Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gorące felgi



berserker1
25-07-09, 06:43
Czy to normalne, że po jeździe niezależnie czy długiej czy krótkiej alusy po stronie kierowcy ( zwłaszcza tylna felga, ale przednia też ) są mocno gorące?
Prawa strona jest tylko lekko ciepła. Klocki hamulcowe mają jeszcze grubość ok 6-7mm. Czym to jest spowodowane?

andrzej_civic
25-07-09, 09:52
moze hamulce Ci nie puszczaja do konca delikatnie trzymaja co powoduje nagrznie. rozpedz auto tak np do 30kmh wrzuc luz i staraj sie wyczuc czy auto nie zwalnia za szybko mozesz tez uniesc auto na lewarku i zakrec kolami zobaczysz czy cos nie trzyma... taka moja sugestia sprawdzic nie zaszkodzi:D pozdr

crash
25-07-09, 11:15
mi sie alu grzeja tylko po ostrym heblowaniu, moge przejechac 200 km hamujac silnikiem i delikatnie hamujac i przod sie specjalnie nie nagrzeje a tyl w ogole mi sie nie grzeje

MichałJ
25-07-09, 11:15
Aluminium jest dobrym przewodnikiem ciepła, zatem to normalne, że są gorące. Kolejna sprawa jest taka, że hamulce aby dobrze hamowały muszą osiągnąć dosyć wysoką temp. i dlatego nagrzewają felgi. Różna temp. felg może być spowodowana tym, że poszczególne koła nierówno hamują lub po prostu której jest przyblokowane przez hampel. Postaw auto na gładkim poziomym asfalcie i spróbuj je lekko pchnąć. Auto powinno się swobodnie toczyć (oczywiście pomijając opór opon itd.). Możesz również wjechać na podnośnik i zakręcić kołem.

raq22100
25-07-09, 21:39
Dokładnie, najlepsze roziwązanie, samochód na lewarek i kręcisz kołem, nie warto się bawić w toczenie się nim na luzie, bo za duzo czynnikow na to wpływa.

pzdr,

Djadi
26-07-09, 14:01
Zauważyłem też u siebie nagrzewanie felg ale po ostrym hamowaniu , kiedyś miałem taki przypadek ze klocki z tyłu mi sie kończyły i nagrzewały felgi wymienilem i jest ok

Cairo
26-07-09, 14:36
Mocno zużyte łożyska też mogą powodować nagrzewanie się felg.

darp4
28-07-09, 12:34
zregenerowałem zaciski z tyłu i jest super.tarczki chłodne, a i ręczny się pojawił :D

berserker1
30-07-09, 06:49
Byłem u mechanika - przesmarował z przodu tą uszczelkę i przeczyścił. Z tyłu natomiast koło wyraźnie ciężej się kręciło to wziął popsikał tylko jakimś sprayem po przyrdzewiałym mechanizmie - mowił że tak ma się kręcić to koło że nic się nie da zrobić z tyłu....
No ale jak tak może być jak wracam z warsztatu i zajeżdżam na stację benzynową (jakieś 3,4 km), a tylnie lewe koło gorące że nie idzie dotknąć. To przednie które przeczyścił jest już w porządku nie nagrzewa się. Poradźcie co można zrobić z tylnim kołem?

teg
30-07-09, 16:15
A masz z tyłu tarcze czy bębny? Podnieś samochód żebyś mógł kręcić tym kołem. Powinieneś móc nim zakręcić małym palcem - ciężko, z trudem, ale jednak powinno się dać. Klocek zawsze trochę ociera o tarczę, tak to w sumie tam działa, ale nie powinien w spoczynku do niej dociskać.

Z tyłu na pewno powinno się kręcić lżej niż z przodu - z przodu nawet na luzie kręcisz częścią "bebechów" w skrzyni :)

darp4
30-07-09, 16:22
tłoczek się blokuje. Trzeba rozebrać(wyjąć tłoczek) wyczyścić z rdzy zacisk(zwłaszcza te ranty przy uszczelkach najlepiej jakimś skrobaczkiem przelecieć), włożyć nowe uszczelki, złożyć do kupy, odpowietrzyć i będzie śmigać. Jeżeli tłok ma wżery to lepiej zaopatrzyć się w nowy,bo za pół roku ta sama robota. a mechanik niech się w głowę psika, jak mu się nie chce robić...

raq22100
30-07-09, 20:25
Byłeś chyba u jakiegoś dzbana, nie mechanika. tak jak koledzy wyżej piszą podnieś samochód, pokręć i do dzieła. Tylko nie kupuj najtańszych cylinderków.

@darp4
Podejrzewam że tutaj konieczna będzie wymiana. To nie maluch że przeczyścił i poszedł dalej, tutaj coś chodzi kilkanaście lat i dopiero pada ;) Aleeee moge sie mylić, sprawdź ;)

darp4
30-07-09, 22:32
ale kolega nie napisał jakie heble ma z tyłu. oczywiście, że cylinderków nie opłaca się rozbierać, chociaż znam i takich co to robili, ale jeśli masz z tyłu tarcze to na 99% tłoczek się blokuje w zacisku.Taki urok tych zacisków, system bardziej zawodny jakiś:o

max 2h i 30zł roboty na stronę lub 250zł za regenerację.

DoMiNo
30-07-09, 22:49
ja bym bardziej stawial na lozysko niz hamulce sprawdz na podnosniku czy kolo nie ma zbyt duzego luzu tzn czy sie nie hybocze pomimo dobrze dokreconych srob, ewentualnie czy nie slychac jakiegos buczenia albo piskow jak smigasz po dziurach

darp4
30-07-09, 23:20
no jakby się hybotało to nie wytrzymałby w kabinie.Nic nie pisał o głośnym buczeniu i temu podobnych.No ale sprawdzić zawsze można:)

teg
31-07-09, 00:47
No właśnie łożysko nie musi hałasować. Tak samo może hałasować a nie miec luzu.

Ale stawiam na hamulce.

raq22100
31-07-09, 00:58
hmm, nie wiem na jakiej zasadzie działa ręczny w Hani... Nie rozbierałem jeszcze tyłu.. (nie mialem po co, na szczescie ;)) Ale w SE jest taki prymitywny mechanizm do ręcznego, który rozpiera klocki i często się blokuje. Na jakiej zasadzie dziala tu reczny?

berserker1
31-07-09, 07:15
A masz z tyłu tarcze czy bębny?

tył też hamulce tarczowe
aha czyli z tyłu też jest tłoczek tak jak z przodu? bo ten udany mechanik mówił że z tyłu za bardzo nic nie zrobi a z przodu smarował pod tą uszczelką w tłoczku - co pomogło. To albo nie wiedział albo mu się nie chciało robić tego z tyłu ...

MikeFoto
31-07-09, 12:20
bo ten udany mechanik mówił że z tyłu za bardzo nic nie zrobi

Dupa a nie mechanik ;).... lepiej zmień mechanika.

darp4
31-07-09, 17:36
Dokladnie... dupa nie mechanik...;) sprawdź hamulce. Z tyłu nie jest dokładnie taki sam jak z przodu. Przód wciskany, tył wkręcany i jak najbardziej się rozbiera i regeneruje. Było często poruszane na forum. Zmień czym prędzej mechanika.