Zobacz pełną wersję : Grzejące sie D14A2
markiewicz
28-07-09, 22:34
Witam. Mam mały problem. A polega on na tym ze silnik szybko łapie temperaturę. Nagrzewa się prawie pod czerwone pole ale zaraz szybko spada. Czy winę może ponosić płyn chłodząc?. Nawet nie wiem ile ma on lat.
Witam. Mam mały problem. A polega on na tym ze silnik szybko łapie temperaturę. Nagrzewa się prawie pod czerwone pole ale zaraz szybko spada. Czy winę może ponosić płyn chłodząc?. Nawet nie wiem ile ma on lat.
kolego płyn to raczej jedna z ostatnich opcji :) sprawdź czy termostat się otwiera, czy załącza się wentylator, i dopiero potem poziom płynu chłodzącego :)
markiewicz
28-07-09, 23:27
Wentylator się załącza. A co do termostatu będę musiał go sprawdzić.
Płyn na 99% nie, ale na próbę zlej i zalej nawet wodą demineralizowaną. Na moje termostat, albo po prostu czujnik temperatury. Stało się to nagle, od jakiegoś konkretnego momentu?
andrzej_civic
29-07-09, 09:02
Nagrzewa się prawie pod czerwone pole ale zaraz szybko spada.
Ale jak spadnie to juz jest dobrze czy po chwili znowu sie grzeje?
Moze masz układ zapowietrzony...
Ja tak miałem jak miałem za mało płynu chłodniczego. Sprawdź poziom może gdzieś ucieka? Robiłeś coś ostatnio przy układzie chłodzenia?
markiewicz
29-07-09, 15:33
Termostat jest sprawny. Jak odkręciłem korek od chłodnicy i trochę zasyczało czy to normalny objaw?
kolego termostat musisz sprawdzić na zimnym silniku i na ciepłym dwa razy bo może być np na otwartym zamkniętym i wtedy puszcza ale problem taki że puszcza zawsze a nie wtedy gdy za ciepło :) - takie sprostowanie jakbyś nie wiedział :> |
jeżeli chodzi o syczenie to hmmm może tak posykiwać jak mało lub po prostu dlatego że gorące.
markiewicz
29-07-09, 16:35
Gdy odpaliłem zimny silnik powoli nagrzał się górny przewód od chłodnicy. Po pewnym czasie gdy wskazówka temperatury była mniej więcej trochę za połową skali zaczął robić się ciepły dolny przewód.
Chyba już znam powód przegrzewania sie. Wlałem już do chłodnicy jakieś 0,5l wody demineralizowanej a jej nadal mało. Nawet nie jest pod szyjkę korka.
Jeździłeś bez płynu?
Uszczelka pod głowicą albo była uszkodzona i płyn uciekł, albo z winy przegrzewającego się silnika poszła uszczelka pod głowicą :D
Sprawdź czy nie ma wycieków (nie widać płynu bo od razu paruje, ale zostawia jasne ślady po sobie). Jeśli nie to UPG trzeba wymienić i wtedy dalej kombinować.
Mi wczoraj na tych upalach tez wskazowka troche poszla ponad norme. Tyle tylko, ze mi ciagle plyn ubywal, nic nie robilem tylko dolewalem. Teraz plynu nie ubywa, ale widze straszny syf w zbiorniczku wyrownawczym jak i w chlodnicy (dolewalem kiedys roznych preparator uszczelniajacych). Czy to moze byc powodem ,ze wczoraj temperatura poszla do gory? W ogole jak mam cos z temperatura to nie chce swiecic sie kontrolka "econo", albo swieci sie ale przy mocniejszym wduszeniu pedalu gazu gasnie.
markiewicz
23-08-09, 20:30
Witam ponownie. Problem znowu powrócił. Dziś wróciłem z mazur robiąc 300 km. W trasie wskazówka temp była na 2/3 skali. Po powrocie do warszawy i zrobieniu 15 km zauważyłem ze wskazówka znowu szybko rośnie i szybko spada. Ale doszedł nowy objaw. Ze po włożeniu ręki między chłodnice a silnik gdy włączony jest wentylator leci zimne powietrze.
SkaterSdz88
29-12-09, 20:22
Witam. Dolacze sie do tematu. Mam podobne obiawy... Przy predkosci 120km/h temperatura rosnie na czerwone, gdy zwolnie spada powyzej polowy. Ogrzewanie dziala normalnie. Na goracym silniku jak wiatrak sie zalaczyl lecialo zimne powietrze (chlodnica byla zimna) wskaznik byl na czerwonym. Weze chlodnicy cieple a chlodnica nie...;/ Zgasilem silnik i odkrecilem korek a tam syczy i plynu malo. Odziwo zbiorniczek wyrownawczy byl pełen plynu!!! Dolalem litr plynu do chlodnicy i nic. Tak jak by chlodnica byla wylaczona z obiegu. Czy to na 100% termostat?????
andrzej_civic
30-12-09, 13:14
Czy to na 100% termostat???? wyciagnij termostat i wrzuc wrzacej wody powinien sie otworzyc jesli nie to wymien mozesz tez wymontowac go i pojezdzic bez ale teraz jest zima to nie wiem czy to odpowiedni pomysl
lepiej włóż termostat spowrotem jeśli jest sprawny, bo ja jeździłem bez i jak temp jest poniżej 0 to w aucie będziesz miał zimno :p
SkaterSdz88
30-12-09, 15:31
Jednak to bedzie raczej uszczelka pod glowica bo weze przy wyzszych obrotach robia sie twarde;/
nie pocieszę Ciebie
ale miałem to samo latem....poszła uszczelka - objawy te same co u Ciebie.
/po rozkręceniu głowicy okazało się że jest delikatny przedmuch pod uszczelką/
SkaterSdz88
30-12-09, 23:02
ehh;/ auto kupilem w ta niedziele... Gosciu musial wiedziec ze jest uszkodzona ta uszczelka. Kupilem ja (d14a5) za 4300zl 1996r z rocznym gazem sekwencyjnym i klima. Naszczescie dogadalem sie z gosciem ze mi pol kosztow naprawy odda. Od kiedy mam prawojazdy jezdze hondami (nie liczac 126p hehe) i nie przypuszczal bym ze takie cos moze sie zdarzyc jak UPG... Dzisiaj wracalem z miasta i jeszcze jeden objaw doszedl... zaczela szarpac;/
SkaterSdz88
31-12-09, 00:10
to chyba dobra cena. Jeszcze mialem lepsza okazje ale niestety mi ktos podkupil. Za 2000zl do poprawek lakierniczych 1997r
na twoim miejscu nie jeździł bym nią dalej tylko zajął się tą uszczelką od razu..pamiętaj o splanowaniu głowicy koniecznie i nie oszczędzaj na uszczelce
SkaterSdz88
05-01-10, 18:09
Kupilem taka uszczelke: http://allegro.pl/item875722673_uszczelka_p_glowice_honda_oem_civic_ hrv_accord.html Powinna byc dobra:) Jutro rozbieram silnik i wioze glowice do planowania. Zastanawiam sie jeszcze nad rozrzadem...
Nie ma czegoś takiego, jak okazja.
SkaterSdz88
06-01-10, 23:24
To zalezy... Np jakis bogaty gosciu zmienia auto i to stare mu nie potrzebne. Poprostu sprzedaje za grosze. Moja Hania jest do poprawek, ale naszczescie duzo nie musze zainwestowac
Caly czas walcze z ubywajacym plynem. Musze ciagle go dolewac i to sporo. Jak ubedzie wieksza ilosc to auto sie nagrzewa a w srodku zaczyna byc zimno. Objawow uszczelki pod glowa chyba nie ma, bo nie przybywa oleju, nie ma masla na bagnecie, itd. Auto dosc mocno teraz kopci na bialo, ale to chyba od pogody. Dolewalem juz kilka razy uszczelniacza do chlodnicy, ale nie wiele daje. Znacie jakies dobre metody na zlokalizowanie wycieku? Pod autem zawsze jest sucho, wiec raczej wycieku nie ma...
skolopendra
11-01-10, 22:01
Pod autem zawsze jest sucho, wiec raczej wycieku nie ma...
cudów nie ma .albo wyciek ,albo uszczelka
No ale moze byc wyciek gdzies gdzie odparowuje i nie idzie tego zdiagnozowac. Zrobilem juz ponad 25tys km. dolewajac ciagle ten plyn :/
Ehh i mnie tknął ten ból, wydaje mi sie że UPG poszła, spadek oleju, szybkie przegżewanie się oraz szybki spadek temp, uciekająca woda w chłodnicy, dolewam narazie, z wężów nie widze żeby uciekało ;/
Uszczelka na 100% co ?
jak możecie to dajcie linki do jakichś ofert UPG do mojego silnika d14a8
Dzis na trasie 250km musialem dolac dobre 0.5l plynu:( pod koniec trasy juz temperatura zaczela wzrastac. Gdy ubyje plynu to w aucie robi sie chlodniej...Teraz od niedawna doszedl mi jeszcze taki dziwny objaw, ze auto na wolnych obrotach zaczyna tak dziwnie podskakiwac tak jakby sie dusil (cos na dzwiek pierdzenia) a obroty sa w normie. Co to moze byc??
a w aucie nie masz mokro?? nagrzewnice sprawdzałeś ??
Nie sprawdzalem bo nie za bardzo wiem jak. W aucie nigdzie mokro nie mam...
SkaterSdz88
14-01-10, 08:47
U mnie tez ubywalo plynu... Ale weze od chlodnicy po przejechaniu kilku km robily sie twarde... Teraz auto stoi rozebrane u mechanika. Koszt uszczelki w aso 160zl (ja bylem w lodzi po nia), za robote mechanik powiedzial mi 150zl + 100zl z jakim groszem za sprawdzenie i planowanie glowicy. Razem koszt naprawy wyniesie mnie ok 450zl-500zl (w tym wliczylem koszt nowego plynu do chlodnicy)
Sam juz nie wiem co robic, bo gdy doleje uszczelniacza to przez jakis czas ubywa plynu znaczaco mniej...
klakier665
14-01-10, 09:23
to tylko kwestia czasu wszysto, podjedź do warsztatu niech spr. czy to uszczelka na 100% takim specialnym urzadzeniem i bedziesz wiedzial, że już nic nie pomoze oprócz wymiany uszczelki. Koszty tak jak napisal kolega u góry, podobnie bylo u mnie:
robota 200,
komplet uszczelek na silnik z uszczelniaczami 300zl
planowanie plus szczelność 80zl
pierścienie 150zl
Oczywiście mozna taniej znaleść mechanika i kupic tylko uszczelke pod głowice i kolektory, wtedy koszt spadnie znacznie. Ja chcialem zaoszczędzić i 2 razy musialem rozbierac bo kopcił jak lokomotywa.
Gdzie nie zapytalem, to nie maja takich urzadzen. Dodam tylko ze od jakiegos czasu na wolnych obrotach auto mi dziwnie tak jakby pierdzi, tak jakby cos przerywalo i delikatnie obroty sie faluja i nie wiem czy to zwiazane moze byc z tym uciekajacym plynem??
SkaterSdz88
15-01-10, 13:21
U mnie bylo podobnie. Jak rano zimne auto odpalalem to na jeden gar nie chodzilo. przegazowalem i po chwili bylo dobrze. Musialo plyn chlodniczy z garka wyrzucic....
SkaterSdz88
16-01-10, 14:36
To sa zdjecia mojej uszczelki do D14A5. Zrobione po odbiorze z ASO
http://img690.imageshack.us/i/20100108132.jpg/
http://img690.imageshack.us/i/20100108133.jpg/
http://yfrog.com/0m20100108136j
http://img43.imageshack.us/i/20100108134.jpg/
http://img16.imageshack.us/i/20100108135.jpg/
Po wymianie uszczelki plyn jest OK?? Ja jak zimnego zapalam to tez przez chwile jakby na jeden gar nie palil, ale jak sprawdzalem to weze po kilku km nie sa twarde...
SkaterSdz88
18-01-10, 08:59
Dzisiaj jade po odbior auta:) Zobaczymy jak bedzie smigac na nowej uszczelce:) Mrukas wydaje mi sie ze u Ciebie tez bedzie uszczelka, tylko u Ciebie sa dopiero poczatki przedmuchu do komory spalania. Przedmuch jeszcze nie jest duzy, ale jak troche pojezdzisz na wysokich obrotach to napewno dziurka w uszczelce sie powiekszy i weze beda robic sie twarde.. Ja stawiam na uszczelke...
Ale ja juz tak jezdze od 2 lat i zrobilem niecale 30tys km. dolewajac plynu...Ale to akurat teraz mniejszy problem, bo dla mnie wiekszym problemem jest ze auto zaczyna mi przerywac i niekiedy jak przyspieszam to zaczyna tak jakby skakac. Na biegu jalowym rowniez teraz czesciej zaczyna skakac a z rury wydechowej slychac strzelanie. Co to moze byc?? Zaworow nie regulowalem odkad kupilem auto...
SkaterSdz88
18-01-10, 09:33
Wymieniales swiece, przewody, kopulke, palec i filtry??? Przerywanie to raczej sprawa tych wymienionych rzeczy. A jak auto nie pali na gar to raczej UPG tak jak u mnie
Ale ja juz tak jezdze od 2 lat i zrobilem niecale 30tys km. dolewajac plynu...Ale to akurat teraz mniejszy problem, bo dla mnie wiekszym problemem jest ze auto zaczyna mi przerywac i niekiedy jak przyspieszam to zaczyna tak jakby skakac. Na biegu jalowym rowniez teraz czesciej zaczyna skakac a z rury wydechowej slychac strzelanie. Co to moze byc?? Zaworow nie regulowalem odkad kupilem auto...
kolego D15Z3 ma problemy z sondą lambda, check engine (kontrolka) tego nie wykazuje, aby sprawdzić czy to sonda, odepnij bezpiecznik ECU, odepnij sondę, włóż bezpiecznik od kompa i odpal auto, przejedz kilka kilometrów z przyspieszaniem. Jeśli okażę się ze silnik pracuje równo, przy redukcjach i przyśpieszaniu nie ma "kangura" to masz do wymiany sondę :) tylko 750 z ASO, zamienniki Boscha nie podejdą.
Filtry wymienione wszystkie, a przewodow, kopulki, swiec i palca nie wymienialem. Sonda odpowiada za nierowna prace?? Jakby to byla sonda to auto by wiele wiecej palilo, a nie pali poki co. Nie wydaje mi sie, zeby to moglabyc sonda.
Filtry wymienione wszystkie, a przewodow, kopulki, swiec i palca nie wymienialem. Sonda odpowiada za nierowna prace?? Jakby to byla sonda to auto by wiele wiecej palilo, a nie pali poki co. Nie wydaje mi sie, zeby to moglabyc sonda.
dławienie np przy 2-3 obrotów to sonda, oczywiście możesz mieć odmienne zdanie lub może to byc inna przyczyna nieregularnej pracy. Ja z D15Z3 miałem same problemy :D ale za większośc odpowiedzialne były
- zaśniedziałe styki w kopułce - nie palił w wilgotne dni,
- rozwalona sonda - dławienie silnika przy 2-3 tyś. obrotów itd.
SkaterSdz88
18-01-10, 15:13
Juz odebralem Hanie:) Po wymianie uszczelki duzolepiej jezdzi. Weze od chlodnicy sa juz miekkie:) Teraz chodzi rowno i na wszystkie gary:D
Oddam auto mechaniorowi, ale jego nie ma teraz a w piatek jade do zakopanego na skoki (350km) w jedna strone i troche stracha mam :D wymienilbym uszczelke ale nie mam pewnosci, ze to ona i nie chce kasy wpakowac niepotrzebnie (a to nie mala kasa).
SkaterSdz88, jak pojedziesz troche to powiedz czy przestal ubywac Ci plyn ;)
zoy, i co zmieniales sonde w swoim?? Mi w wilgotne dni pali bez problemowo, tylko jak mrozno jest to troche dluzej niz zwykle...
SkaterSdz88
18-01-10, 15:44
Mrukas, jak przejedziesz pare km i silnik bedzie nagrzany i odkrecisz korek chlodnicy na odpalonym silniku to slychac jak powietrze syczy??? albo cos bąbluje??
Jak tak robie to syczy i wylatuje mi plyn, raz sie poparzylem tym :(((
SkaterSdz88
18-01-10, 18:49
To wyglada na to ze jakies cisnienie jest w obwodzie. Ale w takim razie weze musza byc troche twarde. Tylko dla niektorych twarde weze wydaja sie miekkimi. Waz musi sie tak sciskac lekko zeby dwie scianki mogly sie spotkac. Oczywiscie na cieplym silniku. Ja tez myslalem ze moje weze sa miekkie, ale mechanik jak sprawdzil to powiedzial ze sa bardzo twarde. Ja na Twoim miejscu wymienil bym jeszcze korek chlodnicy. On odpowiada za wyrownywanie cisnienia miedzy ukladem a przelewem.
zoy, i co zmieniales sonde w swoim?? Mi w wilgotne dni pali bez problemowo, tylko jak mrozno jest to troche dluzej niz zwykle...
tak wymieniłem i od tego czasu znów była normalna jazda
Korek od chlodnicy wymienialem jakis czas temu i nic nie pomoglo...Jak sciskam weze na cieplym silniku to czuje plyn, ktory w nich jest.
SkaterSdz88
19-01-10, 14:57
ale mi chodzi czy sa takie miekkie ze lekko mozna scisnac zeby dwie przeciwlegle scianki weza sie spotkaly???
Raczej tak, bo bez wiekszej sily je sciskalem i byly miekkie...
SkaterSdz88
19-01-10, 15:48
To u Ciebie jest ciezki temat do rozgryzienia:P Jeszcze pomysle co moze byc nie tak u Ciebie... Dzisiaj lece swoja Hania do Wrocławia. 160km i zobacze czy cos plynu ubywa
No jest ciezki, bo tyle czasu jezdze z tym dolewajacym plynem i gdyby to byla uszczelka to oleju by przybywalo, maslo w oleju by bylo i w ogole...A plyn jak ucieka, tak ucieka. NIeraz wiecej, nieraz mniej. Napisz czy ubylo Ci ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.