Zobacz pełną wersję : Tuning d13b2
Czy mozna zrobic cos w tym silniku aby lepiej chodzil ?
dzkie za odpowiedzi wymien na mocniejszy ale ja poprostu nie mam na to kasy i szybko nie bede mial,musze jezdzic tym i kropka, ale chce zeby bylo troche lepiej.
Mody z druga przepustnica mam juz zrobione, ogolnie to co moglem zrobilem.
Ale mysle ze moze warto spolerowac kanaly w kolektorze dolotowym ? wlozyc uszczelke z plexi zeby byla nizsza temp. Polerke moge zrobic sam to nie problem ale ciekawi mnie czy to cos da ? za glowice wolalbym sie nie brac. Kolektor wydechowy, koszt nie taki wielki juz, jakos by sie uzbieralo, warto wkladac tu jakis 4-2-1 z usa ? robiac odrazu wieksza srednice calosci i bez kata, przelot na koncu ?
Co mozna zrobic w gazniku? niby gazniki sa podatne na modyfikacje bo kiedys tylko one byly i sproro z nich wyciskali, nie wiem jak z tym w hani. Warto wlozyc lzejsze kolo pasowe ? zeby sie lepiej na obrty wkrecal ? bedzie tu pasowac ?
Kombinuje ale chcialbym wiedziec czy dobrze, bo kazdy 1konik bedzie odczuwalny.
a co porobiles dokladnie oprocz drugiej przepustbicy? bo mi 3 wezyk dal sporo radosci :-)
Na dniach bedzie elektrozaworek na tym wezyku :) ale co dalej.
*****isty pomysl. chcialem to zrobic u siebie ale nie zdazylem. taka dobra oszczednosc paliwa a jak zapodasz dla lansu dobry przelacznik do kabiny to bedzie sweeeet
Ta ale chce znalesc jakis maly ten elektrozaworek, ktory sie do tego nada, bo taki od gazu to lipa, jutro jade szukac :)
chłopaki pochwalcie się może obecnymi wynikami, jaki macie czas od 0-100 km/h po przeprowadzeniu tych modyfikacji??
a co porobiles dokladnie oprocz drugiej przepustbicy? bo mi 3 wezyk dal sporo radosci :-)
a co pogrzebałeś wieshaq z tym wężykiem i jakie to daje wyniki?
No druga przepustnica sie szybciej otwiera :) roznica naprawde odczuwalna, nie wiem jak ze spalaniem ale lepiej to zrobic na elektrozaworku i wlaczac wtedy kiedy trzeba :)
a co pogrzebałeś wieshaq z tym wężykiem i jakie to daje wyniki?
tu masz jak to zrobic...
Jeśli chcesz osiągąć tune up małym kosztem, to może wspomniany kolektor 4-2-1 ale niekoniecznie z usa, tylko seryjny od 1.6 vteca? Relatywnie tani zakup, a daje odczuwalną poprawę dynamiki auta.
tu bym sie posprzeczal. ja chyba sie rozczarowalem tym z d16z6. bajer z przepustnica jest zdecydowanie najlepszym modem z tanich. a montujac elektrozaworek sterowany przelacznikiem z kabiny to dobra opcja. mozesz poprawiac osiagi w zaleznosciod potrzeb. jak chcesz pokozakowac to przelaczasz na wczesniejsze otwieranie a jak chcesz jezdizc bez z normalnym spalaniem to trzymsz zaworek otwarty.
z dobrych modow jeszcze jest dolot ze stozkiem ale pamietaj o podpieciu wszystkich wezykow i czujnika temp powietrza i zaslepienia wolnych wezykow po sciagnieciu puchy filtra.
tak kolektor od d16z6 w d13b2 jest normalnie miodzio :D jazda zaczyna sie od 5tys obrotow :] kolektor +/- od 70-250zl robota z 20 min wrazenia bezcenne :D oczywiscie z modem gaznika :]
NO to kolerktor wrzuce :) a moze uda mi sie kupic jakis z usa, zawsze pozniej bedzie do mocniejszego serca :P albo mozna sprzedac jak bedzie gorzej.
sajmon1100
25-04-06, 00:37
Czy mozna zrobic cos w tym silniku aby lepiej chodzil ?
dzkie za odpowiedzi wymien na mocniejszy ale ja poprostu nie mam na to kasy i szybko nie bede mial,musze jezdzic tym i kropka, ale chce zeby bylo troche lepiej.
Mody z druga przepustnica mam juz zrobione, ogolnie to co moglem zrobilem.
Ale mysle ze moze warto spolerowac kanaly w kolektorze dolotowym ? wlozyc uszczelke z plexi zeby byla nizsza temp. Polerke moge zrobic sam to nie problem ale ciekawi mnie czy to cos da ? za glowice wolalbym sie nie brac. Kolektor wydechowy, koszt nie taki wielki juz, jakos by sie uzbieralo, warto wkladac tu jakis 4-2-1 z usa ? robiac odrazu wieksza srednice calosci i bez kata, przelot na koncu ?
Co mozna zrobic w gazniku? niby gazniki sa podatne na modyfikacje bo kiedys tylko one byly i sproro z nich wyciskali, nie wiem jak z tym w hani. Warto wlozyc lzejsze kolo pasowe ? zeby sie lepiej na obrty wkrecal ? bedzie tu pasowac ?
Kombinuje ale chcialbym wiedziec czy dobrze, bo kazdy 1konik bedzie odczuwalny.
chyba koło zamachowe ,a nie pasowe- bo pasowe to raczej duzo nie da jak sie odelzy-ale ogólnie mam ztoczone zamachowe i jest miód -odcinke mam na 7400 (1.5 vti :D) a ze kolo sie bardzo szybko rozpędza to wskazówka na początku trzyma sie na 8000 dopiero za chwile odcinka opanowuje obroty :D
No pasowe tez sa lzejsze i podobno tez tam troche daje, a latiej je zmienic niz zamachowe :) Co do zamachowego to po takim ztoczeniu odczuwalna jest jakas roznica w mocy, tzn mocy to chyba nie przybedzie ale moment sie troche poprawi ? jaki koszt ztoczenia takiego kola ? najgorsze jest chyba zeby je wyjac bo troche przy tym roboty, wkoncu skrzynie trzeba wyciagnac. Zastanowie sie moze warto :)
Ja narazie odblokowalem przepustnice, wywalilem kata, i zrobilem dolot (kolanko z rynny, rora z nierdzewki o srednicy 60mm i stozek jacky) i zupelnie inny samochod :D nie wiem co dało najwiekszy efekt bo wszystko zrobilem na naraz :D No i warto dodac ze sprzodu mam oponki 155/65/13 czyli duzo mniejsze od seryjnych ;) (takie znalazlem w domu :lol: ) Przewiozlem kumpla co jezdzi golfem 1,8 i musialem mu pokazac dowod rejestracyjny by udowodnic mu ze to jest 1,3 :lol: :lol: :lol: no i oczywiscie zostaje w tyle za mna :twisted: Tez poszukuje kolektora od d16z6
A tylko usuniecie ogranicznika 2 przepustnicy daje cos odczuwalnego? Bo to chyba az takiego spalania nie powoduje ??
Przez to dluzej mozna ciagnac na poszczegolnzm biegu :D Ja tam zabardzo nie odczulem wiekszego spalania. Ostatnio zatankowalem do pelna i przejechalem 350 km a wskazowka trzyma sie nad polowa czyli zle nie jest ;) a nawet czesrto przyciskam :twisted: [/list]
[ Dodano: Wto 02 Maj, 2006 ]
Przejechałem kolejne 50km i wskazówka pierdzielnela na du z 0,5 cm :lol: takze wskaznik paliwa mozna wsadzic sobie w du... yyy pupe :lol: wyjezdze caly bak to sie okaze ile pali.
rAku znalazles jakis elektrozaworek??? tez poszukuje ale ciezko bedzie z takim malym :?
a moze by sie wypowiedzial ktos od d13b2 jakie ma osiagi 0-100km/h ... Ja dzisiaj zrobilem 11.5 s... silnik seryjny i nic z nim nie robilem :)
11.5 ma seryjnie :D albo to bylo 11.2 :| jakos tak no to niezle jak na swoje latka :) ja nigdy niemierzylem ale szedl bardzo ladnie :D
No to tak mysle ze koło zamochowe też by dało b.dużo + planowanie głowicy, lżejsze koło szybciej się rozpędza, ja planowałem kiedys koło w 126p i dało to największy przyrost mocy, a wolniej i tak nie jeżdził. Co do osiągów to nie wiem nie mieżyłem ale wczoraj objechałem civica 1.5 ja sam się zszokowałem aż kumpel wysiadł i nie wieżył ze mam 1.3 (ja mysle ze mogł go mieć zajechany ale hmmm) do przyśpieszenia został z tyłu i to dużo ale na prędkość to już on wygrał ja 4 - 7k obr 160 przełaczenie na 5 i tu własnie widać jak biegi zabijają civica.
A grzebales cos przy hani? ale i tak musi byc cos nie teges z tym 1,5 :? nie mozliwe zebys mu tak odskoczyl :wink: ja np tak do konca 3 z d15b2 nieznacznie prowadze a potem mi odskakuje :? z tym ze koleszka ma totalna serie :smile: wiec ten d13b2 nie jest taki zly, tylko nie wielkim kosztem trzeba go poprawic :D
no a co ztym gaznikiem chlopaki bo ja z tego co wiem to mozna uszczelke pod glowica przerobic tak zeby kanaly sie spasowaly i wyciagnac zwezke spod gaznika bo chmuja dolot i to powinno wiele dac :) no i jesli malym kosztem to wymiana walka rozrzadu i ewentualne planowanie glowicy potem mozna dolozyc uszczelke pod glowice od d16z6 i juz jest ok :)
osobiscie to wszysto co napisalem zaczynam robic w poniedzialek :)
a moze by sie wypowiedzial ktos od d13b2 jakie ma osiagi 0-100km/h ... Ja dzisiaj zrobilem 11.5 s... silnik seryjny i nic z nim nie robilem
0-100 w 11,3s bez żadnych przeróbek więc myślę że jest ok opona zimowa zobaczymy jak będzie na letnich bo jeszcze nie mierzyłem a na lato mam 195/50 15
no to powiem ci ze masz calkiem w niezlym stanie ten silniczek tylko powiedz mi jak to mierzyles :)
Witam interesuje mnie jak przerobic gaznik przepustnice itd krok po kroku. Za rady z gory dziekuje :aloha:
Witam interesuje mnie jak przerobic gaznik przepustnice itd krok po kroku. Za rady z gory dziekuje :aloha:
http://www.civicklub.pl/fiteksty/TEG3-D13B2.doc :d
Napiszcie mi może gdzie można kupić, od czego pasuje( widziałem od pralek:)) i za jaką cenę można kupić elektrozaworek na wężyk nr3 w d13b2
wejdz do sklepu z *******kami elektrycznymi napewno cos takiego beda mieli koszt ok 60 zl
czy jest w ogóle sens przy założonym gazie w D13B2 jakikolwiek mod typu zwęzka , blokada drugiej itp...????? Czy jakies mogą być nieprzewidziane konsekwencje ??
jeśli masz gaz i jeździsz tylko na nim to zakładaj kolektor dolotowy z d15b7 i już masz 100 km i ok 130 NM na gazie!!
A o ile poprawią się osiągi na benzynie po zmianie tego kolektora od d15b7 ?
a to się okaże jak kolega pojedzie na hamownię. Pewne jest natomiast jedno z seryjnym wydechem i seryjną odcinką od d15 czyli 7000 rpm kolega nie daje mi jeszcze rady(róznica jest naprawde niewielka, cały czas siedzi mi na ogonie :P). Po zmianie wydechu na 2" śr zewnętrznej i przesunięciu odcinki w okolice 8000 rpm powinien mnie zmiażdzyć :aloha: . Ja już czekam na paczuszkę z kompletem na mpfi :agent:
niech mi ktoś odblokuje druga przepustnice bo nie qmam jak to zrobic :speszony: jak ktoś jest z krakowa to podebijać na priv:)
jogal powiedz mi kto i gdzie zmieni twojemu koledze odcinke w d15 do 8.000 ?
a ja mam pytanie czy ma ktos u siebie w d13 odelzlone lub oryginalnie lekkie(np. Fidanza) koło zamachow i jakie wrazenia?
no to powiem ci ze masz calkiem w niezlym stanie ten silniczek tylko powiedz mi jak to mierzyles :)
A kolega wie może co to takiego stoper?
stoperem mierzysz czas do setki...gratuluję reflexu ogolnie w takim razie:D:D :aloha: :aloha:
jeśli masz gaz i jeździsz tylko na nim to zakładaj kolektor dolotowy z d15b7 i już masz 100 km i ok 130 NM na gazie!!
zagazowany seryjny d13b2 + kolektor z d15b7 i z 75 zrobi się 100kuni ?
no to powiem ci ze masz calkiem w niezlym stanie ten silniczek tylko powiedz mi jak to mierzyles :)
A kolega wie może co to takiego stoper?
pomiary g-tech`em a tym bardziej stoperem to możesz sobie wsadzić w ..... :)
zdecydowanie bardziej wymierne jest stanięcie na kresce z kilkoma innymi seryjnymi d13b2...
jeśli masz gaz i jeździsz tylko na nim to zakładaj kolektor dolotowy z d15b7 i już masz 100 km i ok 130 NM na gazie!!
zagazowany seryjny d13b2 + kolektor z d15b7 i z 75 zrobi się 100kuni ?
no to powiem ci ze masz calkiem w niezlym stanie ten silniczek tylko powiedz mi jak to mierzyles :)
A kolega wie może co to takiego stoper?
pomiary g-tech`em a tym bardziej stoperem to możesz sobie wsadzić w ..... :)
zdecydowanie bardziej wymierne jest stanięcie na kresce z kilkoma innymi seryjnymi d13b2...
No i pewnie kiedyś tak zrobię jak będzie okazja a narazie pozostaje zmierzony czas stoperem.
Mam pytanie czy mógłby ktoś podać linka lub coś w tym stylu jak zrobić to z tymi wężykami i które to są i pokazać na zdięciach i opisać to wszystko i co to daje. Z góry bardzo dziękuje. :)
http://www.civic5g.yoyo.pl/warsztat.php
Dzięki.
A jeszcze jak bym mógł orosić kogoś żeby podał dane i opisał jak to zrobił że zamontował inny kolektor ssący na pełnym wtrysku. Jakie to osiągi taje? Jakie spalanie jest? jakie koszty? Bo pewnie komputer też trzeba zmienić. I czy dużo jest grzebania z elektryką.
Był bym bardzo wdzięczny za odpowie, opis i zdjęcia. Z góry dziękuje. :)
Takie mierzenie do 100km/h to jest lipa.. dużo zależy od nawierzchni, temperatury i oczywiście wprawy...
tu masz jak to zrobic...
__________________
www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=180298
Witam , mam pytanko . Tez mam 1.3 i chciałbym nieco poprawic osiągi hanki , ale nie mam zupełnie pojęcia jak. Niestety link który podałes nie wchodzi . Powiem odrazu że nie umiem nic pokombinowac z przepustnicą , wężykiem nr 3 o elektrozaworze nie wspominając , czy ktoś mi Wytłumaczy łopatologicznie jak to zrobić , albo da odpowiednie linki ?? dzięki , pozdrawiam
chlopaki powiedzcie mi jaka średnice wydechu zrobic przelotowego w swoim d13b2 :) fi60 czy fi50 ??
To może niech ktoś z ludzi założy jakąś firmę specjalizującą się w przeróbkach d13b2. (Najlepiej we Wrocławiu,hihi) Jeździ tego coraz więcej po ulicach (jak golfów 3 przed paroma laty) to można sobie zarobić. Nie każdy z użytkowników ma z kolei doświadczenie w mechanice czy umiejętności.
Ja to sam dłubać bym nie chciał w aucie - ale na takie przeróbki bym się pisał. (bo swapować nie chcę) Sądze że wiele osób z d13b2 także.
ja też nie wiedziałem jak się zabrać do tych prostych modyfikacji w d13b2. trochę czytałem na ten temat w internecie i pewnego dnia postanowiłem sam podłubać w mojej hondzie, przy pomocy kumpla mechanika dało się to ogarnąć w 1-2 godzinki. potem postanowiłem założyć kolektor 4-2-1 od d16a9 i home made short shifter.
dla mnie też nie było łatwe dłubanie w silniku, bałem się że coś mogę spieprzyć. aby ułatwić innym użytkownikom d13b2 na mojej stronce umieściłem manual jak wykonać te cztery mody, myślę, że komuś się przyda.
a tu link do tego materiału:
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=mod
tu masz jak to zrobic...
__________________
www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=180298
Witam , mam pytanko . Tez mam 1.3 i chciałbym nieco poprawic osiągi hanki , ale nie mam zupełnie pojęcia jak. Niestety link który podałes nie wchodzi . Powiem odrazu że nie umiem nic pokombinowac z przepustnicą , wężykiem nr 3 o elektrozaworze nie wspominając , czy ktoś mi Wytłumaczy łopatologicznie jak to zrobić , albo da odpowiednie linki ?? dzięki , pozdrawiam
Dawaj na http://www.honda-forum-tst.pl/ pośledź troche tematy spotów i wpadnij a ja ci wytłumaczę co i jak
a usunięcie tej blokady daje dużo radości
usunięcie blokady jest dobrym pomysłem(czuc różnice) jednakże spotkałem już 3 pod rząd warsztat co po regulacji odmawiał gwarancji zwalając na grzebianie przy gażniku.... Jednakże zawsze dobrze wyregulowali gażnik.
jeśli masz gaz i jeździsz tylko na nim to zakładaj kolektor dolotowy z d15b7 i już masz 100 km i ok 130 NM na gazie!!
Piszesz poważnie ? Sam kolektor daje 25 KM?
Wiesz może jak kosztowna jest wymiana tego kolektora? Czy trzeba zmieniać jeszcze coś czy pasuje bez przerabiania. Niestety mam o tym znikome pojęcie a chciałbym, dodać trochę kucy do Hani.
Jak założyć kolektor dolotowy od D15B7??
Przykleić taśmą klejącą. Na 100pro będziesz miał jakieś 100kucy więcej... co za post -.-
Saitek przejrzyj profil Jogala. Jest tam sporo info na temat tych przeróbek.
Przykleić taśmą klejącą. Na 100pro będziesz miał jakieś 100kucy więcej... co za post -.-
Saitek przejrzyj profil Jogala. Jest tam sporo info na temat tych przeróbek.
Wsadż sobie w buty takie odpowiedzi chłopie moze ci sie bedzie lepiej chodzilo jak masz odpowiadac komus w taki sposob to lepiej wogole nie pisz bo to jest jeszcze bardziej irytujace od tych pytan ktore zadaja inni:mad:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.