PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2: Konwersja na MPFI



elmer
31-07-04, 18:50
Czesc,

Czego dokladnie potrzebuje, zeby zrobic swoj silnik na mpfi?
Czy wystarczy kolektor dolotowy wraz z przepustnica i dolotem, listwa wstryskowa i komputer? Glowicy nie planuje zmieniac, tylko sposob zasilania.

Jak trudne byloby to zrobienia i czy mozna to zrobic samemu :) ?

No i jeszcze kwestia dawcy - czy to musi byc D-seria SOHC, czy moze tez byc np. D16A9? W ogole jakie silniki wchodza w gre?

Kazde D16, D15Zx, D15B7, D14A2, D14Zx, tak? Cos jeszcze?

LIO
31-07-04, 20:26
Z archiwum X
Wiec sa dwie mozliwosci jedna latwiejsza ale drozsza druga analogicznie trudniejsza, ale tańsza (przypadek d15b2 na b7).
Ad 1 Zaminiamy kolektor dolotowy wraz z listwa wtryskiwaczy wiazke i komputer i nic wiecej pompa pasuje rozdzielacz zaplonu pasuje ogolnie wszystko pasuje - plug and play ale trzeba to wszystko zdobyc i jeszcze za to zaplacic.
Ad 2 Dokladnie to co wyzej ale bez wiazki, no i tzeba jezcze dodac użadzenie ktore odpowida za regulacje napiecia na wtryskiwaczach calej wiazki ktora wlasnie najciezej jest zdobyc wtedy mozna istniejaca wiązke przerabiac (problem obd0 obd1) ciac, usuwac, dodawac, laczyc i tym podobne sprawy, mimo wszysto in usa ten sposob jest najbardziej popularny.


Tu coś znajdziesz po angielskiemu :D
http://www.geocities.com/backyard_customz/tech_dpfitompfi
http://www.geocities.com/c_rexboy/swap.html
http://www.geocities.com/teampimports/fuelinj.html
http://www.4thgenerationcivic.com/how-to's/mpfi_conversion.htm
http://www.slashandbang.com/MPFIwireswap.html
http://www2.bc.edu/~maichle/dpfi-mpfi.htm
http://www.angelfire.com/d20/hcivic88/dx-siwiring.html

elmer
02-08-04, 22:53
Dziekowac 8)

Czyli wystarczy w zasadzie torque wrench i troche mozgowania przy podlaczaniu ;) Nadal jednak zastanawiam sie nad dawca... Czy zwykly D14A2 moglby za takiego sluzyc? Tylko chyba komputer by sie przydal od jakiegos D16.

LIO
02-08-04, 23:44
Ja bym ładował głowice od D16Z6 z kompem i wszystko co potrzebne, wtedy miałbyś D15B vtec :wink: czyli mały wymiatacz w klasie mini :D

mahos
03-08-04, 20:39
Czyli mialbys wtedy silnik nazywany w USA "frankenstein"czyli gora od V teca dol zwykly,najczesciej chlopaki robia tak w acurze integrze...(bez R)

LIO
03-08-04, 20:42
Czyli mialbys wtedy silnik nazywany w USA "frankenstein"czyli gora od V teca dol zwykly,najczesciej chlopaki robia tak w acurze integrze...(bez R)

Niby tak, ale były też takie seryjnie w japoni (bardzo podobne) 130KM
http://www.naganojapanese.com/shop_online_honda.html

więc chodziło mi o wykonanie takiego, łatwym sposobem, przy okazji konwersji na wielowtrysk.

mahos
03-08-04, 20:52
Fajna sprawa...

elmer
05-08-04, 11:08
Tak oczywiscie bym chcial zrobic ale nie wiem co z podlaczeniami?
Ja mam non-OBD, a D16Z6 to jest OBD1. Ktos wie jak bardzo skomplikowane to jest?

Pati
05-08-04, 13:19
pogadaj z Gulem - aplikowali mu w PromotoRze sohc vteca zamiast jego starego d16a6 i przerabiali wiazke z OBD0 na OBD1. nie pamietam ile bylo z tym roboty, ale wyglada ze do ogarniecia przez myslacego elektryka.

Gul
05-08-04, 13:34
no aplikowali.. Ale to bylo dawno i.. i auto juz dziala bez bledów ecu itp.
Generalnie mozna nawet kupic odpowiednie adaptery zmieniajace łądnie i czysto wtyczki obd0 na obd1 albo jak napisal Pati dac auto komus kto to zrobi(mam takiego sprawdzonego kogos..)
a po zabawach z autek ostala mi sie cala góra od D16Z2 z kompem, czyli chyba wszystko chego potrzebujesz.. No i mimo radosnego nastawienia Lio, wcale nie jestem pewien czy zalożenie głowicy Z6 na dół twojego D15 odbedzie sie łatwo i bezkolizyjnie...

elmer
05-08-04, 14:19
A Z2 bez problemow by podeszlo?

Gul
05-08-04, 14:33
Z2 to nowszy A6.. Podeszlo co? osprzet? raczej bez problemów, głowica, pewnie też, bo nie ma takich wzniosów zaworów jak vtec, pytanie tylko czy jest sens.. chyba tylko taki żeby potem jakis walek latwiej kupic, bo niewiem jak sie ma sprawa z czesciami do tunowania D15..

elmer
05-08-04, 14:38
No na mysli mam glowice, osprzet to bankowo podejdzie.
Moj plan jest taki, zeby kupic glowice i osprzet, oddac glowice do obrobki i potem to zlozyc. Ewentualnie jeszcze nowy walek + kolko jesli kasy starczy.
A pozniej sie zabrac za dolot i wydech, i moze jakas elektronike. Ale zaczac chce od glowicy.. dlatego juz teraz chce obadac sprawe i szukac powolutku czesci, zeby na wiosne moc to skladac.

Gul
05-08-04, 14:45
glowica powinna pasować.. jak zakladalem na dół od Z2 głowice Z6 bylo całkiem duże prawdopodobieństwo że po zalączeniu vteca zawory spotkają sie z tlokami, wiec tez je zmienialem na te od Z6 bo maja znacznie wieksze podfrezowania na zawory.. ale przy non vtecu nie powinno byc problemu.

LIO
05-08-04, 17:17
....No i mimo radosnego nastawienia Lio, wcale nie jestem pewien czy zalożenie głowicy Z6 na dół twojego D15 odbedzie sie łatwo i bezkolizyjnie...
a o co się boisz ??? Co jeszcze nie podpasuje ?

Gul
05-08-04, 17:52
jak napisalem troszke wyżej w D16 byla spora różnica w tlokach miedzy vtecem a non vtecem.. tak że bylo bardzo prawdopodobne, że jak po załączeniu sie vteca zwiekszy sie wznios to strzeli zaworami o tłoki..(szczególnie że dochodzi jeszcze róznica w wysokości bloku..) niby wszedzie piszą że Mini-me to banał itp itd ale jak to zobaczylem na wlasne oczy to jakoś taki pewny nie byłem, a do tego cieżko to sprawdzić, bo trzeba by na wylączonym silniku, załączyć vteca i obrócic walem sprawdzajac np. palsteliną czy sie uda czy nie.. ja wolałem nie ryzykować i zostawic sobie możliwość zmiany wałka.. ot i tyle. To jest włąśnie najwiekszy problem z hondą że często na pierwszy rzut oka wygląda że wszystko przyppasi i będzie banał, a potem wychodzą różne drobne pierdóły...

LIO
05-08-04, 18:26
no to faktycznie tak jest z Hondami. Nie mądrze się bo opieram się tylko na teorii, co czytałem i słyszałem. Ty widziałeś to osobiście i skoro masz wątpliwości, to rzeczywiście zastanawiałbym się nad zrobieniem tego, gdybym musiał (na szczęście mam vtec i to bardzo dobry ;) ) Ale może warto troszke porzeźbić Elmer, jak już się za to bierzesz i jednak zrobić po całości (vtec jest vtec :D )
P.S. Gul dobrze że tu zawitałeś na forum, potrzeba nam troche fachowców :-)

Gul
05-08-04, 19:52
sie mi nie chcialo rejestrowac, ale ze mnie Pati do tablicy wywolał to sie odezwałem.. a fachowcem żadnym nie jestem, naszczescie znalazłem takiego i mam dzieki temu sprawne autko :D

LIO
05-08-04, 20:23
nie chciałem pisać fachowca w cudzysłowie, bo byś to źle odebrał, chodzi mi o to że masz niemałą wiedze i potrafisz szukać właściwych rzeczy w necie i nieraz przeglądając fora, czytałem twoje wypowiedzi i zaliczam Cię do osób, od których czegoś pomocnego można się dowiedzieć.
Jaką Pati wystawił Ci ocene ? :D

Pati
06-08-04, 10:32
skoro Gul twierdzi, ze nie zrobi tego po ciemku z zawiązanymi oczami w ciągu piętnastu minut to 'dobrze, mierny, siadaj' :D :lol: :wink:

Gul
06-08-04, 12:03
Uff.. dobrze że nie laska, bo na gejowskim forum to nigdy nic nie wiadomo...

LIO
06-08-04, 16:24
a laska mu się należy jak ch** :D

merfi
07-04-05, 11:24
Witam.
Poruszam ponownie temat przekladki osprzetu z d16z2 lub a6 do d15b2.

Czy juz ktos zrobil to wsyzstko?

CZy rezystor to jest pudelko przypominajace modul zaplonowy
przykrecone w poblizu tabliczki od strony kierowcy?

i jak sie sprawa ma z wiazka?
czy nie jest tak moze ze wiazka ma w sobie juz kabelki ktore pasuja do roznych modeli silnikow?
bo przeciez po co mieliby ciagle wkladac rozna instalacje jak mozna przygotowac pod rozne modele silnikowe elektryke uniwersalna?
czekam na odpowiedzi.
pozdrawiam.

elmer
07-04-05, 13:43
http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=1277

cihy
07-04-05, 14:30
sam rozkminiam właśnie ten temat
dochodze do wniosku, ze "opszyn" d15b2 --> d15b7 , który jest opisany na naszym www - patrz www.civicklub.pl (chyba 2 od gory) jest niezły, ale można pójść dalej i zamiast tego zapodać d16z6 i mieć sohc vtec :D
info tutaj: http://www.maxrev.de/ftopic565.htm narazie to jedyne ciekawe co znalazłem wiec jakby ktos cos mial to ja chetnie poczytam i najlepiej nie po niemiecku (a moze ktos by to przetlumaczyl? :grin: )

pozdr :D

merfi
07-04-05, 14:39
chodzi mi o konkretne prace jesli juz ktos robil, lub wie cos na ten temat a nie spekulacje a moze to a moze tamto.
w tych linkach co podajecie jest sama teoria.

Merfi

elmer
07-04-05, 14:40
http://crx.honda-perf.org/articles/z6swap/z6swap.html
http://www.iapecc.com/mini_me.htm
http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=1344

cihy
07-04-05, 14:51
chodzi mi o konkretne prace jesli juz ktos robil, lub wie cos na ten temat a nie spekulacje a moze to a moze tamto.
w tych linkach co podajecie jest sama teoria.

Merfi
czytałeś dokładnie?!? patrzyłeś na to: http://www.civicklub.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=18 ?

cihy
07-04-05, 14:55
A basic D16Z6 head slapped on a D15B7 block will make 132-137hp. With ZC pistons you are talking 140-143 (stock everything). Add the basic bolt ons and tuning you can come close to 150-160hp without major work. With a big cam and other stuff you are talking even more

prawda to?!?

Dominik_bb
07-04-05, 15:34
moze bedzie łatwiej ten sam artykuł ale po angielsku :D http://www.honda-tech.com/zerothread?id=554053

merfi
08-04-05, 01:19
chodzi mi o konkretne prace jesli juz ktos robil, lub wie cos na ten temat a nie spekulacje a moze to a moze tamto.
w tych linkach co podajecie jest sama teoria.

Merfi
czytałeś dokładnie?!? patrzyłeś na to: http://www.civicklub.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=18 ?


interesuje mnie swap na dolot z slnika d16z2 lub caly silnik z d15b2 a nie b2 na b7.
zauwazylem ze aparat zaplonowy od d15b2 rozni sie wtyczka i iloscia przewodow (5 -wtyk prostokatny)) od aparatu d16z2 (7 przewodow -wtyk okragly).
czy jakos to mozna obejsc ? moze ktos wie?

elmer
08-04-05, 09:38
No masz chlopaku linka:

http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=1277

podawalem juz go kilka postow wyzej. Tu jest osprzet D16A6 zalozony do D15B2. A D16A6 to jest to samo co D16Z2.

Musisz zmienic aparat.

Nevada
08-04-05, 10:51
w tym linku powyżej jest absolutnie wszystko co trzeba wiedzieć, tylko to działa dla Cifów 4gen (roczniki 88-91)

P i t
08-04-05, 13:03
i jest zrobione i opisane, jak wyszło.

merfi
08-04-05, 18:45
potrzebuje kupic aparat zaplonowy typ td-18u (d16a6, d16z2)

merfi
08-04-05, 20:14
a co to jest TPS i gdzie to jest? bo pisze zeby zamienic miejscam ?
co to za skrot?

Nevada
08-04-05, 20:45
drugie odgrzewanie takeigo samego tematu i bezsensowne uwagi
napisałeś mi priva, ja Ci na wszystko super odpowiedziałem, ale Ty dalej twardo klepiesz durne posty- psychiczny jesteś?

jak już masz autko to zrób sobie zdjęcie przy nim w stringach cobyśmy wiedzieli że pełnoletni jesteś 8) :lol:

merfi
08-04-05, 21:47
Nevada szkoda ze masz 25 lat a gadasz jak szczeniak.

mam nadzieje ze to forum ma powaznych forumowiczow.
jesli temat nie jest zamkniety to mozna wnim pisac, ja cie mam uczyc?

Wiadomosci na priva nie przeczytalem bo sadzilem ze przyjdzie powiadomienie takowe na maila.
Dziekuje ze laskawie raczyles odpisac.

elmer
08-04-05, 23:45
Nie rob z siebie ofiary i biednego misia - wszyscy chca Ci pomoc, ale troche cierpliwosci i jakiegos obycia nie zaszkodzi.

Niech ktos to pokasuje, please. To sa fajne, przydatne tematy.

grzesiuh
17-12-10, 15:54
odkopuje temat i mam pytanie , gdzie podlaczyc( w bloku d15b2 ) przewod idacy od silniczka krokowego, ktory w bloku d15b7 podlacza sie tak jak na obrazku ? chodzi o to ze w b2 nie ma takiej rurki,ktora tam wystaje ;p
http://img687.imageshack.us/img687/844/51164404.th.jpg (http://img687.imageshack.us/i/51164404.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Muzyk-Grzes
17-12-10, 19:08
Wersja 1 wymienić rurkę na taka z B7 wersja 2 założyć trójnik do istniejącej rurki na przewodach gumowych.

grzesiuh
18-12-10, 13:16
a na ktorym przewodzie mozna zalozyc taki trojnik ? i w jakim sklepie ja taki znajde.. ?

Muzyk-Grzes
18-12-10, 15:18
Metalowy trójnik chyba 6mm średnicy zewnętrznej ma połącz gumowym wężem z krućcem rurki i masz dwa wyprowadzenia.

Zbyszek l
19-12-10, 00:09
Tu jest wszystko opisane włącznie ze schematami. Kolega Maxoff zrobił kawał dobrej roboty :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?33135-D15B2-mpfi-(na-D15B7)-co-jeszcze-mo%BFe-by%E6-potrzebne

Muzyk-Grzes
19-12-10, 00:16
Zbyszku to prawda że Maxoff wykonał kawał dobrej roboty ,bo robił B7 i Z6 także u mnie ,ale wiem ze on ten przewód zaślepiał a ja pisałem o trójniku a to był czyjś inny pomysł.

grzesiuh
20-12-10, 01:59
ja mam teraz zaslepiony i krokowiec 'nie pracuje' bo nie ma przez to obiegu w kol ssacym.

Muzyk-Grzes
20-12-10, 07:07
Dokładnie to wykorzystał inny przewód do podłączenia krokowego który powinien być do kolektora podpięty a miejsce w kolektorze zaślepił.

Maxoff
21-12-10, 20:24
ja mam teraz zaslepiony i krokowiec 'nie pracuje' bo nie ma przez to obiegu w kol ssacym.

To powinno Ci pomóc:

http://pnp.impressiveworks.eu/d15b2+mpfi/55b.konwersja_kolektorow_mini.gif (http://pnp.impressiveworks.eu/d15b2+mpfi/55b.konwersja_kolektorow.gif)
Więcej w pierwszy poście tematu do którego link podali Ci forumowicze wyżej.