Zobacz pełną wersję : Problem z hania, kręci ale nie odpala
Witam w tym jakze pechowym dla mnie dniu.
Wracajac z pracy stojac w korku majac lewarek zmiany biegow na luzie, nagle obroty mi spadly i hania zgasla:/ kreci kreci i nic poza tym...
-paliwo jest
-pompa działa, bo ją slychać
-świece wymienione w styczniu
Co to moze byc? macie jakies pomysly, cewka w aparacie zaplonowym??, rozrzad??
Jesli chodzi o rozrzad to zdjalem pokrywe zaworow i nie wygladal mi na strzelony, mieliscie podobny przypadek??
Z gory serdecznie dziekuje za wszystkie cenne rady i wskazowki.
Pozdrawiam
Jeśli kręci a nie odpala to moim zdaniem coś z zapłonem.
Sprawdź przewody, może sie któryś poluzował. Może kopułka nie łączy.
Tak czy siak usterki szukałbym na pierwszy rzut w aparacie zapłonowym.
Uzytkownik pszczoua miał podobny problem, i o ile dobrze pamiętam to było własnie cos z aparatem zapłonowym. Podpytaj.
Kurcze mam wrazenie ze to cewka, dzis jak sie uda zalatwic aparat zaplonowy to podjedziemy sprawdzic czy w aparacie zaplonowym tkwi problem...mam nadzieje ze wymiana cewki rozwiaze problem...slyszalem ze nasze hanie taka maja...ze lubi cewka narobic klopotow...:/
sprawdz czy jest iskra i bedziesz wiedzial czy aparat jest sprawny
ja tak miałem jak mi alarm sfiksował i odciał zapłon..
auto zgasło ... przekręcam kluczyk na zapłon i żadna kontrolka się nie pali
przekecam dalej i auto kręci ale nie odpala
nie bylo kierunków ale były awaryjne .. i nie działaly wycieraczki ani spryskiwacze ale światła były
no wiec mozę to coś z alarmem.
Jezeli to stalo sie nagle to jest bardzo duze prawdopodobienstwo, ze masz do wymiany modul zaplonu.
A tak na marginesie to szukaj, bo bylo juz mnostwo razy o tym.
Dziekuje Wam serdecznie za rady i pomoc.
Jeszcze jedna rzecz zauwazylem od momentu montazu nowego tlumika i nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy nie, ale po montazu nowego tlumika na luzie strasznie mi obroty schodzily, czy montaz tlumika moze miec jakis zwiazek czy to zbieg okolicznosci i czy moze spadek obrotow na luzie to objaw awarii aparatu zaplonowego??
Pozdrawiam serdecznie!!
Dziekuje Wam serdecznie za rady i pomoc.
Jeszcze jedna rzecz zauwazylem od momentu montazu nowego tlumika i nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy nie, ale po montazu nowego tlumika na luzie strasznie mi obroty schodzily, czy montaz tlumika moze miec jakis zwiazek czy to zbieg okolicznosci i czy moze spadek obrotow na luzie to objaw awarii aparatu zaplonowego??
Pozdrawiam serdecznie!!tlumik nie
bez przesadyzmu
po za tym zrob samodiagnostyke profilaktycznie
Sprawdź ciśnienie w cylindrach, czy pompa paliwa działa, czy jest iskra na świecy. Któraś z tych rzeczy da Ci jasną odpowiedź, co się stało.
Ja bym stawiał na moduł zapłonowy, przerobiłem to w swojej 3 miesiące po kupnie, jechałem o 23 przez miasto (na szczęście), w drodze na Mazury i nagle na światłach zgasła i kaplica.
Zacznij od modułu zapłonowego, najlepiej, gdybyś miał od kogo pożyczyć na chwilę :)
A swoją drogą, przy próbie zapalania kręci normalnie, czy dźwięk jest inny?
Witam, problem nie rozwiazany...:;/
Pojechalismy z mysla ze to aparat zaplonowy, przyjachalismy okazalo sie ze iskry nie ma, wiec wszystko wskazywalo na aparat, mialismy dawce w postaci zapasowego modulu (podobno sprawny) po zmianie aparatu nic sie nie zmienilo krecil ale nie bylo mowy o odpaleniu, no to myslimy ze to rorzad, sciagnelismy oslone i widac ze rozrzad jest caly (podobno jest oryginalny rozrzad, wnioskuje ze poprzedni wlasciciel zrobil mnie w bambuko mowic ze wymienial rorzad, auto ma teraz 140kkm)...ale walek nie kreci podczas proby odpalenia auta, czy rozrzad mogl sie gdzies zaklinowac i pomimo ze jest pekniety to nie da sie go wyjac??
Czy macie jeszcze jakies pomysly co moze byc nie halo i czy to na pewno rozrzad?...:/?
Pozdrawiam
jeśli podczas kręcenia silnikiem wałek rozrządu stoi w miejscu to możliwe że pasek rozrządu stracił zęby i ślizga się na wale.
zwalaj dolną osłonę paska rozrządu i sprawdź co tam się dzieje.
Ja mialem podnobna sytuacje w moim D15B2,wjezdzalem na parking,zredukowalem na 2 i puscilem sprzeglo i stanelo,krecila,ale nie odpalilla..zakupilem nowy modul zaplonowy,mechanik zamontowal i nic,tez podejrzewal rozrzad,ale poustawial ponownie zaplon i hania odpalila i bylo wszystko ok..z tym ze D15B2 slynie ponoc z awarii aparatu zaplonowego i rzeczy z nim zwiazanego,D14 ktore defacto tez teraz mam nie powinno miec juz tych problemow..powodzenia w naprawie i napisz tu co bylo przyczyna,..pozdro
Mam podobny problem tyle, że jeśli auto postoi cała noc a z rana chce go odpalić muszę krecić go po 2-3 razy a czasami zdarzy mu się nawet i "strzelić" w silniku.Co to może być? po pierwszym odpaleniu i rozgrzaniu silnika auto odpala na"dotyk"
Proszę o pomoc.
wałek rozrządu stoi podczas obrotu wałem to strzelony pasek rozrządu.
a stuki są podczas kręcenie rozrusznikiem, wykręc świece,i wtedy spróbuj. Jak nie ma stuków to zawory nie dostały.
Kolego miałem identyczny problem,
tylko rozrusznik kręcił. Okazało się, że nie ma iskry. Ten węglik w kopułce był spalony i sprężynka nie odskakiwała. Zmieniłem kopułkę i dalej nic. Wziąłem omomierz i sprawdziłem rezystancję na cewce, na uzwojeniu pierwotnym wynosiła koło 1 ohma, więc w normie, natomiast na uzwojeniu wtórnym 8tys ohm, czyli 10 tys za mało. Kupiłem cewkę nową (koszt 90zł) i Hanka pali.
Może tym tropem powinieneś iść
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.