PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie



ka222
18-04-06, 22:45
Witam

Mam taki problem. Zmieniłem sobie oponki i zauważyłem że stare się krzywo ścierają (z przodu od wewnętrznej strony bieżnik jest praktycznie 0 a zewnętrzna parę milinetrów). WIęc udałem sie do stacji kontroli pojazdów żeby mi ustawili zbieżność. Tam powiedzili mi że nie da się ustawić i to przez obniżenie. A mianowicie chodzilo mu o sprężyny gościo mówił że mam zmienione sprężyny a wachacze stare i przez tą koła są nachylone do wewnątrz. (Ja z zawieszeniem nic nie robiłem takiego kupilem). WIęc nie wiem co teraz najlepiej zrobić.

1. Zmieniać wachacze? I zostawić niskiego jak tak to jakie częście jeszcze trzeba zmienić.

2. Kupić sprężyny i podwyższyć do standardu.

3. Jeździć tak jak jest. Jak tak to jakie częście mi się będą szybciej zużywały oprócz opon. ( a tak btw to ile mogę pojeździć na nowych oponkach z zawieszeniem w takim stanie?)

havok
18-04-06, 22:58
A jakie masz obniżenie?
U mnie na -35mm ustawienie geometrii obu osi zajęło 45 minut z gadaniem o głupotach. I jeździ elegancko. Bez marudzenia, że się nie da.

LIO
18-04-06, 23:06
żeby mi ustawili zbieżność. Tam powiedzili mi że nie da się ustawić i to przez obniżenie

zbieznosc sie da, kątów sie nie da



I jeździ elegancko. Bez marudzenia, że się nie da

ale mimo to opona sie nierównomiernie zużywa

do tego tuleje w wahaczach narazone sa na szybsze zuzycie, gdyz wahacz jest w nienaturalnej pozycji, czesto nawet przegiety w druga strone przez co wogóle, lub prawie wogóle nie pracuje w swoim zakresie i dostaja wtedy najbardziej gumy



2. Kupić sprężyny i podwyższyć do standardu.

albo jesli chcesz zeby bylo tak jak teraz, mozesz zakupic tzw camber kit (bylo o tym na forum) i poprawic sobie kąty tak by opony sie równomiernie zuzywaly, natomiast tuleje wymienic na poliuretanowe, wtedy wytrzymaja te nienaturalne sily.

edeejay
18-04-06, 23:07
ja tez mialem na -35 i ustawione bylo na 0 a i scinalo mi od srodka rowniez opony ale civic juz tak ma podobno ze chyba sa kola do srodka i jak przyjechalo autko z niemiec tez mialo sciete od srodka :(
a i sprawdz sobie dokładnie cisnieni w oponach bo zle tez scinaoponke

LIO
18-04-06, 23:09
mylicie caly czas kąt i zbieżność

nie mozesz miec kąta na zwyczajnym zawieszeniu i nizszych sprężynach =0

ka222
27-04-06, 22:42
Problem jest taki, że nie wiem ile mam obniżony. Ale na wiekszości progów zwalniających zaczepiam wydechem.

Więc mam jeszcze takie pytanka.

O ile można bezpiecznie obniżyć żeby nie mieć problemów z takimi sprawami. Bo zastanawiam się nad tym żeby go troczeczkę nie podwyższyć.

Co oprócz sprężyn powinienem kupić (wydaje mi się ze camber kity to konieczność bo lepiej chyba wydać się raz, niż mam zmieniać oponki co pół roku ;] )

Jak najlepiej sprawdzić ile mam obniżone bo znalazłem producenta i model sprężyn ale nie mogłem znaleść żadnego katalogu żeby widzieć jakieś szczegóły. Czytalem że można zmieżyć odległóść od nadkola do ziemi. Więc jakby ktos miał serie civic d15b2 hatback 90 byłbym wdzięczny za info.

lukas-comp
28-04-06, 21:56
czy Koni Sport Kit 1130 przyczyni sie takze do zmiany kata kol ?
jutro montuje ten zestawik i nie wiem czy jeszcze trzeba cos montowac ;)

Pati
29-04-06, 01:38
pojda w negatyw. normalne zachowanie.

lukas-comp
29-04-06, 19:55
dzisiaj odebralem zestawik, tylko mam jedno ale data produkcji jest koniec 2004 roku
nie za stare troche jak na nowe amorki ? :/
drugie to kurde wszystkie warsztaty dzisiaj krocej otwarte, albo nawalone mega aut... tragedia montaz odlozony do wtorku :(
czy do ustawienia kata kola na 0 stopni wystarcza specjalne sruby mimosrodowe ?

Pati
29-04-06, 19:59
a w co je wkręcisz?

filip
29-04-06, 21:13
jakie najlepiej założyć sprężynki??35MM 40MM?? jakiej firmy??

lukas-comp
02-05-06, 15:31
APEX, H&R

Mam pytanko odnośnie amorków:
Czy trzeba przy wymianie zmieniać łożyska (lub czy jest to zalecane) ?

Rikoo
02-05-06, 15:31
eibach