Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : elektryka d15b7 >> b18c4



DZX
21-07-09, 15:58
Witam!
No więc swap juz prawie ukończony ale....zaczeła sie na dobre zabawa z elektryką, sytuacja wygląda tak:
silnik juz siedzi,skrzynia, zawiasy z heblami itd. silnik nawet odpalil. Potrzebowałbym porady krok po kroku jak ogarnąć elektryke. Od razu pisze, szukałem nie znalazłem:/
jakiekolwiek porady mile widziane:)
pozdrawiam!

Tompro
21-07-09, 17:36
Nie napisałeś na jakim OBD zostawiasz auto w znaczeniu jaki komp. Skoro Ci odpalił to raczej masz ogarniętą elektryke także nie wiem o co pytasz. A poza tym to schematy z manuala ci pomogą. Może sprecyzuj najpierw jakieś pytanie ;)

DZX
21-07-09, 17:45
no więc nie wiem sam na jakim kompie zakończyć projekt, bo myslalem ze bede musial przeszczepic wiązke z kompem, tak aby mieć własciwie VTi w budzie EJ2,
auto odpalilo na starym kompie z d15b7 ,
czy moze tak zostac??
A co z Vtech`iem??
jakie sa tego plusy i minusy??

chedder
21-07-09, 18:51
b18 odpalilo na kompie z d seri ?
i na wiazce z d seri ?

Panie a gdzie chociazby zasilanie vtec'a ?
cos tu mi nie gra...

DZX
21-07-09, 19:08
no wlasnie zapalil
komp z puszką bezpieczników itp było z 1.5, połączono z 1.8 i zapalilo
ale co dalej??zmienic kompa??
jak zmienie kompa to bede musial zmieniac tez okablowanie ale jak to zrobic??

Tompro
21-07-09, 19:26
Najlepiej zostawić OBD1 i wtedy dokładasz przewody do VTEC, IAB i dajesz kompa OBD1 oczywiście z mapami pod B18. Jakbyś dawał kompa do przerobienia to od razu niech będzie dołożone sterowanie zaworem VTEC i IAB oraz zmodowany pod chipa. I ja bym tą droga poszedł.

A co do tego, że zapalił to nic dziwnego. Jest paliwo i iskra na świecach to co ma nie zapalić. Inna kwestia, że będą błędy i nie jest takie jeżdżenie ze złymi mapami za zdrowe dla silnika.

najemnik_
21-07-09, 20:05
no więc nie wiem sam na jakim kompie zakończyć projekt, bo myslalem ze bede musial przeszczepic wiązke z kompem, tak aby mieć własciwie VTi w budzie EJ2,
auto odpalilo na starym kompie z d15b7 ,
czy moze tak zostac??
A co z Vtech`iem??
jakie sa tego plusy i minusy??

Nie moze tak zostac:D

najlepiej jak bys sciagnal sobie schemat instalcji elektrycznej b seri dawcy i przydzwonil kazdy kabel miernikiem

a tutaj dla opornych mala sciagawka

http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/samodiagnostyka.html
:rolleyes:

Kosciech
21-07-09, 20:45
Nic dziwnego, że silnik zapalił na kompie z d serii, przecież większośc swapowanych i dłubanych b serii, które miały obd2 stroi się własnie np. na kompie p28 który jest od d serii. Wymieniaj kompa na przerobione p28/p30, dokładasz kabelek od vtec'a i pozamiatane. Jeśli chodzi o IAB to jedynym rozsądnym wyjściem jest zmienić ssaka np. na Skunka i po problemie, bo nawet przerobiony komp p28/p30 nie będzie obsługiwał IAB i niestety ucieknie troche mocy. Na koniec strojenie i będzie bajka.

Tompro
21-07-09, 20:47
Nic dziwnego, że silnik zapalił na kompie z d serii, przecież większośc swapowanych i dłubanych b serii, które miały obd2 stroi się własnie np. na kompie p28 który jest od d serii. Wymieniaj kompa na przerobione p28/p30, dokładasz kabelek od vtec'a i pozamiatane. Jeśli chodzi o IAB to jedynym rozsądnym wyjściem jest zmienić ssaka np. na Skunka i po problemie, bo nawet przerobiony komp p28/p30 nie będzie obsługiwał IAB i niestety ucieknie troche mocy. Na koniec strojenie i będzie bajka.

Tu się nie zgodze, bo będzie obsługiwał IAB.

http://www.xenocron.com/install/OBD1-IABs.htm

http://mycomputerninja.com/~jon/www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/AddIABToP28.html

Integra GSR była na OBD1 a ma B18C1 czyli to samo co B18C4 i miała obsługe IAB w seryjnym kompie.

Tompro
21-07-09, 20:50
Post do usunięcia.

Tompro
21-07-09, 20:51
Post do usunięcia.

Kosciech
21-07-09, 22:10
Tylko, że to jest tylko teoria. Pokaż mi ile swapowanych b18c4 w Polsce jeździ na P28/P30 z działającym IAB.

chedder
21-07-09, 22:42
czyli w teori po swapie z d na b wystarczy wymienic komputer na p28 (lub przerobic) i dolozyc kable do vtec'a do wiazki ?
wtedy nie bedzie sypac bledow ? czy cos jeszcze trzeba zmieniac ? wiazke moge zostawic z d ? czy lepiej bedzie wrzucic wiazke silnikowa od b18 i miec problem dokladania kabelkow z glowy ? co w takim razie z wiazka kabinowa ?
Pytam, bo nie znam sie na swpach od strony elektycznej kompletnie totez niektore rzeczy wydaja mi sie dziwne.

Tompro
21-07-09, 22:51
Tylko, że to jest tylko teoria. Pokaż mi ile swapowanych b18c4 w Polsce jeździ na P28/P30 z działającym IAB.

To nie jest żadna teoria. To może jeszcze powiesz, że dodanie obsługi VTECa do P06 to też tylko teoria?

Masz wolną linie wyjściową w kompie, dajesz tranzystor, żeby mógł być zawór wysterowany większym prądem i dorzucasz do tego program który jest w seryjnym kompie z obsługą IAB (P73) z podmianką ewentualnie map po strojeniu i tyle.


czyli w teori po swapie z d na b wystarczy wymienic komputer na p28 (lub przerobic) i dolozyc kable do vtec'a do wiazki ?
wtedy nie bedzie sypac bledow ? czy cos jeszcze trzeba zmieniac ? wiazke moge zostawic z d ? czy lepiej bedzie wrzucic wiazke silnikowa od b18 i miec problem dokladania kabelkow z glowy ? co w takim razie z wiazka kabinowa ?
Pytam, bo nie znam sie na swpach od strony elektycznej kompletnie totez niektore rzeczy wydaja mi sie dziwne.

Zostaw swoją wiązke i dołóż te pare kabelków. Nie ma sensu pruć całego auta dla kilku dodatkowych przewodów. Komputera swojego też nie musisz wymieniać, wystarczy go przerobić.

DZX
22-07-09, 13:45
czyli jezeli was chlopaki dobrze zrozumialem, zakupic takie caco :
http://moto.allegro.pl/item692387787_honda_civic_integra_chip_b16ax_b18cx _p28_p30_obd1.html
do kompa z mojej d serii, przeciagnac kabel od Vtec`a od silnika do kompa (tylko który to kabel i jak to zrobic?) no i powinno smigac,
no a co w takim razie z tym IAB??co to wlasciwie jest i jak to zalatwic??:confused:

piroman
22-07-09, 13:57
Lepiej oddaj swojego kompa do przerobienia komuś kto się na tym zna bo sam chip ci nie wystarczy a poza tym mapy dalej będą złe i trzeba stroić. Oprócz tego trzeba dołożyć obsługę VTEC-a i IAB a tego na aukcji nie kupisz...

DZX
22-07-09, 14:10
no to teraz sprawa kto gdzie i za ile mi przerobi kompa i wgra mapy dla b18??
no i dalej pozostaje kwestia Vteca i IAB(cokolwiek to jest):rolleyes:

Tompro
22-07-09, 14:23
Pogadaj z użytownikiem Furious tutaj z forum. Sam bym Ci to zrobił ale chwilowo nie mam programatora i czasu na to. Cały dzień praca a po pracy przygotowuje swoje auto do malowania i swapa.