PDA

Zobacz pełną wersję : głowica d16y7 do d14a4?



agent_lol
22-07-09, 00:11
Witam :) mam następujące pytanko, na dniach bede miał cały silnik d16y7 z uszkodzonymi pierscieniami na czesci i zastanawiam się co z tego cudownego silnika można przygarnąc do d14a4 ? czy kompletna głowica z wałkiem da cokolwiek,czy to raczej babranie się w kupie ? :confused:

arekgr
22-07-09, 06:41
Głowica z Y7 ma zapewne trochę większe zawory. Policz sobie na stronie http://www.zealautowerks.com/dseries.html kompresję ;) Zbadaj też temat zamiany tłoków. Sam miałem ładować głowicę z Y7 do swojego B7, ale odpuściłem temat...

mroziak1
22-07-09, 07:28
poszukaj tematu użytkownika Skolopendra. on adaptował takie coś do d14
pzdr

UT1
24-07-09, 19:49
Będzie pasowała. Ja mam u siebie głowice z D16Z6 na bloku D14A3. 4000km beż żadnych problemów :)

Rodman
25-07-09, 10:43
Będzie pasowała. Ja mam u siebie głowice z D16Z6 na bloku D14A3. 4000km beż żadnych problemów :)

Zrobiłeś mini-me D14A3 z głowicą D16Z6 - szacun. Chyba nikt z tego forum nie nakładał głowicy vtec na D14... Napisz coś więcej...

sylipp
25-07-09, 12:54
Głowica z Y7 ma zapewne trochę większe zawory.
Ma dokładnie takie same zawory. Poczytaj dokładnie temat o modyfikacjach D14A3. Jedyną różnicą jest wałek rozrządu i tylko jego samego warto przełożyć. Nie warto całej głowicy przekładać bo to większa robota i przede wszystkim koszta.

Niedzial_
25-07-09, 13:39
ale warto wykonać porting takiej głowicy (co wg mnie daje dość sporo), na samym wałku różnice są niewielkie ;)

Rodman
25-07-09, 14:03
ale warto wykonać porting takiej głowicy (co wg mnie daje dość sporo), na samym wałku różnice są niewielkie ;)

O to warto spytać kolegę Spychu - on zakładał u siebie wałek D16Y7 + regulowane kółko rozrządu Vision... tu link do opisu tej modyfikacji -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9541&page=38

spychu
25-07-09, 19:04
ale warto wykonać porting takiej głowicy (co wg mnie daje dość sporo), na samym wałku różnice są niewielkie ;)
Oj tak nie ma to jak wiedzieć wszystko lepiej, daje bardzo niewiele a wręcz prawie nic u mnie wałek Y7 plus ssak Z6 dały łącznie w stosunku do poprzedniego setupu:

1.8-3k RPM (AFR 12.5-13.5) - ok 4-5KM i 8-10Nm
3-4k RPM (AFR ~11.5) - ok 2KM i 5-7Nm
4-5.5k RPM - (AFR 12.5-13) - ok 7-10KM i 10-15Nm
5.5k RPM - odcinka (AFR 15-16 :D ) - nieważne powiedzmy, że nie zmieniło się nic bo coś pokroju 1KM i podobnie 1-2Nm nie można uznać za zmianę.

Zapomniałem dodać, że te przyrosty to z kółkiem ustawionym na 0. Wszystkie przyrosty są przyrostami średnimi wyczytanymi tylko z kresek z wykresu z MAHA więc pewnie hamownia też się myliła bo w googlu napisano,że są to nieopłacalne mody i nie dają nic :)

Teraz czas na wtryski z Z6 240cc (seryjne D14 190cc) + strojenie + zabawy kółkiem i wtedy finalnie będę mógł powiedzieć co to jest warte.

Na chwilę obecną "zgadzam" się z zacytowaną wypowiedzią :D lol :p

Po tych modach na ćwiartkę jest ok 1.5-2 długości auta szybciej niż było przed. Pogoniłem kilka razy jak nie znałem jeszcze AFRu :) Teraz już tego nie robię do czasu kolejnych modów :D

Ostatnio zrobiłem test :) Seria D14 pełen ogien ja do 5.5k rpm :D Ćwiartka 1.5-2 długości dla mnie, rolka 40-140 na tych samych zasadach 2 długości dla mnie :D Jeden przejazd z zatrzymanego do odcinki co by silnika nie popsuć, nie ma co rozmawiać. Przy równym starcie na końcu 2 biegu ze 3-4 długości z przodu, 3 odpuściłem. Rolki do odcinki nie było.

Nie wiem jak te mody zachowały by się i jakie dały by przyrosty w zdrowszym lub bardziej zajeżdżonym aucie. Mój sprzęt generalnie można uznać za syf z gilem bo obecnie ma nalatane 176kkm, wciąga 800ml oliwy na 8kkm, jeździ na Motulu 10W40 i nie ma żadnych wycieków więc zdrowe to moje auto nie jest :)


Będzie pasowała. Ja mam u siebie głowice z D16Z6 na bloku D14A3. 4000km beż żadnych problemów :)
Jakieś foty złożonego motoru, foty z prac itp ?

Albo inaczej :) Jako, że napisałeś że masz blok z A3 to sądzę, że przed modem było to właśnie A3. Jaki masz pasek rozrządu ? Zmieniałeś lambde ? Co musiałeś ogarnąć z elektryki ?

UT1
26-07-09, 19:46
To nie ja składałem silnik i nie jestem w tej dziedzinie specjalistą także nie jestem w stanie przedstawić szczegółów. Natomiast trochę danych mogę Ci podać. Samochód jest przygotowany do startów w KJS. W związku tym, że chciałem startować w klasie do 1400 miałem zamiar kupić Civica 1.4 i zrobić mini-me. Trafił się Vtec z obróconą panewką no to zrobiliśmy mini-me w drugą stronę, a i tarcze z tyłu, stabilizator, itd itd już były.

W samochodzie zrobione jest m.in.
- rozwiercone gniazda zaworowe, kanały wydechowe i dolotowe. Zawory na dwa kąty. Oczywiście głowica splanowana. Metalowa uszczelka. Wymienione uszczelniacze zaworowe.
- rozwiercony kolektor dolotowy z Z6 pod przepustnice z H22A - dolot spawany z kwasówki
- chiński kolektor + dalej kwas 60mm
- już na mnie czeka ostry wałek + regulowane kółko, ale nie mam czasu żeby to założyć
- silnik po generalnym remoncie, wszystkie uszczelki, uszczelniacze, pierścienie, itd.

Skrzynia jest już chyba trzecia po eksperymentach z przełożeniami. Obecnie skończyła się 3 i 4 w skrzyni S20 z Vteca w związku z tym jak tylko znajde krótkie przełożenia z CRX-a to je założę.

Wszystko to znajduje się w V genie. We wnętrzu jest tzw. wydmuszka, tzn. tylko kubełek z szelkami, kierownica, lewarek skrzyni i jeszcze fabryczny fotel pasażera co też mam nadzieje niebawem ulegnie zmianie. Mam zamiar założyć jeszcze laminatową maskę i burtę.

Wszystko to jeździ tak pomiędzy lekko dłubniętym D16A9, a B16A2 w EG9.

sublove
29-07-09, 15:41
to jesteś chyba pierwszy kto podjął się dłubania w D14 na takim poziomie, oczywiście pomijam Spychu i Skolopendrę którzy przewrócili do góry nogami całą resztę w tym silniku ;)

Jestem ciekaw jak to wygląda na wykresie... no i pod dupą :D