PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty na VTECu



tyniek
24-07-09, 08:00
Witam. Kiedys udalo mi sie znalezc podobny temat z moim przypadkiem tylko niestety juz znalezc nie moge... Mam taki problem, ze jak krece silnik tak do 5 tys. obrotow jest ok tzn. obroty rosna rowno. Natomiast po przekroczeniu jak zalacza sie VTEC zaczyna wskzowka skakac (raz w gore, raz w dol). Dodam jeszcze, ze jak przjade sie ze 3-4 razy na VTECu to problem ustaje. Nie wiem czego to moze byc wina. Ze znalezionego wczesniej temat, ktorego nie moge teraz znalezc wynikalo, ze to jakies kable odpowiadajace za dzialanie obrotka w zegarach. Prosze o pomoc. Silnik D16Z6

qba1983
24-07-09, 08:55
a silnik pracuje rowno, przyspiesza bez szarpniec? problem lezy tylko we wskazaniach obrotomierza? jesli silnik chodzi dobrze, to mysle ze glownym podejzanym powinien byc sam obrotomierz

tyniek
24-07-09, 09:07
qba1983 silnik pracuje rowno. Szarpac nie szarpie. Moze podmienie licznik...
Wlasnie wrocilem z podmianki licznika i jest to samo.

majdan
24-07-09, 17:20
Witam. Kiedys udalo mi sie znalezc podobny temat z moim przypadkiem tylko niestety juz znalezc nie moge... Mam taki problem, ze jak krece silnik tak do 5 tys. obrotow jest ok tzn. obroty rosna rowno. Natomiast po przekroczeniu jak zalacza sie VTEC zaczyna wskzowka skakac (raz w gore, raz w dol). Dodam jeszcze, ze jak przjade sie ze 3-4 razy na VTECu to problem ustaje. Nie wiem czego to moze byc wina. Ze znalezionego wczesniej temat, ktorego nie moge teraz znalezc wynikalo, ze to jakies kable odpowiadajace za dzialanie obrotka w zegarach. Prosze o pomoc. Silnik D16Z6

Sprawdził bym też stan akumulatora + ładowanie z alternatora.
Wystarczy miernik do tego.

Miałem podobne objawy przy walniętym alternatorze. Licznik wariował, samochód przygasał, jak sie go pogoniło, to najwidoczniej akumulator dostawał zastrzyki prądu i na chwile było dobrze.

tyniek
24-07-09, 23:37
majdan jutro to sprawdze i dam odpowiedz co i jak. Dzieki za podpowiedz.

majdan
24-07-09, 23:45
Szybka wskazówka: sprawdzasz miernikiem na klemach akumulatora napięcie. Potem odpalasz samochód i na biegu jałowym sprawdzasz w ten sam sposób czy jest ładowanie, napięcie powinno być ponad 14V o ile dobrze pamiętam.

tyniek
25-07-09, 00:17
Ok sprawdze jutro oczywiscie. Czyli najpier nie odpalac i sprawdzic na klemach akumulator, a pozniej na odpalonym i sie dowiem czy jest dobre ladowanie...

Wiec tak. Ladowanie jest, akumultor OK. Przeczyscilem kostki i wszystko co sie dalo. I powiem, ze jest lepiej. Tzn. NIe skacze juz az tak tylko minimalnie akurat pod koniec 7 tys. obrotow. Wiec jeszcze troszke przeczyszcze pendzelkiem i moze bedzie wlasnie to.