Maxoff
20-07-09, 10:32
Ostatnio pojawiło się kilka różnych tematów o problemach z klimatyzacją, ale mój wydaje się trochę innych. Szukałem po różnych forach, ale nie udało mi się nic konkretnego znaleźć. Być może ktoś z Was będzie znał rozwiązanie.
Problem:
Gaśnie na klimatyzacji, tj. gdy wejdziemy na obroty, np. 3 tyś a następnie puścimy pedał gazu i obroty spadają, bardzo często spadają za nisko i silnik gaśnie. Nic takiego nie dzieje się bez klimatyzacji i poprzedni program (P06) lepiej sobie z tym radzi.
Pytanie:
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem? Co można przestawić w programie komputera aby lepiej obsługiwał klimatyzację? Czy w Crome (free) są jakiekolwiek ustawienia do klimatyzacji?
Szczegóły:
1. Samochód to Honda Civic V gen sedan z 95 roku. Klimatyzacja jest z 91/93 roku (jeszcze na starszy gas, ale napełniona nowym). W samochodzie było D15B2 które zostało przerobione na D15B7 i działało z komputer P06-G00 lub P06-G01 (teraz już nie pamiętam). Klimatyzacja obciążała samochód ale nie gasł.
2. Jakiś czas temu zrobiłem mini-me montując głowicę i kolektor z D16Y2. Do tego doszedł komputer przerobiony przez Furiousa z P06 na VTEC-owy P28 z mapami od D16Y2.
3. Sam samochód bez klimatyzacji sprawuje się bardzo dobrze, wolne obroty są stabilne, nie gaśnie.
4. Po włączeniu klimatyzacji gaśnie na niskich obrotach, szczególnie jeśli wraca z wyższych, np. przy dojeżdżaniu do świateł gdy wciśnie się sprzęgło.
5. Jako, że komputer ma dwie pamięci, tą od D16Y2 i tą od D15B7, po przełączeniu na D15B7 samochód lepiej obsługuje klimatyzację, właściwie nie gaśnie. Po przestawieniu z powrotem na D16Y26 (i oczywiście resecie ustawień) gaśnie.
6. Porównywałem mapy D16Y2 zgrane z mojego komputera, nie różnią się zasadniczo od D16Z6 EDM, zmieniony został tylko punkt odcięcia, procedura startu oraz moment włączania VTEC-a. Próbowałem także zmodyfikować te mapy poprzez podniesienie wolnych obrotów z 750 na 800. Po wgraniu nowego programu, ustawieniu zapłonu i kalibracji jest trochę lepiej, ale nadal zdarza się mu zgasnąć.
7. Jeśli chodzi o część mechaniczną to sprawdziłem właściwie wszystko. Używałem innego silnika krokowego, efekt taki sam. Innej przepustnicy z fast idle valve, efekt taki sam. Ustawiałem zapłon, efekt taki sam. Byłem w serwisie klimatyzacji, ciśnienie jest w porządku i wg nich klimatyzacja jest w dobrych stanie i ECU powinno sobie poradzić z nią.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jeśli potrzebną są jakieś dodatkowe informacje to chętnie je udzielę.
Problem:
Gaśnie na klimatyzacji, tj. gdy wejdziemy na obroty, np. 3 tyś a następnie puścimy pedał gazu i obroty spadają, bardzo często spadają za nisko i silnik gaśnie. Nic takiego nie dzieje się bez klimatyzacji i poprzedni program (P06) lepiej sobie z tym radzi.
Pytanie:
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem? Co można przestawić w programie komputera aby lepiej obsługiwał klimatyzację? Czy w Crome (free) są jakiekolwiek ustawienia do klimatyzacji?
Szczegóły:
1. Samochód to Honda Civic V gen sedan z 95 roku. Klimatyzacja jest z 91/93 roku (jeszcze na starszy gas, ale napełniona nowym). W samochodzie było D15B2 które zostało przerobione na D15B7 i działało z komputer P06-G00 lub P06-G01 (teraz już nie pamiętam). Klimatyzacja obciążała samochód ale nie gasł.
2. Jakiś czas temu zrobiłem mini-me montując głowicę i kolektor z D16Y2. Do tego doszedł komputer przerobiony przez Furiousa z P06 na VTEC-owy P28 z mapami od D16Y2.
3. Sam samochód bez klimatyzacji sprawuje się bardzo dobrze, wolne obroty są stabilne, nie gaśnie.
4. Po włączeniu klimatyzacji gaśnie na niskich obrotach, szczególnie jeśli wraca z wyższych, np. przy dojeżdżaniu do świateł gdy wciśnie się sprzęgło.
5. Jako, że komputer ma dwie pamięci, tą od D16Y2 i tą od D15B7, po przełączeniu na D15B7 samochód lepiej obsługuje klimatyzację, właściwie nie gaśnie. Po przestawieniu z powrotem na D16Y26 (i oczywiście resecie ustawień) gaśnie.
6. Porównywałem mapy D16Y2 zgrane z mojego komputera, nie różnią się zasadniczo od D16Z6 EDM, zmieniony został tylko punkt odcięcia, procedura startu oraz moment włączania VTEC-a. Próbowałem także zmodyfikować te mapy poprzez podniesienie wolnych obrotów z 750 na 800. Po wgraniu nowego programu, ustawieniu zapłonu i kalibracji jest trochę lepiej, ale nadal zdarza się mu zgasnąć.
7. Jeśli chodzi o część mechaniczną to sprawdziłem właściwie wszystko. Używałem innego silnika krokowego, efekt taki sam. Innej przepustnicy z fast idle valve, efekt taki sam. Ustawiałem zapłon, efekt taki sam. Byłem w serwisie klimatyzacji, ciśnienie jest w porządku i wg nich klimatyzacja jest w dobrych stanie i ECU powinno sobie poradzić z nią.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jeśli potrzebną są jakieś dodatkowe informacje to chętnie je udzielę.