Zobacz pełną wersję : ecu master a d14a3/a4
szukalem na forum i jakos niemoglem nic znalesc... jak to jest z a3/a4...wiadomo ze wtryski chodza razem 1-4 i 2-3 i zeby np pobawic sie Crome trzeba swapa wiazki robic a jak jest z takim ecu master lub smt6... mozna to podlaczyc czy tez trzeba pruc wiazke ??
czy ja wiem czy az takie prucie...napewno byloby mniej roboty niz kupowanie kompa i calej resztyna zrobienie obd1
a wiem ze cuda sa z tym a3/a4 i dlatego pytam czy jest mozliwosc podlaczenia tego .
ja pierd** no comment dla tego "czlowieka"...
jakbys troche pomyslal..a twoim przypadku to raczej problem..to pytam o to czy tak jak przy zmianie kompa trzeba rozdzielac wtryski na kazdy pojedynczo czy ecu master potrzebuje takich zabiegow i czy ktos sie nim bawil..
ja nie umiem myslec, ale chociaz umiem szukac :
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zrob-to-sam-t43669.html
ale ja pytam o konkretny model auta a nie inne auta a to jest roznica...
masz 41 stron do przewertowania, a zapewniam ze jest dokladnie wyjasnione jak to jest w a3/a4 - milej zabawy.
masz 41 stron do przewertowania, a zapewniam ze jest dokladnie wyjasnione jak to jest w a3/a4 - milej zabawy.
Ciekawe gdzie :D Chyba w snach a nie w tym temacie :)
Przeczytałem cały i jakoś nic nie znalazłem. Jest tylko jeden post na temat D14Z4 z którego kompletnie nic nie wynika.
no tez czytalem i jakos niemoglem nic znalesc na temat a3/a4 :)
Może tu popatrzcie jak to jest z SMT6. Trzeba się niby zarejestrować. Są te silniki A3/A4 w rozpisce.
http://perfectpower.com/WiringDiagrams/SMT6/HONDA/Index.html
ok ok..jutro sie zarejestruje i lukne..ale po opisie chyba tam jest schemat wiazki tylko..ale obczaje jutro :)
No ja też popatrze jak dojdzie mi mail z logowania, to może coś się rozkmini.
ok :) bo mi to ogolnie chodzi o to czy mozna podlaczyc to do a3 i sie "pobawic" bo niechcialbym kupic i ze sie okarze ze nieda rady.
Lepiej zrobic wiazke OBD1 z przejsciem na MPFI i zapodaniem Croma. Ja przynajmniej tak robie.
EcuMastera / Smt6 da sie podlaczyc bez problemu, tez juz sie o to dowiadywalem
A która opcja jest lepsza w stosunku koszta/możliwości? Konwersja na OBD1 chyba wypada korzystniej w porównaniu do potencjału piggy-back'a :confused:
No konwersja na OBD1 jest o niebo lepsza. W opcji jakbyś sam robił to koszta też mniejsze są.
Co do świnek to tak jak Spychu napisał, da rade bez problemu podłączyć.
Wiec odnośnie kosztów/potencjału.
Opcja konwersji OBD1 wcale nie jest taka tania. Trzeba kupić aparat zapłonowy minimum od B7, trzeba kupić kompa minimum od B7, trzeba włożyć ssaka minimum od B7 kompletnego z przepustnica i silniczkiem krokowym, trzeba zmienić lambde na 4 żyłową, dokupić wszystkie potrzebne wtyczki, ogarnąć elektryka jesli samemu się nie chce w to bawić.
Dalej jak już wszystko mamy zrobione i auto odpaliło to strojenie to podstawa z racji tego, że mapy z B7 a D14 są inne zarówno paliwa jak i zapłonu.
Lekką ręką licząc całość ze strojeniem myślę, że pod 2k PLN.
Mozliwości myślę większe niż w przypadku EM czy SMT bo mając zrobioną wiązkę OBD1 nie ma najmniejszego problemu później dołożyć np. czape od Z6.
Ja jak będę robił wiązkę to wyciągnę sobie wtyczki chociażby do zaworu vteca przyszłościowo już myśląc :D
Jeśli chcesz zestroić tylko to co masz i nie planujesz dalszych modów myślę, że lepiej zakupić EM i ogarnąć wyda się ze strojeniem połowe tego co cała konwersja OBD1 + strojenie, a też spokojnie ogarnie.
Ja robię MPFI z wtryskami 240cc z Z6 + Crome bo tak poprostu chcę i nic więcej :) Mam też cichą nadzieję, że pęknie cyfra 1xxKM a może nawet 1xxKM, oraz, że przyrost po tym wszystkim będzie minimalnie większy niż po zapodaniu tylko EM. No i teoretycznie jeżdżąc spokojnie powinno deko mniej palić niż do tej pory :)
Spychu nie do końca jestem w temacie D14, ale skoro są przejściówki z OBD2 na OBD1 które są defacto samymi przewodami to czemu trzeba zmieniać tyle rzeczy? Nie wiem, D14 jest jakieś inne pod względem czujników czy jak?
D14 jak to zostało określone na passwordzie przez Patiego nie ma OBD2a tylko "wymysł ****y i szatana".
Kupiłem sobie przejściówkę OBD2a --> OBD1, która nie pasuję do przedliftowych A3/A4 w poliftowych Z1/Z2 nie było by problemu, bo te już mają MPFI a nie SFI i mają normalnego kompa i wiązke OBD2.
Ale jakby tak zrobić samemu brakujące kable i zrobić sobie połączenie z kompem OBD1 na zasadzie porównywania schematów od D14A3/A4 oraz normalnego OBD1 to wydaje mi się, że powinno ruszyć. W sumie czujniki są takie same raczej tylko mają inne wtyczki i tak jak tutaj wtryski sterowane parami.
Ja bym poszedł drogą zrobienia samodzielnie przejścia. Teraz u siebie jak będę robił swap to silnik będzie z OBD1 a ssak z OBD2 i to wszystko podłącze razem pod kompa OBD1.
A w kwestii lambdy to D14 ma ile przewodów?
Ale jakby tak zrobić samemu brakujące kable i zrobić sobie połączenie z kompem OBD1 na zasadzie porównywania schematów od D14A3/A4 oraz normalnego OBD1
Dokładnie tak będę robił, no może z minimalną pomocą osoby, która w hondach już trochę elektryki narobiła :)
A w kwestii lambdy to D14 ma ile przewodów?
Przedliftowe A3/A4 jeden, poliftowe Z1/Z2 cztery.
No to nie trzeba zmieniać sondy. Wystarczy wyłączyć w Crome obsługe grzałki sondy.
No to nie trzeba zmieniać sondy. Wystarczy wyłączyć w Crome obsługe grzałki sondy.
Można nie można, nie ma to dla mnie znaczenia. Chce mieć sondę w pełni sprawną i skoro jest grzałka to ma działać, B też ma 4 przewodową sondę tak poza tym.
A no chyba, że w planie swap jest, to warto wiązke już zrobić przyszłościowo.
No dobra, w związku z dalszą rzeźbą z moim d14a4 kombinuję nad zmianą ECU silnika z nierozwojowego na OBD1 lub założeniem tzw. świnki na obecnego kompa. Co lepiej zrobić?
Jak pow. zostało napisane OBD1 daje większe możliwości (pełne strojenie, zmiana rpm odcinki, większe wtryski), ale z kolei jest z tym więcej j*b*nia tzn. pracy i stracę immo(?). Piggy-back'a np. Power-Tec na gotowo (z dojazdem - jestem z Koszalina) ze strojeniem mam za 1,2k...
Co potrzebne by było do zmiany na OBD1:
(na 100% nie będę zakładał czapki vtec, więc chyba najlepiej/najtaniej będzie się oprzeć na komponentach d15b7)
*ECU P06
*aparat zapłonowy TD-41U
*sonda lambda (nie jest koniczna jeżeli przeprogramuje się odpowiednio ECU)
*wiązka silnikowa (?)
*wiązka kabionowa (?)
- mam już kolektor ssący d16z6 - czy jego osprzęt i wtryski (240cc) podejdą przy takiej konwersji?
- no i gdzie to potem wystroić? (znowu podkreślam, że jestem z Koszalina, jak dojechać na strojenie na takim Frankenstein'ie, a może montować graty przy hamowni, jakie koszta)
Ja bym kupił ECU P06 oraz wtyczki do kompa OBD1 i przerobił całą wiązke.
Nie potrzebujesz ani wiazki silnikowej ani kabinowej.
Wystarczy poprzepinac piny z obecnych kostek w odpowiednie miejsca pod P06 oraz dodac nowe przewody do aparatu zaplonowego i wtryskow.
Czyli jeżeli konwersja byłaby wykonywana na miejscu strojenia to liście zakupów przedstawia się następująco:
*ECU P06
*aparat zapłonowy TD-41U
*wtyczki kompa OBD1
*dodatkowe przewody
Warto czy nie warto wstawiać sondę z grzałką?
+ oczywiście na koniec strojenie
Będąc świadomy swoich braków wiedzy i umiejętności nie podejmę się samodzielnego wykonania takiego moda...
Gdzie w takim razie to zrobić? Kto ogarnie konwersje i strojenie?
Dobrze kupic sonde z grzalka (tez bedziesz musial pocignac do niej przewody), kupic wtyczke do krokowego i do czujnika temp powietrza zasysanego (z tylu kolektora) i do nich tez bedzie trzeba pociagnac przewody.
Generalnie mod raczej nie do zrobienia w jeden dzien.
Dokladny opis co i jak znajdziesz na dodo-upgrades.nl :)
Osnosnie konwersji to ogarniety elektryk na podstawie schematow da sobie z tym rade, ktos kto tez cos dzialal z elektryka w Hondach tez spokojnie da sobie rade.
A strojenie no wlasnie temat rzeka jak dla mnie :) Majac zaadoptowane MPFI z P06 to najlepsza opcja wg mnie jest Crome i zalezy tylko od Ciebie gdzie to wystroisz :)
Z Koszalina najbliżej chyba do http://garazraceteam.pl/warsztat.html? Chyba, że są jakieś inne opcje w Trójmieście?
skolopendra
12-08-09, 15:52
ja odstąpiłem od przejścia na obd1 .moim zdaniem zbyt drogie i jednak mało rozwojowe rozwiązanie przy tym silniku
i ajk sprawa wyglada ... mam nadzieje, ze poszedles w DETa .... bo i mi sie szykuje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.