Zobacz pełną wersję : Problem z abs
Siemanko,
mam cifa 5 d 97 po lifcie. Wyszło tak ze prze jakiś czas jezdziłem na półosi bez abs i w tym czasie były wypiete bezpieczniki. Ostatnio włożyliśmy półośkę z przegubami abs, wszystko zostało spięte i świeci się non stop abs. Po spięciu złącza samodiagnostyki nie pokazuje żadnego błędu. Znalazłem opis kasowania błędu czyliz wieram samodiagnostyke wciskam hamulec daje zapłon i abs powinien zgasnąc a nie gaśnie. W manualu wyczytałem aby 20 razy odpalić zapłon , to też nie daje efektu, abs cały czas pali. W manualu on- line jest mowa o wpięciu :abs shrt connector: w złacze diagnostyczne 5p (ze schematu wynika ze to ta druga kostka obok samodiagnostyki). Schematu tego abs connectora nie znalazłem.
Czy ktoś może mi udzielić pomocy?
Moze to pomoże:
http://img5.imageshack.us/img5/3192/80160938.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/9765/19416329.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/994/29239194.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/7379/55647537.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/5064/82518316.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/1623/54218920.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/8200/63895708.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/6543/98161364.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/1542/36148348.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/8043/37335270.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/451/36863300.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/300/71704803.jpg
[QUOTE=MikeFoto;735869]Moze to pomoże:
Mike z kad to masz po Polskości?
Mniej więcej tego samego doczytałem sie po angilskimu - potrzebna jest ta złaczkaserwisowa której nie mam i schematu nie mogę sie doszukać. Skończy sie pewnie na wizycie na parowcowej
Proszę, nie cytuj całego mojego posta, bo od skrolowania palec boli :) - wyedutuj posta. Dzięki.
Co do pytania - to polska instrukcja od aero. Więcej w niej podobieństw do 5D niż różnic......:
Link do znalezienia w tym temacie:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=49365&highlight=aero
PS. Wieeeele osób pyta mnie o link do tej instrukcji i pyta mnie skąd ją mam - a ja tylko uważnie czytam forum :).
Admina prosiłbym o dodanie linka do podwieszonego tematu o maunalach dla potomności.
Mniej więcej tego samego doczytałem sie po angilskimu - potrzebna jest ta złaczkaserwisowa której nie mam i schematu nie mogę sie doszukać.
Z tego co kiedyś wyczytałem to zwykła zwora - zwiera skrajne styki - 1 i 5. Ale nic sobie za to nie dam uciąć :P !
zwierałem 1-5 i nic
Chyba, że.... hmm np w Accordzie do odczytu błędów ABS służy to samo złącze co do diagnostyki silnika. Spróbuj zewrzeć je i zobacz czy coś jest nie tak.
Chyba, że.... hmm np w Accordzie do odczytu błędów ABS służy to samo złącze co do diagnostyki silnika. Spróbuj zewrzeć je i zobacz czy coś jest nie tak.
nie działa w ten desen, skonczy się pewnie honda aso :(
EDIT
Juz znalazłem to czego szukałem
PS do moderatora
Mozna usunąć ten post
odkopie trochę ten temat . mam pytanie odnośnie tej serodiagnostyki absu ja posiadam EG5 i nie działa mi abs:/ i moje pytanie czy tam się robi tak samo jak wyżej napisane ??? czy e V gen jest inaczej?
Witam,
Pierwszy post na tym forum dlatego witam wszystkich użytkowników ;)
Jeżdżę od niedawna civic 97r 2.0 TD i od kilku dni świeci się lampka ABS, która załącza się jak ruszam. Zrobiłem zdjęcie kostek, które mam pod schowkiem bo nie wiem które mam zewrzeć, poza tym nie w każdej jest pin jak widać na zdjęciu. Proszę o pomoc.
http://img404.imageshack.us/img404/6059/zdjcie0179.jpg (http://img404.imageshack.us/i/zdjcie0179.jpg/)
zwierałem w niebieskiej 5 pinowej 1-5, 2-4
w niebieskiej 2 pinowej 1-2
niestety zero reakcji, zupełnie nic. co myslicie.? co jest grane.?
w pięcio pinowej kostce, znajdź piny od przewodu niebiesko zielonego i niebiesko białego, połącz je, przekręć stacyjkę i czytaj błędy.
w niebieskiej pięcio pinowej kostce mam niebiesko zielony i czerwono biały połączyłem i zero reakcji.
dziś pojawił się pierwszy śnieg wiec bez abs kiepsko :( ASO to ostateczność.
Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny.??
jak czas pozwoli to wpadnę po wypłacie ;)
W mc2 działał 1 i 3 pin w niebieskiej kostce.
http://img51.imageshack.us/img51/264/zlaczedlcschemat.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/zlaczedlcschemat.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Które "numerki" zewrzeć ze sobą w kostce, by wykonać diagnostykę ABS ?
martin1988
15-09-11, 18:34
Piny nr 3 i 5, czyli BLU/WHT i BRN/BLK (niebiesko-biały i brązowo-czarny) :)
Dzięki bardzo za odpowiedź, jak sprawdzę to potwierdzę, będzie dla potomnych ;)
Gawron dobrze mowi że to pierwszy i trzeci pin trzeba zewrzeć, u mnie wyswietla trzy błędy, 12, 44, 56 jednak poza 12 nie ma opisu błedu nr 44 i 56. U mnie problem z ABS polega na tym że kontrolka zapala sie po przejechaniu kilkunastu metrów albo wogole nie gasnie po odpaleniu, dzisiaj sprawdzalem oporność czujników w kostce modulatora i w trzech kołach opornosc wynosila okolo 1730 a w prawym tylnym 1650. Sprawdzalem tez czy nie ma zwarcia do masy i nie ma, czy to mozliwe ze wszystkie czujniki do wymiany? Tak wynikalo by z manuala... Ale moim zdaniem jesli abs dziala jakis czas normalnie, czyli nie blokuje kół to moze to nie jest wina czujników... Dajcie jakies propozycje co jeszcze sprawdzic
zrobię delikatny odkop...
czy jest możliwe żeby MB1 nie posiadał tej 5-cio pinowej złączki?
byłem przed chwilą w aucie i mam tylko dwie te złączki, na dwa piny i na trzy.
Tego na pewno nie było :)
Świeci mi się cały czas ABS i kontrolka od ręcznego (płyn jest, czujnik w pokrywce od płynu hamulcowego. działa poprawnie).
Postanowiłem sprawdzić kody błędów i co sie okazuje: Miga kod 12. Niby nic takiego ale najśmieszniejsze jest to że ten kod miga lampka od ręcznego zamiast od ABS :D (lampka ABS świeci się cały czas, al lampka od ręcznego miga)
Co powiecie o takim przypadku???
Znacie jakiegoś dobrego elektryka z wawy, co mógłby coś zaradzić???
Mój MB1 nie ma 5-cio pinowej wtyczki. Mostkuje się wtyczkę dwu-pinową i wtedy kontrolka ABS pokazuje błędy.
Co Ciekawe przy powtarzaniu trzeci raz błędu przez kontrolkę ABS, zaczyna migać w jeden rytm kontrolka SRS i nie gaśnie:)
Jeszcze dodam że u brata w MB3 jest połączona kontrolka SRS i ABS. Po przekręceniu kluczyka na zapłon gasną jednocześnie. Sprawdzałem płytkę i są zlutowane kabelkami razem:D
Szczerze mówiąc nie drążyłem tematu dlaczego ktoś tak zrobił...
. Po przekręceniu kluczyka na zapłon gasną jednocześnie. Sprawdzałem płytkę i są zlutowane kabelkami razem
Szczerze mówiąc nie drążyłem tematu dlaczego ktoś tak zrobił...
Poduchy nima... albo jest tylko jakiś Yntelygent nie umiał wykoasować błędu i poszedł po najmniejszej linii oporu i zlutował kable - byleby tylko zapalało się i gasło.
Tak czy inaczej w razie kolizji na poduchy brat niema co liczyć.....ja bym się bał....
Trochę nie ciekawa sprawa z tym jest właśnie. "W razie czego..." będzie kiepsko. Trzebaby albo rozlutować tą płytkę z kontrolkami albo wymienić na poprawną i wtedy szukać przyczyny.
Trochę nie ciekawa sprawa z tym jest właśnie. "W razie czego..." będzie kiepsko. Trzebaby albo rozlutować tą płytkę z kontrolkami albo wymienić na poprawną i wtedy szukać przyczyny.
Pewnie uwalił się czujnik w jakims kole, a trudno było pomierzyć rezystancje i wymienić, więc polutował.... LOL!
Pewnie uwalił się czujnik w jakims kole, a trudno było pomierzyć rezystancje i wymienić, więc polutował.... LOL!
wiesz bardziej mi się wydaje że to przez problem z SRS bo ABS działa.
Pewnie uwalił się czujnik w jakims kole, a trudno było pomierzyć rezystancje i wymienić, więc polutował.... LOL!
Problem jest z poduchami, gdyby był z ABS to by nie gasło, a gaśnie.
witam
ja mam taki problem z ABS, kontrolki zapalają się i gasną w prawidłowej kolejności, problem polega na tym ze gdy się juz zatrzymuje tzn koła maja może z pol metra do zatrzymania na minimalnej prędkości i wtedy zapina sie abs i robi trrrrrrrr.
zrobiłem samodiagnostyke i nie pokazało żadnego błędu, a dokładnie to po zwarciu pinów pali sie cały czas kontrolka abs, nie gaśnie.
zrobiłem jak w pisze w manualu na str 19-B-15 i przeleciałem cały ten opis i wychodzi na to ze trzeba by podmienić modulator w co wątpię ze akurat on się zepsuł.
miał ktoś morze taki przypadek ??
Zacznij od wyczyszczenia czujników i koronek na półosiach, może dostał sie jakis syf.
pomierzyłem dziś rezystancje czujników ABS, sugerując się danymi z postu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?118920-Pro%B6ba-o-interpretacj%EA-samodiagnostyki-ABSu czyli:
przód: 600-950 Ohm / 20stC, tył: 700-1100 Ohm / 20stC
u mnie było tył 830 i 858 ohm, przód prawe 730, lewe 111 ohm
jak by nie patrzeć wychodzi na to ze czujnik walnięty, co Wy na to??
można dokupić jakiś zamiennik takiego czujnika, bo słyszałem ze OEM około 700 pln kosztuje:mad: ???
Szukać używki. Nie powinien być droższy niż 50-70zł.
Odkopie temat... mnie też dopadł błąd ABS, cały czas się kontrolka świeci, to zaglądam za schowek, jest żółta wtyczka 2 pinowa, rozpiąłem no ale myśle że to pewnie nie to.... poskładałem wszystko do kupy to teraz mi się w Gratisie świeci i ABS i SRS xD
Byłem dziś u mechanika u siebie w mieście żeby mi błędy pokasował na kompie, no to z uśmiechem stwierdził że się nie wepnie bo to japoniec... swoją drogą to nawet nie wiedział bardzo gdzie szukać komputer i złącze diagnostyczne..
Jakieś pomysły ?
Byłem dziś u mechanika u siebie w mieście żeby mi błędy pokasował na kompie, no to z uśmiechem stwierdził że się nie wepnie bo to japoniec... swoją drogą to nawet nie wiedział bardzo gdzie szukać komputer i złącze diagnostyczne..
Po pierwsze, nie masz złącza diagnostycznego takiego jak większość aut - czyli OBD2, którego pewnie machanior szukał.
Pod drugie, skoro się kontrolka świeci - to ma powód - to znaczy że jest problem. Nie potrafię zrozumieć że ludzie myślą że jak się świeci kontrolka to należy jechać żeby ją wykasować i sprawa załatwiona.....:confused:
W przypadku ABSu, skoro się świeci - to znaczy że prawdopodobnie coś nawaliło i puku tego nie naprawisz - niezgaśnie. Radzę zrobić diagnostykę ABS - sposób opisany na forum (link w temacie zrób to sam). Moim zdaniem padł czujnik - co akurat łatwo sprawdzić - rezystancja.
Żółta wtyczka była od poduszek. Zrobiłeś przerwę w obwodzie i dlatego się pali błąd. Na forum jest opisane jak wykasować błędy srs. Jeżeli chodzi o ABS to tak jak Mike mówi, musisz zrobić diagnostykę abs i będziesz wiedział jaki masz problem. Na forum są opisane 3 sposoby diagnostyki ABS. U mnie dało się sprawdzić po przez zwarcie przewodów niebiesko-biały z brązowo-czarnym we wtyczce co jest przy prawej nodze pasażera.
Mike spokojnie :-) o ABS'ie to wiem ze cos padlo, prawdopodobnie czujnik tylko nie mam czasu sprawdzic ktory i warunkow za bardzo, nie ma co sie unosic, bardziej wlasnie chodzilo mi o SRS , tylko nie chcialem zakladac nowego tematu :-)
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
Jak coś to tu jest temat o usuwaniu błedu SRS:
klik (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?85800-SRS-%B6wiec%B1ca-kontrolka-!&highlight=kasowanie+b%B3edu)
Mike spokojnie :-)
Nie miałem na myśli ataku na ciebie ;), tylko moi znajomi tez tak robią :), zapala się błąd jakiś więc jadą wykasować.....co jest dla mnie skrajnie niezrozumiałe :). Także tak ogólnie pisałem :)
Jak coś to tu jest temat o usuwaniu błedu SRS:
klik (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?85800-SRS-%B6wiec%B1ca-kontrolka-!&highlight=kasowanie+b%B3edu)
Tego nie widziałem. Dodałem od razu do podklejonego tematu zrób to sam dla potomności.
witam od jakiegos czasu swieci mi sie ABS wczesniej bylo tak ze gasl i czasami sie zapalal ale ostatnio juz nie gasnie wiec czas najwyzszy bylo sie zabrac za niego i sprawdzenie co jest nie tak i tu pojawil sie problem. w niebiesko piecio pinowej wtyczce zwieram 1-5 nic, niebiesko-bialy i niebiesko-zielony nic, pisane bylo wyzej ze aerodeck 1-3 ale tez nic. jakies rady co jest nie tak??
...zwarciu przewodów -niebiesko-biały z brązowo-czarnym - wyświetliło mi błąd ...
upewnij się, że twoja zworka przewodzi prąd.
lol niewiem jak w aero Lukasz ale u mnie w eg5 to mala niebieska wtyczka z dwoma pinami jest od tego. Z niej odczytujesz kody bledow silnika jak i abs-u. U mnie byly dwa tylne do wymiany. Po wymianie reset i hula do dzis, a czujniki dorwalem uzywane, bo w aso drogo. pozdrawiam.
Doszedlem juz do tego ktory nie dziala.piny ktore trzeba polaczyc to 3-5. Lewy tyl teraz szukam jakiejs uzywki. Blad nr 17 czy ktos ma dostep do jakiejs uzywki??
musi to byc dokladnie od mc2 czy jakies z innego modelu??
Ps. U mnie sa 2 wtyczki jedna od ecu druga od abs
http://www.youtube.com/watch?v=l1y5My2voKU&feature=youtu.be
Problem rozwiązany, odpowiedz była w manualu dla USDM. Inaczej kody sa wyświetlane niz w EUDM.
Również mam problem z ABS. Kontrolka wyłącza sie po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka od 0 do zapalenia się diodek. Check znika, a później po paru odpaleniach znów się pojawia.
Również mam problem z ABS. Kontrolka wyłącza sie po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka od 0 do zapalenia się diodek. Check znika, a później po paru odpaleniach znów się pojawia.
No i? Chciałeś tylko się tym pochwalić? Czy o coś zapytać?
Pewnie chcial zapytac co dalej :) Samodiagnostyka ABS, zczytanie bledu, diagnoza, rozwiazanie ;)
Piotrek1978
12-04-13, 23:19
Witam mam problem ze świecącymi lampkami abs i hamulca ręcznego czasami gasną ale nie na długo mam aerodeck 99 rok płyn hamulcowy na maksimum podpowiedzcie co tu rozkopac albo wymienic
odkopie troche:P
mam problem z kontrolka abs. Mianowicie w trakcie jazdy zapalila mi sie kontrolka check engine gdy dojechalem do domu zrobilem reset kompa poprzez odlaczenie klemy akumulatora,po tym resecie check juz sie nie pali ale za to pali sie kontrolka abs:/ Mam kostke 2pinowa i 3pinowa, spiąłem piny z 2-pinowej i mrygala kontrolka abs naliczylem 24razy a przykoncu zaczela mrygac kontrola srs, probowalem skasowac bledy wg ponizszego opisu ktory gdzies znalazlem w internecie ale nic z tego.
dodam ze moja honda civic MB1 B16a2 95r
opis wg ktorego robilem:
Wskaźnik kodu błędu:
1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy)
2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca).
3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów.
Kasowanie:
1: Wyłączyć zapłon.
2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego.
3: Wcisnąć pedał hamulca.
4: W czasie wciśnięcia pedału hamulca włączyć zapłon. Po ok. 2 sekundach lampka wyłącza się.
5: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał hamulca. Po ok. 4 sekundach lampka ponownie zapala się.
6: Gdy lampka jświeci się: Uruchomić ponownie pedał hamulca i przytrzymać wciśnięty. Po ok. 4 sekundach lampka wyłącza się.
7: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał.
8: Po 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że kody błędów zostały skasowane.
mógłbyś nagrać film z odczytu błędu?
nie ma takiego kodu błędu w tabeli...
to jest jakby w seriach:
4 migniecia-->krotka przerwa --> 4 migniecia-->krotka przerwa -->4 migniecia-->krotka przerwa -->4 migniecia-->krotka przerwa -->4 migniecia-->krotka przerwa-->(zaczyba nigac srs, 4 migniecia-->koniec i gasnie.
jak probuje skasowac wg tego schematu to dzieje sie tak samo a nie jak wynika ze schematu.
a próbowałeś 20x włączyć i wyłączyć zapłon?
w manualu jest tak opisana procedura kasowania błędu
probowalem i nic chyba bede musial jechac i podpiac pod kompa
ABS kod 4-2
Chciałbym podpiac się pod ten temat. Zapaliła mi się kontrolka ABS i kilka razy w trakcie jazdy (latem) załączał się system (bicie pedału hamulaca pod nogą). Zrobiłem diagnostykę i wyskoczył kod 4-2 czyli czujnik lewy przedni. Obimerzyłem rezystancję na stykach czujnika pod maską i wyszło 880Ohm (czyli w normie). Zgodnie z procedurą sprawdziłem czy + czujnika nie jest zwarty do masy i nie jest. Kolejny krok to chyba sprawdzenie na kostce od modułu ABS 22p (jak mówi manual) ale nie wiem która to kostka.
Od samego modułu w kabinie nie za bardzo mogę odpiąć, a pod kierownicą przy bezpiecznikach nie znalazłem takiej z podaną kolorystyką (niebiesko-zielony i brązowo-czarny od czujnika). Może ktoś na fotce mógłby mi wskazać. Sprawdziłem czy nie ma zwarcia do masy na łączówce z ABS do czujnika i tam mi pokazało dla lewej łączówki ale tak samo wyszło dla prawego czujnika, który nie pokazywał błędów więc chyba należy pomierzyć na odpiętej kostce przy ABSie. Może miał ktoś taki problem. Teoretycznie może byc to uszkodzenie modulatora albo samej jednostki centralnej ABS. Z góry dzięki za pomoc.
pany odświerze troche bo ten nieszczęsny abs dalej mi sie swiecia a chciałbym go zrobic przed zima bo moze sie przydac:P BYlem na stacji diagnostycznej podpinalismy pod kompa ale kompa wogole wywala i nie chce sie połączyć. zauwazylem ze gdy pada deszcze dosc mozno i mamy mokra jezdznie abs sie wyłacza i działa prawidlowo. Podejrzewam ze moze jakaś kostka nie łaczyc tylko pytnie do was czy tomozliwe i gdzie jej szukac???
Kos usterki?
Zebatka wyczyszczona szczota druciana?
Wtyczka szczelna?
damon, najszybciej będzie jak sprawdzisz wszystkie 4 kostki od czujników.
albo weź płyn do mycia szyb ze spryskiwaczem, nalej wody i pryskaj po kolei na przewody i kostki od czujników.
może w ten sposób da się zlokalizować usterkę
I ja odkopie, bo nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji ;)
Czy czujnik ABS lewy tył z VTI będzie pasował do MB2, czy trzeba coś przerabiać?
Ewentualnie czy da radę przełożyć czujnik z prawej strony na lewą? (łatwiej dostać prawy :/)
I ja odkopie, bo nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji ;)
Czy czujnik ABS lewy tył z VTI będzie pasował do MB2, czy trzeba coś przerabiać?
Ewentualnie czy da radę przełożyć czujnik z prawej strony na lewą? (łatwiej dostać prawy :/)
Raczej nie bedzie pasowal - musza byc TAKIE SAME NA OSI.
- a prawy na lewej spoko - czujniki sa takie same - kable sa innej dlugosci - ale mozna ciac, lutowac, izolowac itd :)
Wszystko dziala :)
odkopie troche temat,
dla tych co maja MB1 przynajmniej z 95' ,
my nie mamy wtyczki 5pinowej, tak więc zostaja nam tylko 2 wtyczki 3 pin - serwisowa ( obie niebieskie i pod schowkiem pasażera ) i 2 pin czyli diagnostyczna :) i to wtyczke 2 pinową mostkujemy by dokonac samodiagnostyki :) , nastepna ważna rzecz, w MB1 w komorze silnika po lewej mniejwiecej przy akumulatorze ( ciutek ponizj niego ) jest modulator ABS czy jak to sie tam nazywa i co ważne jest tam mala zatyczka gumowa pod która jest plastikowy koreczek, do ktorego wlewa sie płyn DOT 3 lub DOT 4 i jest to zbiornik wyrównawczy ABS'u , więc jeśli kiedykolwiek po przekręceniu zapłonu w MB1 zaczyna wam buczec pompa i buczy dłuższą chwile nawet po odpaleniu ilnika , proponuje zajrzeć właśnie do tego malego zbiorniczka na ABS'ie i jesli nie bedzie płynu to dolac go , przynajmniej u mnie pomoglo i pompa już nie buczy :) i nie świeci mi sie ABS :)
aha i po diagnostyce ABS'u kontrolka SRS zaczyna mrugac w rownych odstepach czasu , ale wyczytałem ze tak powinno byc jest nie ma żadnych błędów, na dowód mam to że wczesniej mialem błąd SRS spowodowany zbyt szybkim uruchomieniem silnika, i podczas diagnostyki wyrzucilo blad srs, bo wykasowaniu bledu SRS , błąd nie wraca
odkopie troche temat,
dla tych co maja MB1 przynajmniej z 95' ,
my nie mamy wtyczki 5pinowej, tak więc zostaja nam tylko 2 wtyczki 3 pin - serwisowa ( obie niebieskie i pod schowkiem pasażera ) i 2 pin czyli diagnostyczna :) i to wtyczke 2 pinową mostkujemy by dokonac samodiagnostyki :) , nastepna ważna rzecz, w MB1 w komorze silnika po lewej mniejwiecej przy akumulatorze ( ciutek ponizj niego ) jest modulator ABS czy jak to sie tam nazywa i co ważne jest tam mala zatyczka gumowa pod która jest plastikowy koreczek, do ktorego wlewa sie płyn DOT 3 lub DOT 4 i jest to zbiornik wyrównawczy ABS'u , więc jeśli kiedykolwiek po przekręceniu zapłonu w MB1 zaczyna wam buczec pompa i buczy dłuższą chwile nawet po odpaleniu ilnika , proponuje zajrzeć właśnie do tego malego zbiorniczka na ABS'ie i jesli nie bedzie płynu to dolac go , przynajmniej u mnie pomoglo i pompa już nie buczy :) i nie świeci mi sie ABS :)
aha i po diagnostyce ABS'u kontrolka SRS zaczyna mrugac w rownych odstepach czasu , ale wyczytałem ze tak powinno byc jest nie ma żadnych błędów, na dowód mam to że wczesniej mialem błąd SRS spowodowany zbyt szybkim uruchomieniem silnika, i podczas diagnostyki wyrzucilo blad srs, bo wykasowaniu bledu SRS , błąd nie wraca
i przestalo buczec po odpaleniu silnika?
tak, teraz po przekreceniu stacyjki normalnie gasnie srs a sekunde potem ABS i nie ma żadnego buczenia pompy jak to bylo wczesniej ( auto mam od listopada a poprzedni właściciel twiedził ze to wina uszkodzonego czujnika) po przewertowaniu forum, obstawialem ze to moze byc uszkodzony O-ring pompy badz sam zbiorniczek albo i cala pompa- modulator czy jak to tam sie tutaj nazywa ;p gdzies w archiwum znalazłem posty jednego kolegi o dodatkowym zbiorniczu w MB1 i że tez buczało i wszyscy kazali mu pompe wymienic, biedny szukal ale nie wiem czyja w koncu znalazł bo w mb1 jest inna niz w pozostaly civicach wlasnie poprzez ten zbiorniczek.. i kolejny forumowicz napisal by sprawdzic ilosc płynu w owym zbiorniczku bo tez buczala mu pompa ( dobija cisnienie ) , po dolaniu płynu pompa dobiła cisnienie i poki co mam pare dni spokoj :) a nic innego oprocz dolania płynu nie zrobilem ;p tylko ze u mnie w zbiorniczku sucho było i dolałem jakies 300ml DOT 4 ( nie wiem ile wchodzi dokladnie, ale podejrzewam ze nie wiele wiecej ;p heheh jak narazie płynu tez nie ubywa, przypuszczalnie podczas wymiany hamulców ( za poprzedniego właściciela ) o ile ten uklad jest polaczony bezposrednio z hamulcowym ( ten sam obieg ) przy odpowietrzaniu płynu ubyło, a zaden z "polskich fachowców" go nie uzupełnil, pozniej zapiekł mu sie tylny zacisk i gdzie moze płyn wyalilo, bo powiedzial ze od 2 miesiecy gdzies zaczelo buczec - ile w tym prawdy to nie wiem, najwazniejsze ze juz sie z tym uporałem :) bo bylo to drażniace ;p ..w prawdzie musze jeszcze zajac sie lewym zaciskiem bo jest zapieczony i mam tam uszkodzony czujnik no ale to zrobie po przypływie gotówki ;p hehe
błąd jaki mi sie wyswietlal to: 1 The hydraulic pump motor is over-run - czyli przekroczenie/przedłużenie czasu ( rozumiem ze tyczylo sie ciśnienia - za długo dobijał je do maxa a nie umial- dzieki temu pompa nie pracowala caly czas tylko wywalal błąd)
a tutaj link do jednego z postów na który dalem teraz odpowiedz, jest tam tez tabela błędów dla ABS i jak widac u mnie sie sprawdzila ( blad dla pompy i dla czujnika ) tak wiec mozna uznac ze posiadacze MB1 powinni sie kierowac tabela błędów z linku :) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?190740-Pompa-ABS-ci%B1gle-dzia%B3a&highlight=odpaleniu
Witajcie
Mam Aero D15z8 z 99r jako, że temat podobny mówię w czym problem podczas gwałtownego hamowania przed blokadą kół włącza się ABS ZA SZYBKO ZA WCZEŚNIE przez co droga hamowania jest ZA DŁUGA. Kontrolka ABS świeci normalnie czyli przy zapłonie i później gaśnie. Podczas jazdy brak jakiejkolwiek sygnalizacji problemu z ABS. Jeden z użytkowników miał taki sam problem rozwiązał go wymieniając czujnik bo miał wysoką oporność.
Podczas samodiagnostyki ABS: kontrolka świeci cały czas.
Oporność wszystkich czujników w normie (mierzona na kostkach i na kostce modulatora).
Dla pewności przeczyściłem zębatki abs i czujniki na wszystkich kołach.
Według dalszych instrukcji doszedłem do momentu ostatniego czyli do zwierania złączki 7 stykowej z masą.
Pytania
Gdzie ta kostka się znajduje (zdjęcie poniżej)?
Co to jest zestaw wskaźników ?
I czy macie jakieś inne sugestie co to za problem bo według instrukcji zostaje tylko wymiana płytki drukowanej w co powątpiewam lub jakaś przerwa między modulatorem a zestawem wskaźników
Link do kostki :
http://zapodaj.net/4d1b2ebf18b03.png.html
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Teraz ja zadam pytanie z powodu poszukiwania pomocy.
W zeszłym tygodniu zaczęła świecić mi kontrolka ABS. Podejrzewałem ze ma to związek z walniętym łożyskiem w prawym tylnym kole. Po spięciu kostki dwupinowej wyświetlił mi się błąd 44 czyli czujnik tylnego prawego koła. Wiec podczas wymiany łożyska z tylu od razu przeczyściłem czujnik plynem do czyszczenia tarcz hamulcowych. Wszystko złozylem do kupy i problem ze świecącym ABS znikł. Do czasu...
Po jakim czasie znów kontrolka ABS zaczęła sie swiecic w czasie jazdy. Tym razem samodiagnostyka wskazała bląd 48 czyli czujnik tylnego lewego kola. Mysle: co jest k....wa :/. Auto na zabe na kobylki, wchodze pod auto i... okazuje sie ze przy tylnych wtyczkach kolo baku paliwa otulina wiazki jest porozrywana. Wiec tasma izolacyjna i heja izolujemy... Problem znikl znow na jakis krotki czas. Ale od wczoraj znow kontrolka sie pali, a samodiagnostka znow wskazuje znow blad 44 czyli prawy tylny czujnik. Teraz pytanie - co to w koncu k....wa moze byc - czy pognita wiązka czy czujnik sam przy kole? Probowalem kiedys wpiac sie w ta duza kilkupinowa kostke (obok tej dwupinowej) ale w manualu moim angielskim jest napisane aby pod zadnym pozorem nie mostkowac tamtych pinow. Czy ktos moze wie o co kaman?????? Siedzie juz nad tym problemem z abs juz pare dni i zandych konkretnych rzeczy sensownych nie znalalzlem - same rozne wersje...
No jak izolacja przewodów uszkodzona to pewnie miedź już ledwo co się trzyma. Łatanie zwykłą taśmą izolacyjną przewodów pod podwoziem to słaby pomysł. Najlepiej wymienić ten kawałek przewodu używając lutownicy i koszulek termokurczliwych. Na koniec całość połączenia możesz owinąć taśmą samowulkanizującą.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.