PDA

Zobacz pełną wersję : Kompresja



jarciu
24-01-05, 18:02
Witam znowu!
Właśnie wróciłem od mechanika u który sprawdzał kompresje
Jak się okazało wynosi ona po 14 na każdy cylinder
Czy tak ma być ?
Problem polega na tym, że i tak bierze olej jakieś 1l/6000 tyś.km.
Zadałem mu wieć pytanie gdzie ten olej spierdziela on na to, że nie wie.
Chciałbym zmienić olej tylko nie wiem na jaki
Teraz mam bo taki tu był jak to auto kupiłem LOTOS MINERAL.
Jaki wlać ten olej
Mechanik doradzał mi żeby wlać Castrol GTX Magnatec
Czy to dobry wybór.
Dodam, że auto ma przejechane 170 000, a silnik to 1.5 16V D15B2

PAT
24-01-05, 18:05
Witam znowu!
Właśnie wróciłem od mechanika u który sprawdzał kompresje
Jak się okazało wynosi ona po 14 na każdy cylinder
Czy tak ma być ?
Problem polega na tym, że i tak bierze olej jakieś 1l/6000 tyś.km.
Zadałem mu wieć pytanie gdzie ten olej spierdziela on na to, że nie wie.
Chciałbym zmienić olej tylko nie wiem na jaki
Teraz mam bo taki tu był jak to auto kupiłem LOTOS MINERAL.
Jaki wlać ten olej
Mechanik doradzał mi żeby wlać Castrol GTX Magnatec
Czy to dobry wybór.
Dodam, że auto ma przejechane 170 000, a silnik to 1.5 16V D15B2

wszystko ok, ale temat olej byl juz parenascie razy, kazdy doradzal swoj i wszystko jest tylko uzyj ->szukaj!!
ja mam VALVOLINE RACING :)

LIO
24-01-05, 18:06
kompresja wzorowa :-)
to zejscie oleju mysle ze calkiem prawidlowe, tzn nie balbym sie. Przypuszczam ze uszczelniacze zaworowe nalezaloby wymienic, przy okazji sobie wyregulujesz zawory.
Olej to zmien napewno, Lotosem to mozesz zalac do czyszczenia silnika na 1000km i tyle. Castrol dobry, ale ja bym lat pólsyntetyk 10W40 firmy ze sredniej/wyzszej pólki ;)

LoBo
24-01-05, 18:09
Dziwne ja miałem we wcześniejszym civicu 1,5 16V i niewiadomo jak bym nie zylowal nic nie zjadal oleju totalne zero, mialem zalanego mineralnego quakera, kompresje mialem podobnie jak ty ( przynajmniej jak kupilem bo wtedy tylk osprawdzalem)
? :shock:

jarciu
25-01-05, 19:10
Czytam tak te informacje na temat zapłonu i już sam nie wiem jak to jest z tym zapłonem.
U tego mechanika, u którego robiłem ę kompresję to prosiłem także o sprawdzenie zapłonu.
Jak go spytałem o ten zapłon to on stwierdził, że tu sie zapłonu nie ustawia bo jest ustawiany elektronicznie, a kręcenie tym aparatem zapłonowym i ta mi nic nie da, bo czy będę kręcił od siebie czy do siebie to i tak bęzie bez różnicy
Więc pytam jak to na prawdę jest z tym kątem?
________________________________________________

zapomniałem jeszcze zapytać o jedno!
Czy jesteściemi wstanie powiedziec co to jest za czarna puszka ktora znajduje sie na lewo od strony filtra paliwa
do czego ona sluzy ?
silnik d15b2 1.5 16v

hosi
25-01-05, 19:28
Edytuj posty.
Pewnie mówisz o pokrywce pod którą nieco niżej jest przepustnica.

jarciu
25-01-05, 19:43
to jest taka czarna puszka z ktorej wychdza dwa przewody.
ona jest na lewo od filtra paliwa gdy patrzysz na auto z przodu tzn. gdy podniesiesz maske do gory i stoisz przed autem
Z dolu tej puszki jak zauwazylem wchodzi jeszcz jeden przewod ktory skierowany jest do nadkola i tam odprowadzony

LIO
25-01-05, 20:31
poluzuj sruby od aparatu zaplonowego i krec nim, zobaczysz jak zachowuja sie obroty. Reguluje sie napewno nim, tym bardziej jak mechanior wezmie lampe stroboskopowa, to przy ruszaniu bedzie widzial zmiany.

jarciu
25-01-05, 21:29
Napisałeś że jak będę kręcił tym aparatem to zmieniać się będą obroty.
Chodzi Ci o wolne obroty?

LIO
25-01-05, 21:48
nie no poprostu jak zmienia sie zaplon, to po obrotach slychac ze troszke inaczej pracuja. Zaobserwowalem to tylko przez chwile, jak u siebie podmienialem i regulowalem aparat zaplonowy, ale fakt jest faktem, ze sie nim reguluje, przynajmniej tak jestem przekonany :-)

Nevada
25-01-05, 22:57
mi też żre olej, ale auto jeździ *****iście- stawiam na uszczelniacze, temat rozkminie wkrótce

Vassago
25-01-05, 23:29
Jak go spytałem o ten zapłon to on stwierdził, że tu sie zapłonu nie ustawia bo jest ustawiany elektronicznie, a kręcenie tym aparatem zapłonowym i ta mi nic nie da, bo czy będę kręcił od siebie czy do siebie to i tak bęzie bez różnicy


Mam dobrą radę... zmień mechanika !!!

1L na 6000 km to nie tragedia jeszcze... Hondy, szczegolnie te wysoko krecone zawsze lubily sobie lyknać oliwy...

jarciu
26-01-05, 14:51
No i żadnej odpowiedzi na temat tej czrnek puszki o korej oisałem wyżej

GoorY
26-01-05, 15:08
No i żadnej odpowiedzi na temat tej czrnek puszki o korej oisałem wyżej
na lewo od filtra to jest puszka z bezpiecznikami przynajmniej u mnie ;)



mi też żre olej, ale auto jeździ *****iście- stawiam na uszczelniacze, temat rozkminie wkrótce

one zawsze *****iscie jezdza ;) - jak niebiesko przy odpaleniu przy zimnym z rury to uszczelniacze, jak cieply na obrotach dymi to pierscionki..
pozdro

LIO
26-01-05, 16:01
moze chodzi o puszke pod spodem pod filtrem paliwa

http://img186.exs.cx/img186/7280/img00166oq.jpg

jarciu
26-01-05, 17:44
Ty masz silnik inny niż ja bo to v-tec
ja nie mam akumlatora w tym miejscu.Akumlator jest niż.
A ta puszka nie jest poniżej filtra paliwa tylko obok

AdamCIV
26-01-05, 21:22
Akumlator jest niż.
Ja się spytam której generacji jest twój Civic? 4 gen, czy 5 gen, bo jest inny układ pod maską między nimi.

Vassago
27-01-05, 10:23
No i żadnej odpowiedzi na temat tej czrnek puszki o korej oisałem wyżej

...bo napisałeś zbyt enigmatycznie. Która to generacja civica? (po umiejscowieniu aku wnioskuje, ze czwarta) JAki dokladnnie silnik. Opisz dokłdniej tą puszkę albo najlepiej zrób zdjęcie...

jarciu
27-01-05, 14:18
jak wtawic zdjecie?
pomozcie
jak bede wiedzial jak to w koncu bede wiedzial co to jest za puszka

Rikoo
27-01-05, 14:27
masz serwer jak nie to mi wyslij rikoo@civicklub.pl to wstawie

http://rikoo.republika.pl/sp/cos.jpg

O to mu chodzi :D

jarciu
28-01-05, 07:16
Dzieki za wstawienie zdjecia
wlsanie o to mi chodzilo
czekam na jakies sugestie co to jest za puszka?

hosi
28-01-05, 09:33
Dokąd przewody od tego czegoś prowadzą?
Też mam D15B2 i nie mam tego...

emg
28-01-05, 09:57
Pochłaniacz oparów paliwa z filtrem bodajże węglowym. W niektórych jest, w niektórych nie ma.

przemir
28-01-05, 10:04
tak jak EMG powiedzial przewody prowadza m.in. do przepustnicy - byla o tym mowa w temacie sportowych zbiornikow paliwa. Co to ma w temacie Kompresji (http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=18704) ?

kivik
28-01-05, 11:42
jaki masz problem z "ta czarna puszka"?

emg
28-01-05, 11:55
Temat czas zamknąć?

jarciu
28-01-05, 12:48
z tą puszką jest wszystko ok
Pytałem do czego to służy i tyle
Teraz juz wiem, ale czy ten filtr o ktorym mowiliscie sie wymienia a jesli tak to gdzie go mozna kupic i ile to kosztuje, acha jeszcze jedno jaki to ma wplyw na prace silnika?

ARTX
28-01-05, 13:45
stary wszystkie duperele kupisz w motoryzacyjnym :!: