czy jest jakieś forum dotyczące tylko i wyłącznie Hondy Hybrid?
witam mam mały problem własnie dowiedziałem się że moja honda civic 1.3 ima 2003r. ma stare bateryjki czy ktoś wie gdzie można nabyć takie bateryjki albo jaka firma zajmuje się regeneracją
jestem z trójmiasta
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
Witam ,
Czy i co udało się koledze dowiedzieć o ich regeneracji?
Czytalem gdzies ze najlepiej jak auto nie stoi dluzej jak 30 dni. Tak wiec pewnie Ci sie baterie rozladowaly to wszystko. Mnie tez ciekawi kwestia co bedzie jak baterie calkiem padna.
Wysłane z mojego GT-I9505
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.