Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gaśnie na klimatyzacji na nowym ECU



Maxoff
20-07-09, 10:32
Ostatnio pojawiło się kilka różnych tematów o problemach z klimatyzacją, ale mój wydaje się trochę innych. Szukałem po różnych forach, ale nie udało mi się nic konkretnego znaleźć. Być może ktoś z Was będzie znał rozwiązanie.

Problem:
Gaśnie na klimatyzacji, tj. gdy wejdziemy na obroty, np. 3 tyś a następnie puścimy pedał gazu i obroty spadają, bardzo często spadają za nisko i silnik gaśnie. Nic takiego nie dzieje się bez klimatyzacji i poprzedni program (P06) lepiej sobie z tym radzi.

Pytanie:
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem? Co można przestawić w programie komputera aby lepiej obsługiwał klimatyzację? Czy w Crome (free) są jakiekolwiek ustawienia do klimatyzacji?

Szczegóły:
1. Samochód to Honda Civic V gen sedan z 95 roku. Klimatyzacja jest z 91/93 roku (jeszcze na starszy gas, ale napełniona nowym). W samochodzie było D15B2 które zostało przerobione na D15B7 i działało z komputer P06-G00 lub P06-G01 (teraz już nie pamiętam). Klimatyzacja obciążała samochód ale nie gasł.

2. Jakiś czas temu zrobiłem mini-me montując głowicę i kolektor z D16Y2. Do tego doszedł komputer przerobiony przez Furiousa z P06 na VTEC-owy P28 z mapami od D16Y2.

3. Sam samochód bez klimatyzacji sprawuje się bardzo dobrze, wolne obroty są stabilne, nie gaśnie.

4. Po włączeniu klimatyzacji gaśnie na niskich obrotach, szczególnie jeśli wraca z wyższych, np. przy dojeżdżaniu do świateł gdy wciśnie się sprzęgło.

5. Jako, że komputer ma dwie pamięci, tą od D16Y2 i tą od D15B7, po przełączeniu na D15B7 samochód lepiej obsługuje klimatyzację, właściwie nie gaśnie. Po przestawieniu z powrotem na D16Y26 (i oczywiście resecie ustawień) gaśnie.

6. Porównywałem mapy D16Y2 zgrane z mojego komputera, nie różnią się zasadniczo od D16Z6 EDM, zmieniony został tylko punkt odcięcia, procedura startu oraz moment włączania VTEC-a. Próbowałem także zmodyfikować te mapy poprzez podniesienie wolnych obrotów z 750 na 800. Po wgraniu nowego programu, ustawieniu zapłonu i kalibracji jest trochę lepiej, ale nadal zdarza się mu zgasnąć.

7. Jeśli chodzi o część mechaniczną to sprawdziłem właściwie wszystko. Używałem innego silnika krokowego, efekt taki sam. Innej przepustnicy z fast idle valve, efekt taki sam. Ustawiałem zapłon, efekt taki sam. Byłem w serwisie klimatyzacji, ciśnienie jest w porządku i wg nich klimatyzacja jest w dobrych stanie i ECU powinno sobie poradzić z nią.


Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jeśli potrzebną są jakieś dodatkowe informacje to chętnie je udzielę.

Furious
22-07-09, 11:13
W wiazce do ECU jest pin B5 z sygnalem klimy, moze u Ciebie go brakuje, pin nie jest podlaczony lub sygnal niedochodzi.
Mozesz sprobowac tez dodac do Croma plugin A/C Cut off, moze cos pomaga przy obsludze klimy - nie sprawdzalem. Dodatkowo zwiekszylbym wolne obroty przy poruszajacym sie aucie.

Maxoff
22-07-09, 11:29
W wiazce do ECU jest pin B5 z sygnalem klimy, moze u Ciebie go brakuje, pin nie jest podlaczony lub sygnal niedochodzi.
Jeśli dobrze interpretuje schemat to bez B5 kompresor klimatyzacji w ogóle by się nie włączał, gdyż B5 idzie do ECU jako sygnał, że klimatyzacja powinna się włączyć a reakcją ECU powinno być podniesienie obrotów i włączenie sprężarki poprzez A15. Sprężarka się załącza, więc wg mnie sygnały docierają. Dodatkowo jeśli odepnę kable od sprężarki, to w momencie włączenia A/C obroty są podnoszone, więc ECU kompensuje pracę sprężarki, tylko wygląda na to, że nie wystarczająco dobrze.


Mozesz sprobowac tez dodac do Croma plugin A/C Cut off, moze cos pomaga przy obsludze klimy - nie sprawdzalem. Dodatkowo zwiekszylbym wolne obroty przy poruszajacym sie aucie.
Próbowałem, ale to działa na górne obroty, tj. powinno wyłączyć klimatyzację przy przyspieszaniu. Nie znalazłem tam nic do niskich obrotów.

Może jest jakiś inny program niż Crome, który to potrafi?
---
Edit: Spróbuje jeszcze z moving idle i dam znać. Czy możliwe, że sprężarka nagle zaczęła za bardzo obciążać?

muzammil
25-07-09, 00:36
moze zostalo cos powylaczane podczas modyfikacji komputera, jakies czujniki, funkcje itd. sprobuj czy problem bedzie na seryjnej mapie.

Furious
25-07-09, 08:35
Zadnych czujnikow specjalnie wylaczyc sie nie da, ja bym sprobowal nowej mapy z roznych wersji Croma 1.2 lub 1.5, pobawil sie ustawieniami wolnych obrotow oraz IAC Compensation

Maxoff
26-07-09, 18:55
Na PGMFIForum napisali mi, że podobno Ectune potrafi ustawić to jak ECU zarządza wolnymi obrotami gdy włączona jest klimatyzacja. Używał ktoś tego programu?

Maxoff
13-06-10, 12:18
Mały odkop po roku czasu, ale wygląda na to, że rozwiązałem w końcu problem :)

Próbowałem różnych dziwnych rzeczy i ustawień, ale nic to nie dawało. Okazało się, że rozwiązaniem jest użycie programu z P72. U mnie kod P72 bez porównania lepiej zarządza wolnymi obrotami i od kiedy go wgrałem jeszcze nie zgasł, pomimo, że było już kilka upalnych dni i stanie w korku.

PS. W obu przypadkach w P30 i P72 miałem wgrane tanie same mapy paliwowe, tak więc (nie) gaśnięcie to kwestia kodu bazowego a nie samych map. No i wygląda na to, że miałem rację, to nie była kwestia mechaniczna, gdyż nic przy klimatyzacji "sprzętowo" nie robiłem.