PDA

Zobacz pełną wersję : Regeneracja kompresora Jakckon Racing B16a2



pszemek
03-08-09, 18:37
WItam

Mam nadzieje że już niedługo przypłynie zakupiony przeze mnie kompresor.

Przed montażem chciałbym wymienić uszczelniacze, i łożyska. Czy wie może ktoś jakie symbole, ew parametry mają te części ? Na ebay-u pojawiły się zestawy regeneracyjne i ze zdjęcia wynika że te części powinny być dostępne np. u SKF-a.

Poza tym w takim zestawie z ebaya jest coś co nazywa się "coupler", i z tego co się zdążyłem zorientować tą część też warto wymienić. Czy jest możliwe kupienie czegoś takiego w polsce? Czy trzeba sciągać z USA?

I jeszcze jedno

Może ktoś wie jaki model EATONA jest w zestawie JC do B16a2, może postaram się o te części u dilera eatona na polskę ?

Pozdrawiam

Pati
03-08-09, 21:04
!markos przebrnał przez remont JRSC. poszperaj na innym forum.

pszemek
03-08-09, 21:33
dzięki

Może jakaś podowiedź na którym???

Forum parę przejrzałem ale nie mogę znaleźć takiego wątku, a google nic na ten temat nie wypluwa

Hikiel
03-08-09, 21:34
Zwyczajnie napisz do !markosa na jakimkolwiek forum. Na pewno pomoze. Sprobuj na jdm-option.pl

Look_As
03-08-09, 22:24
coupler to łącznik który potrafi się wyrobić i warto go wymienić. jego zużycie objawia się "klekotaniem".

zestawy dostępne na ebayu są jak najbardziej ok. kup najlepiej cały zestaw gdzie jest olej do przekładni, ten właśnie łącznik zielony, łożyska oraz chyba pasta uszczelniająca.

i jeżeli już będziesz miał rozebrany kompresor warto pobawić się w porting

pszemek
04-08-09, 12:51
Kontaktowałem się z markosem i faktycznie radził mi kupić komplet z ebaya.


Natomiast co do portingu , to proponujesz porting kompresora??

Co tam warto przeszlifować?

Pozdrawiam




Dzięki za pomoc.

!markos
08-08-09, 21:43
pamietaj, zeby nie szlifowac nic dookola rotorow, bo tylko pogorszysz wydajnosc kompresora! mozesz powiekszyc wlot/wylot z kompresora, powiekszyc otwory wyciszajace (te po bokach wylotu) i to w zasadzie tyle. oczywiscie spasuj tez wlot z obudowa kompresora.

regeneracja calosci, wlacznie z wymiana uszczelniaczy scianki dzialowej miedzy rotorami, a ich napedem - masakryczna robota. kompresor skladalem 4 razy i dopiero za czwartym udalo sie wcisnac kola zebate tak, ze rotory sie nie dotykaly. zaznacz tez ktory rotor ma byc w ktorym miejscu, zeby uniknac odwrotnego zlozenia.

uszczelniacze rotorow - szperalem za symbolem uszczelniacza nie wiem ile czasu, az w koncu jakis ogarniety czlowiek z hurtowni takich dupereli powiedzial, ze mam nieaktualny dawno numer katalogowy i ze teraz to nazywa sie zupelnie inaczej. dobierz po wymiarach, wedlug tego wiekszego uszczelniacza, tak najprosciej. obydwa walki maja ta sama srednice. ma byc do wysokich obrotow. jest jeszcze taki myk, ze fabrycznie uszczelniacze roznia sie od siebie - to jakas megabzdura i chory wymysl producenta. ja roztaczalem obudowe, zeby wcisnac tam 2x taki sam uszczelniacz. ten drugi wymiar byl nie do dostania - jakis calowy shit.

kolejny problem to lozyska iglowe na tyle obudowy - w polsce praktycznie nie do dostania, to jakies calowe badziewie i nigdzie nie udalo mi sie tego kupic. zadna hurtownia tego nie miala.

lacznik - lezy tego duzo na ebay, wymiana bardzo prosta. tak samo latwo powinienes sobie poradzic z wymiana uszczelniacza i lozysk nosa kompresora.

olej - tez ciezki temat. ogolnie w polsce temat kompresorow mocno kuleje, niby ktostam ci powie, ze to megaprosta robota i ze w warunkach nieskomplikowanie-warsztatowych mozna sobie poradzic. ja uwazam, ze to bzdura, bo chociazby bez prasy nie mozna sie obejsc. wymaga to tez dosc duzej precyzji.

reasumujac:
- lozyska nosa i przednie rotorow kupisz w polsce - to standard, kupuj z luzem c3
- uszczelniacz nosa i rotorow - j.w. (pod warunkiem roztoczenia obudowy)
- olej i lacznik - do sciagniecia
- lozyska iglowe - do sciagniecia

potem sporo precyzyjnej pracy i kompresor dziala jak nowy (chyba, ze nowy wlasciciel ma jakies zastrzezenia, ale nic o tym nie wiem). pamietaj o porzadnym dociagnieciu srub obudowy (te w moim kompresorze po jakims czasie sie poluzowaly). mozesz zastosowac jakis zrywalny klej do gwintow.

kompresor w zestawie do b16/b18 to m62

Nowy Kubi
12-08-09, 20:22
Jak chcesz taki zestaw z ebaja to mogę sciagnac razem z towarem który zamawiam, odezwij się. Tylko to bedzie jakos na pazdziernik dopiero. Jak chcesz szybko i bezposrednio to z Ebaya może wyslą Ci lotniczo do PL bo paczka niewielka, za to drożej.

pszemek
16-08-09, 22:20
Dzieki za pomoc

Już zamówiłem zestaw z Ebaya, mam nadzieje że niebawem dojdzie.

pszemek
17-09-09, 21:01
!markos rozłożyłem kompresor, ale mam kłopot ze znalezieniem uszczelniacza rotorów, i to przy założeniu że roztoczę obudowę.

Nigdzie nie mogę dostać uszczelniacza wysoko obrotowego pod zwiększone ciśnienie. Pamiętasz może gdzie kupowałeś swoje?

Pozdrawiam