Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 1.3 GAZNIK - problem LPG - POMOCY



chamartin
27-07-09, 15:38
Witam.
Zakladalem ostatnio (w zeszlym tygodniu) instalacje gazowa do mojego Civica Vgen 1343cm 75KM.
Doszukalem sie informacji ze niebedny jest tutaj mixer Landi Renzo AB265 i taki tez zostal zalozony.
Instalacja I generacji - bez komputera - bo to gaznik.
Przez 3 dni jezdzilo sie ok - bez zadnych problemow.
Po 3 dniach takie akcje:
-odpalam auto na zimnym silniku na benzynie, przechodze na gaz i przez jakis czas jest ok, pozniej czuje ze auto nie ma mocy (silnik dalej nie jest nagrzany)
-jak sie silnik nagrzeje i musze stanac (np. na siwatlach) to obroty na gazie spadaja tak cholernie nisko (chyba nizej 500rpm), ale auto nie gasnie. Jak ruszam ze swiatel to musze mu najpier dac tak z 2500-3000rpm i puszczac sprzeglo to wtedy idzie, jak nie dam mu tylko probuje puszczac sprzeglo przy 1000rpm to tak powolnie sie rozpedza ze szok a przy tym delikatnie szarpie
-podczas zmiany biegow wystepuje wyzej opisana sytuacja - wciskam sprzeglo a obroty ida niemilosiernie w dol
-anomalią jest to ze szasami stane na swiatlach i trzyma te swoje 900rpm, ale i tak mocy nie ma
-podczas jazdy z gory ok 90km/h wrzucilem go na luz i mi silnik zgasl (wiecej nie probowalem)
-na benzynie idzie ok

Powiedzcie czego moze byc to wina?
Czy moze mam dolot obrocic w przeciwnym kierunku do jazdy?
Czy co?
No nie da sie jezdzic.

Bassmaster
27-07-09, 20:21
Jeśli zakładałeś całą instalację (czyli także parownik, który zakładam był nowy) 3 dni temu, to przez najbliższe kilkaset km. będą się układały membrany w parowniku. Gazownik nie mówił ci żebyś do niego podjechał na ponowną regulację po jakimś czasie?
Możesz pojechać do niego już teraz jeśli nie daje się jeździć.
I rada na przyszłość: nie przerzucaj na gaz dopóki silnik się nie nagrzeje, inaczej nie wróżę długiego żywota twojemu parownikowi.

chamartin
27-07-09, 20:38
dziekuje i prosze o kolejne informacje i rady :-)

patryk777-1980
05-08-09, 18:31
musisz przejechać co najmniej 1000 km., aby instalacja się " ułożyła ", jak zakładał dobry fachowiec to będzie dobrze. Jak taki jak mi to będziesz drzeć włosy z głowy jak ja. spróbuj zrobić tak. odpal auto i rozgrzej do normalnej temp.Jak rozgrzejesz to wrzuc auto na 3000 obrotów jak nie masz obrotomierza (jak ja) to na oko... trzymaj na tych obrotach i zakręcaj register na wężu od gazu, który idzie do gaźnika, aż zacznie znacząco przygasać silnik. wtedy odkręc go o półtora obrotu. zgaś samochód odkręć dekiel od filtra powietrza i zatkaj jakims korkiem lub czymś innym (aby nie wpadło do środka) taką wystającą rurkę która prowadzi na zewnątrz gumową rurką do jakiegoś urządzonka na kolektorze dolotowym (za cholere nie wiem co to jest, ale to zabiera powietrze z pod filtra) zamknij dekiel odpal i goń do parownika.tam obok takiej jednej śrubki u mnie jest koloru złotego jest druga na imbus no.4 dokręcaj ją w prawą stronę ,aż zacznie przygasać motor a potem w lewo ,aż obroty zaczną się zwiekszać, a potem znów zacznie przygasać.potem znowu do przodu leciutko, aż ustawisz te o.k 850 obrotów (pisze abyś tak kręcił ponieważ wtedy najlepiej wyczujesz ten moment w którym obroty wzrastają, a w którym opadają) kręć powoli... gdy bedzie miała dobrego kopa ale zacznie gasnąć przy ruszaniu to przykręć odrobine register na wężu.Jeżeli odwrotnie to odkręć. Zatkanie tej rurki przy filtrze nie zmieniło spalania ani nic innego. Powodzenia. p.s. jak coś nie jasne to sorki ale pisałem jednym tchem bo net był grzecznościowy

wildbill
06-08-09, 15:27
powąchaj jeszcze spalinki na gazie - jeśli czujesz, że spala również benzynę - to masz nieszczelny elektrozawór benzynowy, który przepuszcza trochę benzyny i wtedy silnik ma za bogatą mieszankę i właśnie opisane objawy. Ostatnio mi się to przytrafiło, sam nie wiem skąd, ale jednak.

Opisywany wyżej sposób zatykania krokowca jest średni - już lepiej zdjąć z niego wtyczkę sterującą z kompa, żeby go nie otwierał. Na dobrą sprawę to wąż krokowego powinien był włączony w miejscu między gaźnikiem a mikserem, tak żeby na benzynie zasysał powietrze, a na gazie mieszankę gazową - taki układ nie wpływa na pracę silnika na benzynie, a na gazie nie kłóci się ze statycznymi ustawieniami LPG i nie zmienia mieszanki. Taki układ stosowany jest przy montażu BLOS'a, niestety w mikserze na gaźniku trudno jest się podpiąć w opisany punkt :(

Podstawowo masz instalkę na gwarancji więc ciśnij montera żeby wyregulował jak należy, niezależnie od czasu jaki minął - samochód ma jeździć, a nie udawać, że jeździ, bo jest na gaz. Zwróć jeszcze uwagę na montaż parownika - czy jest równolegle do osi samochodu, czy prostopadle? Membrana powinna być w płaszczyźnie równoległej do osi.

luki11122
16-08-09, 19:09
Witam. Mój problem jest niemal identyczny do kolegi. ale od początku. pojechałem na giełdę do Bydgoszczy i kupiłem Hanke, pięknie jej z oczy patrzało i po odpaleniu było pięknie. Ale już pózniej zaczął tracić obroty prawie do zera i oczywiscie gasł , żeby spokojnie przejechać miasto jadę na benzynie.

Przy odpalaniu trzeba się nakręcić troszkę rozrusznikiem:( jak jest zimny pracuje dobrze jak już dostanie temperatury obroty maleją, nieraz zdarza się ze nagle trzyma się 2500tys obrotów no wariatka z niej.

dodam że nie mam podłączonego węża dochodzącego to filtra powietrza ( musiałem ze dostaje za dużo powietrza kiedy włącza się chłodnica ale przytkałem otwór zmniejszając jego średnice i nic nie daje.

gazownia ma 1,5 roku

na czasie jadę do gazownika niech mi ustawi na bajke i opisze co jest przyczyną bo jakby nie patrzeć gazownia na gazniku skomplikowana nie jest:) i można kombinować samemu

pozdro

patryk777-1980
19-08-09, 20:51
sprobuj moim sposobem wyzej opisanym, po przeczytaniu ksiegi dosc grubej doszlem do sposobu sam... jesli mieszkasz w okolicach lomzy pisz to sam ci ja ustawie i jezeli wszystko jest ok. na bezynie NIE DOTYKAJ GAZNIKA NIGDY