Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zerwanie paska rozrządu.



Meteo
22-04-06, 19:46
Po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko wygladało jak nienaruszone. Wymieniłek rozrząd ale po założeniu silnik chodzi nierówno i starcił na mocy. Co mogł jeszcze nawalić. Jutro jeszcze sprawdze ciśnienie w cylindrach bo wydaje mi sie ,że to wina zaworów.
Najgorsze jest to ,że pasek miał przejechane 40 tys.

Rikoo
22-04-06, 19:47
zle zalozny pasek

Matey
22-04-06, 19:48
Najgorsze jest to ,że pasek miał przejechane 40 tys.


Za ostro jezdzisz :)

Meteo
22-04-06, 19:58
Samochód prowdził mój tata, który jezdzi raczej powoli. Wymiany dokonał mechanik także chyba to zrobił dobrze choć nie twierdze ,że tak. W poniedziałek muszę podjechać do jakiegoś innego warsztatu bo ta awarianie nie daje mi spać.

Rikoo
22-04-06, 20:00
napisz mi na PW ktory mechanik to robil moze go znam

a jak robil to mechanik to jedz do niego i mu wytlumacz ze teraz auto niejedzie

LIO
22-04-06, 21:13
Najgorsze jest to ,że pasek miał przejechane 40 tys.

to po co byłwymieniany ?



Jutro jeszcze sprawdze ciśnienie w cylindrach bo wydaje mi sie ,że to wina zaworów.

tzn ?
cisnienie w cylindrach to jedno, a zawory w glowicy to drugie

niech sprawdzi poprawnosc zlozenia rozrzadu, chociaz tutaj ciezko sie pomylic (ale tacy tez sie zdarzaja)
posprawdzac wszelkie podlaczenia przy kolektorze ssacym


nie ma zadnych bledow ECU ?
na koniec zrobilbym reset kompa

rAku*
22-04-06, 22:09
Wymiany dokonał mechanik także chyba to zrobił dobrze choć nie twierdze ,że tak. W poniedziałek muszę podjechać do jakiegoś innego warsztatu bo ta awarianie nie daje mi spać.

A byles przy tym jak wymienial ? masz pewnosc ze wlozyl nowy pasek ? bo to polska jest i roznie bywa. Jedz gdzie indziej i patrz jak to robia, ja zawsze wszystko podgladam bo juz raz mojego ojca tak na oleju prawie wyj...ali.

Wombat
23-04-06, 00:18
czy to był jakis pasek Gates albo Mitsuboshi czy jakaś gumowa wydumka JC?

I czy wymienił komplet? tzn rolki śmolki i takie tam?

najcześciej tak sie kończy wymiana rozrządu na tani pasek (co nie wiadomo ile sechł w magazynie) i na podle jakościowo rolki.

na uszczelce pod głowicą i rozrządzie raczej sie nie oszczędza w tej marce

Fireshow
23-04-06, 08:32
Jak już jesteśmy przy pasku to JAKI PASEK POLECACIE?

no1tasman
23-04-06, 08:59
tzn ?
cisnienie w cylindrach to jedno, a zawory w glowicy to drugie dziwi mnie to stwierdzenie ...moge prosic o uscislenie ??

Cairo
23-04-06, 09:28
Jak już jesteśmy przy pasku to JAKI PASEK POLECACIE?

Tak jak napisał Wombat Mitsuboshi albo Gatesa.
Masz numer do gościa który ma dobre ceny na rozrządy 618-750-649
Ja u niego za pasek Mitsuboshi dałem 66pln, a za napinacz NSK 68PLN.

Meteo
23-04-06, 10:50
Rozrząd był firmu Mitsuboshi ( pasek plus rolka ). Oprócz tego wymieniłem tez dwa paski klinowe i uszczelke pod zaworami.

Wombat
23-04-06, 10:56
no to w zasadzie spełniłes wszystkie warunki żeby miec świety spokój. Po prostu niefart. Czasem kogos musi dopasc.

Tomac
23-04-06, 11:04
A myslicie że w ASO Hondy mogą robić wałki w postaci założenia lewego paska.. przykładowo dam im Mitsuboshi, a założą jakieś gówno no name?? :neutral:

Dzida
23-04-06, 11:05
Tak na logike to nie olej i da się sprawdzic po zmianie co założyli :)

barti
23-04-06, 18:43
czesto tak bywa ze potrfaia strzelic same
Ja w swifcie mialem Gates - a i strzelił mi po 30 tys km, wszycy mnie straszyli
sciagaj glowice i rob wszystkie zawory, naszczescie nic zlego się nie stało, miałem farta
od tamtej pory mam uraz do Gates - a, teraz jezdza na Mitsuboshi

greggrey
23-04-06, 19:11
no właśnie apropos pasków swego czasu ponoć pojawiła się jakieś paski geatsa produkowane w polsce tylko, że firma nie produkowała nigdy pasków w polsce.

bartolini55
23-04-06, 23:15
ja z doswiadczenia wiem ze byla w polsce niedawno cala partia tzn kontener paskow GATESa do oplow i daewoo podrobionych z chin, dalo sie je poznac po oznaczeniu na pasku. Takie paski sklepy kupowaly po pare zltych taniej niz normalnie a wytrzymywaly do 2 tys km!!!!!!!! Gosci co to rozprowadzali zlapali jak na magazynie z ilus tysiecy zostaly im 50-100 paskow. W kazdym razie polecam bardziej mitsuboshi niz gatesa

ppm702
23-04-06, 23:23
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10388 popraw proszę :!:

nick__t
26-04-06, 19:24
tzn ?
cisnienie w cylindrach to jedno, a zawory w glowicy to drugie dziwi mnie to stwierdzenie ...moge prosic o uscislenie ??

Właściwie nie rozumiem o co pytasz mojego dobrego kolege - LIO :mrgreen:
A jak napisze że księżyc to jedno a kostka domestos - to drugie, to czy takie pytanie wzbudziło by twoją ciekawość i również poprosiłbyś o uściślenie?

Ale postaram się zrozumieć Twój tok myślenia i odpowiedzieć (wiem że tak troche uszczypliwie mówie, ale taka jush jestem) :wink:
a więc: złe ciśnienie niekoniecznie musi wiązać się z brakiem szczelności ze strony zaworów.
cześciej mamy do czynienia z nieszczelnością - pierścień - gładź cylindra.

Stwierdzenie Lio jest jak najbardziej zasadne - w wyniku złego założenia paska, fazy rozrządu są rozpipi popsiute :570: i nie sprawdzisz ciśnienia bo go tam nie będzie - tłok w najwyższym punkcie położenia spotka się z częściowo otwartym zaworem i ciśnienie wyniesie tyle ile poprzedniego dnia powiedział po wiadomościach Pan w "pogodynce".
Pozdr- Moni :*

ps: Lio czytam forum ultry ładnych pare lat choć nie jestem zarejestrowana, cieszy mnie to że sie udzielasz w temacie F1, choć "guzika" nie lubie..... :wink:

Meteo
27-04-06, 15:58
Całe szczęście był to źle założony rozrząd. Mechanik przyznał sie do błędu i oddał pieniądze. Silnik pracuje jak przed awarią :)

no1tasman
27-04-06, 21:02
złe ciśnienie niekoniecznie musi wiązać się z brakiem szczelności ze strony zaworów.
cześciej mamy do czynienia z nieszczelnością - pierścień - gładź cylindra.
dokladnie, ale dlaczego zdziwilo mnie to stwierdzenie ...zarowno przy braku szczelnosci zaworow, jak i braku szczelnosci pierscieni jest to zauwazalne przy sprawdzaniu cisnienia ... chcialem wiedziec dlaczego padlo takie stwierdzenie, gdyz z jego wypowiedzi wysunalem wniosek ze zawory nie maja wplywu na cisnienie i tyle ...moze to wynikalo z takiego a nie innego wypowiadzenia sie, moze ja poszedlem inna droga w rozumieniu tekstu ;). ... EOT

May
23-06-06, 17:37
ej a wogule to czy w civicu z 99 japonczyk 1.4 to czy silnik ma bezkolizyjne glowice czy jak padnie rozrzad to wsumie szukac nowego silnika ?

mighty
23-06-06, 17:38
kolizyjny, wiec raczej szukac.

prz3mo
23-06-06, 18:01
Tak jak pisze Mighty jest kolizyjny, ale nie zawsze zerwanie musi oznaczac jego zniszczenie... Zalezy jak szybko zareagowalismy na awarie silnika, czasem jest szansa, ze silnik nie ulegnie zniszczeniu.

May
23-06-06, 18:01
aha dzieki :) to ja lece wymieniac rozrzad zanim walnie :) a tak na przyszlosc (oby nie bylo potrzebne) te "odpowiednie" reagowanie to na czym polega ?

prz3mo
23-06-06, 18:05
"odpowiednie" reagowanie to na czym polega ?

Natychmiast unieruchomic auto.

May
23-06-06, 18:06
aha ok dzieki

tomi
24-06-06, 00:11
Elmer napisał:
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2005 5:08 pm
----------------------------------------------------------------------------
DOHC jest bezkolizyjny, SOHC, z tego co wiem, niestety kolizyjne.
Wspolczuje


Mam pytanie, moze ktos to potwierdzic co napisał Elmer tzn. ze DOHC sa silnikami bezkolizyjnymi

qba1983
24-06-06, 00:21
ja po ostatniej "malej" klutni na forum, wlasnie o to, pytalem sie w ASO jak to jest.
I ponoc nie ma reguly,sa SOHC kolizyjne i nie, to samo sie tyczy DOHC.
wiem natomiast ze moj D15Z8 jest bez kolizyjny :grin: Ale pano odrazu powiedzial zeby nie bagatelizowac sprawy bo, to ze tlok z zaworem sie nie spodka nie musi oznaczac ze nic sie nie stanie(np. moze nastapic zaplon mieszanki w przy otwartych zaworach a wtedy moze byc roznie)

tomi
24-06-06, 00:42
no włsnie tez slyszalem przeróżne opinnie na ten temat , moze ktos wie jak sprawa ma sie w seri B a dokladnie w b18c4

mighty
24-06-06, 09:15
ja slyszalem, ze wszystkie silniki hondy DOHC są bezkolizyjne.

cvc d15
24-06-06, 09:54
Kwestia szczęścia tzn trafienia w odpowiednia fazę. Urwałem pasek w d15b7 (po 50kkm - mitsuboshi) i nic się nie stało oprócz ogólnego wqrwienia. Teraz zmienię chyba po 30.000 bo contitech. Podobno odhamowywanie biegami mogło mieć wplyw na trwałość... Ujemny. pzdr