Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap silnika 2.0 z Crv do 6 gen coupe?



najman
20-07-09, 19:02
Za jakis czas chce wstawic cos wiekszego i mocniejszego niz moje D16Y7. Czesto jezdze w trasie i potrzebuje raczej duzego momentu niz duzej mocy na wysokich obrotach, dlatego B18C4 chyba odrzucam;) do tego ten siknik ma strasznie krotka piatke z tego co wiem. Jest opcja zeby wmontowac ta dwolitrowke z Crv? To hylaby najlepsza opcja-tak mi sie wydaje...

taz666
21-07-09, 10:07
Masz na myśli silnik B20? Jeśli tak to nie słyszałem żeby to ktoś SWAP-ował w niezmienionym stanie. Jest projekt, w którym został użyty blok silnika B20 i głowica i parę innych gratów z B16 ale żeby swapować cały silnik to nie słyszałem...

mighty
21-07-09, 10:24
to swapuj na h22 jak momentu potrzebujesz.

najman
21-07-09, 11:06
Myślałem nad h22 ale wolałbym jednak ten 2.0 z crvki bo caly silnik można kupić za 3000zl z 2000r albo i nowszy z małym przebiegiem. Tylko pytanie czy podpasuje z klima i ze wszystkim. Chciałbym właśnie taki seryjny bezawaryjny silniczek. H22 to raczej skatowane i stare...

sane
21-07-09, 11:25
Jeśli mocowania są takie same jak w B16/B18 to nie widzę problemu. Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

Tyle, że skrzynię będziesz chyba musiał jednak kupić od B16/B18.

najman
21-07-09, 18:51
O nie bron boze! Nie chce tych krotkich skrzyn!:) Chcialbym tylko aby bylo podobnie jak u mnie w D16Y7 na 5 biegu przy 150 jest 4tys obrotow. Czyli skrzynki z tego silnika 2.0 nie da rady zamontowac razem z silnikiem? Czekam na opinie speca:)

vtec
21-07-09, 21:45
Jakby była wersja od FWD CR-V to chyba by podeszła co? Gorzej pewnie z 4x4.

Ziom, a na przykład F20B6? Tzn. 2.0 sohc vtec 150KM z accorda? Powinno wejść, bo sam znam jajko które ma F18(nawet na forum jest) i to tam ładnie śmiga. A mój kumpel akurat ma na sprzedanie F20B6 http://www.hondateamtorun.pl/viewtopic.php?t=1254

najman
21-07-09, 23:06
Ooo no tez dobry pomysl jak nie bedzie problemow z motazem to jak najbardziej bo to chyba te same silniki sa? Kurde taki silniczek tez mozna niedrogo wychaczyc na allegro:) Ciekawe ile montaz czegos takiego by wyniosl...

Konrad84
21-07-09, 23:14
f20 też są stare, lepiej h22. Ewentualnie b18c4 i do seryjego fd dać 5tke z lsa, ale to gorzej niż h22.

b18 mniej spali....

najman
21-07-09, 23:27
Ale caly swap H22 wyniesie chyba raczej wiecej niz montaz tego f20 a do tego tak jak pisze na pewno spali tez wiecej niz f20 a mysle ze w f20 nie ma krotkiej skrzyni bo to silnik nie do upalanie jak b18c4 czy h22

Konrad84
21-07-09, 23:30
no spoko, zakładaj f20.

Pati
21-07-09, 23:34
spece od 5ciu bolesci...
serie F sie swapuje jak serie H - z mocowaniami i przerabianymi polosiami
B20B/Z pasuje jak kazde inne B16/18. CRV bylo tylko awd wiec skrzynia musi byc z b16/18. kombinacja moze byc z kolektorem ssącym bo jest wyższy (może wystawać przez maskę)

najman
22-07-09, 00:02
No to silnik od CRV odpada bo nie chce miec krotkiej skrzyni z b16/18 wiec trzeba bedzie montowac ten f20 silniczek. Mysle ze bedzie sie lepiej jezdzilo niz mim D16Y7. Teraz musze sie dowiedziec ile za swapa. Ktos sie orientuje jak z awaryjnoscia i poborem oleju tego f20? A no i jak ze spalaniem? Spali mi srednio 2litry wiecej czy wiecej niz 2 litry?

rem36
22-07-09, 09:58
poczytaj o swapach na serie h popytaj ile to bedzie kosztwalo i sam dojdziesz do wniosku ze to nei ma absolutnie zadnego sensu.
Skrzynia do Bseri z integry LS nie jest wcale taka krotka, jest porownywala ze skrzyniami z H,D seri.

najman
22-07-09, 10:24
Kurde czyli nie jest to takie proste jak myslalem z tym silnikiem 2.0 z accorda. Bede musial zamontowac b18c4 i szukac potem piatki z integry ls. Nie bedzie problemu potem ze znalezieniem takiej piąteczki?

taz666
22-07-09, 10:34
Kurde czyli nie jest to takie proste jak myslalem z tym silnikiem 2.0 z accorda. Bede musial zamontowac b18c4 i szukac potem piatki z integry ls. Nie bedzie problemu potem ze znalezieniem takiej piąteczki?

No niestety właśnie jest problem. Sam bym chętnie taką piąteczkę przytulił...

najman
22-07-09, 11:24
Kurde no to tak naprawde nie ma zadnej opcji zeby w miare tanio zamontowac jakis silnik z wiekszym momentem obrotowym i z dluga skrzynia biegow? Moze lepiej turbo wmontowac w takim razie albo jakis kompresor;) jakie sa koszta czegos takiego aby wmontowac to w moj silnik?

Kras
22-07-09, 11:52
Swapuj najnormalniej w swiecie B18C4 i nie wydziwiaj. A potem dluga piatke z Integry LS.

najman
22-07-09, 12:02
No chyba widze ze innej opcji nie ma, ale ten silnik B18C4 tez nie ma super wysokiego momentu a dotego dostepny powyzej 6000 obrotow:] Troche marudze wiem;) Swap B18C4 wyniesie jakies 7300zl z montazem wiec dosc sporo a ten silnik F20 z accorda ma kuszaca cene i moment obrotowy, nie musze potem kombinowac z biegami (bo znowu koszta) Nawet jakby taki swap kosztowal tyle co silnik to chyba wolalbym ta opcje;)

Misiekemeryt160
22-07-09, 12:02
najman kup sobie acckorda w miejsce swojje.. wyjdziesz moze na 0 w tym biznesie. bo tak to ja nie ogarniam tego co ty piszesz... chcesz paowąć niewiadmomo ile kasy w swpay jakies kompresory bo ci momentu na trasie brakuje....

najman
22-07-09, 12:07
No denerwuje mnie ze jak jade w trasie to zeby przyspieszyc albo pod gore nie zwalniac to musze redukowac do 4 biegu albo czasem 3 nawet i mysle ze w B18C4 bedzie podobnie bo to jest wysokoobrotowa szlifierka... Nie chce pakowac nie wiadomo ile kasy w swapy. Myslalem ze swap F20 nie bedzie taki drogi bo jak napisalem na B18C4 musze miec 7300zl co jest spora kwota...

Kras
22-07-09, 12:25
Jesli myslisz, ze majac F20 i jego porywajace 130KM nie bedziesz musial w trasie redukowac to sie baaaardzo mocno mylisz.
Poza tym inwestowac w swap F (ktorego cena i zakres jest identyczny jak H) to po prostu nieekonomiczne rozwiazanie.

najman
22-07-09, 12:29
Ten silnior nie ma 147 koni? No dobra skoro tak mowicie to chyba trzeba odkladac kase na B18C4, ale jakos nie moge sie przekonac;) Przeciez ten F20 z accorda pewnie ma cos kolo 180NM i pewnie przy jakichs 4500 obrotow...

Kras
22-07-09, 12:49
No to 147, ale to gora, doly to te silniki maja bardzo podobne. I owszem, bedzie tego momentu ze 180, ale to wcale nie znaczy, ze nie bedzie na trasie brakowalo. Bo bedzie ;)
Zreszta wyjasnij dokladnie o co biega z tymi redukcjami - moim zdaniem, to jesli nie masz naprawde DUZO momentu, to tak czy tak musisz redukowac...nawet majac 180Nm ten samochod nie pojedzie z piatki z 3krpm...to nie diesel niestety.
Z Twoimi wymaganiami najlepsza opcja jest swap H22.

rem36
22-07-09, 12:56
moj diesel ma jakies 230Nm i jest mega wolny, wiec cos tu sie nei zgadza... :P

Chcesz zeby bylo szybciej na trasie skroc skrzynei moment na kolach czyli ten ktorym jezdzisz bedzie duzo wiekszy, nie chcesz skracac wiec zostaje ci diesel albo jakies V6.
Jak wsadzisz tom i 3 lity i bedzie 250Nm to i tak bedzie wolny jeszcze wsadzisz dluuuuga skrzynie... Auto nei jezdzi tylko cyferkami z broszur.

najman
22-07-09, 12:56
Najlepiej byloby sie przejechac takim accordem i civiciem z silnikiem b18c4:) Bo tak to mozna sobie gadac. No dobra czyli B18C4 musze ladowac a potem poszukiwac piatki z integry:/ I znowu koszta z tym zwiazane... No dzieki za podpowiedzi w kazdym razie.

taz666
22-07-09, 13:36
A tak wogóle to B18C4 bardzo ładnie i elastycznie zachowuje się w zakresie obrotów 2,5 - 4,5 k obr. Nie trzeba go pałować do odcinki żeby w miarę dynamicznie przyśpieszał.

najman
22-07-09, 13:39
Ok w takim razie bede zmierzal w tym kierunku...

Pati
22-07-09, 21:31
piątka z LSa wcale nie jest trudno dostępna. 550 plnów za oba koła zębate.

najman
22-07-09, 23:08
No to nie tak zle ale plus wymiana to w sumie z tysiak bedzie za sama piateczkie;) to juz sie robi 8300zl a wiec masakrycznie duzo. Nie wiem czy nie zrobie sobie po prostu mini me na z6 bo bedzie najtaniej chociaz chyba wielkiej roznicy nie poczuje:] Boje sie tylko tego-owszem moge wsadzic tyle kasy montujac b18 ale potem tak jak ostatnio przydzwoni mnie jakas baba i skasuje silnik i wtedy tych pieniedzy nigdy nie odzyskam bo auta nie moge ubezpieczyc na wyzsza wartosc niz rynkowa:/ Wiem ze zle zakladam bo wcale nie musi mnie nikt przydzwonic ale teraz dmucham na zimne

Kras
23-07-09, 07:47
Rob piateczke od razu, przy wkladaniu silnika. Wtedy wlozenie bedzie duuuuzo tansze:)

seremaq
23-07-09, 14:07
Skoro tak ważne są dla Ciebie koszty, to może jednak lepszym rozwiązaniem będzie kupno jakiegoś grzechotnika. Pieniędzy, które zainwestujesz w hankę nigdy nie odzyskasz. Jak ja kupiłem swoje VTi, kolega kupił ibizę z 2003r. z 1.9 TDI 130 KM. Ibiza jest ekonomiczna (ma skrzynię 6) i jeździ niewiele wolniej niż moja Honda. Na dodatek obaj zapłaciliśmy tyle samo za samochody. W takiej ibizie bez problemu zrobisz program na 160 - 165 KM i będziesz cieszył się bezawaryjnym autem. Zmierzylismy serię i miała 137 KM i 335 Nm.

Jak postanowisz jednak dłubać swoje auto, to jedynym słusznym rozwiązaniem jest B18C4. F20 to ślepy zaułek. H22 tani w zakupie, ale drogi swap. Pamiętaj o tym, że na samym swap'ie się nie skończy. Do kompletu przydałoby się wzmocnić hamulce... po jakimś czasie dojdziesz do wnioosku, że trzeba wymienić zawieszenie.... i wydatków nie będzie końca!!!

najman
23-07-09, 18:41
Tez o tym myslalem, a konkretnie na leonem Tdi Fr ale gdzie przyjemnosc z jazdy dieslem. Jezdzilem takim troche i strasznie klekocza te tdi:/ Pokim mlody podoinwestowywuje honde:)

robak
23-07-09, 19:34
poprzednie moje auto to accord Vgen. 2litry (131kM/5400 178Nm/4800) teraz jezdze cifem takim jak twoj tylko ze d16y8 (127kM/6600 145/5500) i stwierdzam ze ten civic jest duzo bardziej elastyczny niz tamten accord takze mysle ze b18c4 w tej budzie i masie bedzie akurat na trase.

seremaq
23-07-09, 21:18
Zgadza się, ja miałem przez pół roku accorda z silnikiem F18B2 (1.8 vtec 136 KM). Przy masie prawie 1400 kg nie był to ani ekonomiczny ani elastyczny samochód.

Kras
24-07-09, 07:39
Tez o tym myslalem, a konkretnie na leonem Tdi Fr ale gdzie przyjemnosc z jazdy dieslem. Jezdzilem takim troche i strasznie klekocza te tdi:/ Pokim mlody podoinwestowywuje honde:)
Tak, na krotkich dystansach oczywiscie. Ale Ty przeciez chcesz zeby bylo dobrze na trasie - zachipowany TDI FR nie da w takich warunkach zadnych szans B18C4...

Nowy Kubi
25-07-09, 13:21
Biorąc pod uwagę Twoje potrzeby (trasa, komfort, elastyczność) to najlepiej zeswapuj zamochód zamiast silnika.
Czyli sprzedaj cifa, kup accorda 2.0 bedzie wygodnie, akurat na trasę, komfortowo, a koszt podobny jak montowanie silnika nie z tego auta. W zasadzie to nawet i grzechotnik może być jeszcze lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo odpadają niedoróbki samoróbki (nie unikniesz tego chyba, że zapłacisz jeszcze więcej).

Poza tym sam civic nie jest aż taki komfortowy w trasie jak acord. A jak myślisz, że za 4 tys. zmienisz silnik na mocny i elastyczny to się tak nie da.

Pytasz o kompresor? Fajna sprawa, polecam baardzo i to w d16y8 ;-)
Ale to nie jest już seryjne auto i też licz się z kosztem jego zakupu, sprowadzenia, zmontowania, zrobienia dolotu, wydechu, wystrojenia, na poziomie 7-8 tys.

najman
25-07-09, 17:38
No dzieki bardzo za odpowiedzi, wobec tego przemysle swapowanie auta na cos innego. Tyle ze strasznie mi szkoda bo pare rzeczy juz tutaj zrobilem.

robert91
23-12-09, 13:08
mam pytanko czy do civica V(d15b2) jest możliwosc wsadzenia silnika f18b2 bez wiekszych modyfikacji?.ile moze kosztowac przekładka? moze ktos juz cos takiego robił? czy ma to sens?

dimo
23-12-09, 13:51
Z tego co wiem to nie ma za bardzo sensu, bo roboty tyle co z H seria (i w zwiazku z tym podobna kasa a mocy mniej)...

Pati
23-12-09, 16:23
dokladnie to samo co wkladanie Hserii

zakit
23-12-09, 21:35
poztym nie rozumiem po co sie pchac w 1.8 skoro nie wiele wiecej mocy niz byle z6, a sadze ze to na lepsze by wyszło...

Kras
23-12-09, 21:59
Nie liczy sie tylko moc szczytowa...F18 ma calkiem przyjemny przebieg momentu w obrotach - VTEC + zmienny kolektor robia robote nawet. Ale oczywiscie w takim Civie to bez sensu - albo jedziemy budzetowo i wstawiamy inne D, albo na grubo i H.

damiano87
07-02-10, 21:02
a ile panowie cenowo moze wyjsc swap na b20b do civic 5g silnik mozna miec za 1500 i pewnie do tego jeszcze skrzynia, czy zawieszenie tez trzeba swapowac?

...Bartuś...
08-02-10, 00:28
Kilka tematów niżej jest wszystko na temat B20...Jeżeli do 5gena to nie ma problemów z tym...Silnik swapuje się tak samo jak każdą inną B-serie,skrzynia biegów od B-serii FWD + konwersja wiązki ponieważ B20 jest OBD2...