Zobacz pełną wersję : d15b2 co zrobic?
NorbertJDM
25-07-09, 19:00
Witam, jestem posiadaczem hondy civic 1.5 93r. Zamierzam cos podlubac w silniku i chce przeznaczyc na to max 2200 zl. Hania niestety bierze olej (nie cale 400ml na 1000km) i nie wiem czy robic mini me czy swapa? I wogole czy starczy te 2200 na co kolwiek. pozdrawiam
RobertSz1981
25-07-09, 19:02
Starczy na D15B7. Teraz tylko trafic silnik w dobrym stanie i powinienes byc zadowlony.Z czasem jakies +Z6..... :D
Mając tą kase powinieneś od razu pomyśleć o głowicy z Z6. D15B7 nie kupuj bo nie wiadomo w jakim kupisz stanie, a jest to to samo co masz teraz tylko inny osprzęt. Na twoim miejscu kupiłbym graty do minime, przerzucił głowice z Z6 i zmienił pierścienie w tym silniku co masz.
Zdecydowanie minime me i remont tego co masz.
NorbertJDM
25-07-09, 20:33
Tylko zastanawia mnie czy wyrobie sie w tej kwocie
Jak będziesz robił sam to powinieneś.
minime to kwota 1200 zl (komplet czesci) - remont to kolo 550 pierscienie oem kolo 400 acl race panewki, spokojnie pierscienie i panewki kupisz za polowe taniej, tak wiec jezeli znajdziesz taniego mechanika to sie zmiescisz :D
minimum 1200 części do mini me+
-panewki ok 200zł
-pierścienie ok 200zł jak poszukasz (polecam RIK)
-uszczelka głowicy ok 110zł (od d16z6 Gates metalowa)
-uszczelki kolektorów ssący/wydechowy ok 70zł za obie
-uszczelka pokrywy zaworów do d16z6 ok 120zł tylko oryginał H
-uszczelniacze zaworowe ok 20zł sztuka (masz 16) tylko oryginalne H
-nowy rozrząd+ pompa wody ok 280zł
+ wszystkie nowe symeringi i inne uszczelki które się wymienia przy rozbieraniu/składaniu silnika
jak chcesz robić mini me(http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=6930) to przyda się wiązka od b7 albo od z6 (silnikowa+kabinowa ok 250 zł)bo z b2 ciężko coś wyrzeźbić i sterownik p28/p30 obd 1
warto by było zrobić honowanie , planowanie głowicy i porządnie dotrzeć zawory (polecam frezowanie), nie zaszkodziło by jak by ktoś zmierzył wał i go wypolerował. jak robisz autko dla siebie to nie zapomnij o porządnym dotarciu silnika co też kosztuje (olej + filtr) zanim zaczniesz normalnie jeździć ( czytaj- pałować w pełnym zakresie obrotów) to czeka Cię minimum 1 wymiana oliwy i filtra po jakimś ok 1000 kilometrów chyba że zrobisz 2 wymiany co wpłynie tylko na +
mini me nie jest takie proste i pamiętaj o tym że może być potrzebna pomoc mechanika i elektryka chyba że masz potrzebne klucze i pojęcie o mechanice i elektryce( jak nie to kolejne koszta)
co do kupna innego silnika to nie wiadomo co kupisz - porządny remont będzie dużo lepszym rozwiązaniem
zapomniałem: jak policzysz wszystkie koszta to może zabraknąć kaski więc pomyśl nad takim rozwiązaniem(http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582):
kompletny remont tego co masz+
-kolektor ssący od d16z6 + jakiś dolocik np:CAI(załóż pełen wtrysk)+sterownik d15b7+wiązka
-kolektor wydechowy z ebay 4-2-1
-obróbka kanałów w głowicy
-itd (zależy na ile wystarczy kaski)
z takiego rozwiązania też będziesz zadowolony:D
powodzenia
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.