Zobacz pełną wersję : po swapie hamulce nie hamują..:(
panowie proszę o radę co jeszcze muszę zmienić w swoich hamulcach,chodzi konkretnie o tył.....
w moim ej9 zrobiłem swapa z d14a4 na b18 i przy okazji bębny z tyłu zmieniłem na tarcze bodajże z d16z6 chyba:rolleyes:
i mam dylemat bo strasznie słabo hamują,jedna strona prawie wcale- przez co przegrzewa mi się przód i pokrzywiłem już tarcze z przodu...chce zmienić tarcze na nowe z przodu ale boję się że znów je pokrzywię jak nie poprawię tyłu:(
Co jeszcze muszę wymienić? słyszałem coś a reduktorze siły hamowania????poradźcie
hmm, pompe hamulcową wymieniłeś? Sprawdzałeś czy tłoczki pracują z tyłu??
Aha chyba nie ten dział:confused:
tłoczki działają, z przodu miałem 260 tarcze, na tył poszło 240 ale nie wiem z jakiego auta ale chyba nie z EK4 bo linki ręcznego są przy krótkie więc ta pompa powinna dać radę:rolleyes:
jeżeli to nie ten dział prośba do moderatorów o przeniesienie
tłoczki działają, z przodu miałem 260 tarcze, na tył 240 więc ta pompa powinna dać radę:rolleyes:
jeżeli to nie ten dział prośba do moderatorów o przeniesienie
Może inaczej zapytam: Czy do tej pory miałeś seryjne hamulce z ej9 (silnika d14a4)? Jeśli tak to pompa nie da rady, musisz zmienić na pompę z EK4 np.
Ps. Te wymiary, które podałeś ma EK4 (262 przód, 240 tył), miałeś swapa z EK4 z pompą?
Tył zawsze słabiej hamuje niz przód.
Jak to spradziłes ze tył nie hamuje?
hamulce miałem seryjne z ej9 a przód był 260 a tył bębny,dziwne ale tak było:)
a co do sprawdzenia przy ostrym depnięciu w pedał wszystkie koła zostawiają jakiś ślad prócz prawego tyłu:( no i przy obserwacji naocznej również widać że prawy tył tylko zwalnia a nie hamuje
wiem że słabiej ale podobno przy swapie hamulca powinno się wymienić reduktor bo inaczej mogę przegrzać znów nowe tarcze z przodu
stąd pytanie czy może czegoś nie zapomniałem wymienić
sprawdz zacisk w wadliwym kole, przeczysc nasmaruj zobacz czy cylinderki ladnie odbijaja.
A dobrze odpowietrzyłeś układ może gdzieś się błąka pęcherzyk powietrza po układzie i tez tak może być
sprawdzic,wyczyscic, nasmarowac, odpowietrzyc, zmienic pompe na 15/16cala (ek4, mb6), jechac na stacja diagnostyczna i sprawdzic co sie dzieje na kazdym kole
w tej kolejnosci
potem jak cos bedzie nie tak pisac
btw. przy ostrym hamowaniu tyl nie powinien zostawiac czarnych sladow
hamulce miałem seryjne z ej9 a przód był 260 a tył bębny,dziwne ale tak było:)
Nie jest to nic dziwnego - normalny setup EJ9 bez ABS 260mm.
kubawojcik
05-08-09, 18:12
Nie jest to nic dziwnego - normalny setup EJ9 bez ABS 260mm.
ej9 96-98 mialy 240mm
No przeciez napisalem, ze to byl normalny setup dla tych EJ9 co mialy 260mm i nie mialy ABS. Jasniej chyba nie mozna:p
ej9 96-98 mialy 240mm
Nieprawda. Bywały i to dosyć często 262mm z dużymi bębnami z tyłu i pompą 7/8 cala. Moja H rocznik 97 wypuszczona na rynek włoski bez absu i poduszek (ale za to z elektryką i klimą) to przykład takiego auta.
No przeciez napisalem, ze to byl normalny setup dla tych EJ9 co mialy 260mm i nie mialy ABS. Jasniej chyba nie mozna:p
Az czytac sie tego nie da. W EJ9 byly takie setupy
96-98 bez wzgledu na to czy ABS czy nie ABS mialy 242/beben z pompa 13/16"
jakos koncowka 98-01 bez wzgledu na to czy ABS czy nie mialy 262/beben z pompa 15/16" (czyli taka jak w EK4)
Byc moze na jakies specyficzne rynki byly jeszcze inne konfiguracje tak jak pisze majkel.
Jak zeswapowałem w EJ6 silnik na B18c4 to tarcze pogiąłem przed wymianą tylnych bębnów na tarcze :D Szybciej trochę się rusza i zatrzymuje. Rada na to - 282mm na przód.
Korektora narazie nie ruszaj a przyjrzyj się sprawności układu hamulcowego jak piszą koledzy.
Myślę, że testy w stylu hamowanie na zablokowanych kołach to mogą Ci tylko nierównomierne pościeranie opon przynieść. Jedz na stację diagnostyczną na rolki i będzie jasne.
Jeżeli nie masz ABS-u to wymień ten korektor siły hamowania. Dużo osób uważa, że jest to zbędne ale ja przed jego wymianą czułem, że jest coś nie tak z tylnymi hamulcami. Wymieniłem korektor i zaraz auto zaczęło inaczej hamować. Tylko tyle, ze chyba tylko Vgen d16z6 miał tarcze z tyłu bez abs-u. Zrobisz jak chcesz ale bębny potrzebują mniej siły niż tarcze i z tąd słabe hamowanie tyłu.
Ja odniose sie do postu spycha i nawine że rzeczywiście jest tak jak twierdzi sam ma ej9 99r która posiada właśnie tarzcze w rozmiarze 262mm oraz bębny...co do problemu kolegi to wymiana pompy powinna znacząco wpłynąć na sprawność układu ja jednak jeszcze sprawdziłbym czy heble aby dobrze zostały odpowietrzone.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.