Zobacz pełną wersję : Tuning Mechaniczny Honda Civic 1.6 Sport
Witam szukam firmy, ktora jest wstanie zmodyfikowac silnik Hondy Civic Vtec 1.6 Sport z roku 2005 z gory dzieki za info.Częsci, które chciałbym zakupić pochodzą z USA albo z Japonii.
http://img.auctiva.com/imgdata/9/5/5/4/6/4/webimg/185046636_o.jpg
Jesli zamierzasz montowac zestaw turbo produkcji chinskiej (a te zestawy "z USA" to wlasnie najczesciej takie i ten z fotki tudziez) to od razu odpusc - zupelnie nie warto.
Generalnie dlubanie tego 1.6 jest bez sensu, bylo juz na forum kilkukrotnie.
Dzieki za odpowiedz.Poszukam na forum, jak mozna zwiększyć moc choć minimialnie.Moge otrzymać jakąs rade od Ciebie co by bylo najlepszym rozwiązaniem w celu poprawienia osiagów dla tego silnika?pozdrawiam
Heh, przez fakap bazy chyba wcielo ten temat.
Generalnie na upartego to dolot/wydech/jakies strojenie, moze pokombinowac z uszczelka pod glowice od Y8 coby podbic kompresje. Moze te 130KM (optymistycznie) by sie wykrzesalo.
Co do uturbiania to Tomson zdaje sie popelnil takiego Sporta...sofcik do codziennej jazdy.
Nie ma żadnego uzasadnienia grzebanie przy tym silniku, przeszukałem naprawdę wiele tematów na forach zagranicznych i dalej jeżdżę bez modów :) Jeśli liczysz na naprawdę zauważalny przyrost osiągów to tylko coś z k-serii
Ja nigdy nie zrozumiem po co tuningować silnik za kupę kasy żeby się potem okazało że albo sprzęgło nie przenosi albo skrzynia nie daje rady itp. W większości przypadków znacznie lepiej kupić po prostu auto z mocniejszym silnikiem. W przypadku naszych civiców to oczywiście może być problem ale też nie do końca wierzę że kupujący tak się uparł na markę i model że nie może rozważyć innej marki lub modelu.
szogunwawa
29-07-09, 20:46
Dozbieraj kase i kup Type-R'a. Nie warto pakować pieniędzy dla tych paru HP które i tak nie uczynią z 1.6 sportowej maszyny
Dozbieraj kase i kup Type-R'a. Nie warto pakować pieniędzy dla tych paru HP które i tak nie uczynią z 1.6 sportowej maszyny
Dokładnie, wydasz kasę napocisz się a efekt i tak będzie praktycznie żaden...
Ale ja zawsze podkreślam, że to nie moja kasa więc jak ktoś chce to niech rzeźbi...:D
pozdro :cool:
Też myślałem właśnie troszkę nad kupnem dolotu/wydechu żeby uzyskać chociażby te 10-15 KM ale po Waszych postach chyba zostawię silnik w oryginale heh ;)
Dolot/wydech mozesz zapodac. Zawsze troche to da, no i dzwiek bedzie przyjemniejszy. Chociaz rewelacji sie nie spodziewaj.
ja tam w ep2 nie pakuje kasy w tuning bo to nie ma sensu jak to juz wczesniej kilka osob mowilo to jest auto do lansu a nie do scigania i to jest prawda, ja w swojej jak cos to tylko stozek wpakuje nic wiecej, nastepna hanie jaka bede kupowal to juz taka w ktorej bedzie mozna cos podlubac:cool:
ja tam w ep2 nie pakuje kasy w tuning bo to nie ma sensu
a sensu nie ma bo.. ? wszyscy tylko mowia ze nie ma sensu a tak naprawde nikt sie nawet nei zabral za cokolwiek :)
Dolot/wydech mozesz zapodac. Zawsze troche to da, no i dzwiek bedzie przyjemniejszy. Chociaz rewelacji sie nie spodziewaj.
Tzn najpierw muszę kupić tą moją Hanie heh ale pod koniec roku/w nowym roku zamierzam na bank kupić Sport'a 1.6 110KM Vtec ;) Jak już będę go miał właśnie myślałem intensywnie nad dolotem/wydechem, może stożek jakiś ... mniej więcej możecie mi powiedzieć jakie będą to koszta? Powiedzmy na podzespołach średniej/dobrej klasy;) Z góry dzięki
wszyscy tylko mowia ze nie ma sensu a tak naprawde nikt sie nawet nei zabral za cokolwiek Nie bez powodu. Jest parę pomodzonych sztuk np na maxrev.de i przyrosty, jakie udało się uzyskać na D16V1 są raczej mało satysfakcjonujące. Mowa oczywiście o wolnossących, dmuchawek nie biorę pod uwagę. Trzeba się zastanowić co się bardziej opłaci: wydumane D16V1, powiedzmy 130KM (chociaż wątpię żeby nawet tyle wyszło) czy swap K20A3 160KM@6500rpm 179Nm@5000rpm gdzie w Si czy VSA radzi sobie całkiem nieźle, o bazie do późniejszych modów nie wspominając.
dolotem/wydechem, Doloty takie same jak do D17A2 więc np Ebay pomoże. Jeśli liczysz na coś więcej niż dźwięk to szukaj czegoś markowego, np AEM, Injen, K&N. Jeśli masz zamiar montować przednią górną rozpórkę to warto to wziąć pod uwagę wybierając dolot, może się nie zmieścić, pasują rozwiązania typu Injen "flat head". Fajnym dolotem jest też Simota Aero Form, mimo że firma nie jest uważana za zbyt solidną to osobiście nie narzekam. Po założeniu dolotu będziesz się musiał pogodzić z beznadziejnym momentem na niskich obr, co przy emeryckiej jeździe może przeszkadzać.
Co do wydechu, niektóre części pasują z EM2: http://www.civic-ep2.co.uk/d16v1.htm
a sensu nie ma bo.. ? wszyscy tylko mowia ze nie ma sensu a tak naprawde nikt sie nawet nei zabral za cokolwiek :)
jak juz powiedzialem jedyne co moge wpakowac to stozek i zyskac 5-7KM, wydechu nie bede zmienial bo to da kolejne 7KM a nie chce zeby mi to buczalo nie wiadomo jak, gdybym mial Type R to moglbym sie w to bawic. Dlatego nie bedzie mnie wcale satysfakcjonowalo 130KM jezeli by sie dalo tyle wydlubac a w turbo nie bede sie bawil bo to za droga zabawka lepiej by bylo sprzedac Ep2 i dolozyc do Type R. A jak narazie podoba mi sie taka cichutka praca silnika:D dlatego stozek jest o tyle dobry ze przy spokojnej jezdzie pracuje jak seria dopiero przy wdepnieciu gazu do oporu zaczyna ryczec:D chociaz nie mowie nie jezeli zobacze czyjes Ep2 zmodowane do 150KM bez turba to bede myslal nad kolejnymi modami:)
jezeli zobacze czyjes Ep2 zmodowane do 150KM bez turba to bede myslal nad kolejnymi modami:)
ale to tak naprawdę żadna filozofia... obawiam się tylko, że koszt tych 150 KM zapewn przerósłby swapa np. K20A3 albo K24 z ATS
Wydech i dolot to kosmetyka...
Doprężyć, wyżej zakręcić, wystroić i pewnie nawet więcej niż 150 KM można osiągnąć, ale pytanie jaki sens - ani to nie będzie oszczędne, ani ciche ani bezawaryjne i do tego wciąż wolniejsze niż CTR ;)
dokladnie dlatego wolalbym sprzedac Ep2 i dolozyc do Type R ale narazie musze sie nacieszyc Ep2 a za jakis czas sie zobaczy;)
ja tam nie wiem.. plany mam co do tego auta.. chociaz zobaczymy.. nic na razie nie mowie.. bo cos sie moze zmienic..
czy swap K20A3 160KM@6500rpm 179Nm@5000rpm gdzie w Si czy VSA radzi sobie całkiem nieźle, o bazie do późniejszych modów nie wspominając.
Radzic to moze sobie radzi, ale baza zadna. Raczej koniec niz poczatek...przeciez to wykastrowany brat K20A2, nie ma nawet prawdziwego VTECa.
nie ma o czym dyskutowac jesli sie chce poszalec i miec prawdziwa frajde z jazdy to tylko Type R, sport nigdy nie da takiej satysfakcji
no nie ma co dyskutowac bo to tak samo jakbysmy porownywali 1.3 do vti
mnie glownie chodzi o ciut wiekszy zakres mocy.. bo jakby mnie bylo stac na typer to dawno juz bym go miala.. a kolektor od y8 jakims mega wydatkiem nie jest.. a wlozona praca zeby troche go pozmieniac zeby pasowal chyba tez specjalnie kosztowna nei jest.. wiec hmm
Nie no, to wiadomo. Po prostu trzeba wyznaczyc jakis rozsadny limit budzetu zeby to wszystko mialo sens. No i tez jakis realny target mocy, coby nie probowac bezsensownie gonic Sportem Type-Ra.
Mody typu doloty, kolektory itp. nie kosztuja w d-serii majatku wiec mozna probowac.
Zgadzam się z przedmówczynią/przedmówcą ... podobnie jakbym posiadał kwotę wystarczającą na zakup Type-R to kupiłbym go bez wątpienia, jednak takiej kwoty nie posiadam ;) Dlatego stąd są pytania odnośnie dolotu/wydechu w Sporcie ... ;) Jakieś olbrzymie pieniądze to nie są ale jednak te przeróbki coś tam dają ;)
a teraz moje pytanie jaka jest roznica w czesciach d16w7 a d16y2/d16z6 chodzi o walek kolektor ssacy kolko rozrzadu sprzeglo tloki
Zastanawiam sie nad takim modem u siebie :) http://www.civic-ep2.co.uk/smf/index.php/topic,4688.0.html Nawet sporo info na tej stronie maja
Wszystko pieknie ale ten stozek zamontowany od razu na przepustnicy prawdopodobnie niweluje wszelki pozytywny efekt tego moda:cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.