Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wymiana pierścieni - czy/co ile? VI gen, 3d



brzooza
20-04-06, 13:45
Witam.
Mam takie pytanko? Czy wymienia się pierścienie jeśli nic się nie dzieje? Jest jakaś umowna ilość km, po których się je wymienia, tak jest z rozrządem np.?

Moje pytanie pojawia się z tego powodu, że ostatnio strasznie ją katowałem, (cały czas pod czerwone) i troche się gadzina przygrzała... Założoną mam instalację gazową, a z tego co mi wiadomo gaz jest suchy, więc czy katowanie na gazie niesie ze sobą jakieś ryzyko?? pzrypalenia pierścieni itp? jakie są objawy świadczące o tym, że je trzeba wyminić.
Dodam, że stan oleju i płynu chłodnioczego w normie.


Pozdrawiam

Matey
20-04-06, 13:47
Objawy sa takie ze dymi na niebiesko i ubywa olej... A jakiegos umownego stanu km do wymiany nie ma... Jezeli Ci nie bierze i nie dymi to masz szczescie :)

brzooza
20-04-06, 13:55
no, nie dymi i nie ubywa (na razie) ale czy można na gazie tak upalać

Matey
20-04-06, 13:57
jak dla mnie gaz w aucie to morderstwo, a co dopiero katowanie auta z gazem... :/

ppm702
20-04-06, 14:22
LPG używa się do delikatnej lub normalnej jazdy - nie pałuje się na LPG

LIO
20-04-06, 14:35
dopóki nic sie nie dzieje, to nic sie nie zmienia

brzooza
20-04-06, 14:52
jak dla mnie gaz w aucie to morderstwo, a co dopiero katowanie auta z gazem... :/

właśnie - nie wiem dlaczego - większość tak myśli, a ja jestem innego zdania - zrobiłem na gazie już (tylko) 20tyś km i do tej pory nie miałem, żadnych przez to problemów. Mimo, że mam ta instalację II gen, to nie ma AŻ tak dużej różnicy w mocy gaz/benzyna, wolne obroty nie szaleja i pali w granicach 6,7 (mozecie wierzyc lub nie) na trasie, do max ok. 9,5 miasto/pałowanie gazu. Dlatego nie wiem skąd to uprzedzenie do lpg...

ppm702
20-04-06, 15:40
brzooza, sam mam LPG i nie katuję na nim z dwóch powodów:
1. LPG ma wyższą temperaturę spalania
2. PLG jest paliwem suchym.

Nie chcę mieć problemów z głowicą i pierścionkami. Ale jak to mówią - Twój wóz - rób jak uważasz za słuszne

rafalb33
20-04-06, 16:19
Z ciekawosci o ile wyzsza jest temp spalania gazu od benzyny??Oczywiscie pomijjac fakt jazdy na zubozonej mieszance przy zlej regulacji.

Paliwo w silniku benzynowym chyba nie ma smarowac od tego jest olej?

sajmon1100
20-04-06, 22:40
Z ciekawosci o ile wyzsza jest temp spalania gazu od benzyny??Oczywiscie pomijjac fakt jazdy na zubozonej mieszance przy zlej regulacji.

Paliwo w silniku benzynowym chyba nie ma smarowac od tego jest olej?
ale jak paliwo jest wtryskiwane do cylindrów to smaruje i schładza zaworki ,a gaz juz nie smaruje bo jest suchy....bo przy gazie to lecą najszybciej zawory -pierscienie troche mniej lecą

rafalb33
20-04-06, 23:35
Benzyna schladza wydaje mi sie w takim samym stopniu zawory jak gaz(temperatura wtryskiwanego gazu jak i benzyny nie rozni sie raczej zbytnio), jesli chodzi o smarowanie to kiedys stara benzyna z czteroetylkiem ołowiu to owszem i smarowala.Stare konstrucyjnie silniki moga owszem i nie wytrzymywac temperatury gazu szczegulnie przy jakosci instalacji jak i samych instalatorow , ale teraz praktycznie wszystkie maja utwardzane gniazda zaworowe (o ile sie nie myle stelitowe) ,takze nie powinno byc problemow.
Ja mam u siebie taki bajer w instalacji profilaktycznie:

lubryfikator (http://www.flashlube.com.au/store/products.pl)

brzooza
21-04-06, 08:22
dzieki za to "postraszenie" zanim zaczne ja katowac to pstrykne na paliwo, o [H] trzeba dbac ;)
Mam jeszcze ostatnie pytanko: czytalem gdzies w archiwum, ze przy instalacji gazowej czesciej reguluje sie zawory (ktos pisal, ze reguluje je razem z wymiana oleju czyli co 10tys) Jak pisalem zrobilem juz prawie 20tys na lpg ale zaworow jeszcze nie slysze - czy lepiej je wyregulowac? czy tez "jak nic sie nie dzieje, to nic nie robic"

Amorr
21-04-06, 12:11
[shadow=olive:59314c88ef]brzooza wiec:[/shadow:59314c88ef]

- w d16v1 mam lpg na wtyskach i uwazam ze troszke zzz..kilowalem silnik tym ze 180-200 to byly normalne predkosci przemieszczania sie dla mnie [redline, redline, odcinka ... ale qrna ile frajdy :D :D ]
- teraz autko robi za autobusik do przewozenia dzieci z racji, ze to 5d '03 [zona jezdzi]
- co do regulacji zaworow to tak ... bardzo czesto to robilem gdy jezdzilem jak wyzej napisalem, gdy bedziesz jezdzil ~srednio to i efekt dizelka bedziesz mial pozniej
- co do spalania mi palil 13-16L/100 ....... zonie pali 8-10 :? ale goni max 90 [wcale taniej to nie wychodzi bo ilez ja sie piw wypije zanim dojedziemy gdzies dalej do celu :D ]
- czesciej wymieniaj swiece i bedzie cacy :)

Piotrek Klag
21-04-06, 21:52
brzooza, sam mam LPG i nie katuję na nim z dwóch powodów:
1. LPG ma wyższą temperaturę spalania
2. PLG jest paliwem suchym.
[...]
tak na marginesie - to że jest suche i temp jest większa to jedno

LPG to przede wszystkich cholernie duża ilosć oktanów a po ludzku po prostu kalorycznosć i nasycenie energetyczne LPG jest bardzo duże w porównaniu z benzyna - chyba coś ponad 120 oktanów ma z tym że instalacje tego nie wykorzystują i tego powodem jest przesuszanie i wszystkie do dupy rzeczy w silnikach - to tak na marginesie ;-)

rafalb33
22-04-06, 12:08
LPG to przede wszystkich cholernie duża ilosć oktanów a po ludzku po prostu kalorycznosć i nasycenie energetyczne LPG jest bardzo duże w porównaniu z benzyna - chyba coś ponad 120 oktanów ma z tym że instalacje tego nie wykorzystują i tego powodem jest przesuszanie i wszystkie do dupy rzeczy w silnikach - to tak na marginesie

Mylisz jedno pojecie z drugim.Liczba oktanowa to nie wartosc energetyczna paliwa.
Lpg ma w lecie okolo 104 oktanow w zimie 101(zmieniaja sie proporcje propanu wzgledem butanu , lato 60/40 , zima 40/60).I ma sie to jak piernik do wiatraka z kalorycznoscia i przesuszaniem.





Właściwość Propan Butan Benzyna
Gęstość przy 15°C(kg/l) 0,508 0,584 0,73–0,78
Prężność pary przy 37,8°C (bar) 12,1 2,6 0,5–0,9
Temp. Wrzenia w °C -43 -0,5 30-225
RON 111 103 96-98
RON 97 89 85-87
Górna wartość opałowa (Mj/Kg) 46,1 45,46 44,03
Dolna wartość opałowa (Mj/Kg) 23,4 26,5 32,3
Stosunek stechiometryczny (Kg/Kg) 15,8 15,6 14,7
Ciepło spalania 3414 3446 3482

LIO
22-04-06, 16:11
qrfa, 204 temat o gazie

tytul tematu jest wymiana pierscieni, skupcie sie na nim, albo zamykamy. O gazie informacje sa na tym forum, wystarczy poszukac

brzooza
23-04-06, 20:04
hehe, faktycznie temat "skiełz" troiszke, w sumie dobrze:D człowiek zawsze się czegos nowego dowie...
Dzieki za wszystkie opinie...

P.s.

180-200 to byly normalne predkosci przemieszczania sie dla mnie [redline, redline, odcinka ... ale qrna ile frajdy
Amorr - skad ja to zanm...

Pozdrawiam

Amorr
23-04-06, 20:22
Amorr - skad ja to zanm...
Bo cie wozilem ze soba :D :twisted: :D poza tym wiadomo, ze: kazda Honda jest szybsza niz wyglada :twisted:

Wracajac do tematu daj sobie spokoj z wymiana pierscionkow .... nie daj panie moze bedziesz musial cos robic w silniku [nie zycze ci tego] to przy okazji wymienisz sobie ... tym bardziej, ze piszesz ze ci oleju nie popija wiec lepiej [jak masz $$] zrob dla niej cos milego i kup hani jakis bajerek ... kobiałki to lubia :D :D

brzooza
24-04-06, 09:20
Amorr tak włąśnie zrobie tzn. na razie pierścieni nie bedę wymieniał, ale dziś zawiozłem ją na regulację zaworów, wymienię też świece i jak to pisałeś ...red line, red line :twisted: