PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki ssak do d16



gregor_d16z6
02-08-09, 00:48
Czesc, mam zamiar kupic pozadny ssak do d16, zastanawiam sie nad skunksem ew. obx, który polecacie. Dodam jeszcze ze zamierzam wrzucic tam przepustnice od b16, powiedzcie mi jak sprawa wyglada czy pasuje wszystko p&p? oraz czy po takim modzie trzeba bedzie ponownie stroic autko ?

Pozdrawiam

rallykage_
03-08-09, 11:37
Na wstępie napisz co siedzi pod maską + cały setup ....

Pyt 1 : jesteś właścicielem stacji benzynowej ? albo masz jakieś duże zapasy paliwa :confused::D

Pyt 2 : to ma być dla lansu czy ma jeździć ? :D

tak na serio to kolektory które wymieniłeś chodzą za chore pieniądze i nie wiem czy jest sens ładować taką kasę.... (na OBX raczej nie patrz bo to kiepski produkt/y )

co do przepustnicy z B serii to jest to dość popularny mod ale to w sumie zależy w jakim stopniu zaawansowania (zmian) jest twój silnik, być może nie tędy droga do kucyków.

gregor_d16z6
03-08-09, 19:45
Narazie posiadam, kolektor 4-2-1, pozniej rura 2,25" zakonczona m-tech'em, dodatkowo mam wlozony CAI simoty, poprowadzony do zderzaka,w ktorym znajduje sie otwor na doplyw zimnego powietrza, w planach lekki zamach i hybryda, silnik jest po KAPITALNYM remoncie tzn: nowe panewki(gł. + korb.), nowe zawory, zrobione gniazda zaworów, nowe zawory, wymienione pierscienie i uszczelniacze, polerka głowicy, planowanie, wymienione wszystkie uszczelki, itp. Co do pyt nr. 2 to ma jezdzic:) zdecydowanie jezdzic !

rallykage_
03-08-09, 21:39
ok więc co do kolektorów to np. :

BLOX - http://www.prostreetonline.com/x/blox-intake-manifolds.asp

OBX - http://www.cimotorsports.net/motor-sport-products/obx-intake-manifold-96-00-honda-civic-d-series.html

EDELBROCK - http://www.cimotorsports.net/motor-sport-products/edelbrock-performer-x-intake-manifold-92-95-honda-civic-d-series.html

SKUNK2 - http://www.cimotorsports.net/motor-sport-products/skunk-2-pro-series-intake-manifold-92-00-honda-civic-d-series.html

VENOM - http://www.cimotorsports.net/motor-sport-products/venom-intake-manifold-92-00-honda-civic-d-series.html

tyle jeśli chodzi o ceny ... blox i obx to troche niższa półka niż skunk2 ale i ten nie jest idealny bo widziałem na przykład że ludzie na forach pisali (pokazywali) że rozcinali je z zamiarem usunięcia licznych wypływek poodlewniczych wewnątrz kolektora, nie wiem czy dobrze pamiętam ale VENOM robi np. spawane gdzie nie ma mowy o tym żeby w środku było coś nie tak jak trzeba..generalnie można by się zastanowić nad czymś customowym ale niestety tu cena idzie znacznie w góre niestety...
mówię o czymś podobnym do tego : http://honda-tech.com/showthread.php?p=39480196#post39480196

generalnie sporo ciekawych żeczy można się dowiedzieć np z tego forum (niestety po ang.)

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2513022

a także tu : http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1318908

co do przepustnicy to jak najbardziej ta z B16A2... jest o 4mm większa na średnicy od tej z D16Z6, niektórzy piszą że trzeba też kombinować z wtryskiwaczami (dać większe etc.) lub zakupić (uwaga to śmiesznie zabrzmi) regulowalny regulator ciśnienia paliwa (Adjustable Fuel Pressure Regulator) ale jeśli planowany wzrost mocy nie przekroczy 30% mocy poczatkowej to nie ma sensu ładować kasy bo to niepotrzebne. Do skunksa możesz dorzucić np. taką przepustnice :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Skunk2-68-mm-Throttle-Body-for-Honda-Civic-D16Z6-D16Y8_W0QQitemZ230359321138QQcmdZViewItemQQimsxZ20 090721?IMSfp=TL0907211610003r675

ale wątpie że chcesz wydać tyle kasy na dolot :)

niektórzy wkładają też przepusnice H22 i też to działa cała kwestia to zestrojenie tego dziadostwa przez gości którzy ogarniają temat. Generalnie łatwo jest przesadzić z średnicą dolotu i uzyskać efekt dokładnie odwrotny do zamierzonego czyli spadek mocy :D

Pomyśl nad turbo to często wychodzi taniej w przeliczeniu na ilość kucy no chyba ze chcesz mieć N/A

Lcfr
03-08-09, 22:06
nie wiem czy jest sens pakowac taką kasę w ssak który raczej nie da zauważalnego przyrostu...
wolałbym przeznaczyc tą kasę na przyspieszenie tych plańow:

w planach lekki zamach i hybryda,
bedzie więcej frajdy...

i nie doczytałem chyba-do jakiego d16 chcesz ten ssak? d16z6?

gregor_d16z6
03-08-09, 22:51
Tak zgadza sie, do d16z6

majkel
04-08-09, 09:59
rozwierc seryjny kolektor na wejsciu pod przepustnice z b16a2 i nie kombinuj więcej - szkoda kasy i zachodu
reszta kasy na strojenie u Rysia
rób zamach i hybrydę - to daje fun i osiągi jak trzeba w Dserii
pozniej ewentualnie zostanie ci walek jakis jeszcze

zerknij do mojego tematu, bo mamy podobny setup - zobacz co daja kombinacje z kolektorem :)
z drugiej strony majdan wzial tego kolka z Y8 ode mnie i remek cos tam przy nim podlubal i podobno jest jeszcze lepiej niz na seryjnym
ale jak znam realia ile to kosztuje to imo mozna sobie darowac dla tego watpliwego przyrostu i latac na rozwierconej serii

w obecnym setupie u mnie
seryjne b16a2 nie ma najmniejszego startu
b16a2, b18c4 na wdechu i wydechu- to zalezy od kierownika - raz tak raz srak - ale bez kompleksow mozna sie pobawic

Lcfr
04-08-09, 22:29
rozwierc seryjny kolektor na wejsciu pod przepustnice z b16a2 i nie kombinuj więcej - szkoda kasy i zachodu

chyba najlepszy pomysł (licząc koszty vs osiagi)



reszta kasy na strojenie u Rysia

tu sie nie zgodzę bo JHM w niczym nie ustepuje a w doświadczeniu..........................:rolleyes:



z drugiej strony majdan wzial tego kolka z Y8 ode mnie i remek cos tam przy nim podlubal i podobno jest jeszcze lepiej niz na seryjnym

tutaj mimo iz sam wykonałęm przeróbkę i auto użytkuje na codzień (w wolnych chwilach lenistwa Eternity)
to sam do konca nie wiem jak sie ustosunkowac (mimo różnych moich modów na ssakaach czy wydechach...)
tutaj szczegóły:(+nastepna strona)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10252&page=71

gregor_d16z6
04-08-09, 23:02
Dzieki, chlopaki za pomocne rady :), jeszcze sie zastanowie czy isc w mocna d-serie czy poczekac chwile i kupic b18c4 + wydech i krotka szkrzynka... Naprawde ostatnio mam straszny metlik w glowie a jak wiecie sami tu nie rozchodzi sie o przyslowiowe 5 groszy... W kazdym razie jeszcze raz bardzo dziekuje !! Pozdro

majkel
04-08-09, 23:29
tu sie nie zgodzę bo JHM w niczym nie ustepuje a w doświadczeniu..........................:rolleyes:


nie zamierzam wnikać bo da się na forum zauważyć że macie na pieńku ze sobą, a nie moja to sprawa
po prostu jak jestem zadowolony z czyjejś usługi to polecam go dalej i tak jest z Rysiem
tyle w temacie

W kwestii samego kolektora do D16 się myślę zgadzamy - do D16z6 podmieniać kołek z y8 jak się ma go naprawdę po pieniądzach, bo nie daje dużo, w niektórych niewyjaśnionych przypadkach mogąc wręcz zabierać, a stosunkowo dużo może kosztować.

pozdro :)

majdan
05-08-09, 16:43
Mod chyba warty zrobienia, tym bardziej, że nie jest drogi - zakładając ze sprzedajesz swój stary kolektor D16Z6
Jak teraz patrze na seryjny ssak D16Z6 a D16Y8 to róznica wizualna jest gołym okiem widoczna. A performance?
Może niedługo wybiorę sie wreszcie na hamownie i zobaczymy jak to wyjdzie z tym ssakiem ;)