PDA

Zobacz pełną wersję : odnosnie kompresji B16A2



harnas
06-08-09, 23:07
wiem ze ma byc 10,2 itp itd, ale mam pytanie na ktore nigdzie jak narazie nie znalazlem odpowiedzi, mianowicie u mnie jest jadac od aparatu na 1 = 12,2, 2 = 12, 3 = 12, 4 = 12,5 , i teraz pytanko, a nawet 2:

czy ta wartosc 10,2 to jest minimalna kompresja??

i czy wsio ok czy moze jakis blad pomiaru/??

Tompro
06-08-09, 23:13
wiem ze ma byc 10,2 itp itd, ale mam pytanie na ktore nigdzie jak narazie nie znalazlem odpowiedzi, mianowicie u mnie jest jadac od aparatu na 1 = 12,2, 2 = 12, 3 = 12, 4 = 12,5 , i teraz pytanko, a nawet 2:

czy ta wartosc 10,2 to jest minimalna kompresja??

i czy wsio ok czy moze jakis blad pomiaru/??

Mylisz stopień sprężania ze sprawdzaniem kompresji w silniku. Wsio jest ok.

harnas
06-08-09, 23:14
aha czyli jak moge sprawdzic stopien sprezania?? i gdzie znalesc normalny zakres kompresji??

Tompro
06-08-09, 23:16
Poszukaj w danych silników na forum. Stopień sprężania to możesz co najwyżej wyliczyć a nie sprawdzić ;) Kompresje się sprawdza.

harnas
06-08-09, 23:27
no znalazlem cisnienie sprezania stan normalny 13,2 (bar) stan minimalny 9 (bar)

wiec chyba jest ok?? czy mozna cos poprawic :P

Tompro
06-08-09, 23:29
no znalazlem cisnienie sprezania stan normalny 13,2 (bar) stan minimalny 9 (bar)

wiec chyba jest ok?? czy mozna cos poprawic :P

Jest ok. Oleju ile bierze?

harnas
06-08-09, 23:32
wlasciwie tyle co nic co jest dziwne moze po 5 tys km z pol litra, wymieniam co 7000 pierwszy raz wlalem motul polsyntetyk 3 tys km temu motul silnik mam od przsebiegu 122 tys km ma w tej chwili 170 tys km do 167 tys km jezdzilem na motul pelen syntetyk 8100


ps. jak EMG podpinal elektryke 2,5 roku temu jak odpalilismy to mowil ze takiego egzemplarza silniczka w takim stanie jeszcze nie widzial (swap z UK)

Tompro
06-08-09, 23:33
No to wszystko jest w normie i nie ma czym się przejmować.

harnas
06-08-09, 23:35
no spoko dzieki za info, wiesz lubie dbac o to auto i zawsze na przod sie orientuje co i jak, temat do zamkniecia pozdrawiam

laskim
27-08-09, 15:21
Podepne sie pod temat. Postanowiłem zmierzyc stopień sprężenia poniwaz silniczek łyka duzo oleju ok 1 -1,5l/1000km przy mocniejszej jezdzie oraz na vtecu mocno dymi. Licząc od rozrządu wyszło 13.5 13.6 13.1 13.7 a po wlaniu odrobiny oleju do komór wyszło kolejno 15 15 14.5 15. Co moze byc przyczyna tak duzego apatytu na olej? Silnik pracuje mimo wszystko bardzo ładnie, cichutko, nie ma wycieków. Olej jaki leje to mobil 10w/40 zmieniany co 8tys km.

sane
27-08-09, 15:38
Podepne sie pod temat. Postanowiłem zmierzyc stopień sprężenia poniwaz silniczek łyka duzo oleju ok 1 -1,5l/1000km przy mocniejszej jezdzie oraz na vtecu mocno dymi. Licząc od rozrządu wyszło 13.5 13.6 13.1 13.7 a po wlaniu odrobiny oleju do komór wyszło kolejno 15 15 14.5 15. Co moze byc przyczyna tak duzego apatytu na olej? Silnik pracuje mimo wszystko bardzo ładnie, cichutko, nie ma wycieków. Olej jaki leje to mobil 10w/40 zmieniany co 8tys km.

to proste - masz pierścienie zgarniające do wymiany... a, że wymienia się od razu wszystkie, więc komplet pierścieni do wymiany :)

laskim
27-08-09, 16:14
tak tez sie domyslalem, dzieki ;)