Zobacz pełną wersję : civic nierówno stoi
witam
problem dotyczy civica 5gen sedan d15b2
otóż juz od pewnego czasu wydawalo mi sie ze fura od strony kierowcy stoi nizej(oczywiscie mierzone bez pasazerow) chodzi bardziej o przod
kiedys bylo to mniej znaczna roznica ale teraz jak zmierzylem to:
po lewej w przednie nadkole wchodzi mi gdzies 2.5 palca a prawe prawie 4
kiedys jakis pan zdzisek z warsztatu powiedzial mi ze jedna sprezyna wyglada na sportowa czy cos tam ze dlatego nizej stoi i zaproponowal mi te gumy ktore sie tam gdzies wklada
pytalem poprzedniego wlascicila patrzylem sam i nie wydaje mi sie zeby byla jakas inna ta sprezyna ewentulanie jest z*****a moim zdaniem
i teraz mam pytanie
to obnizenie czego moze byc przyczyna:
z*****a sprezyna?
amortyzator?
dzwon?-moze i tez przez to ale kiedys roznica byla mniejsza wiec sadze ze nie do końca to
a jesli juz mowimy o przyczynach to to ze jezdze sam i waze ponad 120kg moze tak wplywac na sprezyny itd?
pewnei powinienem wymienic sprezyny ale chcialbym sie zapytac czy moge to jakos uratowac tymi gumami albo czyms?
poprostu nie mam teraz kasy na jakies sprezynki a jak juz wymieniac to na cos lepszego a nie serie tak uwazam
czekam na wasze opinie
Nie mierz ile palcy Ci gdzieś wchodzi ;) tylko centymetrem od ziemi. U mnieteż jest różnica jednak wynosi ona około 5mm. Co do sprężyn przelicz zwoje i sprawdź na nich oznaczenia.
jakbys uzyl opcji szukaj, to moze udaloby Ci sie znalezc
bylo o tym na forum i ............................... poprostu tak jest :-)
po lewej w przednie nadkole wchodzi mi gdzies 2.5 palca a prawe prawie 4
aż tak różnica ?
bo w hondzie jest tak że prawa strona jest wyższa o około 1cm-1,5cm.. dziwne ale już tak jest 8)
WItam:)nie wiem czy pomoge...ale ja u siebie tez mialem podobny problem!po wymianie gumowych elementów przedniego zawieszenia i,tulei gumowych z tyłu wszystko wrocilo do normy:) auto sie podnioslo i stoi rowno:] pozdrawiam
Z ciekawosci poszeldem przed obiadem zmierzyc u siebie jak Civek stoi, wysokosc mierzylem od najwyzszego punktu danego blotnika przechodzac przez srodek felgi, dodam jeszcze ze mam glebe ok 35mm i nowe kapcie 195/50R15:
1. lewy przod - 59.0cm
2. prawy przod - 60.5cm (roznica 1.5cm :!: )
3. lewy tyl - 60,2cm
4. prawy tyl - 60,5cm (roznica niezauwazalna)
Przod mnie troche niepokoi ale co ciekawsze, na zimowkach 165/70R13 takiego efektu nie zaobserwowalem.
Z ciekawosci poszeldem przed obiadem zmierzyc u siebie jak Civek stoi, wysokosc mierzylem od najwyzszego punktu danego blotnika przechodzac przez srodek felgi, dodam jeszcze ze mam glebe ok 35mm i nowe kapcie 195/50R15:
1. lewy przod - 59.0cm
2. prawy przod - 60.5cm (roznica 1.5cm :!: )
3. lewy tyl - 60,2cm
4. prawy tyl - 60,5cm (roznica niezauwazalna)
Przod mnie troche niepokoi ale co ciekawsze, na zimowkach 165/70R13 takiego efektu nie zaobserwowalem.
Na pocieszenie Ci powiem, ze u mnie tez jak sprawdzalem w zimie na zimowkach i stalowych felgach byly jakies niewielkie roznice... Teraz na alu i letnich nie sprawdzalem.
Ale nie sciaga auta na boki itp. wiec nie mam zamiaru sobie tym zaprztac glowy :)
Podobno moze byc nawet roznica, przez to, ze np. kilka lat jezdzila autem jedna osoba.. Ile w tym prawdy? Nie wiem.
ps.
Sprawdz tez czy masz idealnie takie samo cisnienie w oponach... :)
Tak jak napisal Lio: "Ten typ tak ma". Nie wiadomo czemu, ale w 5 i 6 generacji wiele Civicow ma takie zachwianie po obnizeniu zawieszenia.
prz3mo, cisnienie mam bankowo takie samo bo wczoraj kapcie zmienilem. Inna rzecz to fakt ze poprzedni wlasciciel jezdzil podobno sam a i ja jezdze w przewazajacej czesci sam a swoje 115kg waze :D
a swoje 115kg waze :D
ooo stary, to musisz troche na rowerze posmigac, to i civic stanie równo ;)
To i ja sie podczepie bo z prawej strony mam peknietą sprezyne i zamówiłem tylko tą jedną bo reszta jest ok i jak załoze tą zamówioną to bedzie jakas róznica zeby mi jedna srtona nie była nizej a druga wyzej a spreszynka jest oryginalna od cifa taki sam model.
takie rzeczy zawsze zmienia sie parami
elementy musza byc takie same i chodzic na jednym aucie równomiernie
165/70R13 takiego efektu nie zaobserwowalem.
moze cisnienie w oponie zimowej o dupnym profilu tu ma znaczenie bo 195/50 jest dosc nabite a na zimówce to chyba jakos moze sie zrównać minimalnie
dodam jeszcze jedno co mi sie przypomnialo
kiedys wjezdzalem sobie na podjazd(szyny) zeby wymienic olej,i strona auta po ktorej teraz stoi nizej(czyli ta niby wadliwa) zchodzila bardzo nisko podczas najezdzania,prostymi slowami wjezdzajac wmiare rowno na ten podjazd lewa strona haratalem zderzakiem a prawa strona podjezdzala tak ze bym wjechal lekko
jakos mi to umknelo poniewaz robilem nieduzo wczesniej przeglad i stan amorów byl ok
czy to oznacza ze amory lub sprezyny sa przyczyna tego ze mi krzywo stoi :D ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.