Zobacz pełną wersję : elektryka d15b7 >> b18c4
Witam!
No więc swap juz prawie ukończony ale....zaczeła sie na dobre zabawa z elektryką, sytuacja wygląda tak:
silnik juz siedzi,skrzynia, zawiasy z heblami itd. silnik nawet odpalil. Potrzebowałbym porady krok po kroku jak ogarnąć elektryke. Od razu pisze, szukałem nie znalazłem:/
jakiekolwiek porady mile widziane:)
pozdrawiam!
Nie napisałeś na jakim OBD zostawiasz auto w znaczeniu jaki komp. Skoro Ci odpalił to raczej masz ogarniętą elektryke także nie wiem o co pytasz. A poza tym to schematy z manuala ci pomogą. Może sprecyzuj najpierw jakieś pytanie ;)
no więc nie wiem sam na jakim kompie zakończyć projekt, bo myslalem ze bede musial przeszczepic wiązke z kompem, tak aby mieć własciwie VTi w budzie EJ2,
auto odpalilo na starym kompie z d15b7 ,
czy moze tak zostac??
A co z Vtech`iem??
jakie sa tego plusy i minusy??
b18 odpalilo na kompie z d seri ?
i na wiazce z d seri ?
Panie a gdzie chociazby zasilanie vtec'a ?
cos tu mi nie gra...
no wlasnie zapalil
komp z puszką bezpieczników itp było z 1.5, połączono z 1.8 i zapalilo
ale co dalej??zmienic kompa??
jak zmienie kompa to bede musial zmieniac tez okablowanie ale jak to zrobic??
Najlepiej zostawić OBD1 i wtedy dokładasz przewody do VTEC, IAB i dajesz kompa OBD1 oczywiście z mapami pod B18. Jakbyś dawał kompa do przerobienia to od razu niech będzie dołożone sterowanie zaworem VTEC i IAB oraz zmodowany pod chipa. I ja bym tą droga poszedł.
A co do tego, że zapalił to nic dziwnego. Jest paliwo i iskra na świecach to co ma nie zapalić. Inna kwestia, że będą błędy i nie jest takie jeżdżenie ze złymi mapami za zdrowe dla silnika.
no więc nie wiem sam na jakim kompie zakończyć projekt, bo myslalem ze bede musial przeszczepic wiązke z kompem, tak aby mieć własciwie VTi w budzie EJ2,
auto odpalilo na starym kompie z d15b7 ,
czy moze tak zostac??
A co z Vtech`iem??
jakie sa tego plusy i minusy??
Nie moze tak zostac:D
najlepiej jak bys sciagnal sobie schemat instalcji elektrycznej b seri dawcy i przydzwonil kazdy kabel miernikiem
a tutaj dla opornych mala sciagawka
http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html
:rolleyes:
Nic dziwnego, że silnik zapalił na kompie z d serii, przecież większośc swapowanych i dłubanych b serii, które miały obd2 stroi się własnie np. na kompie p28 który jest od d serii. Wymieniaj kompa na przerobione p28/p30, dokładasz kabelek od vtec'a i pozamiatane. Jeśli chodzi o IAB to jedynym rozsądnym wyjściem jest zmienić ssaka np. na Skunka i po problemie, bo nawet przerobiony komp p28/p30 nie będzie obsługiwał IAB i niestety ucieknie troche mocy. Na koniec strojenie i będzie bajka.
Nic dziwnego, że silnik zapalił na kompie z d serii, przecież większośc swapowanych i dłubanych b serii, które miały obd2 stroi się własnie np. na kompie p28 który jest od d serii. Wymieniaj kompa na przerobione p28/p30, dokładasz kabelek od vtec'a i pozamiatane. Jeśli chodzi o IAB to jedynym rozsądnym wyjściem jest zmienić ssaka np. na Skunka i po problemie, bo nawet przerobiony komp p28/p30 nie będzie obsługiwał IAB i niestety ucieknie troche mocy. Na koniec strojenie i będzie bajka.
Tu się nie zgodze, bo będzie obsługiwał IAB.
http://www.xenocron.com/install/OBD1-IABs.htm
http://mycomputerninja.com/~jon/www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/AddIABToP28.html
Integra GSR była na OBD1 a ma B18C1 czyli to samo co B18C4 i miała obsługe IAB w seryjnym kompie.
Tylko, że to jest tylko teoria. Pokaż mi ile swapowanych b18c4 w Polsce jeździ na P28/P30 z działającym IAB.
czyli w teori po swapie z d na b wystarczy wymienic komputer na p28 (lub przerobic) i dolozyc kable do vtec'a do wiazki ?
wtedy nie bedzie sypac bledow ? czy cos jeszcze trzeba zmieniac ? wiazke moge zostawic z d ? czy lepiej bedzie wrzucic wiazke silnikowa od b18 i miec problem dokladania kabelkow z glowy ? co w takim razie z wiazka kabinowa ?
Pytam, bo nie znam sie na swpach od strony elektycznej kompletnie totez niektore rzeczy wydaja mi sie dziwne.
Tylko, że to jest tylko teoria. Pokaż mi ile swapowanych b18c4 w Polsce jeździ na P28/P30 z działającym IAB.
To nie jest żadna teoria. To może jeszcze powiesz, że dodanie obsługi VTECa do P06 to też tylko teoria?
Masz wolną linie wyjściową w kompie, dajesz tranzystor, żeby mógł być zawór wysterowany większym prądem i dorzucasz do tego program który jest w seryjnym kompie z obsługą IAB (P73) z podmianką ewentualnie map po strojeniu i tyle.
czyli w teori po swapie z d na b wystarczy wymienic komputer na p28 (lub przerobic) i dolozyc kable do vtec'a do wiazki ?
wtedy nie bedzie sypac bledow ? czy cos jeszcze trzeba zmieniac ? wiazke moge zostawic z d ? czy lepiej bedzie wrzucic wiazke silnikowa od b18 i miec problem dokladania kabelkow z glowy ? co w takim razie z wiazka kabinowa ?
Pytam, bo nie znam sie na swpach od strony elektycznej kompletnie totez niektore rzeczy wydaja mi sie dziwne.
Zostaw swoją wiązke i dołóż te pare kabelków. Nie ma sensu pruć całego auta dla kilku dodatkowych przewodów. Komputera swojego też nie musisz wymieniać, wystarczy go przerobić.
czyli jezeli was chlopaki dobrze zrozumialem, zakupic takie caco :
http://moto.allegro.pl/item692387787_honda_civic_integra_chip_b16ax_b18cx _p28_p30_obd1.html
do kompa z mojej d serii, przeciagnac kabel od Vtec`a od silnika do kompa (tylko który to kabel i jak to zrobic?) no i powinno smigac,
no a co w takim razie z tym IAB??co to wlasciwie jest i jak to zalatwic??:confused:
Lepiej oddaj swojego kompa do przerobienia komuś kto się na tym zna bo sam chip ci nie wystarczy a poza tym mapy dalej będą złe i trzeba stroić. Oprócz tego trzeba dołożyć obsługę VTEC-a i IAB a tego na aukcji nie kupisz...
no to teraz sprawa kto gdzie i za ile mi przerobi kompa i wgra mapy dla b18??
no i dalej pozostaje kwestia Vteca i IAB(cokolwiek to jest):rolleyes:
Pogadaj z użytownikiem Furious tutaj z forum. Sam bym Ci to zrobił ale chwilowo nie mam programatora i czasu na to. Cały dzień praca a po pracy przygotowuje swoje auto do malowania i swapa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.