Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka pytan o swap na D16A9 i nie tylko



Dizzy
23-01-05, 16:43
Jako ze swap na B16A2 raczej nie jest w moim zasiegu finansowym o tyle na D16A9 jest juz zupelnie realny i z taka mysla kupilem EJ9.
Bede wdzieczny za odpowiedzi na nurtujace mnie pytania:

1. Co oprocz samego silnika, wiazki i kompa bedzie mi potrzebne?
Skrzynia? Sprzego? ...?

2. Czy do obecnego silnika D14A3 jest sens robienia w chwili obecnej dolotu i ukladu wydechowego tak zeby juz byly zrobione jak przyjdzie pora na swap, czy poczekac i te rzeczy robic dopiero po swapie bo nie podpasuja do nowego silnika?

3. Jak sprawdzic czy mam ABS bo mi nie bangla. Szukalem bezpiecznika w srodku i pod maska obok akumulatora ale nigdzie nie znalazlem na opisie. Czy to znaczy ze nie mam ABS'u?

4. Czy zderzaki przdni i tylni z werji 99-00 podpasuja do mojej '97 czy podmianka wymaga dodatkowego rzezbienia?

********************

5. o olej (szukalem ale niewiele znalazlem)

Obecny olej wg.karteczki to jakis gowniany LiquiMolly 5W40.

Chcial bym oczyscic silnik i zalac cos dobrego bo nie jezdze delikatnie.
Czy z tego moge bez problemu sie przesiasc na 5W50 Shella? Czy moze jakis inny olej polecicie? Zostac na polsyntetyku czy isc w syntetyczny? Czym przeczyscic silnik? Wyczytalem ze Lotosem ale jakim?

Z gory dzieki za oswiecenie mnie!
Dizzy

ARTX
23-01-05, 18:25
1. skrzynia, sprzeglo, połosie, łapy i rzezba w elektryce -> Bobo ma doswiadczenie juz 8)
2. nie ma sensu, zaczekaj jak juz bedzie siedzial nowy silnik
3. od ABSu powienienes miec kontrolke w desce rozdzielczej kolo zegarow.. mozliwe, ze nie masz
4. tylni podpasuje bez problemu, natomiast aby zmienic przedni to musisz wymienic błotniki, lampy, maske, grill

LIO
23-01-05, 19:54
Jak podniesiesz maske to widac, czy jest caly ten mechanizm ABSu i metalowe rurki odchodzace od niego (calkiem sporo ich), jak nie ma tego to ABSu nie ma, kontrolki, bezpieczniki, mozesz olac ;)

Dizzy
23-01-05, 20:21
sprawdzilem - skrzynki z bezpiecznikami nie ma a kontrolka zaslepiona.
olewam :grin:

dzieki za odpowiedzi!

Pati
23-01-05, 20:31
generalnie rzecz biorąc skrzynia ta, którą masz bez kłopotu podpasuje. jakkolwiek cała magia D16A9 i jego wspaniałego banglania polega właśnie na odpowiednim zestopniowaniu skrzyni. tak wiec jesli masz możliwośc kupienia ze skrzynią, to kup, gdyż sprzęgło jest chyba 20mm większej średnicy niż normalnie, a poza tym skrzynia powinna wskoczyć na miejsce starej bez żadnego wysiłku.
będziesz się bujał z wiązką, bo będziesz robił downgrade z OBD2 do OBD0, gdyż najczęściej D16A9 występowały pod wiązkę OBD0 (chyba że trafisz z EG5 z 92 roku - ten jest ODB1, a w następnych rocznikach już tych silników nie montowali; poszperaj jeszcze w Concerto, bo tam też się ten silnik zdarzał, choć sporadycznie). Druciarstwa jest o tyle sporo, że musisz wywalić całą wiązkę, i zaaplikować nową.
wracając do skrzyni - szybkościomiez jest na lince, więc jak w skrzyni od D16A9 będzie miejsce na czujnik VSS to super, poza tym sprzęgło jest na lince, a nie na hydraulice. jeśli czujesz się na siłach, to przekładaj razem ze skrzynią, lub przerzucaj bebechy lub też olej sprawę i zostaw skrzynię od D14.
dolotu do aktualnego silnika nie rób, bo D16A9 ma inaczej wyprowadzony kolektor dolotowy i dolot bedzoesz musial przerabiać/wywalać i robić nowy.

Dizzy
23-01-05, 21:25
czyli lepiej brac na ODB1 rozumiem?
czy moge juz teraz zrobic przelotowy wydech?

Pati
24-01-05, 13:14
lepiej szukaj obd1, ale z gory mowie - trudno znalezc.
wstrzymaj sie z wydatkami az zrobisz swapa - kazdy grosz sie moze przydac, bo wyskoczy sporo niespodzianek.