Zobacz pełną wersję : "pływający" civic
Witam.
Mam problem z autkiem a mianowicie wjezdzajac na koleiny bądź inne nierówności auto tak jakby "pływa", wyrywa kierownice, ciężko jest utrzymać tor jazdy. Dodam, że niedawno zostały wymienione cukierki. Co należało by sprawdzić w pierwszej kolejności??
pozdrawiam
jak dla mnie geometrie kół...
geometria tez byla robiona po zalozeniu nowych cukierkow
cukierki znaczy sie tuleje wachaczy ? plywa przod czy tyl ?
tak, tuleje wachaczy, odnosze wrazenie ze tyl
no to skoro geometria jest prawidłowo zrobiona to pozostaja zużyte amortyzatory i samochod bedzie pływał.Podjedż na stajce diagnostyczna i niech sprawdzą stan zużycia amortyzatorów
no przegląd robiłem w maju i gość powiedział że wszystko ok. mam obawy co do maglownicy ;/
Może się to wydać banalne ale sprawdź ciśnienie w kołach i dopompuj w razie potrzeby. SKoro Ci wyrywa kierownicę to chyba nie tył masz wywalony... U mnie takie cuda się działy jak miałem padnięte sworznie przednich w górnych wahaczach i tuleje w dolnym wahaczu.
Poza tym jeśli masz szerokie opony to też może być tego wina.
mam obawy co do maglownicy ;/
Raczej nie.
A masz luzy na kierownicy kręcąc prawo-lewo? Słychać stuki kiedy robisz szybkie króŧkie ruchy kierownicą prawo-lewo?
Raczej nie.
A masz luzy na kierownicy kręcąc prawo-lewo? Słychać stuki kiedy robisz szybkie króŧkie ruchy kierownicą prawo-lewo?
no wlasnie ostatnio odkrylem ze slychac stuki ;/
Może się to wydać banalne ale sprawdź ciśnienie w kołach i dopompuj w razie potrzeby. SKoro Ci wyrywa kierownicę to chyba nie tył masz wywalony... U mnie takie cuda się działy jak miałem padnięte sworznie przednich w górnych wahaczach i tuleje w dolnym wahaczu.
Poza tym jeśli masz szerokie opony to też może być tego wina.
no opony mam 195/50/15 a cisnienie 2.2 przod i 2.1 tyl. chyba spuszcze do 2.1 i 2.0. muszę jeszcze sprawdzić końcówki drązków.
ja wiem ze na koleinach ma prawo auto byc niestabilne ale nie aż tak jak teraz. na rownej drodze jest ok, nie ściąga mi auta
mi pomogła wymiana jednej końcówki drążka:) Pozdrawiam...
Stuki przy krótkich szybkich ruchach kierownicą na postoju, tak? Sprawdź kolumnę kierowniczą, luzu raczej nie zobaczysz ale można go wyczuć łapiąc za krzyżaki.
Czujesz luz jadąc na wprost?
Stuki przy krótkich szybkich ruchach kierownicą na postoju, tak? Sprawdź kolumnę kierowniczą, luzu raczej nie zobaczysz ale można go wyczuć łapiąc za krzyżaki.
Czujesz luz jadąc na wprost?
no stuki są na postoju
No to sprawdź kolumnę jak napisałem, najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu, to jest chwilka i pewnie nic za to nie wezmą. To masz wyczuwalne luzy prawo-lewo jadąc?
Te stuki skąd słyszysz, z podłogi czy gdzieś spod kierownicy? Jak skręcisz kierownicę w prawo i lewo i wtedy sprawdzisz to też stuka?
No to sprawdź kolumnę jak napisałem, najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu, to jest chwilka i pewnie nic za to nie wezmą. To masz wyczuwalne luzy prawo-lewo jadąc?
Te stuki skąd słyszysz, z podłogi czy gdzieś spod kierownicy? Jak skręcisz kierownicę w prawo i lewo i wtedy sprawdzisz to też stuka?
no właśnie chyba tak zrobię i podjadę do warsztatu. luzy mam minimalne. jak skręcam kierownicą na postoju lewo prawo to słyszę stuki i wydaje mi się że to spod kierownicy. Jutro muszę jeszcze raz sprawdzić skąd dokładnie dobiegają te stuki. Napewno też mi stuka z tyłu i obstawiałbym że może to tuleje do mocowania z amortyzatorem. Wiem że już powoli nadają się do wymiany.
thompson17
29-07-09, 20:36
obczaj te stuki, ale moze to byc też przyczyna oponek, sam mam takie same a wszystko mam cacy w zawieszeniu i też "pływa" w koleinach
A Wy te stuki to macie na zgaszonym silniku ? Bo na odpalonym u mnie znikają i mechanik twierdzi, że to normalne, bo na zapalonym ciśnienie płynu wypełnia przekładnie. Choć osobiście nie wiem czy tak właśnie ma być.
no opony mam 195/50/15 a cisnienie 2.2 przod i 2.1 tyl. chyba spuszcze do 2.1 i 2.0. muszę jeszcze sprawdzić końcówki drązków.
Ciśnienie masz idobre jak na takie opony, nic nie spuszczaj, bo tylko pogorszysz sprawę.
A Wy te stuki to macie na zgaszonym silniku ? Bo na odpalonym u mnie znikają i mechanik twierdzi, że to normalne, bo na zapalonym ciśnienie płynu wypełnia przekładnie. Choć osobiście nie wiem czy tak właśnie ma być.
Ciśnienie masz idobre jak na takie opony, nic nie spuszczaj, bo tylko pogorszysz sprawę.
no na zgaszonym mam te stuki. i wydaje mi się że dochodzą spod kolumny kierownicy
Jak na zapalonym znikają, to nie kolumna. Jak nie znikają, to trzeba sprawdzić czy kolumna czy przekładnia. Podjedź do jakiegoś warsztatu który zna się na Hondach.
A Wy te stuki to macie na zgaszonym silniku ? Bo na odpalonym u mnie znikają i mechanik twierdzi, że to normalne, bo na zapalonym ciśnienie płynu wypełnia przekładnie. Choć osobiście nie wiem czy tak właśnie ma być.
Tak właśnie ma być! Wywalona przekładnia stuka na zapalonym silniku.
Ale może też stukać kolumna :) W Cifach VI gen które oglądałem a które nie miały żadnych luzów, przy wyłączonym silniku nic nie stukało.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.