PDA

Zobacz pełną wersję : Nie mogę odkręcić koła - coś z nakrętką



filipfm
26-07-09, 14:01
Witam,
Dzisiaj montowałem u siebie CAI i w zwiazku z tym trzeba było zdjąć koło. 4 nakrętki poszły bez problemu, natomiast jedna od poczatku szla dosc ciezko, po kilku obrotach się zatrzymała :( Próbowałem w drugą stronę - jakieś pół obrotu i znowu opór.
Jakieś diagnozy? zerwany gwint? Musze jechac do jakiegoś warsztatu z pneumatem czy jak to się załatwia?
Możliwe, że szpilka się kręci razem z nakrętką?
Troche mam po tej akcji ciepło, bo jakby coś się stało na drodze to skończyło by się na assistance :(

A tak to wygląda, dolna nakrętka
http://img253.imageshack.us/img253/7762/img8974.th.jpg (http://img253.imageshack.us/i/img8974.jpg/)http://img33.imageshack.us/img33/7858/img8973g.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img8973g.jpg/)

LemonR
26-07-09, 14:30
Kręć na siłę najwyżej będziesz miał szpilkę do wymiany a na trzech też dojedziesz.

cvc d15
26-07-09, 17:23
Kręć na siłę najwyżej będziesz miał szpilkę do wymiany a na trzech też dojedziesz.
5 - 1 = ? :rolleyes:

LemonR
26-07-09, 20:59
To przez słabą baterię w kalkulatorze :-)
Tak czy siak bez jednej szpilki da się trochę pojeździć.

filipfm
27-07-09, 09:16
Kręć na siłę najwyżej będziesz miał szpilkę do wymiany a na trzech też dojedziesz.

Czyli co, gaz-rurka na klucz i jazda :D

spal@praca
27-07-09, 09:59
jazda dokładnie a może okaże się bez większych strat :P w moim przypadku po wykręceniu w podobnej sytuacji nic się nie stało i mogę nakręcać normalnie .

POWODZENIA !

ciecier13
30-07-09, 11:42
Ja miałem to samo kręciłem, kręciłem aż ukręciłem przejeździłem na 4 jakieś 400 km i założyłem nowe dwie szpilki i nowe nakrętki bo okazało się że te drugie też były jakieś trefne. Prawdopodobnie ktoś mi to pneumatem zrobił, nie nakręcił najpierw ręką tylko od razu pocisnął ze pneumata i miałem problem.

smasher123
10-11-09, 16:11
Problem jest następujący :) podczas zmiany alu na stalówki zimówki stała mi się dziwna rzecz z jedną nakrętką. Otóż łeb nakrętki (chyba seryjnie) jest sferycznie wklęsły. Przy dokręcaniu tej nakrętki kluczem dobiegł mnie dziwny odgłos (coś w rodzaju takiego pufnięcia) i łeb który był wklęsły stał się wypukły. Gdy kręciłem kluczem nie stawiał on dużego oporu więc przekręcenie nakrętki raczej odpada. Jakieś pomysły co to może być?
Jakie nakrętki kupić na zmiane? Przelotowe czy zakryte? Na głównym polskim serwisie aukcyjnym są w cenie od 2.50 do 4.00 pln. Co polecacie?

Brad
10-11-09, 16:23
ja rok temu kupilem takie http://allegro.pl/item805765366_nakretki_do_kol_felg_stalowych_toyot a_mazda.html i spokojnie daja rade, mozesz brac smialo:)

smasher123
10-11-09, 16:28
Dzięki Brad :) chyba sie skusze na nie... Jednak zastanawia mnie czemu ta nakrętka sie wybrzuszyła i czy czasem nie urwałem szpilki... :/

mazdam
10-11-09, 21:05
Tak czytam i się zastanawiam, że czy przelotowe czy zakryte to nie ma takiego znaczenia, jak
rodzaj śruby tzn. musi się zgrać z felgą. Np. do oryginalnych alu honda są nakrętki sferyczne (felga ma sferyczne gniazdo),
takie same są do stalówek ori. Do alu zamienników są stożkowe przeważnie bo takie gniazda maja felgi (przeważnie).

Ja tam się nie znam ale moim zdaniem powinno to grać tzn. nie można przykręcić felgi ori ze sferycznym otworem nakretką stożkową bo nie bedzie to dobre (stabilne) połączenie.

Ja szukam już jakiś czas nakrętek do zimówek pod ori kołpaki, sferyczne z kapturkiem trzymającym kołpak, ale ceny są lekko wygórowane 8-10PLN sztuka x 20 (oczywiste jak za nakrętki, tylko że po zgubieniu już drugiego kompletu wciskanych kołpaków pewnie by się zwróciły:)

Pozdrawiam,

MM