Zobacz pełną wersję : Regulacja podświetlenia zegarów - ściemniacz
Witam wszystkich forumowiczów!!
Mam takie zapytanie bo nigdzie jakoś nie mogę się dowiedzieć a przekopałem to forum i jakoś nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. To znaczy czy ktoś z was doposażał swoją Hondę w ściemniacz dimmer oryginalny.
http://images38.fotosik.pl/167/51a55914832e45b3m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=51a55914832e45b3)
Generalnie interesuje mnie jakie kabelki i gdzie podłączyć, aha i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa czy podłączenie dimmera spowoduję tylko regulację podświetlenia zegarów czy całego podświetlenia w środku razem z regulacją nawiewów tak też jest oświetlenie.
Z góry bardzo wielkie dzięki za informację w tej sprawie.
Powiem krótko - w manualku jest piękny schemacik do czego się to podłącza - jednak wiązke musisz ciągnąć sam.
MikeFoto czy o ten schemacik ci chodzi ??
http://images45.fotosik.pl/172/f75c6123c3df41f6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f75c6123c3df41f6)
http://images46.fotosik.pl/172/f7e95c4f807c5ff8m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f7e95c4f807c5ff8)
MikeFoto czy o ten schemacik ci chodzi ??
Blisko ale ten drugi schemat jest od świateł cofania :).
Tu masz po Polskiemu, + jako gratis - schemat instalacji elektrycznej:
http://img39.imageshack.us/img39/2793/83254341.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=83254341.jpg)http://img39.imageshack.us/img39/863/23020107.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=23020107.jpg)http://img39.imageshack.us/img39/2439/39575401.th.jpg (http://img39.imageshack.us/my.php?image=39575401.jpg)
MikeFoto dzięki a czy to masz u siebie w Hani zamontowane?? Czy poprawne podłączenie będzie maiło też wpływ na ściemnianie pokręteł nawiewów czy tylko samych zegarów??
MikeFoto dzięki a czy to masz u siebie w Hani zamontowane?? Czy poprawne podłączenie będzie maiło też wpływ na ściemnianie pokręteł nawiewów czy tylko samych zegarów??
Nie, nie posiadam. To co widzę na schemacie (tym środkowym) świadczy, że ściemnianie dotyczy:
- podświetleń wszystkich przycisków (ogrzew. szyby, klimy, halogenów itd)
- oświetlenia zegarów
- oświetlenia panelu ogrzewania
Innymi słowy, wszystko co normalnie "zapala" się po przekręceniu świateł (na pozycję postojowe lub mijania), podlega regulacji-ściemnieniu. Zauważ regulator steruje plusem czyli kabel RED (czerwony).
hmm, jakimi halogenami?
@camaro, skąd wytrzasnąłeś taki fajny regulator? aso?
hmm, jakimi halogenami?
Skrót myślowy. Chodziło o podświetlanie przycisku halogenów przeciwmgielnych (i tylnego światła przeciwmgielnego - bo to ta sama obudowa) Znajduje się w tym samym miejscu co dimmer (ściemniacz) jednak po przeciwnej stronie kierowniczy.
Kurcze, fajna okazja, tez znalazłem za taką cene, ale został mu tylko od podgrzewania szyby. Zabrałeś mi moja regulacje! :P Juz Mike rozumiem, myslalem ze moze regulujesz przeciwmgielnymi xD
Dimmer jest fajny ma tylko jedną wadę - kontrolki w ogóle się nie ściemniają i jak jedzie się ciemnym lasem to niebieska od świateł drogowych i zielona od econo zaczynają drażnić.
To ja zamieszam zdjęcia moich zegarów i będziecie wiedzieć dlaczego potrzebuje właśnie dimmer, generalnie można się przyzwyczaić, no ale jak jest możliwość zamontowania takiego gadżetu to dlaczego nie, po za tym okazja cenowa zmiotła mnie z nóg. 18 zł jak inni wołają 60-80 zł z oryginalny dimmer.
http://images41.fotosik.pl/152/0150050e42e9728cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0150050e42e9728c)
http://images48.fotosik.pl/157/86e42e564bc73741m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=86e42e564bc73741)
http://images46.fotosik.pl/156/d72d646484e60ad4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d72d646484e60ad4)
http://images41.fotosik.pl/152/ec2696f732adf2e4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ec2696f732adf2e4)
http://images40.fotosik.pl/139/80cf88220fd1a8a6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=80cf88220fd1a8a6)
http://images49.fotosik.pl/143/e1158126c32e66d4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e1158126c32e66d4)
Ja tylko dla ciekawskich majsterkowiczów przypomnę, że zrobienie samemu dimmerka jakąś filozofią nie jest. Oczywiście byłaby to wersja ukryta bo obudowy sobie nie dorobimy, ale swoją funkcję spełnia w 100%.
Blisko 2 lata temu kolega Rikoo taki opis wykonał.
Obejrzeć w TYM TEMACIE (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15298)
Montaż oczywiście w/g schematu, który załączyłem wcześniej.
Nie ma to jednak takiego wyglądu jak oryginał ;) Zawsze to jakos lepiej wygląda niż zaślepka. z ciekawości, czy za podświetlenie zegarów i tych pokręteł od grzania itp. odpowiada 1 kabel? Gdzie go mogę znaleść?
ale foto wyglada jak orginal tylko ze na u mnie ten 2 przycisk to jest spryskiwacz od swiatel
ale foto wyglada jak orginal tylko ze na u mnie ten 2 przycisk to jest spryskiwacz od swiatel
Bo to przycisk z Rovera. Rovery sprysków nie miały a w miejscu gdzie w Civiczkach był spryskiwacz świateł występował ..... tempomat.
MikeFoto to nie sety jest zdjęcie z Hondy, Rover 400/45 nie był wogóle wyposażony w dimmer , jednak model R45 były wyposażone w oryginalne spryskiwacze przednich reflektorów i włącznik był montowany w miejscu Hondowskiego dimmera.
Dobra chłopaki dzisiaj dostałem właśnie mój kupiony dimmer tylko bez kostki i jakie teraz jest rozwiązanie zamontowanie go???
Macie może jakieś pomysły jak to połączyć aby było dobrze to znaczy czym zastąpić tą kostkę. ?????
czy można taki oryginlny dimmer zastosowac do sciemnienia tarcz indiglo?
obecnie mam taki oryginalny dimmer tylko nie wiem jak podlaczyc Go pod tarcze indiglo?
wie ktos moze jak?
Z tego co pamiętam, co do wtyczki (kostki) do dimmer'a to pasuje jedna z wtyczek wiązki od panela sterowania nawiewem do Honda Civic 92-95 HB. Jest koloru szarego, oczywiście ta mniejsza bo są dwie tego koloru.
Pozdrawiam
RvK
alen333 a w indiglo nie ma w standardzie dimmera ro regulacji oświetlenia????
alen333 a w indiglo nie ma w standardzie dimmera ro regulacji oświetlenia????
Od momana niema. Ale w prosty sposób można sobie taki zrobić.Co więcej, tarcze indiglo mogą być ściemniane przy pomocy oryginalnego dimmera - wystarczy go podłączyć tak jak normalnie (czyli gdy niema ondiglo) się dimmer podłącza - schematy powyżej.
Od momana niema. Ale w prosty sposób można sobie taki zrobić.Co więcej, tarcze indiglo mogą być ściemniane przy pomocy oryginalnego dimmera - wystarczy go podłączyć tak jak normalnie (czyli gdy niema ondiglo) się dimmer podłącza - schematy powyżej.
tylko czy ten sciemniacz utrzyma tarcze indiglo??
napiecie wyjsciowe z tarczy ma 110V (trafia przeciez do inwertera)
boje sie ze moge spalic sciemniacz...
wczesniej stosowalem przycisk od regulacji nawiewu z Poloneza Caro (ma w sobie bardzo dobry opornik) ale i on po roku uzytkowania wyzional ducha ale co sie dziwic wkoncu to polski wytwor...
teraz szczerze mowiac mam problem z dostaniem tego malego gadzetu z Poloneza a pamietam jak rok temu mowil mi elektryk ze Hondowski sciemniacz moze nie utrzymac tych tarcz no i to mi zostalo w pamieci...
tylko czy ten sciemniacz utrzyma tarcze indiglo??
napiecie wyjsciowe z tarczy ma 110V (trafia przeciez do inwertera)
boje sie ze moge spalic sciemniacz...
:D:D:D Kolego, owszem coś by mogło pójść z dymem przy takiej operacji, dlatego....ściemniacz podłącza się pod ZASILANIE INVERTERA :) a nie na kablu wyjściowym do inverter <-> tarcze, pomijam już fakt że jakbyś chciał regulować napięcie wychodzące z invertera poprzez opornik (lub potencjometr, dimmer ) to ekspresem byś sobie inverterek spalił.
Gdzieś mi wcięło pudełko z instrukcją od Momana, było tam opisane jak banalne jest zrobienie sterowania ściemnianiem tarcz poprzez regulację napięcia wejścia na inverterze. Jak mnie pamięć nie myli to były chyba 3 czy 4 elementy elektroniczne.
:D:D:D Kolego, owszem coś by mogło pójść z dymem przy takiej operacji, dlatego....ściemniacz podłącza się pod ZASILANIE INVERTERA :) a nie na kablu wyjściowym do inverter <-> tarcze, pomijam już fakt że jakbyś chciał regulować napięcie wychodzące z invertera poprzez opornik (lub potencjometr, dimmer ) to ekspresem byś sobie inverterek spalił.
Gdzieś mi wcięło pudełko z instrukcją od Momana, było tam opisane jak banalne jest zrobienie sterowania ściemnianiem tarcz poprzez regulację napięcia wejścia na inverterze. Jak mnie pamięć nie myli to były chyba 3 czy 4 elementy elektroniczne.
akurat kable wyprowadzone mam z invertera tak ze tu jest wszystko zgodnie jak powinno byc...
wychodza 2 kabelki
Panowie wielka przegrana dzisiaj rozebrałem zegary i co ujrzałem wiązkę kabli i ci nie wiem w które mam się wpiąć, jest może 3 czarne , 3 czerwone i z 2 czerwono-czarne i które teraz wybrać no po prostu nie wiem czy może ktoś mi w tym temacie pomóc. Chyba że nie ma znaczenia który się wepnę aby był odpowiedniego koloru????
Panowie wielka przegrana dzisiaj rozebrałem zegary i co ujrzałem wiązkę kabli i ci nie wiem w które mam się wpiąć, jest może 3 czarne , 3 czerwone i z 2 czerwono-czarne i które teraz wybrać no po prostu nie wiem czy może ktoś mi w tym temacie pomóc. Chyba że nie ma znaczenia który się wepnę aby był odpowiedniego koloru????
Może to ci pomoże:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30375&page=4
A tak sorki za OT ale, kolego Camaro17 cóż to za ciekawe wskazóweczki widzę na zegarach? z czego one? Rover'owe? wyglądają całkiem owszem nieźle i chyba nawet są podświetlane od środka o ile sie nie mylę.
Cloud moja własna robota, to znaczy przeróbka , oryginalnie w Roverkach są białe nie przewodzące wskazówki jak to zmieniłem i zrobiłem podświetlane diodami, a wskazówki są od Renault Clio II tez na R.:D
MikeFoto przeczytałem kilka razy wątek ale jakoś nie mogę natrafić do których dokładnie kabelków mam się wpiąć z tym dimmerem, sorrki że tak to upierdliwie drażę, no ale strasznie mnie ten temat męczy i chciałbym to podłączyć.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.