PDA

Zobacz pełną wersję : Civic zaczal mi plywac na zakretach po naprawie ukl. kier.



Wally
16-04-06, 11:31
Witam,

niedawno odebralem Civica od mechanika, zrobil mi hamulce i przy okazji wymienil jakis element w ukladzie kierowniczym z przodu. Przed naprawa tego elementu efekt byl taki, ze cos mi ciagle stukalo przy nierownosciach, znajomy mechanik stwierdzi ze to drazek do ktorego wkrecany jest drazek kierowniczy ale moge sie mylic bo wspominal ze wymienil "jabluszko"??. Niewazne. Sek w tym, ze teraz keirownica jest krzywa (skrecona w lewo o kilka cm na obwodzie), robiac szybkie manewry na drodze czuje ze auto plywa co wydaje mi sie nienormalne, wczesniej tego nie bylo. Co bardziej wkurzajace - to auto mojej dziewuchy a ona dopiero uczy sie jezdzic, sama powiedziala mi, ze czuje jakby auto sie slizgalo na zakretach. Czy wymiana takiejgo elementu mogla wplynac tak bardzo na zachowanie auta?

Druga sprawa, domyslam sie ze czeka mnie teraz ustawienie zbieznosci, naszukalem sie troche w archiwum i nie jestem do konca przekonany czy dobrze kumam. Czy zbieznosc w civicu ustawia sie jedynie na przodzie, czy moze tyl rowniez wymaga korekty? Dodam tylko Civic jest obnizony o ok 35mm.

Trzecia sprawa, gdzie mozna za rozsadne pieniadze zrobic zbieznosc w okolicach powiatu pruszkowskiego, ew. ursus/wlochy i jaka jest cena i co obejmuje?

Wielkie dzieki za wszelkie sugestie.

LIO
16-04-06, 21:41
no zbieznosc z przodu ustawia sie wlasnie za pomoca drazków kierowniczych, wiec po ich wymianie, zrobienie geometrii jest obowiazkowe.
Zbieznosc ustawia sie takze z tylu.
Zrób pelna geometrie. Wprawdzie w civicu kąty sa nie regulowane i tutaj nic nie zmienisz i moga one nawet po obnizeniu wychodzic poza normy, to oprócz zbieznosci ustawia ci nieosiowosc i inne *******y. Auto moze zostawiac 4 slady, kolo lewe moze byc ciutek bardziej wysuniete od prawego itd.