Zobacz pełną wersję : ciśnienie sprężania ?
rafnexster
20-07-09, 19:01
witam :) dzisiaj została zbadana kompresja w mojej Hance ... wynik : ( 13.8 , 13.5 , 13.2 ,13.5 ) kompresja została zmieżona na ciepłym silniku (tzn. jakieś pół godziny od zgaszenia ) (zaskoczony wynikami - przebieg prawie 200tyś i katowanie nonstop) . W związku z tym mam pytanie ( czy badanie odbyło sie prawidłowo ) chodzi mi głównie czy silnik ma być zimny/ciepły , gaz do dechy , i czy maja być wykręcone wszystkie świece czy tylko ta na której odbywa się pomiar itp. Oczytałem się trochę w tym temacie (oczywiście srewisówka też ) ale nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi czy pomiar ma być na zimnym czy na ciepłym silniku itd. ( mechanik twierdzi że na zimnym ) ... czy to jest możliwe że hanka przy tym przebiegu ma ciśnienie spręż. po wyżej wartości nominalnej ... he he i jeszcz do tego nieźle łyka oliwkę :)
skolopendra
20-07-09, 19:10
czy to jest możliwe że hanka przy tym przebiegu ma ciśnienie spręż. po wyżej wartości nominalnej
możliwe
he he i jeszcz do tego nieźle łyka oliwkę
winne są temu pierścienie oliwne
rafnexster
20-07-09, 19:12
możliwe
winne są temu pierścienie oliwne
czyli nie stresować się ubytkiem oliwy i pomykać dalej ? czy wymienić pierscionki :) ?
skolopendra
20-07-09, 19:14
jeśli nie stresuje Cie branie oliwy to
pomykać dalej
możesz :)
a może uszczelniacze zaworowe? Świece w jakim stanie? Oczywiście ważne pytanie, co znaczy "nieźle łyka"? :D
Ewentualnie zrób próbę olejową, nie zaszkodzi...
rafnexster
20-07-09, 20:47
a może uszczelniacze zaworowe? Świece w jakim stanie? Oczywiście ważne pytanie, co znaczy "nieźle łyka"? :D
Ewentualnie zrób próbę olejową, nie zaszkodzi... na świecach brak jakichkolwiek nagarow, zaworów jeszcze nie oglądałem ( w tym tygodniu będe je regulował to się zobaczy ) a tak wogóle to jak zobaczyć czy uszczelniacze kwalifikują się do wymiany ??? łyka jakieś 2literki (może nieco więcej ) na 10tyś ... chociaż ostatnio przestalem przywiązywać do tego większą uwage ( było mniej jak jeździłem na Motulu(15w50) ale w zime ten olej jest chyba nieco za gęsty;)
teraz zalana jest półsyntetycznym Mobilem , także łyka nieco więcej ; ale przy moim stylu jazdy to chyba norma :)
Eeeee, to nie jest tak źle, mi zjada litra na 500km :D Ale 95% wylewa przez uszczelki, reszta przez uszczelniacze, co zostało potwierdzone w warsztacie.
Moim zdaniem wymiana uszczelniaczy (i regulacja zaworów przy okazji) załatwi u Ciebie sprawę.
A nawiązując do sposobu badania kompresji, to powinno się robić na ciepłym silniku, rozgrzany blok i pierścienie, poza tym olej rozgrzany=rzadszy, więc warunki najbardziej zbliżone do pracującego normalnie silnika :) Ale mogę się mylić, tak mi mechanik sugerował...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.